Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στέλιος Ανατολίτης: «Θέλω να βρω το μη προφανές αστείο»
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Αυτό είναι ραπ για τον λαό – Τα καλύτερα ελληνικά rap albums του 2024
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Benedetta –Σεξ, βία και καλόγριες διά χειρός Paul Verhoeven
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Benedetta –Σεξ, βία και καλόγριες διά χειρός Paul Verhoeven
Cinema

Benedetta –Σεξ, βία και καλόγριες διά χειρός Paul Verhoeven

Μαριάννα Τσότρα
Από Μαριάννα Τσότρα
Δημοσιεύτηκε 22 Νοεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 22 Νοεμβρίου 2021
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Στο μοναστήρι των Θεατινών στην κωμόπολη Πέσκια της Ιταλίας, τον 17ο αιώνα, καταφτάνει η μικρή Benedetta, την οποία ο πατέρας της παζαρεύει για εκατό σκούδα στην Ηγουμένη της μονής, Αδελφή Felicita (Charlotte Rampling), προκειμένου να γίνει δεκτή εκεί ως καλόγρια. Περίπου 18 χρόνια αργότερα, η Benedetta (Virginie Effira) είναι πλέον γυναίκα, που κατατρύχεται από οράματα με τον ίδιο τον Ιησού, ο οποίος της απευθύνεται ως –κυριολεκτικά- νύφη του. Όμως, όταν ζητήσει άσυλο από το μοναστήρι η Bartolomea (Δάφνη Πατακιά), μια νεαρή, πανέμορφη γυναίκα – θύμα πολλαπλών βιασμών από τον πατέρα και τους αδελφούς της, ο σαρκικός πειρασμός θα καταλάβει το μυαλό και το κορμί της Benedetta, η οποία θα αρχίσει να βλέπει την αισθησιακή, τολμηρή Bartolomea με το μονίμως πονηρό βλέμμα, ως το αντικέιμενο του πόθου της. Ταυτόχρονα, τα οράματα της Benedetta εντείνονται σε συχνότητα, στο σώμα της αρχίζουν να εμφανίζονται στίγματα και η μονή θα την ανακηρύξει νέα Ηγουμένη, όσο το μαύρο σύννεφο της πανώλης επικρέμεται πάνω από ολόκληρη την Ιταλία.

Ο Paul Verhoeven είναι παραδοσιακά ένας βλάσφημος, σατιρικός, προβοκάτορας σκηνοθέτης στην κινηματογραφική του απεικόνιση της σεξουαλικότητας, του πόθου και του αισθησιασμού σε αντίστιξη με τις κοινωνικές επιταγές, την αιδώ και τον πουριτανισμό. Από το Βασικό Ένστικτο και το Showgirls μέχρι το πρόσφατο διαμαντάκι – ενδοσκοπική κατάδυση στις σκοτεινότερες των φαντασιώσεων, που ήταν το Εκείνη με την Isabelle Huppert, ο Verhoeven δεν λογαριάζει από ταμπού και κοινωνικές συμβάσεις, το διασκεδάζει και αρνείται να πάρει τον εαυτό του στα σοβαρά, με την παρωδία και τον αυτοσαρκασμό να κυριαρχούν υφολογικά στις ταινίες του.

Και αυτό ακριβώς κάνει και στην τελευταία προσθήκη στη φιλμογραφία του, την Benedetta, που έκανε πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας αποσπώντας αμφιλεγόμενες κριτικές, και όπου αφηγείται την αληθινή ιστορία της καλόγριας Benedetta Carlini, που κατηγορήθηκε για ομοφυλοφιλικές σεξουαλικές σχέσεις εντός της μονής, όπως την παρουσίασε η Judith Brown στο non-fiction βιβλίο της.

Ο Verhoeven, με αφηγηματική βάση του την ιστορία πάθους μεταξύ των δύο καλογριών, στηλιτεύει από τα θεμέλιά του ολόκληρο τον θεσμό της καθολικής εκκλησίας, όπου τις οικονομικές δοσοληψίες και τις συναλλαγματικές κάτω από το τραπέζι διαδέχονται οι σεξουαλικές περιπτύξεις καλογριών πίσω από τους τέσσερις τοίχους του δωματίου τους.  Όπως πάντα ηδονοβλεπτικός στη ματιά του προς το γυναικείο σώμα και τη σεξουαλική επιθυμία, δεν διστάζει να προκαλέσει και να σοκάρει, τόσο στο αμιγώς οπτικό όσο και στο συμβολικό επίπεδο, με τη σεκάνς όπου η Bartolomea διεισδύει στην Benedetta με ένα ξύλινο ομοίωμα πέους σκαλισμένο στη βάση ενός αγάλματος της Παναγίας να καθίσταται ήδη cultclassic. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, η Effira και η (δική μας) Πατακιά είναι αισθαντικές, παρορμητικές, ζωώδεις, ιδανικές και οι δύο για τους ρόλους τους, με την Charlotte Rampling όμως να δεσπόζει στον ρόλο της Ηγουμένης, πάντα επιβλητική και κυριαρχική στην παρουσία της.

Με φωτογραφία σκοτεινή, κυρίως σε εσωτερικούς χώρους υπό το φως των κεριών, έντονα αναγεννησιακή, και με τη σκηνή στο καμπαναριό να αποτελεί ξεκάθαρο φόρο τιμής στον Μαύρο Νάρκισσο, ο Verhoeven αφηγείται μια ιστορία κοινωνικού αριβισμού, σε ένα σύμπαν βαθιά αμοραλιστικό, οικονομικά εμπορεύσιμο, υπό τον μανδύα της πίστης και της θρησκευτικής ευλάβειας. Μέχρι και την τελευταία σκηνή, στην ιστορία του κυριαρχεί η αμφισημία, και ο Verhoeven συντηρεί (και απολαμβάνει) το δυσερμήνευτο των προθέσεών του: η Benedetta είναι μια ιστορία για τον γυναικείο πόθο, τη σωματική αυτοδιάθεση και τη σεξουαλική απελευθέρωση, όπως αυτά μεταφράζονται και ενσαρκώνονται υπό τη μορφή της σωματικής/θρησκευτικής έκστασης, ένα κυριολεκτικό και συμβολικό θαύμα της ικανοποίησης της άσβεστης ερωτικής επιθυμίας, ή είναι μια μακιαβελική σπουδή στο ψέμα, την ανθρωποφαγία και την υποκρισία, εντός των κόλπων του πιο διεφθαρμένου θεσμού στην ιστορία της ανθρωπότητας;

Ο Verhoevenδεν απαντά ποτέ ξεκάθαρα, και αφήνει τους ήρωές του (και μαζί με αυτούς το κοινό) να πλοηγηθούν σε ένα γαϊτανάκι προδοσίας, πισώπλατων μαχαιρωμάτων, σεξ, πάθους και σαδιστικής βίας, ένα κράμα στο οποίο ο ίδιος έχει θητεύσει με απόλυτη επιτυχία στη φιλμογραφία του. Δυστυχώς, όμως, η Benedetta δεν κατορθώνει να υπερβεί τη συνήθη, εφαρμοσμένη συνταγή του σινεμά του δημιουργού της, χάνει συχνά τον προσανατολισμό της και δεν καταφέρνει να προσφέρει κάτι ουσιωδώς πρωτοποριακό, κάτι ας πούμε που δεν έχουμε ήδη δει, 50 χρόνια πριν, στο Devils του Ken Russell.

Εντούτοις, παραμένει μια, αναμενόμενα, διασκεδαστική, απολαυστική, campy(αυτο)παρωδία, μια ανόσια σάτιρα πάσης φύσεως συντηρητισμού και πουριτανισμού, όχι η δυνατότερη στιγμή στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη της, όμως σίγουρα μία από τις ένοχες – ή όχι και τόσο – απολαύσεις της φετινής κινηματογραφικής σεζόν.

TAGGED:BenedettaCharlotte RamplingJudith BrownPaul VerhoevenVirginie EffiraΔάφνη Πατακιά
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜαριάννα Τσότρα
Follow:
Γεννήθηκε το 1994, μεγάλωσε ανάμεσα σε χαρτόδετα μυθιστορήματα και DVD από το συνοικιακό βιντεοκλάμπ – περί τα 10 κάθε Σαββατοκύριακο. Σπόυδασε Νομική, εξειδικεύθηκε στο Εργατικό Δίκαιο, αλλά η μεγάλη της αγάπη θα είναι πάντα ο Κιούμπρικ, ο Μπέργκμαν και ο Λυντς. Θα τη βρεις να αποπειράται ανέλπιδα να μειώσει τη λίστα με τα αδιάβαστά της.
Προηγούμενο άρθρο Μαγνητικά Πεδία – Σύμπαν φτιαγμένο από το μηδέν
Επόμενο άρθρο Jennifer’s Body – Άλλο ένα θύμα στο βωμό του μισογυνιστικού Hollywood
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025
Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
11 Απριλίου 2025
The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
6 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

More than human, less than machine – Oι 10 καλύτερες ταινίες με cyborg

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
3 Αυγούστου 2020
Sci-FiΒιβλία

Στρατιώτες του Σύμπαντος – Η κορύφωση του sci -fi μιλιταρισμού;

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
29 Μαΐου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?