Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στέλιος Ανατολίτης: «Θέλω να βρω το μη προφανές αστείο»
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Αυτό είναι ραπ για τον λαό – Τα καλύτερα ελληνικά rap albums του 2024
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Fallοut – Ο πόλεμος δεν αλλάζει, η τηλεόραση όμως;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Fallοut – Ο πόλεμος δεν αλλάζει, η τηλεόραση όμως;
Σειρές

Fallοut – Ο πόλεμος δεν αλλάζει, η τηλεόραση όμως;

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 22 Οκτωβρίου 2024
Τελευταία Ενημέρωση 12 Δεκεμβρίου 2024
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

War, war never changes

Η video game σειρά Fallοut, το sci-fi/post-apocalyptic έπος της Bethesda (την εποχή που αυτό το όνομα δεν ήταν συνυφασμένο με bugs, στυγνή εκμετάλλευση παιχτών και δημιουργών κλπτ) αποτέλεσε, μαζί με το Elder Scroll Series τους δύο πυλώνες που τα RPG κατάφεραν και έμπασαν σε ένα μαζικό ακροατήριο έναν διαφορετικό τρόπο για να βλέπεις τα δύο μεγάλα, συγγενικά η αλήθεια είναι, είδη της φαντασίας, το fantasy και το sci-fi.

Contents
War, war never changesTV though?Kόσμος πιστός, κατεστραμμένος κόσμοςΜήπως 3 ήρωες ήταν τελικά πολύ;Άρα;

Eιδικά το Fallοut, μας έδωσε όχι μόνο την ευκαιρία να περιπλανηθούμε σε μια πολύ ζωντανή Αποκάλυψη με διαφορετικά προσωπεία, αλλά και να τη γνωρίσουμε βαθιά, να τη διαμορφώσουμε με δύσκολες αποφάσεις και, τελικά, να υποστούμε τις συνέπειες τους, τόσο μηχανικά μέσα στο παιχνίδι όσο και συναισθηματικά, που έχει και τη μεγαλύτερη σημασία.

 Ταυτόχρονα το Fall Out έχει μια πολύ δύσκολη ισορροπία να επιτελέσει: από τη μία να  αρθρώσει και ταυτόχρονα να υλοποιήσει μια καθαρά καταγγελτική ρητορική απέναντι στον απάνθρωπο χαρακτήρα της αμερικανικής νεοφιλελεύθερης εταιρικής κουλτούρας, του χυδαίου και αγοραίου καπιταλισμού (λες και υπάρχει και άλλος, αλλά λέμε τώρα) ο οποίος θέτει μετόχους, αόρατους δείκτες και ποσοστά κέρδους πάνω από ανθρώπινες ζώς. Από την άλλη να αισθητικοποίησει τα καταστροφικά αποτελέσμα αυτής της συλλογιστικής ώστε να γίνουν ελκυστικά για περάσει κάποιος 40,50,80 ώρες σε μια πυρηνική έρημο. Το δεύτερο έχει πάντα βέβαια τον κίνδυνο να γείρει την πλάστιγγα, και, όπως συμβαίνει συνήθως στον ύστερο καπιταλισμό, όπου τα πάντα είναι εμπόρευμα, ακόμα και οι κραυγές ενός καναρινιού πριν το πυρηνικό ολοκαύτωμα, να γίνουν και αυτές εμπόρευμα. Επομένως η μεταφορά της στη μικρή οθόνη ήταν μια τεράστια και η αλήθεια είναι, πολύ δύσκολη δουλειά.

TV though?

Ωστόσο οι δημιουργοί της σειράς, Jonathan Nolan (Westworld) Geneva Robertson-Dworet (Captain Marvel) και Graham Wagner (Portlandia, Silicon Valley) βάζουν ο καθένας το δικό τους expertise, και καταφέρνουν να συνθέσουν μια σειρά που όχι μόνο δε χάνει σε τίποτα από την οξεία κριτική της, αλλά και καταφέρνει να δομήσει, με χιούμορ αλλά και δύσκολες ηθικές αποφάσεις, μια ιστορία και  Wasteland με τη δική του προσωπικότητα, τη δική του ιστορία και πορεία και, τελικά, έναν ακόμα, καλοφτιαγμένο χαρακτήρα.

Μεγάλο στοιχείο της επιτυχίας της σειράς αποτελεί η τριχοτόμηση του POV. Με τους 3 βασικούς χαρακτήρες έχουμε τη δυνατότητα να δούμε 3 διαφορετικές πτυχές και ταυτόχρονα 3 περιόδους της Wasteland. Η Lucy (Ella Purnell – Arcane) ξεκινά λίγο σαν tabula rasa και Insert χαρακτήρας για το κοινό, στην πορεία όμως έχει μια εξαιρετική εξέλιξη, η οποία αφορά τη δυσκολία ύπαρξης ενός καλού χαρακτήρα σε έναν εχθρικό και, τελικά, κακό περιβάλλον. Ο Maximus (Aaron Moten – Emancipation) αποτελεί έναν χαρακτήρα προιόν της Wasteland, ενός τόπου ρημαγμένου από τον πόλεμο και την εξαθλίωση και, τελικά, έναν χαρακτήρα που ξεκινά ώς πλήρως υποταγμένος σε ένα οριακά φασιστικό καθεστώς και σταδιακά δομεί μία ξεχωριστή προσωπικότητα. Τέλος, το υπέροχο ghoul του Walton Goggins (Ηatefull Eight, D’Jango) είναι ο πιο ολοκληρωμένος χαρακτήρας – και ένας εξαιρετικός αντιήρωας-  και έτσι λειτουργεί κυρίως ως δίοδος για το παρελθόν, μια εξιστόρηση όλης της πορείας του κόσμου προς τον πυρηνικό όλεθρο και το ποιος είναι πραγματικά υπεύθυνος για αυτό.

Kόσμος πιστός, κατεστραμμένος κόσμος

Οι τρεις αυτές αλληλένδετες και αλληλοσυμπληρώμενες ιστορίες και οπτικές δομούν τελικά μία τέταρτη, η οποία είναι η ίδια η Wasteland. Μια έκταση γεμάτη θάνατο και σκληρή επιβίωση, χωρίς οποιαδήποτε ηθική αλλά γεμάτη ακραία ατομικίστικές λογικές, όπου όλα είναι εμπόρευμα, ειδικά οι άνθρωποι. Ταυτόχρονα, μέσα σε αυτό το σκληρό περιβάλλον υπάρχει πληθώρα σεναρίων και ιστοριών που όχι μόνο περιμένουν να ειπωθούν αλλά και επηρεάζουν τους ίδιους τους χαρακτήρες. Η ερημιά και γενικότερα ο κόσμος του παιχνιδιού έχουν μεταφερθεί με εξαιρετική προσοχή σε κάθε κομμάτι, από τα τέρατα και τους κινδύνους έως το λεπτό, σκωπτικό και συχνά μαύρο χιούμορ των παιχνιδιών. Επιπρόσθετα,  μέχρι και τα κλασικα όπλα και αντικείμενα που οι fans του videogame περιμένουμε να δούμε μεταφέρθηκαν στη μικρή οθόνη με αξιοπρόσεκτη και σίγουρα αξιοθαύμαστη επιμονή στην πιστότητα, κάτι που γενικά είναι σπάνιο.

Μήπως 3 ήρωες ήταν τελικά πολύ;

Ωστόσο, το μέγεθος του κόσμου και η θέληση των δημιουργών της σειράς να τον αναδείξουν επηρέασε κάπως αρνητικά τον ρυθμό της κεντρικής ιστορίας. Παράλληλα, η ταυτόχρονη ύπαρξη 3, ξεχωριστών πρωταγωνιστών, ανέδειξε αναπόφευκτα και τις αδυναμίες κάποιων από αυτούς να κρατήσουν πάνω τους το ενδιαφέρον του θεατή. Τρίτος και με μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη θέση ήταν ο Aaron Moten ο οποίος δεν καταφέρνει, παρά τη γειτνίαση του χαρακτήρα του με εμβληματικά στοιχεία του franchise, να κερδίσει την προσοχή μας. Αντίθετα, η ιστορία του βελτιώνεται αισθητά όταν λειτουργεί ως β΄χαρακτήρας στην κατά πολύ ανώτερή του ερμηνευτικά Ella Purnel η οποία και καταφέρνει και κυριαρχεί σε όλες τις σκηνές της τόσο με τα εκφραστικότατα μάτια της όσο και την ικανότητά της να θέτει τον εαυτό της ως απόλυτη ενσάρκωσης καλοσύνης η οποία δεν είναι απλά ένα πεζό gimmick, αλλά δομικό κομμάτι ενός εξελισσόμενου χαρακτήρα.

Βέβαια, ερμηνευτικά τη σειρά κλέβει ο υποτιμημένος Walton Goggins σε έναν διπλό ουσιαστικά ρόλο, ο οποίος ξεδιπλώνεται αργά, οργανικά και σε πλήρη συνάρτηση μεταξύ παρόντος και παρελθόντος. Αυτά τα χρονικά μπρος πίσω, σαν ένα εγκιβωτισμένο prequel της ιστορίας ενώ αυτή διαδραματίζεται, είναι κεντρικός άξονας στην εξέλιξη τόσο της πλοκής όσο και της ιστορίας των χαρακτήρων, χαρακτηριστικό άλλωστε και του δημιουργού Jonathan Nolan, ο οποίος επιμελήθηκε και μεγάλο οπτικό κομμάτι της σειράς, το οποίο, φωτογραφικά είναι τουλάχιστον ιδιαίτερο.

Άρα;

Επιλογικά, το Fallout, σε μια πολύ φτωχή τηλεοπτικά χρονιά, φαίνεται να είναι, πολύ ειρωνικά, μια όαση μέσα στην έρημο.

TAGGED:Aaron MotenAmazonEllia PurnelFalloutpost- apocalypticWalton Gogginswasteland
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Ωδή στο Joker: Folie à Deux
Επόμενο άρθρο Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025
Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
11 Απριλίου 2025
The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
6 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Carnival Row – Νεράιδες και παλικάρια σε βικτωριανό φόντο

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
16 Σεπτεμβρίου 2019
Comic

Invincible- Ένα διαφορετικό υπερηρωικό κόμικ

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
2 Ιανουαρίου 2021
Aνασκόπηση 2024ExclusiveΣειρές

The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024

admin
admin
23 Ιανουαρίου 2025
Cinema

Hateful Eight – Και οι οχτώ ήταν απαίσιοι

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
25 Φεβρουαρίου 2019
ComicDC

Dark Knight Returns- Εδώ επέστρεψε πραγματικά ο Βatman….

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
27 Μαΐου 2017
Σειρές

Free Meek -Dreams and Nightmares στη Φιλαδέλφεια

Νικόλαος Καφαράκης
Νικόλαος Καφαράκης
15 Δεκεμβρίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?