Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Στο MUTE αντηχούν επίκαιρα οι φωνές ενάντια στο Κράτος  
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > Θέατρο > Στο MUTE αντηχούν επίκαιρα οι φωνές ενάντια στο Κράτος  
Θέατρο

Στο MUTE αντηχούν επίκαιρα οι φωνές ενάντια στο Κράτος  

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 16 Φεβρουαρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 30 Νοεμβρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση στο θέατρο Σημείο φέρνει στο προσκήνιο ζητήματα εναντίωσης στον κρατικό μηχανισμό μέσα από την ιστορία δυο αδερφών που ζουν στα βουνά του Ολύμπου ως ληστές το 1925.

Ζητήματα πολιτικής ιστορίας απασχολούν όλο και συχνότερα το αστικό μπλοκ, στην προσπάθειά του να παραχαράξει τα απομεινάρια της συλλογικής μνήμης, επιβεβαιώνοντας και ιδεολογικά την ηγεμονία του. Στην σύγχρονη ελληνική ιστορία βρίθουν όμως τα παραδείγματα που με αυθόρμητες κινήσεις επιβεβαιωνόταν η ρήση «αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι πάντα ίδιος είναι ο λαός».   

Το MUTE διαβάζει αντισυμβατικά την ελληνική ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα, μέσα από τις δραστηριότητες μιας ομάδας ληστών. Αυτοί οι ληστές είναι μέρος του φαινομένου της «κοινωνικής ληστείας», την οποία ο Έρικ Χόμπσμπάουμ έχει μελετήσει στο έργο του «Ληστές». Γνωστοί σε όλους μας εξάλλου είναι οι μύθοι για τους ληστές ως Ρομπέν των Δασών, που έκλεβαν απ’ τους πλούσιους και τα μοίραζαν στους φτωχούς, οι οποίοι είχαν κομμάτια αλήθειας. Οι «κοινωνικοί ληστές» του 19ου και του 20ου αιώνα διαφοροποιούνταν απ’ τους άλλους παραβάτες του νόμου, γιατί ενώ θεωρούνταν κακούργοι από τους άρχοντες και το κράτος, οι ίδιοι παρέμεναν μέσα στην αγροτική κοινωνία και οι τοπικοί πληθυσμοί συνήθως τους θεωρούσαν ήρωες, προστάτες, αγωνιστές της δικαιοσύνης, γι’ αυτό και συχνά τους βοηθούσαν και τους στήριζαν. Ως αποτέλεσμα της στήριξης απ’ την τοπική τους κοινωνία οι κοινωνικοί ληστές, όταν κατέβαιναν απ’ το βουνό δεν επιτίθονταν στις ιδιοκτησίες των συγχωριανών τους, αλλά στις περιουσίες των τσιφλικάδων ή των περαστικών (που συχνά ήταν έμποροι).

Ουσιαστικά, το έργο αναδεικνύει το φαινόμενο της κοινωνικής ληστείας, τοποθετώντας το στο βουνό του Ολύμπου των αρχών του 20ου αιώνα. Η παραβατική δραστηριότητα των καπεταναίων του βουνού και των συντρόφων τους παρουσιάζεται από πολλές οπτικές, χωρίς όμως να εξιδανικεύεται. Βασικοί εχθροί τους είναι οι τσιφλικάδες και το κράτος (που έχει επικηρύξει τα κεφάλια τους) και γι’ αυτό κι αυτοί παλεύουν για τους ίδιους, αλλά και για τις ζωές των φτωχών χωρικών. Όμως ο κόσμος των ληστών παραμένει ένας κόσμος βίαιος και παραβατικός, βασισμένος σε πρωτόγονες μορφές κοινωνικής ύπαρξης, στην επιβολή της δύναμης και σε αρχέγονα ένστικτα. Με αυτό τον τρόπο στο MUTE ο κοινωνικός ληστής δεν εξιδανικεύεται, αλλά παρουσιάζεται ως αντίδραση στη σκληρή εκμετάλλευση του κράτους και των τσιφλικάδων και στη δύναμη των όπλων του στρατού και των κεφαλοκυνηγών.

Σκηνοθετικά, επιλέγεται με τον αρτιότερο τρόπο να αναπαρασταθούν σκηνές βίας τόσο στο βουνό όσο και στον κάμπο και τα κτήματα των τσιφλικάδων. Οι εικόνες απόδοσης κοινωνικής δικαιοσύνης ζωντανεύουν με την πολυεπίπεδη αφήγηση και την ελάχιστη συνοδεία μουσικής υπόκρουσης, που δημιουργείται μπροστά στον θεατή από έναν μουσικό. Στο MUTE η έκθεση των έξι ηθοποιών είναι συνεχής, καθώς δεν φεύγουν ποτέ από την σκηνή, απλά υποδύονται σε κάθε σκηνή το πρόσωπο που απαιτείται από την πλοκή, εκτός από τους ηθοποιούς για τα δύο αδέρφια. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το ηθογραφικό στοιχείο. Λαϊκές παραδόσεις, θρησκευτικές παραβολές και μύθοι, μπλέκονται με την σκληρή ζωή στο βουνό, σε μια μόνιμη αμφιταλάντευση ανάμεσα στην ζωή και το θάνατο. Το μακάβριο δεν λείπει επίσης από την παράσταση. Χωρίς ούτε μια σταγόνα αίματος, απλά παίζοντας στο διαμορφωμένο χώρο με χώμα της σκηνής, γίνονται αποκεφαλισμοί, δολοφονίες, παραδειγματικές τιμωρίες, λαμβάνει στην ουσία χώρο η ταξική αναμέτρηση με το Κράτος και τους εκφραστές του.

Αυτές οι σκηνές μοιάζουν ανέλπιστα γνώριμες για ένα θεατή στο σήμερα. Ο ίδιος δεν έχει βιώσει Βαλκανικούς και Παγκόσμιους πολέμους, τον ξεριζωμό στην Μικρά Ασία και την περίοδο αβασίλευτης δημοκρατίας που σηματοδοτεί την «αλλαγή φρουράς» στην διακυβέρνηση του τόπου. Το δικό του παρόν καθορίζεται από την εργασιακή ανασφάλεια και το υπαρξιακό άγχος, αποκύημα των εκμεταλλευτικών σχέσεων σε περιόδους κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού. Μια σύγχρονη φυγή στο βουνό αρκεί για να τα λύσει όλα;

«Mute» του Γιώργου Αδαμαντιάδη

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Στέλιος Πατσιάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιάννης Μυρσιώτης
Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Λογοθέτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Κόκου
Παραγωγή: Memento Mori
Οργάνωση Παραγωγής: Έλενα Σταματίου
Σχεδιασμός αφίσας: Ιωάννης Οικονομάκης

Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Γιώργος Αδαμαντιάδης, Νικόλας Αλεξίου, Παύλος Ιορδανόπουλος, Σήφης Μηλιαράκης, Αλέξανδρος Σιάτρας, Χρόνης Barbarian.

Θέατρο Σημείο

Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα (πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο)
σκηνή Σημείο LAB
τηλ. κρατήσεων: 2109229579

 

 

TAGGED:muteγιώργος αδαμαντίδηςθέατρο σημείοπαύλος ιορδανόπουλος
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Black Panther- ΖΗΤΩ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ!
Επόμενο άρθρο The Shape of Water- Mάλλον μια από τα ίδια από τον Guillermo Del Toro
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Θέατρο

Τα Μπάσταρδα του Σίσυφου – Η μολυσματική παράδοση της βεντέτας

admin
admin
3 Μαρτίου 2020
Cinema

Άνθρωποι που μοιάζουμε- “People”, μια ταινία του Παύλου Ιορδανόπουλου

Μάρω Παναγή
Μάρω Παναγή
13 Μαρτίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?