Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: The Wire, Season 2 – It’s all in the game (SmassPodcasts #47)
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > SmassPodcasts > The Wire, Season 2 – It’s all in the game (SmassPodcasts #47)
ExclusiveSmassPodcastsΣειρές

The Wire, Season 2 – It’s all in the game (SmassPodcasts #47)

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 23 Μαρτίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 27 Μαρτίου 2022
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το δεύτερο SmassPodcast για το The Wire, ίσως της πιο σημαντικής σειράς στην ιστορία της τηλεόρασης, είναι αφιερωμένο στη δεύτερη σεζόν, που εξελίσσεται με επίκεντρο το λιμάνι της Βαλτιμόρης.

Contents
Ο καλεσμένος μας Γιώργος Καλαμπόκας συμπύκνωσε με μαεστρικό τρόπο το μεγαλείο του The Wire στο ποστ του κι εμείς αντιγράφουμε αυτολεξεί:Ακούστε το podcast εδώ:Φυσικά εξίσου χορταστικό ήταν και το πρώτο μας σχετικό podcast. Ακούστε το εδώ:Τον Γιώργο Καλαμπόκα τον έχουμε φιλοξενήσει ξανά στα SmassPodcasts, στο πλαίσιο του Smass(e-)Fest, οπότε μας είχε μιλήσει για τους Φονιάδες Μπάτσων του Φαζαρντί. Ακούστε εδώ τη συζήτηση:

Η 2η σεζόν του The Wire αποτέλεσε μια τρομερά τολμηρή επιλογή για τη σειρά. Αλλαξε σκηνικό και έβαλε επίκεντρο το λιμάνι και παραγκώνισε τους πρωταγωνιστές της 1ης σεζόν για να φέρει στο προσκήνιο την παρακμάζουσα λευκή εργατική τάξη. Συνεχίζει όμως τη διεισδυτική ματιά στη σύγχρονη αμερικανική μητρόπολη και μας προσφέρει μία εξαιρετικά πυκνή αφήγηση που προσπαθήσαμε να αναλύσουμε στο 2ο podcast μας. Απολαύστε. It’s all in the game.

Ο καλεσμένος μας Γιώργος Καλαμπόκας συμπύκνωσε με μαεστρικό τρόπο το μεγαλείο του The Wire στο ποστ του κι εμείς αντιγράφουμε αυτολεξεί:

Στο νέο #SmassPodcast για τη σειρά, ασχολούμαστε με τη δεύτερη σεζόν, μια σεζόν που συνήθως αντιμετωπίζεται ως αδύναμη. Ε, εμείς διαφωνούμε. Μπορεί να μην εθελοτυφλούμε ως προς το ύψος που έφτασαν η πρώτη, η τρίτη και η τέταρτη σεζόν σε σχέση με αυτήν, αλλά πρόκειται για μια επίσης εκπληκτική σεζόν και αφιερώνουμε μιάμιση ωρίτσα για να σας πείσουμε, κυρίως φλυαρώντας ανερμάτιστα γύρω από διάφορα θέματα που ανοίγει ο κύκλος, το βάθος των οποίων ακόμα προσπαθούμε να συλλάβουμε. Αρκετά όμως με το πρόμο.

Στον δεύτερο κύκλο, ο Σάιμον, σοκάρει το κοινό του. Εκεί που όλοι έχουμε δεθεί με τους χαρακτήρες και την ιστορία, η οποία μόλις έχει αρχίσει να βγάζει νόημα, εκεί που με κόπο έχουμε καταφέρει να μπούμε στο σύμπαν του The Wire, ο Σάιμον ξαφνικά αλλάζει το επίκεντρο της πλοκής, πάει από τις πιάτσες στο λιμάνι, και βάζει τους περισσότερους από τους πρωταγωνιστές της πρώτης σεζόν σε δεύτερο πλάνο. Τον λόγο πλέον δίνει κυρίως στην παραδοσιακή εργατική τάξη του λιμανιού, αποτελούμενη κατά βάση από λευκούς, και μάλιστα πολωνικής καταγωγής μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς, και μαύρους, οι οποίοι όμως δεν βρίσκονται περιθωριοποιημένοι, εκτός κοινωνικού ιστού, αλλά «απλώς» στη χαμηλότερη βαθμίδα του.

Ο Σάιμον δίνει τον λόγο στην εργατική τάξη του λιμανιού, αλλά και στο σωματείο της, στους αγώνες και τις αγωνίες της για επιβίωση, και κεντάει αργά αργά μια κριτική πραγματική σπουδή στο αμερικάνικο εργατικό κίνημα, το δίκιο, αλλά και την παρακμή του: αναδεικνύει συστηματικά το αδιέξοδο μιας στρατηγικής λόμπινγκ και κοινωνικού εταιρισμού, όσο φυσικά και το αδιέξοδο μιας συμφωνίας με τον διάβολο για την τακτική της εξυπηρέτηση, για τη χρηματοδότησή της. Για τον Σάιμον, ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

Όμως το πιο εκπληκτικό απ’ όλα είναι η ματιά από την οποία αρθρώνει αυτή την κριτική. Είναι μια ματιά εσωτερική σε αυτούς τους αγώνες, άρρηκτα δεμένη με το σωματείο και την τάξη, τα οποία αγκαλιάζει, κατανοεί και αποδέχεται σε όλη τους την πορεία, τόσο στην καθημερινή τους ζωή, όσο και τα τραγική τους λάθη. Μια ματιά τόσο «μαζί» που σε κανένα σημείο δεν μπορεί να γίνει διδακτική ή ελιτίστικη.

Μια αίσθηση ανοικειότητας λοιπόν στη δεύτερη σεζόν, που αίρει άγαρμπα την όποια comfort αίσθηση έχει κατακτήσει η θεάτρια με τη σειρά, και σε καλεί να σκαρφαλώσεις από την αρχή αυτό το δύσβατο βουνό του κόσμου του The Wire, από άλλη πια διόδο.

Όμως, μην κουραστείς, δώσε λίγο χρόνο. Γιατί ένα τέτοιο από-focus είναι αναγκαίο για να μπορέσει ο Σάιμον να προσεγγίσει τη συνθετότητα του φαινομένου που προσπαθεί να αναπαραστήσει στη μυθοπλασία του. Όχι των διάφορων μεμονωμένων πλευρών του. Όχι του εμπορίου ναρκωτικών, ή της αποβιομηχάνισης και της παρακμής της εργατικής τάξης. Όχι της αδυδοσίας και του stat-padding του αστυνομικού μηχανισμού, ή του θεσμικού, δομικού ρατσισμού του αμερικάνικου κράτους. Ούτε του ρόλου εγγυητή που διαδραμματίζει σε όλα αυτά η δομική διαφθορά της πολιτικής εξουσίας που αναπαράγει όλο το σύστημα. Όχι καθενός θέματος ξεχωριστά, αλλά όλων αυτών μαζί: του συνολικού φαινομένου της παρακμής της σύγχρονης αμερικάνικης μεγαλούπολης, του «τι πάει στραβά με την κοινωνία μας», που μοιάζει διαρκώς να αναρωτιέται.

Μια θεσμική τραγωδία όπως ο ίδιος ο Σάιμον, με κάποια έπαρση ίσως, επιχειρεί διαρκώς να τη χαρακτηρίζει, το The Wire πράγματι έχει τους τραγικούς του ήρωες, αλλά και τους απομηχανής θεούς του: τον Γουάλας και τον ΝτιΆντζελο, τον ΜακΝάλτι και τον Φρανκ, αλλά και τον Στρίνγκερ, τις κατεξοχήν τραγικές φιγούρες, και βέβαια τον Όμαρ, που παρότι τυπικά τιμωρός, με φωνή και δύναμη θεού (ή, νιτσεϊκού υπερανθώπου για άλλους), δεν θα ξεφύγει και ο ίδιος από την τραγική κατανάλωσή του μέσα στο «παιχνίδι» που υπηρετεί.

Έχουμε ήδη ως εδώ αφήσει πολλά ακόμα για συζήτηση, και ιδίως δύο: τη φιλμική γλώσσα της σειράς, ίσως την πιο απαιτητική που θα βρείτε, όπου το σενάριο καθόλου δεν εξαντλείται στους διαλόγους της, αλλά και τον ρεαλισμό της, που στους αντίποδες της συνήθους απλοϊκής εξιδανίκευσης, μιας δημιουργίας και αναπαραγωγής ιδεατοτήτων που θα έλεγε ο Μπαλιμπάρ, εκείνος του The Wire είναι ένας ρεαλισμός που περιπλοκοποιεί, που υιοθετεί κοινωνική σκοπιά, χωρίς να αθωώνει, που δίνει την προτεραιότητα στα κοινωνικά φαινόμενα, όχι σε μια εντυπωσιοθηρική δραματοποίηση.

Το The Wire δεν ψάχνει οπαδούς, αλλά κοινωνούς με μια υλιστική μελέτη του σύγχρονου κόσμου. Δεν ψάχνει οπαδούς, γι’ αυτό ίσως έχει τόσους πολλούς.

Ακούστε το podcast εδώ:

https://www.facebook.com/watch/?v=393324028887454


Φυσικά εξίσου χορταστικό ήταν και το πρώτο μας σχετικό podcast. Ακούστε το εδώ:

SmassPodcasts #35: The game is the game – Ξαναγυρνώντας στο The Wire, season 1

Τον Γιώργο Καλαμπόκα τον έχουμε φιλοξενήσει ξανά στα SmassPodcasts, στο πλαίσιο του Smass(e-)Fest, οπότε μας είχε μιλήσει για τους Φονιάδες Μπάτσων του Φαζαρντί. Ακούστε εδώ τη συζήτηση:

SmassPodcasts #14: Λογοτεχνική συνάντηση για τον Φρεντερίκ Φαζαρντί
TAGGED:HBOPodcastThe WireΓιώργος Καλαμπόκας
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Η Αθέατη Ζωή της Άντι Λαρί – Το fantasy αίτημα για τη γυναικεία ορατότητα
Επόμενο άρθρο Drizzt Do’Urden – Ένας ήρωας μπροστά από την εποχή του
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Godfather of Harlem – Οι μαύροι του Χάρλεμ πήραν τα όπλα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
26 Μαρτίου 2020
Σειρές

5 σειρές για να δεις ανάμεσα στα νέα επεισόδια Peaky Blinders

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
21 Νοεμβρίου 2017
Ο Brian Cox ως Logan Roy στο Succession.
ExclusiveVideos

Είναι το Succession reality show;! (vid)

admin
admin
8 Δεκεμβρίου 2023
SmassPodcasts

SmassPodcasts #35: The game is the game – Ξαναγυρνώντας στο The Wire, season 1

admin
admin
27 Μαρτίου 2021
Σειρές

Chernobyl – Το τρομακτικό (πολιτικό) νέφος

Βαλεντίνη Δαφνούλη
Βαλεντίνη Δαφνούλη
14 Ιουνίου 2019
Exclusive

Γιατί μας ενοχλεί τελικά η συνέντευξη της Νεφέλης Meg;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
9 Απριλίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?