Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Ελληνικό σινεμά ώρα μηδέν- Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες του 21ου αιώνα (μέρος β)
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Ελληνικό σινεμά ώρα μηδέν- Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες του 21ου αιώνα (μέρος β)
Cinema

Ελληνικό σινεμά ώρα μηδέν- Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες του 21ου αιώνα (μέρος β)

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 29 Απριλίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 10 Μαΐου 2018
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το ελληνικό σινεμά δεν ήταν ποτέ αυτό που θα έλεγε κανείς ακμάζουσα επιχείρηση. Χωρίς υποστήριξη από κρατικές επιχορηγήσεις και εμποδισμένο από τις δοκιμασίες και τις απαγορεύσεις της πρόσφατης πολιτικής  ιστορίας της χώρας και της οικονομικής κρίσης, που έκανε την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη ιδιαίτερα για τους νέους  σκηνοθέτες, το ελληνικό σινεμά δεν υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλές στο παγκόσμιο κοινό τον τελευταίο αιώνα.

Παρ’όλα αυτά, υπάρχει μία λίστα σκηνοθετών που κατάφεραν να κάνουν την παρουσία τους αισθητή ανά τα χρόνια, και στο ντόπιο και στο παγκόσμιο κινηματογραφικό προσκήνιο, συμπεριλαμβανομένων των Θεόδωρου Αγγελόπουλου, Νίκου Κούνδουρου, Κώστα Γαβρά, Νίκου Νικολαϊδη, Μιχάλη Κακογιάννη, Τόνιας Μαρκετάκη, Αλέξανδρου Βούλγαρη, Νίκου Γραμματικού, Σταύρου Τορνέ και άλλων.

Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, προχωρώντας από την αυγή του 21ου αιώνα, το ελληνικό σινεμά γίνεται συνεχώς πιο παραγωγικό και ελκυστικό στο παγκόσμιο κοινό. Μερικοί μοντέρνοι έλληνες σκηνοθέτες εκπροσωπούνται στην παρακάτω λίστα, με τους  Γιάννη Οικονομίδη, Πάνο Χ. Κούτρα, Νίκο Γραμματικό, Αλέξανδρο Βούλγαρη, Κωνσταντίνο Γιάνναρη και Αργύρη Παπαδημητρίου να έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή μεταξύ τους.

Η πρόσφατη παγκόσμια αναγνώρισή του αυξήθηκε με την εμφάνιση ενός σχετικά νέου κινηματογραφικού στυλ, του “Greek Weird Wave” («Ελληνικό Παράξενο Κύμα»), καθιερωμένο από τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου το 2009, ο οποίος ενέπνευσε και πλέον διευρύνθηκε σε άλλους σκηνοθέτες, όπως η Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη, Αλέξανδρος Αβρανάς, Μπάμπης Μακρίδης και άλλοι.

Αυτή η λίστα αποτελεί μία προσπάθεια να συγκεντρωθούν οι καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων 18 ετών, με σκοπό οι τίτλοι να είναι όσο πιο αντιπροσωπευτικοί γίνεται διαφόρων ειδών και σκηνοθετών. Για το πρώτο κομμάτι του αφιερώματος (20-15) κλικ εδώ.

  1. Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (Έκτορας Λυγίζος, 2012)

Ο Γιώργος είναι ένα νεαρό αγόρι που ζει υπό σκληρές και εξαντλητικές συνθήκες στο κέντρο της Αθήνας, παλεύοντας να επιβιώσει, αφού δεν έχει δουλειά και χρήματα να πληρώσει τους λογαριασμούς του: δεν έχει καν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει φαγητό, ούτε φαίνεται αν έχει φίλους ή κοπέλα. Αυτό που έχει είναι μία υπέροχη φωνή και ένα καναρίνι.

Με το πρώτο του φιλμ, χαλαρά εμπνευσμένο από την «Πείνα» του Knut Hamsun, ο Έκτορας Λυγίζος κάνει ένα πολιτικό σχόλιο απομακρυσμένο από πολιτικά στερεότυπα και φόρμες. Τα ευγενικά, κουρασμένα, απελπισμένα μάτια και η χαμηλή, απαλή, στοργική φωνή του Γιάννη Παπαδόπουλου (στο ρόλο του Γιώργου) όταν μιλάει στο καναρίνι του είναι συγκλονιστικά.

Μία πολύ σιωπηλή ταινία (κυριολεκτικά έχει ελάχιστους διαλόγους), αποτελούμενη σχεδόν εξ ολοκλήρου από gros-plan του πρωταγωνιστή, «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» είναι ένα σπαραξικάρδιο στιγμιότυπο της πόλης στην καρδιά της οικονομικής κρίσης. Ευθεία και αυθεντική στην απλότητά της, με μία αίσθηση θρησκευτικότητας, αυτή η ταινία μας θυμίζει πως μερικές φορές η σιωπή μπορεί να μιλήσει πιο δυνατά από τα λόγια.

  1. Tungsten (Γιώργος Γεωργόπουλος, 2011)

Δύο έφηβα αγόρια που τριγυρνούν στην πόλη, ένας ελεγκτής με οικονομικά προβλήματα και ένας ιδιωτικός υπάλληλος σε μία προβληματική σχέση με τη σύντροφό του. Τα χωριστά μονοπάτια αυτών των χαρακτήρων διασταυρώνονται μία καλοκαιρινή ημέρα στη μοντέρνα Αθήνα. Εν μέσω συνεχών διακοπών ρεύματος, οι πρωταγωνιστές εναλλάσσουν ρόλους μεταξύ θύματος και θύτη.

Γυρισμένη ασπρόμαυρη με μη-γραμμική πλοκή, το “Tungstein” είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γεωργόπουλου. Διηγείται τις ιστορίες διαφορετικών ανθρώπων που με κάποιο τρόπο παρεμβάλλονται η μία στην άλλη, καταλήγοντας σε μία μεγαλύτερη ιστορία που τις ξεπερνά: την ιστορία μίας βίαιης γενιάς ανθρώπων που ζουν σε μία βίαιη εποχή, σε ένα βίαιο αστικό τοπίο, μία γενιά κακοποιημένη η ίδια από τη βία των συνθηκών ζωής που τους έχουν επιβληθεί.

Ένας φαύλος κύκλος βίας που μετατρέπει τα θύματα σε θύτες και αντιστρόφως. Μία πόλη «ξεχασμένη στο σκοτάδι». Το μήνυμα της ταινία είναι άμεσο και η αλήθεια της απλή, ωμή και ενοχλητικά ακριβής.

  1. Μικρά Αγγλία (Παντελής Βούλγαρης, 2013)

Η Όρσα και η Μόσχα είναι δύο αδερφές που ζουν στην Άνδρο γύρω στο 1930. Η Όρσα είναι κρυφά ερωτευμένη με το Σπύρο, έναν υποπλοίαρχο, αλλά η μητέρα τους, που υποστηρίζει το γάμο από συμφέρον, την αναγκάζει να παντρευτεί έναν πλοίαρχο, το Νίκο. Όταν ο Σπύρος γίνεται πλοίαρχος, όμως, παντρεύεται τη Μόσχα και οι οικογενειακές σχέσεις αρχίζουν να περιπλέκονται.

Η «Μικρά Αγγλία» αποτελεί διασκευή του ομότιτλου διηγήματος της Ιωάννας Καρυστιάνη από έναν από τους πιο γνωστούς Έλληνες σκηνοθέτες του τελευταίου αιώνα, τον Παντελή Βούλγαρη. Πρόκειται για ένα συγκινητικό δράμα εποχής, με θέμα του τη γυναικεία ιδιοσυγκρασία (με δυνατές ερμηνείες από το γυναικείο cast της ταινίας), σε μία προσπάθεια να προσεγγίσει τις αποχρώσεις των σχέσεων μεταξύ γυναικών, μία σχέση χαρακτηριζόμενη από πάθος και ένταση, όχι μόνο στις σκοτεινές, αλλά και στις πιο θερμές πλευρές της.

Επιπλέον, η φωτογραφία του φιλμ ξεχωρίζει, ιδιαίτερα η εκτεταμένη χρήση πλάνων της θάλασσας, ήρεμης ορισμένες φορές και αγριεμένης άλλες, αλλάζοντας ως αναλογία προς και ενισχύοντας τη δύναμη της ψυχικής ανάπτυξης των χαρακτήρων.

  1. Στρέλλα (Πάνος Χ. Κούτρας, 2009)

Ο Γιώργος αποφυλακίζεται μετά από 14 χρόνια στη φυλακή για φόνο. Στην πρώτη του νύχτα στην Αθήνα σαν ελεύθερος πολίτης, συναντά την Στρέλλα, μία τρανσέξουαλ γυναίκα και πόρνη και οι δυο τους σύντομα ερωτεύονται. Ο Γιώργος θέλει να κάνει μια νέα αρχή και, προκειμένου να το κάνει, πρέπει να σκάψει στο παρελθόν του για να βρει απαντήσεις και να βάλει τελείες.

Η «Στρέλλα» (συνδυασμός του ονόματος Στέλλα και της λέξης τρέλα) είναι μία αυθεντική και βαθιά ρομαντική ταινία: όχι με τη γλυκανάλατη έννοια, άλλα με υποφώσκουσες ψυχαναλυτικές αναφορές. Η μεγάλη της δύναμη έγκυται, εκτός άλλων, στον άμεσο τρόπο που προσεγγίζει και αναπαριστά τη σχέση μεταξύ ενός άντρα και μίας τρανσέξουαλ σα να είναι κάτι που φαίνεται φυσιολογικό σε μία ελληνική κοινωνία που, ακόμα και σήμερα, δεν είναι.

Ο Πάνος Χ. Κούτρας χειρίζεται ένα φάσμα θεμάτων, από την ομοφυλοφιλία, την ταυτότητα φύλου, την προκατάληψη, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη διαφορετικότητα, μέχρι την πορνεία και την αιμομιξία με ουσιαστική κατανόηση, ενσυναίσθηση και ευαισθησία: ελάχιστοι σκηνοθέτες εκτός του μεγάλου Todd Solondz θα μπορούσαν να το κατορθώσουν αυτό, χωρίς να κάνουν μια ταινία για όλα αυτά. Η ταινία του είναι βασικά για την αγάπη. Και αυτό είναι που την κάνει πολύ καλή.

TAGGED:έκτορας λυγγίτσοςελληνικές ταινίεςπάνος κούτραςπαντελής βούλγαρης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Οι Νύφες του Δράκουλα: Νουρ- Το φως και το σκοτάδι στις (δευτερ) αγωνίστριες
Επόμενο άρθρο Remember Me- Το εμπόριο της προσωπικότητας και της λήθης
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά είναι εδώ και μετράει! Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων(μέρος γ)

admin
admin
23 Μαΐου 2018
Cinema

Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά είναι εδώ και μετράει! Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων (μέρος δ)

admin
admin
5 Ιουνίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?