Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Γιατί τόσος διχασμός για το mother! του Darren Aronofsky;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Γιατί τόσος διχασμός για το mother! του Darren Aronofsky;
Cinema

Γιατί τόσος διχασμός για το mother! του Darren Aronofsky;

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 2 Ιανουαρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 4 Ιανουαρίου 2018
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η ταινία που κατάφερε να διχάσει κοινό και κριτικούς το 2017 μπαίνει στο μικροσκόπιο του Smassing Culture.

O Darren Aronofsky είναι γνωστός για μια σειρά επιτυχημένων ταινιών ανάμεσά τους το Black Swan και το Requiem for A Dream, οπότε λογικά και το νέο του πόνημα να γεμίζει ανυπομονησία κριτικούς και κοινό. Με κεντρική τετράδα ηθοποιούς όπως η Jennifer Lawrence, ο Javier Bardem, η Michelle Pfeiffer και ο Ed Harris ήταν σχεδόν δεδομένη μια εισπρακτική επιτυχία. Τελικά η ταινία έβγαλε ίσα ίσα τα έξοδά της και είχε μια μέτρια γενικά αποδοχή. Τι συνέβη λοιπόν; (ακολουθούν spoiler).

Αυτό που εύκολα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί μετά το τέλος της, είναι ότι η ταινία έχει συμβολικό τόνο ακολουθώντας θεματικά την βιβλική ιστορία του Noah. H Lawrence είναι η Γη και ο Javier Bardem είναι ο Δημιουργός, Ποιητής, Θεός και η πλοκή της ταινίας είναι μια συμβολική αναπαράσταση των γεγονότων της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Ο Ed Harris είναι ο Αδάμ  που προσκαλεί ο Θεός στο σπίτι και ενώ κάνει εμετό, φαίνεται μια πληγή στο πλευρό του και τότε είναι που εμφανίζεται η γυναίκα του Michelle Pfeiffer,ως η υποθετική Εύα. Περίεργη να εξερευνήσει το σπίτι και να μάθει περισσότερα για την ζωή του άλλου ζευγαριού, παρακούει την οδηγία να μην μπουν στο γραφείο του Ποιητή και σπάνε τον κόκκινο κρύσταλλο που βρίσκεται εκεί. Εντωμεταξύ η παρουσία του Αδάμ και της Εύας δημιουργεί ένταση στην σχέση της Γυναίκας και του Άντρα που κορυφώνεται με την καταστροφή του κρυστάλλου. Εκεί λοιπόν που θα έδιωχναν τον Αδάμ και την Εύα από το σπίτι, εμφανίζονται τα παιδιά τους που σαν άλλοι Κάιν και Άβελ καταλήγουν να μαλώνουν και ο ένας αδερφός σκοτώνεται. Γίνεται λοιπόν αγρυπνία για το νεκρό παιδί, αλλά καταλήγει σε μια χαοτική μάζωξη αγνώστων που αδιαφορούν για το σπίτι και καταλήγουν να σπάνε ένα νιπτήρα. Η μεγάλη πλημμύρα είναι γεγονός και οι άνθρωποι φεύγουν και το σπίτι αποκτά ηρεμία. Η Γυναίκα κατηγορεί τον Άντρα ότι την παραμελεί και σύντομα μένει έγκυος, ενώ ταυτόχρονα το σπίτι ξαναγεμίζει αγνώστους. Στο εξής η πλοκή αποτελεί αποτέλεσμα μιας χαλαρής εξιστόρησης της Καινής Διαθήκης.

Το πλήθος λατρεύει τον Δημιουργό και κατακλύζει το σπίτι προκαλώντας φθορές, με την Γυναίκα να είναι ετοιμόγεννη. Ο Δημιουργός ασχολείται περισσότερο με τους θαυμαστές του και παραμένει απών στην καταστροφή του σπιτιού, αλλά εμφανίζεται για να προστατεύσει την Γυναίκα που γεννάει μέσα στο γραφείο του. Με την γέννηση του μωρού, που παρουσιάζεται ως ο Μεσσίας, το πλήθος το σκοτώνει, το θυσιάζει σε βωμό ως αφιέρωση στο Δημιουργό και το τρώει όπως με τη Θεία Κοινωνία. Σε αυτό το σημείο εξαγριώνεται η Γυναίκα και προσπαθεί να αυτοκτονήσει βάζοντας φωτιά στον εαυτό της, αφού της επιτέθηκαν οι φανατικοί θαυμαστές. Ο Θεός εμφανίζεται και παίρνει το καμένο σώμα της  αφαιρώντας την καρδιά που μετατρέπεται στον κρύσταλλο που έσπασαν οι Αδάμ και Εύα, οπότε τον ξανατοποθετεί στο γραφείο. Το σπίτι επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση και στο κρεβάτι ξυπνά μια άλλη Γυναίκα, υποδηλώνοντας τον αέναο κύκλο καταστροφής που υποβάλλεται η φύση.

Η ταινία είναι το τυπικό παράδειγμα μιας πρωτότυπης σύλληψης, που κατέληξε στην πράξη σε ένα χαοτικό και ασύνδετο αποτέλεσμα. Το ψυχολογικό θρίλερ του Aronofsky μπορεί να μην απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, εξαιτίας αυτής της έντεχνης υπερπροσπάθειας να φανεί υπερβολικά πρωτότυπο. Από τη μια είναι το κρεσέντο ψυχολογικής και σωματικής βίας, στο οποίο εισάγεται και η σκηνή κανιβαλισμού του μωρού(!), από την άλλη το μάρκετινγκ και η προώθηση της ταινίας, που προσπαθούσε να μην δώσει ούτε ένα στοιχείο πλοκής στο κοινό ώστε να πετύχει το μέγιστο hype την εβδομάδα κυκλοφορίας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί αποπροσανατόλισε την κουβέντα για την ταινία, ειδικά όταν κυκλοφόρησε η αφίσα που απέδιδε τελικά φόρο τιμής στην ταινία «Το μωρό της Ρόζμαρι»  και τίποτα παραπάνω. Πολλοί θεώρησαν την ταινία ως μια ερμηνεία της σχέσης του Aronofsky με την κατά 20 χρόνια νεότερη Jennifer Lawrence ή γενικότερα μια ενδοσκόπηση του πως βλέπει ένας καλλιτέχνης την σχέση με το κοινό του και την διαδικασία της έμπνευσης, αλλά αυτές είναι δεύτερες αναγνώσεις που παραβλέπουν το έντονο βιβλικό στοιχείο της. Παρ’ όλα αυτά, η ταινία έχει δυνατές στιγμές και κυρίως  δυνατές ερμηνείες, πράγμα που φαίνεται να αποτελεί κοινή παραδοχή στο σύνολο των κριτικών. Το μόνο που μένει είναι να την δείτε και εσείς.

TAGGED:aronofskyEd Harrisjavier bardemJennifer Lawrencemichelle pfeiffermother!
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Οι 15 anime στιγμές που θα σας ραγίσουν την καρδιά
Επόμενο άρθρο Δέκα (και μία) καλύτερες ταινίες του 2017
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Ant-Man And The Wasp: Quantomania – O cringe πρόλογος του Phase 5

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
27 Φεβρουαρίου 2023
Σειρές

Westworld – Η σειρά επιτομή μιας εποχής!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
26 Μαρτίου 2018
Cinema

Hunger Games: Mockingjay Part 2 – Το όχι και τόσο εντυπωσιακό τέλος της ναυαρχίδας των ΥΑ post apocalyptic έργων

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
19 Σεπτεμβρίου 2019
Cinema

X-Men: Apocalypse- Ένα επικό πισωγύρισμα για τις super heroes movies…

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
17 Ιουλίου 2017
Cinema

Don’t Look Up – Η αποσάθρωση του δημόσιου λόγου στην Κοινωνία του Θεάματος

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
29 Δεκεμβρίου 2021
CinemaDuneOscars 2025Αφιερώματα

Dune: Part 2 – H Φωνή και το Όραμα πέρα από το διάστημα

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
27 Φεβρουαρίου 2025
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?