Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Happy! -Aποδομώντας τις γιορτές με σουρεαλισμό
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Happy! -Aποδομώντας τις γιορτές με σουρεαλισμό
Σειρές

Happy! -Aποδομώντας τις γιορτές με σουρεαλισμό

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 21 Απριλίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 21 Απριλίου 2020
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ένα από τα ελάχιστα καλά πράγματα που είχε το Πάσχα της καραντίνας ήταν η ευρεία κυκλοφορία της δεύτερης σεζόν του Happy! στο Netflix. H σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία του κομίστα Grant Morrison ( Brave New World, Suicide Squad: Hell to Pay) και Brian Taylor (Jonah Hex, Mom and Dad) μπορεί να ξεκίνησε στο αμφιλεγόμενο δίκτυο SYFY το 2017, όμως κέρδισε ευρεία αποδοχή όταν βρέθηκε στο Netflix, χτυπώντας πρώτα τα Χριστούγεννα και, στη δεύτερη σεζόν, το Πάσχα.

Τι είναι όμως το Happy!; Που ξεχωρίζει η ιστορία ενός εκκεντρικού δολοφόνου που ψάχνει την κόρη του από μια μέτρια αστυνομική σειρά δράσης; Βασική διαφορά λοιπόν είναι ότι το Ηappy! Ξέρει τι είναι: ένα απίστευτα ενεργητικό, σουρεαλιστικό και campy βίαιο αφήγημα, το οποίο δεν επιτρέπει στη σοβαροφάνεια να του χαλάσει τη διάθεση. Την ίδια όμως στιγμή δεν επιτρέπει στον σουρεαλισμό και τη ψυχεδέλεια να μπουν στο δρόμο μιας καλής ιστορίας. Η ισορροπία μεταξύ των δύο, σε συνδυασμό με το ευπρόσδεκτο χιούμορ και τους τρομερούς χαρακτήρες, είτε πρόκειται για μια αστυνομικό που ζητά εκδίκηση, είτε έναν… μονόκερο (που είναι και από τους βασικούς πρωταγωνιστές) είναι σίγουρα τα συστατικά που τραβάνε την προσοχή του θεατή.

Bασισμένο στο κόμικ με το ίδιο όνομα, δια χειρός του Morrison, το Happy! μας βυθίζει σε μια κυνική, έκφυλη και βαμμένη στο κιτρινωπό, αρρωστημένο νέον Νέα Υόρκη, στην οποία συναντούμε ως επί το πλείστον (υπερβολικά) βίαιους εγκληματίες, ακόμα πιο βίαιους αστυνομικούς που ανταγωνίζεται σκληρά με τους πρώτους για το μονοπώλιο της βίας και, ανάμεσα τους, παιδιά με φανταστικούς φίλους, θεούς του θανάτου και…. Τελετάμπις. Aυτός ο campy και ασυνδύαστος συνδυασμός, αλλά και τα φρενήρη πλάνα αποτελούν trademark του Brian Taylor, που είχε την καλλιτεχνική και σκηνοθετική επιμέλεια

Ένα σκηνικό λοιπόν που θυμίζει μία ακόμα χειρότερη Sin City έρχεται να συναντήσει μια… διεστραμμένη ταινία της Disney. Στο κέντρο τους, σα γέφυρα μεταξύ τους, στέκεται από τη μία η φιγούρα του Nick Sax, τον οποίον ερμηνεύει με απίστευτη σωματική ενέργεια, μπρίο και…παντελή αδιαφορία για την επιτέλεση του φύλου του ο Christopher Meloni (Μan of Steel, Wet Hot American Summer), ίσως στην κορυφαία στιγμή της καριέρας του. Από την άλλη, συνεργάτης του είναι ο μπλε μονόκερος Happy, στον οποίο δανείζει τη φωνή του ο Patton Oswalt (Veronica Mars, BoJack Horseman) ο οποίος μοιάζει σαν να ξεπήδησε από κάποια προνηπιακή παραγωγή.

Η μεταξύ τους αντίθεση, και ταυτόχρονα η δυναμική είναι ο καταλύτης για όλη τη σειρά, ειδικά στην πρώτη σεζόν, όπου ένας κόσμος φαντασίας συγκρούεται με αυτόν της ζοφερής πραγματικότητας. Στη δεύτερη σεζόν, όπου το κοινό ήταν πιο «εκπαιδευμένο», τα πράγματα παίρνουν ακόμα πιο σκοτεινή και απάνθρωπη και γκροτέσκα στροφή. Ωστόσο αυτή η ατμόσφαιρα urban fantasy είναι απλά η βάση και όχι το επικοδόμηνα της σειράς. Αυτό αφήνεται ανεξέλεγκτο.

Σε κανένα σημείο το Happy! δεν αφήνει πίσω το βδελυρό, αντιανθρωπιστικό, μαύρο του χιούμορ, το οποίο σαν πρώτο και βασικό στόχο έχει τους ίδιους τους πρωταγωνιστές του. Σε αντίθεση με τους ήρωες του Miller, οι χαρακτήρες του Morison δεν έχουν τίποτα ηρωικό. Αντίθετα, είναι ο πάτος του πάτου, ο στόχος κάθε αστείου, και κανένα σημείο της προσωπικότητας τους ή του σώματος του δε μένει χωρίς να πειραχθεί.

Επόμενος στόχος είναι τα κλισέ των εκάστοτε εορτών, με την πρώτη να στοχεύει βλάσφημα τη βιομηχανία των χριστουγέννων, με τους στρατούς από αγιοβασίληδες, την υπερκαταναλωτική μανία των δώρων και την απονέκρωση της επικοινωνίας. Η δεύτερη πάλι ασχολήθηκε με το Πάσχα και την… επιθυμία του να γίνει όλα τα παραπάνω, αφού κανείς δεν το παίρνει σοβαρά. Ταυτόχρονα, το Happy! μας δείχνει μια ακομπλεξάριστη, αντιμάτσο απεικόνιση ηρώων, villains, τεράτων, θεών και ανθρώπων, όπου είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πως κάποιος να είναι σκοτεινός και αστείος ταυτόχρονα, καυστικός χωρίς να είσαι μισογύνης ή ρατσιστής. Και, για όσους έχουν πρόβλημα, η ίδια η σειρά το λύνει πολύ εύκολα, πυροβολώντας Ναζί.

Πέρα από τον Maloni, η σειρά έχει πολλούς άλλους σπουδαίους χαρακτήρες στα 18 της επεισόδια. Επιγραμματικά αξίζει να αναφερθεί σίγουρα ο Ritchie Coster (Jacob’s Ladder, Billions) για τον διπλό του ρόλο και τις μαεστρικές, επιδέξιές αλλά και πομπώδεις (άρα εντελώς στο κλίμα της σειράς) εναλλαγές μεταξύ των δύο, η μικρή Bryce Lorenzo (Orange Is the New Black, Almost Family) η οποία σίγουρα θα τη βλέπουμε σε πάρα πολλά πράγματα τα χρόνια που έρχονται, και, τέλος, ο επιβλητικά φάμπιουλους Christopher Fitzgerald (Blindspot, Elementary) για τη larger than life φιγούρα του Sonny Shine.

Το Happy! δεν είναι για όλους. Και το ξέρει. Και αδιαφορεί. Συνεχίζει να διαβαίνει, τον δικό του, βρώμικο δρόμο, γεμάτο αίμα, εμετό και χρυσόσκονη. Και πλέον αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα κάθε γιορτής.

TAGGED:Brian TaylorBryce LorenzoChristopher FitzgeraldChristopher MeloniGrant MorrisonHappyPatton Oswalt
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Ευτυχία – Η ελληνική ταινία που έκοψε τα τριπλάσια εισιτήρια απ’ τον Σεφερλή (ευτυχώς)
Επόμενο άρθρο SmassPodcasts #5 – Συνέχειες κλασσικών ευρωπαϊκών κόμικς
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019Σειρές

Ακυρώσεις σειρών 2019 – Ποιες αδικήθηκαν και ποιες καλά να πάθουν;

admin
admin
8 Ιανουαρίου 2021
SmassPodcastsΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2020

SmassPodcasts #28: Υποτιμημένες σειρές των ’10s (vol. 2)

admin
admin
8 Φεβρουαρίου 2021
ComicDC

Ο Batman στην οθόνη (μέρος Β’): Η μοντέρνα εποχή των κόμιξ και η προέκτασή της σε άλλα μέσα

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
23 Σεπτεμβρίου 2020
ComicDC

10+1 ιστορίες που πρέπει να διαβάσετε για την Justice League

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
22 Νοεμβρίου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?