Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Αγριάδες- Μια slapstick και χοντροκομμένα ευαίσθητη ιστορία
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Αγριάδες- Μια slapstick και χοντροκομμένα ευαίσθητη ιστορία
ComicΕλληνικά

Αγριάδες- Μια slapstick και χοντροκομμένα ευαίσθητη ιστορία

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 15 Ιουλίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 16 Απριλίου 2018
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Κοιτάζοντας αρχικά το εξώφυλλο του Αγριάδες (εκδ. Ένατη Διάσταση),  κανείς διστάζει να προχωρήσει παραπέρα. Μαι σειρά από παραμορφωμένα κωμικά πρόσωπα ζώων, και ενός ανθρώπου δεν προϊδεάζουν για ένα κόμικ που έχει να δώσει κάτι πρωτότυπο στον αναγνώστη. Με με πιο προσεκτική ματιά όμως, βλέπει κανείς το όνομα του Melis (Γιώργος Μελισσαρόπουλος), το polliticaly incorrect χιούμορ του οποίου δεν απογοητεύει, οπότε το Αγριάδες μετατρέπεται από “ίσως” σε “ναι”. Και αυτή η επιλογή είναι που τελικά ανταμείβει τον αναγνώστη με μια μεγάλου μήκους, γνήσια κωμωδία.

Το Αγριάδες ξέρει τι είναι. Όπως αναφέρει και ο πρόλογος του, πατάει πάνω στην παράδοση των ζωόμορφων χαρακτήρων που ξεκίνησε ήδη πολύ νωρίς στην ιστορία των κόμικ, από το  1913, με ένα αφαιρετικό, αλλά πάντα ανθρωποκεντρικό στοιχείο, τουλάχιστον ως προς την ιστορία. Έπρεπε να περάσουν πολλά χρονια για να φτάσουμε στον Fritz the Cat και το ψυχεδελικό, καθαρά πολιτικό σατυρικό του τόνο. Σε όμοια με αυτά πλαίσιο κινούται και παλαιότερες δουλειές του Melis, όπως το Τέζα. Ωστόσο οι Αγριάδες, παρόλο που ανήκουν σε αυτή την παράδοση, δεν αποτελούν μια απλή επανάληψη της.

Τα strips έδωσαν την θέση τους μια σε μεγάλου μήκους ιστορία, όχι λιγότερο παρανοική από το πιο παρανοικό όνειρο, όχι λιγοτερο διασκεδαστική από την συζήτηση με φίλους. Επιπλέον, στην ελληνική αγορά, όπως έχουμε ξαναναφέρει υπάρχει αυτή την στιγμή μια πληθώρα από στριπάκια, επομένως κάτι διαφορετικό είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Το ασπρόμαυρο έφυγε και πλέον έχουμε έναν σύγχρονο χρωματισμό στον υπολογιστή, ο οποίος δεν αλλοιώνει καθόλου το προσιτό και parody στυλ του σκιτσογράφου.

Το “Αγριάδες” ακολουθεί μια απρόθυμη παρέα ζώων η οποία προσπαθεί να σώσει το δάσος της όταν ένα ψυχασθενές πάντα, με παρέμβαση ενός μέλους της εν λόγω παρέας, βρίσκει πρόσβαση σε ναρκωτικά.  Το κόμικ δεν μασά τα λόγια του. Ο λαγός της αν τρέχει γρήγορα είναι λόγω των ναρκωτικών που αθρόα καταναλώνει, η χελώνα του δεν είναι σοφή και υπομονετική, αλλά μάλλον παρανοική ενώ η κοκκινσκουφίτσα είναι trans. Με αυτούς τους χαρακτήρες, μόνο το παράλογο, το σουρεαλιστικό και το απρόσμενο θα μπορούσε να κυριαρχήσει. Και αυτό ακριβώς γίνεται.

Η ιστορία προχωρά ακανόνιστα και μη γραμμικά, δίνοντας χώρο σε αστεία περιστατικά, νέους χαρακτήρες με εξωφρενικές ιδιότητες, ενώ το σπάσιμο του 4ου τοίχου και η αναφορά σε ήρωες και χαρακτήρες άλλων κόμικ (με την δαμόκλειο σπάθη των πνευματικών δικαιωμάτων να κρέμεται συνεχώς από πάνω) είναι σύνηθη. Η βία είναι σταθερή, όμως είναι χωρίς αντίκρισμα, αθώα σαν ένας παιδικός καβγάς και αστεία όπως μια καθαρόαιμη slapstick κωμωδία.  Αυτός είναι εξαρχής και ο προσανατολισμός του έργου, μια ισορροπία που ποτέ δεν σπά: μια σωματικά κωμική εκτέλεση η οποία όμως δεν υποβιβάζει τους χαρακτήρες του έργου, όσο και αν τους καταπονά. Όσο και αν αγαπά ο Melis τους χαρακτήρες του και στο τέλος να τους δικαιώνει, δεν τους λυπάται και είναι πρόθυμος να προχωρήσει σε ότι είναι κωμικά απαραίτητο. Ο μπαφιάρης Λαγός ίσως είναι το καλύτερο δείγμα αυτής της λογικής, και το όχημα για ένα πολύ ταιριαστό σχήμα κύκλου, το οποίο αφήνει το δάσος σαν όλη αυτή η τρελή περιπέτεια να μην έγινε ποτέ.

Ταυτόχρονα, οι υπερβολλές, οι λογικές αφαιρέσεις και υπερπηδήσεις που πολλές φορές φτάνουν (ενώ άλλες ξεπερνούν) τα όρια ενός συνειδητοποιημένου βερμπαλισμού ενισχύουν το κωμικό και το παράδοξο χαρακτήρα του κόμικ. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Ακόμα και οι χαρακτήρες των ηρώων μεταπλάθονται για να χωρέσουν σε ένα αέναα εξελισσόμενο δάσος και μια ιστορία με οριακά μεταμοντέρνο ύφος, που σκοπός της δεν είναι άλλος από το να ειπωθεί. Το γεγονός οτι λειτουργεί διακωμωδώντας και ουσιαστικά αποδομώντας όλες τις προηγούμενες, παραμυθένιες και αγγελικά πλασμένες ιστορίες των παραμυθιών είναι, όπως για κάθε μεταμοντέρνο έργο, δευτερεύον.

Σίγουρα, το κόμικ  δεν είναι για όλους. Μπορεί το χιούμορ του πολλοί να το βρουν παρωχημένο, εφηβικό ή ακόμα και κακόγουστο. Όμως αυτή είναι ίσως η μοίρα του slapstic στην εποχή μας. Ωστόσο σίγουρα βρίσκει το κοινό του. Το Αγριάδες διατρανώνει την παρουσία του και μας καλοσωρίζει σε ένα διαφορετικό δάσος, από το οποίο θα θέλαμε να δούμε και άλλες ιστορίες. Ίσως με διαφορετικούς, αλλά εξίσου μοναδικούς χαρακτήρες.

TAGGED:ΑγριάδεςΓιώργος Μελισσαρόπουλοςεκδ. Ένατη Διάσταση
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Vaporwave (美学)-σκέψεις για ένα πολύμορφο κίνημα αισθητικής που κατακλύζει το internet
Επόμενο άρθρο Γυναίκες στις ταινίες τρόμου- Όχι πια θύματα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicΕλληνικά

TEZA Omnibus – Οι παράλληλες ζωές των ανεπιθύμητων συγκατοίκων

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Μαρτίου 2022
ComicΕλληνικά

Τι έχει να μας πει σήμερα ο 70χρονος Μικρός Ήρως;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
12 Μαρτίου 2024
ComicΕλληνικά

Επισκεφθήκαμε την επετειακή 11η Έκθεση «Εν Αιθρία»

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
23 Φεβρουαρίου 2024
Exclusive

Εν Αιθρία 10 – Η κόμικ αρχή του χρόνου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
13 Σεπτεμβρίου 2019
Βιβλία

Ανήσυχα βιβλία [Better read a book instead v.3]

admin
admin
23 Απριλίου 2018
ComicΕλληνικά

Τριανταέξι- Μια καθημερινή ιστορία για την ποδολαγνεία

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
8 Απριλίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?