Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Το Σύννεφο – Ένα ονειρικό παραμύθι σε καρέ
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Το Σύννεφο – Ένα ονειρικό παραμύθι σε καρέ
ComicΕλληνικά

Το Σύννεφο – Ένα ονειρικό παραμύθι σε καρέ

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 3 Δεκεμβρίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 13 Μαρτίου 2018
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Τα κόμις έγιναν Τέχνη ακολουθώντας, σε πολλά πράγματα, την κλασικότροπη αφήγηση και θεωρία του κινηματογράφου. Πάνω σε αυτή δόμησαν το αφηγηματικό τους μοντέλο και βάσει αυτής ορίστηκαν οι μοντέρνες απόπειρες υπέρβασης και ανατροπής της. Τώρα, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, με τον μοντερνισμό να έχει αφομοιωθεί και να μην αποτελεί, στο βαθμό που το έκανε, κίνηση αλλαγής, η Τέχνη έχει στραφεί σε διαφορετικές αφηγήσεις, μεταχρονικές ή ακόμα και αχρονικές, όπως τα παραμύθια, για να μπορέσει να πει με νέο τρόπο τις παλιές ιστορίες ή να πλέξει καινούργιες.

Το Σύννεφο, από τους διεθνείς δημιουργούς I.K.Zαζόπουλο (σενάριο) και Vincezo Balzano (σχέδιο) και  από τις εκδόσεις Archaia και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Webcomics, είναι ακριβώς αυτό, ένα πανέμορφο παραμύθι για μικρούς και, πολύ περισσότερο, μεγάλους, το οποίο όχι μόνο μας δίνεται με μερικά από τα πιο όμορφα σχέδια που έχουμε δει πρόσφατα, αλλά καταφέρνει να εκφράσει δυνατότητες ανατροπής και υπέρβασης, συλλογικής και ατομικής, μέσα από μια ιστορία ενηλικίωσης.

Ταυτόχρονα, το κόμικ αυτό καταφέρνει κάτι πολύ δύσκολο: να συνδυάσει μορφή και πλοκή σε μια αδιάσπαστη ενότητα, όπου η μία όχι απλά υποστηρίζει την άλλη, αλλά ενώνονται σε ένα αδιαίρετο σύνολο. Η μορφή υπογραμμίζει, αναβαθμίζει και δίνει στοιχεία της πλοκής, ενώ η πλοκή εντάσσεται μέσα στις εικόνες σχεδόν αξελιάλυτα, κάτι που μόνο ένα γνήσιο έργο Τέχνης μπορεί να κάνει.

Σε έναν κόσμο που ίπταται, εκδιωγμένος τόσο από την γη, όσο και τον ουρανό, και που κατοικείται από πρόσφυγες και λαθρέμπορους, σκλάβους και άρχοντες, η μεγαλύτερη δύναμη που υπάρχει δεν είναι άλλη από μια παιδική ευχή που μπορεί να πραγματοποιηθεί. Ο ήρωας, ένα ανώνυμο Αγόρι, αναζητά την πέτρα της Πικραλίδας, η οποία περιέχει το σπόρο όλων των δυνατοτήτων.  Το ταξίδι του ήρωα αφορά την μετάβαση του από το παρελθόν, όπου ζούσε με τον πατέρα του, αλλά και τον παρόν, όπου είναι απόλυτα ελεύθερος και δεν χρειάζεται να είναι υπόλογος πουθενά σε ένα μέλλον όπου θα χρειαστεί να θυσιάσει την ελευθερία αυτή. Ξεκινά την ιστορία κυνηγώντας ένα παιδικό όνειρο ασφάλειας και καταλήγει να δίνει ο ίδιος τις βάσεις για μια υπόσχεση επανάστασης. Σύντροφος σε όλη αυτή την πορειά ο πιστός του φτερωτός λύκος, το Σύννεφο, ο οποίος, εκτός από τη λειτουργία του σαν αφηγητή της ιστορίας, δίνει μια την μια έκφανση του τίτλου.  Στην διάρκεια του ταξιδιού του θα συναντήσει απρόσμενους φίλους, εχθρούς που του μοιάζουν και ιστορίες που δεν τις περίμενε.

Η ιστορία του Κ.Ι Ζαχόπουλου εστιάζει πολύ στην έννοια του χρόνου και κυρίως στην αδυναμία ορισμού της. Το παρελθόν ονομάζεται Το Μεγάλο Πριν, μια έννοια που εντέχνως αποφεύγεται να οριστεί ή να κατηγοριοποιηθεί. Αντιθέτως είναι ανοικτό για ερμηνεία, τόσο από τον κάθε χαρακτήρα, όσο και από τους αναγνώστες. Στο Μεγάλο Πριν ο ήρωας βρίσκει την ελπίδα, ενώ ο Τρελός Βασιλιάς τον φόβο. Το παρελθόν αναδομείται κάθε φορά που γίνεται λόγος για αυτό, αρνούμενο το μονοδιάστατο και στείρο ιστοριτισμό. Την ίδια στιγμή, όλος ο κόσμος φαίνεται πως ακολουθεί την ίδια γραμμή πλεύσης και ύπαρξης. Παίρνει πολλές διαστάσεις, που συνδυάζουν την φαντασία αλλά και την σκληρότητα του καλλιτέχνη απέναντι στους ήρωες του με την ευαισθησία των τελευταίων, τα βάσανα και τα άγχη τους. Όλα αυτά δεν βιώνονται σαν βαρίδια, αλλά σαν κίνητρα για δράση, η οποία δράση είναι αυτή ακριβώς που, αλληλεπιδρώντας με τον χρόνο, τον επανακαθορίζει και μας δίνει την γνήσια παραμυθένια υφή που κάνει αυτή την ιστορία αξιόλογη και συναισθηματικά προσεγγίσιμη.

Συγχρόνως, η ανωνυμία των ηρώων προσδίδει μια διάσταση συμβόλου, χωρίς όμως να τους απομακρύνει από τον αναγνώστη σαν πρόσωπα με βάθος. Όπως δηλαδή στα παραμύθια οι ήρωες είναι ταυτόχρονα και αρχέτυπα και ζώντα υποκείμενα, έτσι και το Σύννεφο συνδυάζει αυτή την συμπύκνωση νοημάτων στο συμβολικό με ολοζώντανες και διαυγείς αναπαραστάσεις στο φαντασιακό.

Παράλληλα με τις πολύ ενδιαφέρουσες πλευρές της ιστορίας, ένα από τα πιο ενδιαφέρονται στοιχεία σε αυτό το graphic novel είναι, χωρίς αμφιβολία, το σχέδιο του Vincezo Balzano. Δεν θα ήταν μάλιστα υπερβολή να πούμε οι σελίδες του Σύννεφου θα μπορούσαν κάλλιστα να προβληθούν σε κάποια ζωγραφική έκθεση.  Ο Βalzano εστιάζει με το σχέδιο του στο φιλτράρισμα του φωτός (θα έλεγε κανείς μέσα από τα ίδια τα σύννεφα) και αποδίδει έναν κόσμο φανταστικό χωρίς να βαρύνεται με το άγχος της νατουραλιστικής τους απεικόνισης. Αντίθετα η αληθοφανής του απεικόνιση έχει στοιχεία ενός ρεαλισμού μαγικού, που μας προσκαλεί να πετάξουμε και να εξερευνήσουμε τις ιπτάμενες πόλεις με τους παράξενους κατοίκους, να συνομιλήσουμε με τους πετρωμένους γίγαντες και να εξερευνήσουμε κάθε σκιά. Το ονειρικό στοιχείο είναι κυρίαρχο και αυτή ασάφεια στην απόδοση των προσώπων όχι μόνο δεν επιδρά αρνητικά, αλλά αντίθετα συνδυάζει  συμβολικό και φανταστικό, όπως είδαμε ότι κάνει και η ιστορία.

Τι είναι τελικά το Σύννεφο; Μια μοναδική στιγμή της 9ης Τέχνης, που αντιμετωπίζει τα πράγματα με την ονειρική, παιδική σοβαρότητα που έχουμε τόσο ανάγκη σε έναν πεζό κόσμο. Μια διαφορετική αφήγηση που παίρνει μέρος σε μια κουβέντα για το τι είναι και πως ορίζονται έννοιες όπως ευθύνη και επιθυμία, άτομο και οικογένεια, άτομο και σύνολο με τον δικό της, παραμυθένιο τρόπο.

 

TAGGED:Vincezo Balzanoεκδόσεις ArchaiaΚ.Ι ΖαχόπουλοςΤο Σύννεφο
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο 13 Reasons Why- Η αυτοκτονία της διπλανής πόρτας
Επόμενο άρθρο AthensCon 2017-H χρονιά που έγινε θεσμός;
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
3 Ιουνίου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?