Risk 2210 A.D – Από το πρόσφατο παρελθόν, στο τρομακτικό μέλλον

Καζανάς Kώστας Από Καζανάς Kώστας 5 Λεπτά Ανάγνωσης

Όταν θές να μιλήσεις για επιτραπέζια παιχνίδια, δεν μπορεί να μην σου περάσει από το μυαλό το Risk, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια στρατηγικής. Ξεκίνησε το 1957 με ένα αρκετά minimal ταμπλό, για να φτάσουμε στο σήμερα με πολλές διαφορετικές εκδόσεις και  διάφορα ταμπλό  οτιδήποτε άλλο πέρα από minimal.

Αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από τα διάφορα expansion που παίξαμε, είναι το Risk 2210 Α.D , που επί της ουσίας πραγματεύται το πώς θα γίνεται ο πόλεμος στο μέλλον. Πλέον τα χαραγμένα στην μνήμη μας και στην καρδιά μας Ιrkuts, Yakutsk και Kamcatka αντικαθίστανται από τα Aiden, Sakha και Pevek , τα στρατιωτάκια γίνονται robot, το ιππικό μετατρέπεται και αυτό σε robot (απλά λίγο πιο μεγάλο) και τα κανόνια γίνονται και αυτά ακόμα μεγαλύτερα robot. H αλήθεια είναι ότι ποτέ και σε κανενά Risk δεν είχαμε αναπτύξει κάποιο ιδιαίτερο συναισθηματικό δέσιμο με τους στρατιώτες μας, αλλά τώρα με τα robot η φάση πήγε σε άλλο επίπεδο. Βεβαία μαζί με τα robot έρχονται να προστεθούν και οι 5 διαφορετικοί Comander που αλλάζουν εντελώς την φιλοσοφία του παιχνιδιού.


Diplomat, Land, Νaval, Νuclear και Space είναι οι 5 Comander που ηγούνται του στρατού, ο καθένας με τις δικές τους ικανότητες. Τα ζάρια πλέον έχουν αυξηθεί και στο παιχνίδι έχουν μπεί τα οχτάπλευρα, που είναι τα ζάρια των Comander. Φράγματα, θαλάσσια μονοπάτια και ένα νέο ταμπλό (space) έχουν προστεθεί, κάνοντας το παιχνίδι αρκετά πιο περίπλοκο και  σίγουρα πιο δύσκολο. Ο κάθε Comander έχει τις δικές του κάρτες, κάρτες που πρέπει να πληρώσεις για να τις έχεις καθώς είναι ικανές για να αλλάξουν την ροή του παιχνιδιού σε δευτερόλεπτα.

Ο πόλεμος στο συγκεκριμένο expansion δεν είναι όπως τον ξέραμε. Στα προηγούμενα Risk μπορούσες να κάνεις “παρέλαση” μέσα στον χάρτη ξεκινώντας από την Λατινική Αμερική φτάνοντας μέχρι την Αυστραλία, τώρα δεν είναι ότι σου απαγορεύει κάποιος να το κάνεις, απλά μια κάρτα με πυρηνικά αρκεί για να καταστραφεί όλη η Ασία.  Από την μία, αυτή η προσέγγιση του παιχνιδιού αλλάζει τον μέχρι τώρα χαρακτήρα του Risk , καθώς προσδίδει ένα πιο απρόβλεπτο τόνο στον παιχνίδι, από την άλλη η τέτοιου είδους έκβαση του αγώνα καταντά ξενέρωτη. Όσο περνάνε τα χρόνια και αλλάζουν τα μέσα πολέμου τόσο θα αλλάζει και ο τρόπος που θα παίζουμε και εμείς τέτοιου είδους παιχνίδια. Από τον ολοκληρωτικό πόλεμο, σε πόλεμο προσεχτικών κινήσεων και χειρουργικών επεμβάσεων.

To Risk ήταν κατ’εξοχήν από τα πιο συναρπαστικά πολεμικά επιτραπέζια παιχνίδια μαζικής κατανάλωσης . Όπως έχουμε στο μυαλό μας ότι έκαναν όλοι οι μεγάλοι στρατηγοί, δηλαδή να έχουν ένα τεράστιο χάρτη μπροστά τους και να τοποθετούν στρατιωτάκια σε σημεία κλειδιά, έτσι είναι και το Risk. Η δημιουργία τόσων expansion αποτελεί γεγονός και είναι  φυσικό επακόλουθο της επιτυχίας του. Με το πέρασμα των χρόνων οι εικόνες μάχης έχουν αλλάξει περνώντας από πολλά και διάφορα στάδια. Μάχες με σπαθιά και τόξα, μάχες με όπλα και κανόνια, μάχες επηρεασμένες από την κουλτούρα της μεγάλης οθόνης (Lord of The Rings), μάχες που φωτογραφίζουν το μέλλον δημιουργώντας άβολες καταστάσεις. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο Risk αλλά και σε άλλα παιχνίδια που δεν  είναι επιτραπέζια, για παράδειγμα τα καινούρια Call of Duty  δημιουργούν εικόνες μάχης και  σκηνές πολέμου από το μέλλον. Μηχανές που ενεργούν σαν άνθρωποι και  άνθρωποι που ενεργούν σαν μηχανές .

Το να παίζεις ένα expansion του Risk που πραγματεύεται μάχες που ανήκουν στον παρελθόν ή κάποιου τηλεοπτικού show είναι ευχάριστο, διασκεδαστικό και αρκετά δύσκολο, το να παίζεις όμως μάχες που πρόκειται να συμβούν, είναι διαφορετικό. Οι αποστάσεις μηδενίζονται, η Αμερική με την Ασία είναι απλά μια πυρηνική βόμβα και οι αποφάσεις παίρνονται αβίαστα. Η τόσο προηγμένη τεχνολογία που μοιάζει με μαγεία είναι ικανή να καταφέρει τα πάντα. Μάχες που μεταφέρονται στο διάστημα, κάρτες που  είναι μηχανές παραγωγής robot και Comander με τρομερές ικανότητες σκιαγραφούν το “διαφορετικό” Risk 2210 Α.D  που έχει κερδίσει βραβείο ως το “καλύτερο επιτραπέζιο παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας”.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Ο Κώστας όταν ήταν μικρός είχε ένα όνειρο, να παιζει σκάκι σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πίστη του στο FORCE δεν στάθηκε ικανή για να τον κάνει να το πραγματοποιήσει. Κάπου στα 15 του αυτό το όνειρο ναυάγησε. Έκτοτε αρκείται σε χριστουγενιατικούς μαραθώνιους STAR WARS.