True Story: ποτέ η καθημερινότητα στα comics δεν ήταν τόσο accurate as f*ck

Έφη Kαραχάλιου Από Έφη Kαραχάλιου 4 Λεπτά Ανάγνωσης

Η Δήμητρα Αδαμοπούλου με την βοήθεια της Jemma Press και της ΙΟΝ Σοκοφρέτα, εκδίδει μια ανθολογία με τα περισσότερα στριπάκια του True Story όπως δημοσιεύτηκαν στο www.socomic.gr συν ανέκδοτο υλικό για να πωρωθείς ακόμη περισσότερο!

Ποιος είπε ότι τα κόμικ πρέπει να αφορούν μια εξωπραγματική κατάσταση τοποθετημένη σε ένα φανταστικό κόσμο, όταν ειδικά η σημερινή πραγματικότητα είναι τόσο σουρεαλιστική από μόνη της; Αυτή τη διαπίστωση έκανε μάλλον η Δήμητρα Αδαμοπούλου και άρχισε να φτιάχνει το True Story που εκδόθηκε μόλις πέρσι στα πλαίσια του Comicdom Con Athens 2016. Μικρές καθημερινές ιστορίες, που μπορεί να συμπυκνώνονται σε μόλις δυο καρέ, είναι ουσιαστικά μια αντίθεση ανάμεσα στις επιθυμίες και τις σκέψεις της ίδιας της δημιουργού με την πραγματικότητα, όπως την βιώνει πάλι η ίδια. Άλλες φορές αυτή η αντίθεση είναι αστεία, άλλες σκληρή ή γλυκόπικρη. Όπως και να έχει, αυτή η αντίθεση είναι τόσο υπαρκτή όσο και καθοριστική.

ts_127

Η θεματική της ανθολογίας δεν είναι αυστηρά καθορισμένη, παρά κινείται σε πιο ελεύθερες κατευθύνσεις, βασικά σε ότι μπορεί να μας έχει συμβεί και να μην το έχουμε προσέξει: ένα ραντεβού στο γιατρό που μπορεί να καταλήξαμε να περιμένουμε ώρες στην αναμονή, ένα βράδυ που δεν κοιμηθήκαμε γιατί ήπιαμε πολλούς καφέδες, μια αποτυχημένη προσπάθεια να αρχίσουμε γυμναστήριο ή άλλη μια κακή μέρα περιόδου. Ουσιαστικά, είναι σαν το Dracula M.G.B. που είχαμε γράψει παλιότερα και εκεί είχαμε τον μυθικό άρχοντα των Καρπαθίων αντιμέτωπο με την ελληνική πραγματικότητα των μνημονίων, ΜΑΤ, χίπστερ, escape rooms, της κρατικής γραφειοκρατίας, σύγχρονης μαζικής κουλτούρας των σειρών στο Netflix και της συναρμολόγησης επίπλων του ΙΚΕΑ.

Το στυλ των καρέ είναι μινιμαλιστικό από κάθε άποψη, με πολλές αλλά λεπτές γραμμές σε έντονο μαύρο πλαίσιο, στο γνωστό πιο καρτουνίστικο στυλ της Δήμητρας Αδαμοπούλου. Η γραμματοσειρά είναι σαν χειρόγραφη, γεγονός που ενισχύει την αίσθηση του ατημέλητου, μαζί με τις κατσαρές γραμμές στο πλαίσιο. Το αποτέλεσμα όπως και να έχει είναι εξαιρετικό και σ’ αυτό λειτουργεί επικουρικά οι «βρωμισμένοι» τόνοι συγκεκριμένων χρωμάτων μαζί με pale τόνους  που δίνουν αυτό τον πιο σκοτεινό τόνο. Αυτό το στυλ είναι πιο έντονο στο σαιτ του socomic, παρά στην ανθολογία που είναι μεγεθυμένα τα σκίτσα για λόγους χώρου.

tsse_23

Παρατηρούμε με αφορμή το True Story, πολλούς νέους καλλιτέχνες να υιοθετούν γνωστές φόρμες που επικρατούν σε web comics του εξωτερικού(infographic, expectations|reality) εκμεταλλευόμενες τις ιδιαίτερες συνθήκες λήψης της πληροφορίας που επικρατούν στο διαδίκτυο. Αυτή η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητη, γιατί εξασφαλίζει την ευληπτότητα του μηνύματος και αποτελεί σημείο εξέλιξης της 9ης τέχνης στην Ελλάδα.

ts_121-1

Μέχρι πρότινος, θα λέγαμε ότι ο χώρος των κόμικς ήταν και παραμένει ως ένα βαθμό ανδροκρατούμενος. Ωστόσο, η παρουσία αξιόλογων γυναικών δημιουργών φαίνεται να αναταράσσει αυτή την κατάσταση, ακόμα και αν η αποδοχή τους γίνεται πολλές φορές με ρυθμούς χελώνας. Ευχόμαστε στα επόμενα βραβεία κόμικς να έχουμε πιο έντονη γυναικεία παρουσία και καλή επιτυχία στο True Story στις κατηγορίες Καλύτερου Κόμικ, Καλύτερου Διαδικτυακού Κόμικ και Καλύτερου Εξωφύλλου.

Μοιραστείτε το Άρθρο