Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: «Ο Φάρος» έρχεται να φωτίσει τα πιο τρικυμιώδη γεγονότα της ζωής μας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > Θέατρο > «Ο Φάρος» έρχεται να φωτίσει τα πιο τρικυμιώδη γεγονότα της ζωής μας
Θέατρο

«Ο Φάρος» έρχεται να φωτίσει τα πιο τρικυμιώδη γεγονότα της ζωής μας

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 16 Οκτωβρίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 21 Οκτωβρίου 2017
4 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το νέο έργο που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο θέατρο Αθηνών είναι μια διαδρομή στις πιο σκοτεινές στιγμές της ζωής μιας παρέας πέντε αντρών στο Δουβλίνο.Μετά το σερί επιτυχιών με τον «Πουπουλένιο» και τον «Θεό της Σφαγής» στο ίδιο θέατρο, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης επιστρέφει στο ύφος του πρώτου και σκηνοθετεί το θρίλερ-μαύρη κωμωδία του Κόνορ Μακφέρσον «Ο Φάρος». Συμπρωταγωνιστώντας με τον Αιμίλιο Χειλάκη, τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, τον Νίκο Ψαρρά και τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο, έρχεται να διαχειριστεί ένα σύγχρονο έργο με έντονο το ιρλανδικό φολκλόρ στοιχείο, κάτι που το καθιστά ένα ενδιαφέρον πείραμα.

Οι συνθήκες για τον Μαρκουλάκη είναι εξ’ αρχής ευνοϊκές. Μιλάμε για ένα χώρο θεάτρου με σημαντικό budget που επιλέγει να συνεργαστεί με γνωστούς ηθοποιούς και έτσι να ανεβάσει «προσεγμένα» έργα που μπορούν όμως να προσελκύσουν ένα μεγάλο φάσμα θεατών. Αυτό είναι έκδηλο σε όλη την διάρκεια της παράστασης: έχουμε σκηνικά που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες του έργου, μουσική επένδυση που μοιάζει να γράφτηκε για ταινία και οι ηθοποιοί έχουν δοκιμαστεί χρόνια σε πλήθος διαφορετικών ρόλων με καλές κριτικές. Στην πραγματικότητα, βέβαια, η σκηνή, η ενδυμασία και ο τρόπος παιξίματος προσομοιάζουν αρκετά στην αρχική ξένη παράσταση.

Οι διάλογοι μοιάζουν αρκετά θα λέγαμε με ταινίες του Danny Boyle (Trainspotting) από την άποψη ότι έχουμε άντρες της εργατικής τάξης που μιλάνε μεταξύ τους, οπότε ουσιαστικά ένα μίγμα αργκό και ακατάσχετων βρισιών. Εκεί ο Μαρκουλάκης επιλέγει να κάνει ακριβή μετάφραση η οποία δημιουργεί προβλήματα στην αντιστοίχιση με τους ελληνικούς ιδιωματισμούς. Από άποψη πλοκής, έχουμε τέσσερις άντρες και ένα εύπορο ξένο που θα γιορτάσουν το βράδυ της Παραμονής Χριστουγέννων πίνοντας και παίζοντας χαρτιά, αλλά στην πραγματικότητα το βράδυ τους θα είναι μια σειρά σκοτεινών στιγμιότυπων από ζωές γεμάτες κακές επιλογές και καταπίεση. Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Σάρκυ(Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος)που έχει επιστρέψει μετά από καιρό στο Δουβλίνο, έτσι ώστε να προσέχει τον μεγαλύτερο αδελφό του Ρίτσαρντ(Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης), που τυγχαίνει να είναι τυφλός. Μαζί τους είναι ο Ιβάν(Νίκος Ψαρράς) και ο Νίκυ(Προμηθέας Αλειφερόπουλος), φίλοι από χρόνια και ο δεύτερος φέρνει μαζί του έναν άγνωστο, τον κύριο Λόκχαρτ(Αιμίλιος Χειλάκης) που φαίνεται να τους γνωρίζει όλους καλύτερα από ότι οι ίδιοι τον εαυτό τους.

Από άποψη ερμηνειών, ο Μαρκουλάκης δίνει μια υπερβολή στην απόδοση του τυφλού ήρωα αλλά το πραγματικό ερμηνευτικό δίπολο του έργου είναι ο Παπασπηλιόπουλος  και ο Χειλάκης που ανταποκρίνονται επάξια στους ρόλους τους και με βάση αυτούς διαρθρώνεται η πλοκή. Στους μικρότερους ρόλους, ξεχωρίζει ο Ν. Ψαρράς για την φυσικότητα στην απόδοση του μέθυσου φίλου που κερδίζει αμέσως την συμπάθεια του κοινού και ο Αλειφερόπουλος ως ο μεγαλομανής μικροεπιχειρηματίας της δεκάρας.

Αυτό που ίσως λείπει είναι η κοινωνική διάσταση του έργου. Ειδικά στην πρώτη πράξη, που το κοινό γνωρίζει τους χαρακτήρες και πληροφορείται για το παρελθόν τους, οι κακοτυχίες, η καταπίεση και η εκτόνωση μέσω εξαρτήσεων φαίνεται ότι προκαλούνται μόνο από προσωπικά λάθη και έτσι εσωτερικεύεται ειδικά από τον Σάρκυ σαν ηττοπάθεια και αυτοκαταστροφικότητα. Επιχειρείται δηλαδή μια πιο ατομοκεντρική προσέγγιση και μια φυγή στο μεταφυσικό, κάτι που δεν δίνει χώρο για πιο χειραφετητικά συμπεράσματα παρά τις όποιες θρησκευτικές καταβολές του συγγραφέα και τα πλαίσια που αυτές θέτουν στο έργο.

Εφημερίδα ΠΡΙΝ, 15/10

TAGGED:αιμίλιος χειλάκηςθέατρο Αθηνώνκωνσταντίνος μαρκουλάκηςνίκος ψαρράςο φάροςοδυσσέας παπασπηλιόπουλοςπρομηθέας αλειφερόπουλος
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Δύσκολοι καιροί για ποιότητα! Τα 8 anime που έπεισαν κριτικούς αλλά όχι κοινό
Επόμενο άρθρο H άκοπη κριτική και οι βαθμοί εμπόδιο στην τέχνη – Το κατηγορώ του Martin Scorsese
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ExclusiveSmassPodcastsΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2020

SmassPodcasts #30: Οι καλύτερες ταινίες του 2020 (feat. Nerd Things)

admin
admin
14 Ιανουαρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?