Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Η Μικρή Λέξη Αγάπη – Μια σπαρακτική ιστορία έμφυλης βίας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Η Μικρή Λέξη Αγάπη – Μια σπαρακτική ιστορία έμφυλης βίας
Βιβλία

Η Μικρή Λέξη Αγάπη – Μια σπαρακτική ιστορία έμφυλης βίας

Ιφιγένεια Αθανασοπούλου
Από Ιφιγένεια Αθανασοπούλου
Δημοσιεύτηκε 21 Νοεμβρίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 24 Νοεμβρίου 2023
13 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μετά από την ανάγνωση πέντε πλέον βιβλίων του, μπορώ να πω ότι τα έργα του Αύγουστου Κορτώ κατά βάση μου αρέσουν. Η γραφή του είναι μεστή, με πλήθος προφορικών στοιχείων, μπόλικη δόση ρεαλισμού και συνάμα χιούμορ (ακόμη και στις ιστορίες που δύσκολα θα φανταζόταν κανείς ότι υπάρχει χώρος για το χιουμοριστικό στοιχείο). Ο Κορτώ είναι πολυγραφότατος, καθώς μας έχει συνηθίσει στην κυκλοφορία ενός βιβλίου του ετησίως τα τελευταία χρόνια. Πολλοί είναι εκείνοι που, αφορμώμενοι από τη συχνότητα με την οποία ο συγγραφέας παράγει και προσφέρει στο κοινό έργο, αναρωτιούνται κατά πόσο η ποιότητα των πονημάτων του παραμένει σταθερή. Ορισμένοι θεωρούν ότι κάθε βιβλίο του δεν είναι εξίσου δυνατό με το άλλο, αν και κατ’ εμέ δύσκολα αυτά πλήττουν τον αναγνώστη, όποια και αν είναι η κατάληξή τους.

Πάντως, στη Μικρή Λέξη Αγάπη (εκδόσεις Πατάκη) πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η βία κατά των γυναικών, αυτή η μορφή βίας που κάνει τη εμφάνισή της ύπουλα, καλά κρυμμένη σε φράσεις όπως «σε νοιάζομαι», «σ΄αγαπάω βρε κουτό, γι΄αυτό αντιδρώ έτσι», «συγγνώμη, δεν θα ξαναγίνει» και φυσικά στο χιλιοειπωμένο «ήταν η κακιά στιγμή». Μόνο που γνωρίζουμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι καμία δήθεν κακή στιγμή δεν δύναται να προκαλέσει τέτοιο κακό. Καμία υποτιθέμενη κακή στιγμή δεν είναι υπαίτια για πλήθος βιαιοπραγίες και γυναικοκτονίες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά σε όλη την υφήλιο. Αυτό το μήνυμα καταφέρνει να περάσει στους αναγνώστες ο Κορτώ μέσω του σαρκαστικού, αιχμηρού τρόπου γραφής του, ξετυλίγοντας με μαεστρία την ιστορία της Μάντιας, μια κοπέλας που μεταπηδάει από το ένα κακοποιητικό περιβάλλον στο άλλο, μαθημένη όπως είναι στη βία. Πρόκειται για ένα βιβλίο που δύσκολα μπορεί κάποιος να αφαιρέσει από τη μνήμη του μόλις το διαβάσει.

Η Μάντια είναι κάτοικος ενός μικρού χωριού στην Ημαθία, κόρη ενός αλκοολικού, αυταρχικού και βίαιου πατέρα και μιας μητέρας φοβισμένης, που προσπαθεί μάταια να μαζέψει τα σπασμένα της συμπεριφοράς του συζύγου της. Περνάει τον καιρό της προσπαθώντας κατά κύριο λόγο να αποφεύγει να ξυπνήσει ένα ακόμα ξέσπασμα του πατέρα της, υπηρετώντας τον με όλους τους ανθρωπίνως δυνατούς τρόπους προκειμένου να μένει ευχαριστημένος και ήρεμος (πράγμα δύσκολο, όπως ο αναγνώστης διαπιστώνει).  Με τον καιρό η Μάντια, ακολουθώντας το παράδειγμα της μητέρας της, μαθαίνει να αποκρύπτει τον πόνο της (σωματικό και ψυχικό) και να καμουφλάρει με μέικ απ τα σημάδια που αφήνει ο πατέρας της στο σώμα της μετά από κάθε βίαιο ξέσπασμά του. Κυρίαρχη έγνοια της οικογένειας, που αποτελείται και από ένα ζευγάρι δίδυμων αγοριών, είναι να υποκρίνονται την ευτυχία τους, παρόλο που είναι αμφίβολο κατά πόσο πείθουν τους συγχωριανούς οι οποίοι βέβαια δεν επρόκειτο ούτως ή αλλως να λάβουν ενεργό ρόλο στη βοήθεια των γυναικών της οικογένειας, όπως αφήνει να εννοηθεί ο συγγραφέας. Έτσι, με μια μόνιμη απειλή πάνω από το κεφάλι της η νεαρή κοπέλα αναγκάζεται να συνεχίσει η ζωή της χωρίς υπόνοιες στον περίγυρο για όσα αντιμετωπίζει, με αποτέλεσμα να μένει πίσω σε σχέση με τους συνομήλικους της που, ως παιδιά ενός σύγχρονου κόσμου, έρχονται σε επαφή ανά πάσα στιγμή με την επικαιρότητα. Σε αντίθεση με τη Μάντια, αυτοί μπορούν να παρακολουθούν τηλεόραση και να διαβάζουν βιβλία όποτε θέλουν, χωρίς περιορισμούς και ξυλοδαρμούς.

Τα πράγματα στην καθημερινότητα της Μάντιας σταδιακά θα αρχίζουν να αλλάζουν από τη στιγμή που θα συναντήσει σε σχολική εκδρομή της Γ’ λυκείου τον Άκη, φιλόλογο από τη Θεσσαλονίκη. Ο καθηγητής με την εντυπωσιακή εμφάνιση δεν θα φέρει αντίσταση όταν εκείνη θα τον προσεγγίσει, μάλιστα ζητάει τον αριθμό του κινητού της:  μια φαινομενικά… αθώα κίνηση που μέλλεται να καθορίσει τη ζωή της. Η Μάντια του τον υπαγορεύει δίχως δισταγμό, θεωρώντας πως η συνάντηση αυτή ήταν απλά μια μικρή δόση ευφορίας στην χιλιοβασανισμένη της ζωή και τίποτα παραπάνω.

Πεπεισμένη πως δεν κατέχει τα γράμματα και ούσα δυσλεξική χωρίς επικουρία στο πλευρό της, η Μάντια παίρνει την απόφαση να μη δώσει Πανελλήνιες, απεναντίας το σκάει με την ευλογία (δηλαδή την οικονομική συνδρομή χάρη σε κάτι καλά φυλαγμένα πενηντάευρα) της μητέρας της πριν τελειώσει το λύκειο. Ο προορισμός της είναι η Θεσσαλονίκη, η μεγαλοπούπολη που βρίσκεται στη μικρότερη απόσταση από το χωριό που έζησε τα δεκαοχτώ της χρόνια και ο τόπος όπου η νεαρή ευελπιστεί να ξανασμίξει ο δρόμος της με εκείνον του Άκη. Πράγματι, η συνάντηση δεν αργεί να λάβει χώρα, αφού βέβαια η κοπέλα ήδη έχει καταφέρει να συγκατοικήσει με μια καινούργια φίλη, τη Λενιώ και να βρει απασχόληση ως σερβιτόρα σε γνωστή καφετέρια.

Ο Άκης εισέρχεται ξανά στη ζωή της σαν σίφουνας που πρόθεση έχει να μην αφήσει τίποτα όρθιο στον διάβα του. Τα πρώτα σημάδια της κακοποίησης είναι αρκετά αχνά και χρειάζεται έμπειρο μάτι για να τα εντοπίσει, δηλαδή αυτό που δεν έχει η δεκαοχτάχρονη. Αρχικά οι έντονες επιπλήξεις του όταν τη βλέπει να καπνίζει ή την ακούει να χρησιμοποιεί λάθος λέξεις και εκφράσεις της ελληνικής, το σκωτσέζικο ντους που της κάνει μη σηκώνοντας το τηλέφωνο του επίτηδες για μέρες, οι φιτιλιές που ύπουλα της βάζει για το μοναδική φίλη της, τη Λενιώ: όλα συμβαίνουν μεθοδικά ώστε να της ροκανίσει και τα ελάχιστα ψήγματα της αυτοπεποίθησής της. Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές, καθώς της προτείνει να μείνει μαζί του ώστε να την ελέγχει απόλυτα, την παντρεύεται, την αναγκάζει σε σεξουαλική συνεύρεση, την απομονώνει πια ολότελα από τη φίλη της, την αφήνει έγκυο και ως αποτέλεσμα την υποχρεώνει να εγκαταλείψει τη δουλειά της, τη βρίζει, τη χτυπάει. Η ίδια η Μάντια δεν προβάλλει ιδιαίτερη αντίσταση αφενός γιατί συνεχίζει να είναι ερωτευμένη μαζί του (μέχρι σε βάθος χρόνου να την κάνει να τον σιχαθεί) αφετέρου πιστεύει πως όλη αυτή η κακομεταχείριση τής αξίζει μιας και δεν είναι αντάξιά του, δεν καταφέρνει να μην τον εκνευρίζει και μόνο με την υπόστασή της. Βαθμιαία βυθίζεται όλο και περισσότερο στην άβυσσο, αποχαιρετώντας μια για πάντα τη σύντομη χαρά που πρόλαβε να της χαρίσει η ζωή της το πρώτο χρονικό διάστημα αφότου μετακόμισε στην πόλη του Βαρδάρη.

Όσα έπονται δοκιμάζουν τους αναγνώστες με τη σκληρότητα που τα χαρακτηρίζει. Οι περιγραφές της βίας είναι ωμές, δεν κρύβουν καμία λεπτομέρεια αλλά παρουσιάζουν τη στυγνή πραγματικότητα της κακοποίησης χωρίς ωραιοποιήσεις. Ο Κορτώ γνωρίζει καλά πώς να εξιστορεί ακόμα και την πιο βάναυση κατάσταση λες και κάθεται στο μπαλκόνι με τον αναγνώστη και του τα διηγείται πρόσωπο με πρόσωπο. Η αμεσότητα της έκφρασής του λυγίζει και σίδερα, τοποθετώντας παράλληλα όσους διαβάζουν το βιβλίο μέσα στα γεγονότα, σαν να βρίσκονται μέσα στο σπίτι του ζευγαριού και να βιώνουν οι ίδιοι την αγριότητα. Ο Άκης πρόκειται για έναν άντρα χωρίς κανέναν φραγμό, εξαγριωμένο με την ίδια του τη ζωή, γεμάτο με μίσος απέναντι σε οτιδήποτε δεν καταλαβαίνει: τους ψυχολόγους, τους γυναικολόγους (απαγορεύει στη Μάντια να επισκεφθεί γυναικολόγο για όλη τη διάρκεια της κύησης μέχρι που η ίδια καταφεύγει σε μία μετά από ένα αιμορραγικό επεισόδιο, έχοντας να αντιμετωπίσει βέβαια έπειτα τις συνέπειες), την ομοφυλοφιλία, τη γυναικεία σεξουαλικότητα, τη γυναικεία φιλία, την αγάπη. Πολύ συχνά ξεσπάει, κακοχαρακτηρίζοντας ό,τι εκείνος πιστεύει πως θα επηρεάσει τη σχέση του με τη Μάντια, αδυνατώντας να καταλάβει ότι ο ίδιος υποδαυλίζει τη σχέση μέρα με τη μέρα. Είναι ένας άντρας κακοποιητικός, αυταρχικός, που θεωρεί τη γυναίκα του κτήμα του, που δεν θα δίσταζε να τη σκοτώσει εάν ένιωθε ότι απειλούνταν από τη ζωή και τις συνήθειές της. Γι΄ αυτό και φροντίζει από πολύ νωρίς να εξαλείψει κάθε προτίμηση της Μάντιας, οτιδήποτε εκείνη αγαπάει, στηριζόμενος στην ανεπάρκεια που η ίδια αισθάνεται για τον εαυτό της έχοντας μεγαλώσει με έναν πατέρα που ο μόνος τρόπος επικοινωνίας του ήταν η βία κάθε μορφής. Δεν είναι περίεργο που η κοπέλα αφήνει τον έναν κακοποιητή για να στραφεί στον άλλον. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει γαλουχηθεί, αυτό έχει εσωτερικεύσει όταν βλέπει τη μητέρα της να υπομένει αδιαμαρτύρητα την κακοποίηση του συζύγου της. Το υποσυνείδητο της Μάντιας έχει καταγράψει πως αγάπη σημαίνει κακοπέραση, και ας μοιάζει αυτή η διαπίστωση κατάφωρη αδικία.

Ο μόνος τρόπος να τερματιστεί αυτή η σχέση είναι με τον θάνατο ενός από τα μέλη της. Σε αυτή τη συνειδητοποίηση καταλήγει η Μάντια όταν η ζωή της παίρνει ακόμα χειρότερη τροπή καθώς ο γιος της, μωρό ακόμα, αρρωσταίνει εξαιτίας της αμορφωσιάς του Άκη, που αρνείται κάθετα να τον εμβολιάσει. Η κοπέλα έχει απωλέσει την υποτυπώδη αγάπη για τον εαυτό της, αλλά δεν θα μείνει αμέτοχη όταν βλέπει τις ολέθριες συνέπειες του γάμου της στο παιδί της. Καθώς τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο, η Μάντια αφήνει την τεραστίων διαστάσεων οργή που έχει συσσωρεύσει να εκραγεί, έχοντας προσπαθήσει πρώτα να την αποκρύψει ώστε να δράσει αθόρυβα και να βγάλει τον σύζυγό της από τη μέση, ό,τι και αν αυτό σημαίνει. Ο αναγνώστης παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα την πορεία μιας χαροκαμένης μάνας προς τη λύτρωση, μιας γυναίκας που παλεύει ακόμα για τη ζωή της παρά το τέρας που καραδοκεί και απειλεί να τη σκοτώσει, παρά την ψυχική εξαθλίωση στην οποία έχει περιέλθει. Η Μάντια, προετοιμασμένη χρόνια ολόκληρα γι’ αυτό, θα καταλήξει στην αυτοδικία και θα είναι ο δρόμος της προς την ελευθερία. Με τι κόστος όμως;

Ο συγγραφέας αριστοτεχνικά σκιαγραφεί την πορεία μιας σχέσης που δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό την αυτοκαταστροφή της. Φανερά ευαισθητοποιημένος από τις συνεχόμενες ειδήσεις γυναικοκτονιών που συγκλονίζουν την ελληνική κοινωνία και απασχολούν τα μέσα ενημέρωσης, ο Αύγουστος Κορτώ δημιουργεί ένα έργο που τοποθετεί κάτω από το μικροσκόπιο τις κακοποιητικές σχέσεις. Τα σημάδια βρίσκονται εκεί από την αρχή όπως ο συγγραφέας αφήνει ξεκάθαρα να φανεί στο βιβλίο του, ωστόσο κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να κατηγορήσει μια γυναίκα που πέφτει στα δίχτυα ενός κακοποιητικού άντρα, πιθανώς (όχι απαραίτητα φυσικά) νάρκισσου, σίγουρα μισογύνη γεμάτο απέχθεια για τις θηλυκότητες. Σε κανένα σημείο του βιβλίου δεν θα βρει κανείς κάτι στο παρελθόν ή στο παρόν του θύτη που να δικαιολογεί τις πράξεις του, επειδή κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Η έμφυλη βία είναι ένα συστημικό φαινόμενο που χρειάζεται να εκλείψει. Ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι η εκπαίδευση, η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση. Το βιβλίο που κρατώ στα χέρια μου είναι το λιθαράκι που ευελπιστεί να βάλει ο συγγραφέας, μαζί με τις πολυάριθμες αναρτήσεις του περί του θέματος στον λογαριασμό που διατηρεί στο Facebook προκειμένου να μάθουν κάτι έστω και όσοι αντιστέκονται στη γνώση αυτή, στον σκληρό ρεαλισμό της βίας κατά των θηλυκοτήτων. Δεν είναι ένα βιβλίο που θα διάβαζα ξανά εύκολα, και ας έχει δόσεις χιούμορ εκεί όπου αυτές μπορούν να ενσωματωθούν, για να αντέχεται η τόση βαναυσότητα. Σίγουρα αποτελεί ένα έργο που θα συνιστούσα σε όσους ενδιαφέρονται να το διαβάσουν, γιατί ο δημιουργός του δεν χαρίζει κάστανα. Δικαίως.

TAGGED:Αύγουστος Κορτώεκδόσεις ΠατάκηΗ μικρή λέξη αγάπη
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΙφιγένεια Αθανασοπούλου
Γεννημένη το 1995, άρπαζε ό,τι βιβλίο έβρισκε στη βιβλιοθήκη των γονιών της και υποκρινόταν την πρωταγωνίστρια. Παράλληλα, έγραφε περιοδικά και τα μοίραζε στις φίλες της. Σπούδασε Φιλολογία (καθόλου αναμενόμενο) και κάνει το μεταπτυχιακό της στη Δημοσιογραφία. Στόχος της να ταξιδέψει σε όλη τη γη και, γιατί όχι, να γράψει και κανένα βιβλιαράκι -αν δεν βαρεθεί την ίδια της την πλοκή στις πρώτες δέκα σελίδες.
Προηγούμενο άρθρο My Adventures with Superman- Ένας Superman για όλους
Επόμενο άρθρο Η Κοιλιά του Γαϊδάρου – Μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Βιβλία

Άμστερνταμ – Μια δαιμόνια σάτιρα ηθών

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
13 Ιουνίου 2021
FantasyΒιβλίαΕφηβική - Παιδική

Ένα κορίτσι με ξύλινο σπαθί μας ταξιδεύει σε διαφορετικούς κόσμους

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
8 Αυγούστου 2021
ΒιβλίαΕφηβική - Παιδική

Η Υπόσχεση – Ένα παραμύθι για την αλλαγή της στάσης μας προς το περιβάλλον

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
16 Δεκεμβρίου 2021
Βιβλία

Εννέα Ιστορίες – Ανατομή της μεταπολεμικής Αμερικής

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
17 Δεκεμβρίου 2022
Βιβλία

Η Εξομολόγηση – Μια συναρπαστική κατάδυση στη γυναικεία ψυχή

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
23 Ιουλίου 2021
Βιβλία

Ταξιδεύοντας στο σύμπαν της επιστημονικής φαντασίας με έναν Κοσμοναύτη

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
29 Ιανουαρίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?