Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: H θεατρικότητά στα βιντεοπαιχνίδια Final Fantasy
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Games > Videogames > H θεατρικότητά στα βιντεοπαιχνίδια Final Fantasy
GamesVideogames

H θεατρικότητά στα βιντεοπαιχνίδια Final Fantasy

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 10 Ιανουαρίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 9 Ιανουαρίου 2019
4 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Τα Final Fantasy δεν ήταν τα μόνα αλλά ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που ένιωσα ότι εκμεταλλευόντουσαν πλήρως την «θεατρικότητα» που μπορεί να προσφέρει το μέσο. Όταν τα περισσότερα παιχνίδια που είχα παίξει μέχρι μία ηλικία είχαν ως κύριο σκοπό την μηχανική και την πράξη, ειδικά παιχνίδια από την Δύση (κάτι καθόλου παράλογο), η συγκεκριμένη σειρά επένδυε πάρα πολύ στο καλλιτεχνικό κομμάτι. Στην αφήγηση μίας ιστορίας, στους διαλόγους, στην αισθητική της εικόνας και την μουσική.  Κάποιοι έχουν αναφερθεί στην σειρά χαρακτηρίζοντάς τη ως διαδραστικές ταινίες ή διαδραστικά βιβλία και όχι με κολακευτικό τρόπο.

Λίγα λόγια για την σειρά.

 Δημιουργήθηκε το 1987 στην Ιαπωνία ανάμεσα σε πολλά άλλα βιντεοπαιχνίδια ρόλων και έχει μέχρι το 2018 15 βασικούς τίτλους. Με την επιτυχία του πρώτου παιχνιδιού η σειρά συνεχίστηκε δημιουργώντας ουσιαστικά ένα διαφορετικό έργο σε κάθε παιχνίδι, δεν επρόκειτο, δηλαδή, για κεφάλαια τις ίδιας ιστορίας όπως θα ήταν λογικό να υποθέσει κανείς.

Το 1997 από το 7o παιχνίδι εισάγονται ταινίες ψηφιακών κινουμένων σχεδίων τελευταίας τεχνολογίας στα κομβικά σημεία  (σύνολο κατά μέσο όρο 45 λεπτών ανά παιχνίδι), κάτι που, άσχετα με την δημιουργία του παιχνιδιού, αποτελούσε τεράστιο εγχείρημα από μόνο του, άμα πάρουμε υπόψη μας ότι η  πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ψηφιακών κινουμένων σχεδίων είχε βγει μόλις 2 χρόνια νωρίτερα, το Toy Story της Pixar.

Επίσης βασικό συστατικό της σειράς είναι ότι πίσω από πολλά concept art από την αρχή του παιχνιδιού βρισκόταν ο πολυπράγμων καλλιτέχνης Yoshitaka Amano. Μπορεί κανείς να καταλάβει ότι επρόκειτο για εικόνες υψηλής αισθητικής  με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα που επηρέαζαν την αίσθηση των παιχνιδιών με ένα τρόπο που δεν είναι καθόλου συνηθισμένος στη Δύση.

Μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι η κεντρική ιδέα πίσω από κάθε Final Fantasy είναι η απλοϊκή μάχη του καλού και του κακού μέσα από μία ποικιλόμορφη ομάδα ηρώων σε έναν φανταστικό κόσμο . Στο πυρήνα δεν διαφέρει ιδιαίτερα από άλλα πολύ γνωστά geek concept, όπως το Star Wars,  το όποιο όμως από την μεριά του βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην ταινία , The Hidden Fortress του Akira Kurosawa.

Παρόλα αυτά αυτό που πραγματικά κερδίζει τους θεατές στην σειρά δεν είναι ούτε οι επικές μάχες, ούτε το ίδιο το παιχνίδι αλλά η αυθεντικότητα των χαρακτήρων. Είναι οξύμωρο να σκεφτεί κάνεις πως ένα παιχνίδι με τον τίτλο Final Fantasy, εμπεριέχει τόσο ρεαλιστικούς χαρακτήρες, με τα λάθη τους, τα ελαττώματά τους ,τις σχέσεις τους με άλλους χαρακτήρες , το ήθος τους και την εξέλιξή τους, χαρακτήρες που ο θεατής πραγματικά μπορούσε να ταυτιστεί μαζί τους αλλά όχι ως προς την ηρωικότατα ή φυσικά στην ικανότητά τους να πολεμάνε τέρατα ή κακούς. Αυτοί οι χαρακτήρες δεν είναι ένα ανθυγιεινό alter ego σε μία άλλη πραγματικότητα αλλά βοηθάνε τον θεατή να έρθει σε άμεση επαφή και με κάτι πολύ σύνθετο μέσα τους.

Δεν λέω ότι η σειρά δεν εμπεριέχει και τα μπανάλ πρότυπα του φανταστικού (η ακόμα και την  προσωπική μου νοσταλγία άλλων εποχών) και παρόλο που από το 1987 μέχρι το 2018 η σειρά έχει χάσει σίγουρα αρκετά  την λάμψη της στα καινούργια παιχνίδια , η αρχική της πρόθεση να δημιουργηθεί κάτι που πραγματικά έχει καλλιτεχνική αξία στα βιντεοπαιχνίδια, της δίνει μία πολύ ιδιαίτερη θέση στο χώρο του μέσου.

Γιώργος Τσαρδανίδης

TAGGED:Akira KurosawaFinal FantasyThe Hidden FortressYoshitaka Amano
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Νεκροταφείο Ζώων- Το βιβλίο που τρόμαξε μέχρι και τον Βασιλιά
Επόμενο άρθρο Η Μπάλα στην Κερκίδα- Όταν η ψυχή του συλλόγου αναλαμβάνει δράση
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Death Before Dishonor – Οι 10 καλύτερες ταινίες με σαμουράι

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
18 Φεβρουαρίου 2025
Cinema

Ikiru – O Κurosawa μας μαθαίνει τη ζωή

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
23 Μαρτίου 2024
Cinema

Dersu Uzala- Το σινεμά σε flashback

admin
admin
21 Δεκεμβρίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?