Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: 2666- Σύνοψη ενός κόσμου που μας άφησε
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > 2666- Σύνοψη ενός κόσμου που μας άφησε
Βιβλία

2666- Σύνοψη ενός κόσμου που μας άφησε

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 25 Μαΐου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 25 Μαΐου 2018
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Γράφει ο Αλέξανδρος Στεργιόπουλος για ToPeriodiko.gr

Ο Ρομπέρτο Μπολάνιο (πέθανε το 2003 σε ηλικία 50 ετών) είναι ο συγγραφέας προφήτης, ο αυτοεξόριστος λογοτεχνικός ερημίτης, ο χρονικογράφος μιας εποχής που σάρωσε και σαρώθηκε από τους ανθρώπους της για να περάσει στη νέα. Το “2666” είναι σημάδι του μέλλοντος, έτος ενός απροσδιόριστου αιώνα. Ανήκει στη βαρετή, αέναη, κυνική επανάληψη του χρόνου, όμως η σάρκα και το αίμα του αναζητούνται στον άνθρωπο που θα κάνει το ταξίδι της Γης, στον άνθρωπο που θα αφήσει τους τροχούς των εποχών να περάσουν από πάνω του, θα επιζήσει και λίγο πριν πεθάνει θα δείξει τον δρόμο προς την όαση της ανθρωπότητας. Ο Μπολάνιο, σαν άλλος Όμηρος, κινούμενος με ταχύτητα φωτός, θα τρέξει ανάμεσα στις συμπληγάδες του 20ου αιώνα και μέσα από το σκοτάδι, το αίμα και το μυστήριο της ύπαρξης θα βρει και θα δημιουργήσει στο μυαλό του αυτόν που θα κάνει το μεγάλο ταξίδι. Αυτόν που θα μας δείξει τη φρίκη, την καταδίκη και τη σωτηρία μας, την όαση μας.

Το επικών διαστάσεων “2666” είναι η σύνοψη ενός κόσμου που μας άφησε και μας κληροδότησε το χάος, την άγρια ομορφιά του, τον απελπισμένο έρωτα, την αγριότητα και το χάος της ανθρώπινης έκφρασης. Φάρος του η μοναξιά, η τρέλα, η συντροφιά και η παράδοση στο άγνωστο. Ο Μπολάνιο γίνεται ραψωδός του πεζού λόγου και με την ικανότητά του να συνθέτει τα αταίριαστα, φτιάχνει ένα μυθιστόρημα που δικαίως χαρακτηρίστηκε “Ολοκληρωτικό”. Γιατί; Διότι όλα όσα διατρέχουν τον προηγούμενο αιώνα είναι εδώ. Όσα τον όρισαν και τον στιγμάτισαν για πάντα, είναι εδώ: Ο πόλεμος, ο θάνατος, η παράνοια, το δίχως επαρκή εξήγηση έγκλημα, η ανθεκτικότητα και ταυτόχρονα η ευθραυστότητα της φιλίας και του έρωτα. Ο άνθρωπος κινείται στη σκιά όλων αυτών και αποκαλύπτεται-ζει κάτω από ένα φως γκρίζο, διάστικτο από λάμψεις αίματος και αποτυπώματα αστεριών που δεν βρήκαν θάλασσα να χαθούν, αλλά εξαϋλώθηκαν λίγο πριν πεθάνουν στην γήινη ατμόσφαιρα.

Το βιβλίο αποτελείται από πέντε ιστορίες που θα μπορούσαν να είναι ξεχωριστά βιβλία. Νουβέλες. Αυτό ήθελε αρχικά και ο Μπολάνιο. Να εκδοθούν αυτόνομα. Οι κληρονόμοι του όμως αποφάσισαν (και σωστά) να τις ενώσουν γιατί ο χιλιανός συγγραφέας –κι ας μη το ήθελε- το “απαιτούσε”. Το κλειδί στην αποκωδικοποίηση του “2666” είναι η απάντηση στο ερώτημα “Τι ενώνει τις πέντε ιστορίες;”. Ο Μπωντλέρ, η φρίκη και ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου, ο Μπένο Φον Αρτσιμπόλντι. Όλα ξεκινούν με τον Γάλλο και τη φράση-προμετωπίδα που επέλεξε όχι τυχαία ο Μπολάνιο: “Μια όαση φρίκης εν μέσω μιας ερήμου ανίας”. Τα λόγια αυτά διατρέχουν το “σώμα” του βιβλίου από την αρχή ως το τέλος και δίνουν τη μοναδική κατεύθυνση στον Αρτσιμπόλντι, που σαν άλλος Θερβάντες κυνηγά-πολεμά τους δικούς του ανεμόμυλους (δαίμονες).

Η αφήγηση του Μπολάνιο δεν είναι γραμμική. Θα κατέστρεφε το μυθιστόρημα. Όχι. Επιλέγει χρόνους, τόπους και ανθρώπους που θα εκφράσουν όλα όσα αναπτύσσονται στην έρημο της ζωής και του θανάτου. Δεν έχει σημασία πού θα καταλήξει η αφήγηση, αλλά το συναίσθημα, που ξεκινά (όπως όλα) από το μυαλό και την ψυχή και οδηγεί τους ανθρώπους. Ο Μπολάνιο γίνεται παρατηρητής στιγμών που συνταράσσουν συθέμελα το ανθρώπινο και κοινωνικό είναι. Τους δίνει σχήμα, νόημα και μετά αφήνει τον λόγο (του) να τα κατευθύνει. Ο αναγνώστης θα βγάλει το τελικό συμπέρασμα.

Στο “2666” θα δούμε πολλές λογοτεχνικές εκφράσεις που έχουμε κατηγοριοποιήσει για δική μας ευκολία. Φυσικά μακριά από τα λογοτεχνικά τετριμμένα. Ταξιδιωτικό μυθιστόρημα, κοινωνικό-υπαρξιακό, μυθιστόρημα βασισμένο στο ρεπορτάζ, γκανγκστερικό, φανταστικό, ενώ υπάρχει σύνδεση με το βωντβίλ (φωνές της πόλης) και την πολεμική μαρτυρία. Ο πρωταγωνιστής του, ο Αρτσιμπόλντι, δεν μετέχει σε όλα τα κεφάλαια, όμως η παρουσία του, έστω αδιόρατη, υπάρχει σε καθένα απ’ αυτά. Υπάρχουν στιγμές που ο Μπολάνιο αφήνει ελεύθερο τον λόγο του και καθηλώνει. Ξεδιπλώνει μεγάλα κομμάτια που ενώ δείχνουν να είναι εκτός αφηγηματικού πεδίου, στην ουσία το επεκτείνουν και το δυναμώνουν. Ιστορία μέσα στην ιστορία, χωρίς σύντομες προτάσεις που όμως δεν έχει σημασία, διότι ο Μπολάνιο χειρίζεται άψογα τα σημεία στίξης και την ποσότητα-ποιότητα των λέξεων του.

Το θηριώδες κείμενο ανέλαβε να μεταφράσει ο Κρίτων Ηλιόπουλος. Δύσκολο εγχείρημα που όμως έχει επιτυχία, διότι το πανέμορφο χάος του Μπολάνιο αποδίδεται, όσο γίνεται, και στα ελληνικά. Επίπονη και η δουλειά των επιμελητών μια και ο όγκος και ο πυκνός λόγος εύκολα μπορούν να οδηγήσουν σε λάθη. Το “2666” χαιρετίστηκε από τους κριτικούς ως το έργο του αιώνα. Ποιος ξέρει; Η Ιστορία όμως μάλλον ένευσε θετικά.

2666 Ρομπέρτο Μπολάνιο, “2666”, μετάφραση Κρίτων Ηλιόπουλος, Εκδ. Αγρα

TAGGED:2666Εκδόσεις ΑγραΚρίτων ΗλιόπουλοςΡομπέρτο Μπολάνιο
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Gravity Falls- Η ενήλικη αναβίωση των παιδικών μας αναμνήσεων
Επόμενο άρθρο La Casa De Papel (Μοney Ηeist) – Μία ληστεία με πολλά κιλά στυλ!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Βιβλία

Ονειρα – Ο Κάφκα πέρα από όριο

admin
admin
6 Αυγούστου 2020
ΑστυνομικήΒιβλία

Ποτέ Πια Mόνος- Βρέστη, Αθήνα, Αστυπάλαια

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
10 Μαρτίου 2020
ΑστυνομικήΒιβλία

Οι Διαβόλισσες- Εάν το Στρίψιμο της Βίδας είχε noir τέκνο

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
10 Μαρτίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?