Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Better Call Saul! – Πάθη και ανθρώπινη μοίρα σε μια τραγωδία του 21ου αιώνα (υπό το φως της αριστοτελικής λογοτεχνικής θεωρίας)
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Better Call Saul! – Πάθη και ανθρώπινη μοίρα σε μια τραγωδία του 21ου αιώνα (υπό το φως της αριστοτελικής λογοτεχνικής θεωρίας)
Σειρές

Better Call Saul! – Πάθη και ανθρώπινη μοίρα σε μια τραγωδία του 21ου αιώνα (υπό το φως της αριστοτελικής λογοτεχνικής θεωρίας)

Λεωνίδας Βέργος
Από Λεωνίδας Βέργος
Δημοσιεύτηκε 4 Μαΐου 2024
Τελευταία Ενημέρωση 5 Νοεμβρίου 2024
15 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

“It’s showtime…”

Γράφει ο Λεωνίδας Βέργος

Με τη Χρυσή εποχή της τηλεόρασης (χονδρικά από το 1999), το τηλεοπτικό δράμα απέκτησε, από άποψη περιεχομένου, ένα πρωτόγνωρο για την τηλεόραση βάθος. Όμως το βάθος αυτό -η προσεκτική σκιαγράφηση χαρακτήρων και τα ηθικά διλήμματα που παρουσιάζονταν στον θεατή μέσα από τον αντιηρωικό πρωταγωνιστή- δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τη βασική νέα τεχνική, που αφορούσε τη δομή: μια νέα, μακρά αφηγηματική πορεία της πλοκής. Όπως έχει επισημάνει ο Martin Scorsese, δόθηκαν άπειρα νέες δυνατότητες στις εξιστορήσεις στην οθόνη – ας σκεφτούμε πόσα μπορεί να πει ένας σεναριογράφος σε μια δίωρη ταινία και πόσα σε εξήντα επεισόδια μίας ώρας. Η εποχή αυτή, με τα δύο παραπάνω κεντρικά χαρακτηριστικά, εγκαινιάστηκε με το δραματικό αριστούργημα The Sopranos και, για πολλούς, έφτασε στο αποκορύφωμά της με το σύμπαν του Breaking Bad, δηλαδή το ομότιτλο τηλεοπτικό δράμα και το prequel του, Better Call Saul.

Παράλληλα, αναδείχθηκαν σεναριογράφοι με σπουδές ή επιρροές από τη λογοτεχνία, με τον David Chase π.χ., δημιουργό του Sopranos, να αναφέρει πόσο τον επηρέασαν στο επίπεδο του storytelling για τη σειρά τα μαθήματα λογοτεχνίας που παρακολούθησε στο Stanford University 1www.youtube.com/watch?v=xtW0e-JW8Cc&t=19s ή τoν δημιουργό του Mad Men, Matthew Weiner, να αναφέρει τη χρήση τεχνικών όπως η τραγική ειρωνεία ως κομβικών στη συγγραφή του σεναρίου 2https://www.youtube.com/watch?v=zF5CrPXMqjQ&t=405s. Είναι γνωστό και το δηλωμένο όραμα του δημιουργού του Wire, David Simon, σύμφωνα με το οποίο σε αυτόν τον νέο τρόπο τηλεοπτικής δραματουργίας η σειρά παρουσιάζεται σαν μυθιστόρημα, με κάθε επεισόδιο να αποτελεί ένα κεφάλαιο. 3https://www.nytimes.com/2004/09/19/arts/television/the-television-show-that-thinks-its-a-novel.html Ο συν-δημιουργός του Better Call Saul και ουσιαστικά ιθύνων νους του σεναρίου του, Peter Gould, σπούδασε English Literature στο Sarah Lawrence College. Αυτές οι επιρροές, πέραν του ότι, όπως φάνηκε, διατρέχουν το σύνολο των σπουδαίων τηλεοπτικών δραμάτων της εν λόγω εποχής, όπως θα αναλυθεί με επίκεντρο το Better Call Saul, δεν θα μπορούσαν παρά να είναι εμφανείς στο έργο των αναφερθέντων σεναριογράφων.

Το Better Call Saul, σε αντίθεση με άλλες σειρές της εξεταζόμενης εποχής, κατηγοριοποιείται συχνά ειδολογικά ως τραγωδία. Αυτό είναι ιδιαίτερα ακριβές και, για να δούμε το γιατί, θα πρέπει να ανατρέξουμε στο πιο περίφημο κείμενο που αναλύει το ποιητικό και δραματικό είδος της τραγωδίας: απαιτείται ένα ταξίδι πίσω στο -περίπου- 335 π.Χ. και στην Ποιητική του Αριστοτέλη. Θεατές-ριες εξοικειωμένοι-ες με το εν λόγω κείμενο δεν θα δυσκολευτούν να βρουν εφαρμοσμένες στην πλοκή του Better Call Saul τις κλασικές πλέον έννοιες για τις οποίες ο αρχαίος έλληνας φιλόσοφος κι επιστήμονας κάνει λόγο στο θεμελιώδες για τη φιλολογία και τη λογοτεχνική κριτική έργο του.

Αναγκαίο… “intermission”:

Πώς μπορεί ένα έργο της κλασικής Αρχαιότητας να μιλάει στο σήμερα; Μπορεί να μιλάμε για διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα (θέατρο, σινεμά, τηλεόραση), όμως ο πυρήνας του “show” είναι ίδιος: το δράμα. Η Ποιητική του Αριστοτέλη αναφέρεται στην αρχαιοελληνική δραματική ποίηση, ένα μέρος της τριμερούς δομής της λογοτεχνίας στην αρχαία Ελλάδα (το εν λόγω κείμενο είναι σύνολο σημειώσεων και παρατηρήσεων πάνω σε αυτήν κι όχι «κανονιολογία» περί αυτής) με επίκεντρο την τραγωδία (και δευτερευόντως στην επική ποίηση, τον ίαμβο και πολύ αμυδρά στο έτερον ήμισυ της τραγωδίας, την κωμωδία), δηλαδή σε έργα που παρουσιάζονταν στο αθηναϊκό κοινό σε θεατρικές παραστάσεις. Ο κινηματογραφικές ταινίες και, κατ’ επέκταση, οι τηλεοπτικές σειρές δεν είναι παρά επεκτάσεις των θεατρικών παραστάσεων στην «εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητας του καλλιτεχνικού έργου» κατά τον Walter Benjamin, όπως αναφέρει στο σημαντικό δοκιμιακό του κείμενο Το έργο Τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής του αναπαραγωγιμότητας (1935), στην εποχή, δηλαδή, που η τεχνολογία προσφέρει την ευκαιρία σε ένα καλλιτεχνικό έργο ανεξάρτητα από μέσο να προωθηθεί πιο μαζικά από ποτέ (το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα θα ήταν μάλλον μια γεμάτη κινηματογραφική αίθουσα). Ένα σενάριο, λοιπόν, ή ένα θεατρικό μπορεί να γίνει ταινία (ας θυμηθούμε τις μνημειώδεις σαιξπηρικές μεταφορές στην οθόνη από τον Laurence Olivier, που επίσης υποδυόταν σαιξπηρικούς χαρακτήρες και στη θεατρική σκηνή). 

Επιστρέφοντας στο θέμα: ο Αριστοτέλης, ως θεατής του αρχαιοελληνικού δράματος περίπου την εποχή της άνθισής του, ρωτάει: «Από ποια δομικά μέρη αποτελείται μια τραγωδία;» και, άρα, τι «κάνει» μια τραγωδία αυτό που είναι; Κάποιος/α με σχετική εξοικείωση με το αριστοτελικό corpus θα εκπλαγεί βλέποντας την εφαρμογή των δομικών αυτών μερών στο σενάριο του Better Call Saul, κάτι που το κατηγοριοποιεί ως τραγωδία του 21ου αιώνα – το πώς θα αναλυθεί παρακάτω.

Φυσικά, για να γίνει αυτό, είναι αναγκαία τα spoliers!

Αρχικά, στην Ποιητική ορίζεται ως πυρήνας και σημαντικότερο στοιχείο της τραγωδίας ο μῦθος, δηλαδή η πλοκή που ξεδιπλώνει ο δραματικός ποιητής. Εφόσον έχει ήδη οριστεί ο κινηματογράφος ως φυσική συνέχεια του θεάτρου στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητας του καλλιτεχνικού έργου, μπορεί εδώ να γίνει μια σύγκριση με τον κινηματογράφο μέσα από τα λόγια του Alfred Hitchcock: «To make a great film you need three things – the script, the script and the script» (παραλληλισμός δραματικού ποιητή και σεναριογράφου ως συγγραφέων που πλάθουν ένα μυθοπλαστικό κείμενο, που εμπεριέχει έτσι εγγενώς λογοτεχνικότητα). Επομένως, κάθε δράμα -και τηλεοπτικό- διαθέτει μύθο και δεν είναι αναγκαία κάποια επισήμανση αποκλειστικά για το Better Call Saul.

(Ας γίνει μια σύντομη αναφορά σε ένα «δευτερεύουσας σημασίας» κατά τον Αριστοτέλη στοιχείο της τραγωδίας, την ὄψιν, δηλαδή το οπτικό κομμάτι της παράστασης, αυτό που θα λέγαμε σκηνοθεσία – η οποία στο Better Call Saul είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη και τολμηρή κρατώντας το ενδιαφέρον του θεατή ολοζώντανο.)

Ο Αριστοτέλης ορίζει ως δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο της τραγωδίας το ἦθος, δηλαδή τους χαρακτήρες του έργου. Εδώ βρίσκεται ουσιαστικά και το «ζουμί» της σύγκρισης, αφού με το ήθος σχετίζονται πιο γνωστές αριστοτελικές έννοιες, όπως ο φόβος και ο ἔλεος, η περιπέτεια και, φυσικά, η κάθαρσις…

Στο σημείο αυτό η πιο σημαντική έννοια είναι μάλλον η περιπέτεια – δηλαδή μια αλλαγή που βιώνει ο πρωταγωνιστής από την ευτυχία στη δυστυχία ή το αντίστροφο. Στο Better Call Saul η περιπέτεια ως κατάσταση που βιώνει ο Jimmy/Saul είναι άμεσα συνδεδεμένη με την περσόνα στην οποία ο ίδιος μετατρέπεται σε κάθε σημείο της πλοκής – μετάβαση από Jimmy McGill σε Saul Goodman, από τον τελευταίο σε Gene Takavic κι από αυτόν ξανά στον Saul για μια τελευταία φορά (στην ανατριχιαστική σκηνή της δίκης στο φινάλε) και, τέλος, άλλη μια φορά στον Jimmy, στη συγκινητική τελευταία σκηνή. 

Όμως ο Saul δεν είναι μόνος του στη μετάβαση από τη μια ψυχική κατάσταση στην άλλη, ούτε η μετάβαση αυτή καθορίζεται μόνο από αυτόν: το τι είναι «ευτυχές» ή «δυστυχές» για τον ίδιον κι άρα το πού οδηγεί η δραματική αλλαγή της κατάστασής του ως τραγικού ήρωα μέσω της περιπέτειας καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη σχέση του με την Kim Wexler. Συγκεκριμένα, ως Jimmy ο τραγικός μας ήρωας ζει υπό τη σκιά του «επιτυχημένου» του αδελφού, ακολουθώντας ένα modus vivendi κι έναν κώδικα «δικαίου» που καταπιέζει τις αληθινές του επιθυμίες, για να ανταποκριθεί στο αναφερθέν πρότυπο, κάτι που δεν μπορεί να κάνει κι έτσι παραμένει ένας «αποτυχημένος» δικηγόρος – όμως, στη ζωή του υπάρχει μια πραγματική αχτίδα φωτός, η σχέση του με την Kim και η πραγματική αγάπη που υπάρχει μεταξύ τους. Η μεταμόρφωσή του σε Saul είναι μια σταδιακή διαδικασία, που εκκινείται από την πλήρη ρήξη του με τον Chuck στα μέσα της τρίτης σεζόν κι ολοκληρώνεται μόνο, όταν ο ίδιος χωρίζει με την Kim στο τέλος της σεζόν 6Α – με τον «πραγματικό» του εαυτό επιτέλους απελευθερωμένο (και πολύ χρήμα πλέον στις τσέπες του) ο ίδιος φαίνεται να τα έχει όλα και να είναι ευτυχής, όμως το μοναδικό πραγματικό φως της ζωής του, πλέον, λείπει… κι αυτό που μένει στους θεατές, έτσι, δεν είναι παρά ένα έντονο συναίσθημα πίκρας. Όπως φαίνεται, η διαδικασία της περιπέτειας είναι στο Better Call Saul πολυεπίπεδη, με το εἶναι και το φαίνεσθαι αναφορικά με την τραγική μοίρα του ήρωα σε αντιθετική σχέση μεταξύ τους.

Η κάθαρσις είναι μάλλον ο πιο γνωστός αριστοτελικός όρος αναφορικά με την ποιητική και τη λογοτεχνική θεωρία. Αυτός στο εξεταζόμενο κείμενο αναφέρεται μόλις δύο φορές -και τις δύο σχετιζόμενος με την τραγωδία- και δεν εξετάζεται λεπτομερώς οδηγώντας τους μελετητές ανά τους αιώνες σε ποικίλες προσεγγίσεις του. Η επικρατέστερη προσέγγιση θέλει την κάθαρση ως αποκορύφωμα του τραγικού έργου, όταν και ο πρωταγωνιστής βιώνει την ακραία συνέπεια των πράξεών του ή της μοίρας του. Ο όρος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τα πάθη, δηλαδή τον ἔλεον και τον φόβον, και την ταύτιση που μπορεί ο θεατής να νιώσει βλέποντας (ή αντιλαμβανόμενος υπαινικτικά) τα φρικτά γεγονότα στα οποία υπόκειται ο τραγικός ήρωας (έλεος από πλευράς θεατή προς τον τραγικό ήρωα και φόβος για τη δική του ζωή). Με τον τρόπο αυτόν «καθαίρεται» (εξαγνίζεται) κι ο ίδιος ο θεατής.

Αυτό είναι και το καθοριστικό στοιχείο που κατηγοριοποιεί το Better Call Saul ως τραγωδία, ενώ το Wire, το Sopranos και τόσα άλλα τηλεοπτικά δράματα όχι: υπάρχει ξεκάθαρο σημείο κάθαρσης. Ακριβώς όπως σε ένα αρχαιοελληνικό δράμα, αυτό βρίσκεται κοντά στο τέλος της πλοκής και συμβαίνει παράλληλα με την περιπέτεια του τραγικού ήρωα. Όταν, στο αριστουργηματικό (και σκηνοθετικά) επεισόδιο «Plan and Execution» (9.9/10 στο IMDb, σχεδόν αξεπέραστο!) ο Jimmy και η Kim γίνονται πρακτικά ηθικοί αυτουργοί στον φόνο του ανταγωνιστή τους Howard από ένα «κεφάλι» του καρτέλ, η σχέση τους διαλύεται και η ζωή του Jimmy πραγματικά συντρίβεται, όπως και ό,τι όμορφο υπήρχε σε αυτήν: είναι ένα πραγματικά τραγικό σημείο. Τότε η περσόνα του Saul Goodman αναλαμβάνει τα ηνία κάνοντας το σημείο της κάθαρσης σημείο και της καθοριστικής περιπέτειας του πρωταγωνιστή, αυτής που περιμένει το κοινό εξαρχής, όπως αυτή αναλύθηκε παραπάνω. 

Σημαντικός είναι κι ο παράγοντας της μοίρας, που αποτελεί θεματική κομβική για τα αρχαιοελληνικά δράματα αλλά και την αντίστοιχη λογοτεχνία συνολικά. Συγκεκριμένα, ο Αισχύλος, πρώτος και παλαιότερος των μεγάλων τραγικών, γράφει τραγωδίες στις οποίες η ανθρώπινη μοίρα καθορίζεται απόλυτα από τους θεούς – σύμφωνα με τις πεποιθήσεις της ιστορικής του εποχής. Από τον Σοφοκλή κι έπειτα αυτό αλλάζει και υπεύθυνος για τη μοίρα του θεωρείται ο άνθρωπος με τις πράξεις του και τις αποφάσεις που παίρνει. Κατ’ αντιστοιχία, στο Better Call Saul οι χαρακτήρες είναι συνεχώς αντιμέτωποι με επιλογές: ο Jimmy με το κατά πόσο θα ενδώσει ή όχι στη σκοτεινή του περσόνα ερχόμενος σε ρήξη ή όχι με τον αδελφό του και γινόμενος ή όχι «φίλος του καρτέλ», η Kim ακριβώς το ίδιο, με αντίκρισμα στις επαγγελματικές της επιλογές. Φυσικά, για να επιτευχθεί η κάθαρση, οι αποφάσεις που παίρνονται -ελεύθερα- από τους χαρακτήρες έχουν το χειρότερο δυνατό αποτέλεσμα, κάτι που (σε ένα εντελώς «μετα-γλωσσικό» επίπεδο αναφοράς) θίγεται κι από τους ίδιους τους χαρακτήρες! Ή ακόμα κι από τον τίτλο του κομβικού επεισοδίου «Bad Choice Road»… 

“Look; we all make choices, right? And those choices, they put us on a road. And the road has good choices and it has bad choices: this is a bad choice road…”

Ακολουθώντας το ίδιο σκεπτικό και το φινάλε είναι γεμάτο από αναφορές σε ενδεχόμενες μεταμέλειες των χαρακτήρων σχετικά με τις προαναφερθείσες κακές αποφάσεις, αλλά και στη θρυλική νουβέλα επιστημονικής φαντασίας του H.G. Wells «Η μηχανή του χρόνου» ως διακειμενικό πλαίσιο αναφοράς. Ο λόγος του Saul Goodman στη δίκη δείχνει ότι έχει μετανιώσει για τη ρήξη με το οικογενειακό του παρελθόν, τον έρωτα της ζωής του και τα φρικτά πράγματα που έχει κάνει κι ο ίδιος εξιλεώνεται οριστικά, πλέον, ως Jimmy McGill.

“-What would you do, if you had a time machine?

[…]

There’s gotta be something you’d go back and change, if you could.

[…]

 

-you are talking about regrets.”

Αναδεικνύεται, επομένως, το Better Call Saul, πέραν από αποκορύφωμα, ίσως, μιας Χρυσής εποχής για την τηλεόραση, ως σύγχρονη τραγωδία με καταβολές και επιρροές από το αρχαίο δράμα – έτσι και ως δείγμα πρόσληψης ενός γραμματειακού είδους της Αρχαιότητας στο σήμερα, με τις σύγχρονες ιδέες και την αντίστοιχη τεχνοτροπία, αλλά και ως παράδειγμα μεταπήδησης ενός genre από ένα καλλιτεχνικό μέσο σε ένα άλλο (τραγωδία, από το θέατρο στο τηλεοπτικό δράμα).

Και εμείς, ως θεατές-ριες τέτοιων αριστοτεχνικών δραμάτων, δεν μπορούμε παρά να θαυμάζουμε το δημιούργημα των παραγωγών, να βιώνουμε την πολυπόθητη, μοναδική τέρψη που αυτό προσφέρει και, όπως θα επέβαλλε και το αρχαίο πρότυπο, ενδεχομένως να διδασκόμαστε από εκείνο.

Κάπως ειρωνικά, εντέλει: “S’all good, man…!” 

TAGGED:better call saulBreaking BadJimmy McGillPeter GouldSaul Goodmantop tv seriestv seriesΑριστοτέληςΚάθαρσηκορυφαίες τηλεοπτικές σειρέςΜοίρεςτηλεοπτικές σειρέςχρυσή εποχή τηλεόρασης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο The Working Deadline – Ταξικά Εικονογραφημένα
Επόμενο άρθρο Ripley- Κακοποιοί και Εγκληματίες
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
30 Μαΐου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

The Terror – Αποδομώντας τον τρόμο και φτιάχνοντάς τον εκ νέου

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
21 Απριλίου 2019
Σειρές

Legion – Μια νέα εποχή για την super hero τηλεόραση (όπως όλα δείχνουν…)

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
9 Οκτωβρίου 2019
Cinema

El Camino – Ένα κενό που καλύπτεται αλλά τελικά δεν μας νοιάζει και τόσο

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
17 Οκτωβρίου 2019
Comic

Οι νικητές των ΕΒΚ 2023 και μία πρώτη αποτίμηση

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
15 Μαΐου 2023
Σειρές

Ripley- Κακοποιοί και Εγκληματίες

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
14 Μαΐου 2024
Σειρές

How To Sell Drugs Online (Fast) – Ένα μοντέρνο Breaking Bad σε φορμάτ Social Network

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
26 Ιουνίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?