Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Πάσα Θανάτου – Μία δραματικά επίκαιρη noir ιστορία
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Πάσα Θανάτου – Μία δραματικά επίκαιρη noir ιστορία
ComicΕλληνικά

Πάσα Θανάτου – Μία δραματικά επίκαιρη noir ιστορία

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 10 Δεκεμβρίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 12 Δεκεμβρίου 2022
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μία νέα πολλά υποσχόμενη σειρά comic διασκευών ξεκίνησε με την Πάσα Θανάτου από τις εκδόσεις Καστανιώτη, έναν εκδοτικό οίκο με σημαντική παράδοση, που όμως είχε πολλά χρόνια να ασχοληθεί συστηματικά με τα comics. Παρόλο που μερικές δεκαετίες πριν είχαν εκδώσει μερικά απ’ τα πιο γνωστά albums του Γιάννη Ιωάννου και του Στάθη, μόλις τους τελευταίους μήνες φαίνεται να δείχνουν σημάδια επανένταξης των comics στο (πάντα πλούσιο) εκδοτικό τους πρόγραμμα. Με την Πάσα Θανάτου, λοιπόν, ξεκινούν μία νέα σειρά comics διασκευών υπό τον γενικό τίτλο «Ελληνικά Εγκλήματα Εικονογραφημένα», η οποία εκκινεί από noir διηγήματα γραμμένα από μερικές απ’ τις καλύτερες noir πένες της χώρας, που δημοσιεύτηκαν στη σειρά βιβλίων «Ελληνικά Εγκλήματα» των εκδόσεων.

Το ομώνυμο διήγημα του Ιερώνυμου Λύκαρη είχε κυκλοφορήσει με τον τρίτο τόμο των «Ελληνικών Εγκλημάτων» το 2009, όμως αν διαβάσει κανείς την περίληψη της ιστορίας ίσως πιστέψει ότι γράφτηκε τις τελευταίες ημέρες κι αυτό λόγω του δραματικά επίκαιρου θέματός του∙ της εν ψυχρώ δολοφονίας ενός ρομά από έναν αστυνομικό. Όμως, παρότι γραμμένο αρκετά χρόνια πριν, ήταν και τότε εμπνευσμένο από αληθινές υποθέσεις που είχε φέρει στη δημοσιότητα η Διεθνής Αμνηστία, από εγκλήματα σαν εκείνο της πρόσφατης δολοφονικής επίθεσης αστυνομικού σε 16χρονο ρομά στο πλαίσιο καταδίωξης για βενζίνη αξίας 20 ευρώ. Απ’ αυτή την δραματική σύμπτωση αντιλαμβανόμαστε πόσο βαθιές ρίζες έχει ο ρατσισμός στην Ελλάδα, ιδίως απέναντι στους ρομά, για τους οποίους ο ευρυμαθής και πάντα διεισδυτικός Παντελής Μπουκάλας εύστοχα σχολίασε σε ραδιοφωνική συνέντευξή του Στο Κόκκινο ότι είναι «οι δικοί μας μαύροι», εκείνοι που χρειαζόμαστε για να «περιφρονούμε κάποιον ακινδύνως» και να «αισθανόμαστε ανώτεροι, εμείς ο περιούσιος λαός».

Μία δολοφονία με ρατσιστικό κίνητρο, λοιπόν, ένας διεφθαρμένος αστυνομικός, ένας υπουργός με διασυνδέσεις με τον Τύπο και το ρεπορτάζ ενός δημοσιογράφου που σκαλίζει το παρελθόν φέρνοντας στην επιφάνεια ξεχασμένα εγκλήματα. Αυτά είναι τα βασικά υλικά που χρησιμοποίησε ο Λύκαρης στο πρωτότυπο noir διήγημά του, το οποίο διασκευάστηκε σε graphic novel σε εικονογράφηση του Παναγιώτη Τσαούση. Στις τελευταίες σελίδες της έκδοσης, ο Τσαούσης εξηγεί στους αναγνώστες και στις αναγνώστριες κάποιες από τις επιλογές που χρειάστηκε να πάρει κατά τη διαδικασία της διασκευής του διηγήματος, όπως την αλλαγή από πρωτοπρόσωπη σε τριτοπρόσωπη αφήγηση. Το ασπρόμαυρο σχέδιο του Τσαούση είναι σκοτεινό και ρεαλιστικό, ταιριαστό με την noir ιστορία του Λύκαρη. Ο τρόπος που επέλεξε ο Τσαούσης να εικονογραφήσει τους χαρακτήρες ενέπλεξε και τον ίδιο τον Λύκαρη, απ’ τον οποίο είχε ζητήσει να περιγράψει την όψη των χαρακτήρων του, περιγραφές τις οποίες μπορούμε κι εμείς να διαβάσουμε στις τελευταίες σελίδες της έκδοσης. Πρόσωπα σμιλεμένα για να πρωταγωνιστήσουν σε μία noir ιστορία και τοποθετημένα σε ένα σκηνικό που εναλάσσει τα πρωινά του ρεπορτάζ με τις νύχτες του εγκλήματος. Ένα αρνητικό στοιχείο, όμως, της εικονογράφησης του Τσαούση, μπορούμε να εντοπίσουμε στο lettering. Συγκεκριμένα, σε εκείνα τα καρέ που το κείμενο περιέχεται στο φύλλο εφημερίδας δεν γίνεται προσπάθεια ρεαλιστικής εικονογράφησης της σελίδας (όπως αντιθέτως έγινε σε μία από τις πρώτες σελίδες), αλλά το κείμενο τοποθετείται αποκομμένο από την εικόνα, σε ομοιόμορφη με το υπόλοιπο έργο γραμματοσειρά και λευκό φόντο, πληγώνοντας τη ρεαλιστική απεικόνιση της ιστορίας.

Ως «εικονογραφημένο διήγημα» χαρακτηρίζουν την Πάσα Θανάτου οι συντελεστές του έργου, μάλλον επιθυμώντας να τονίσουν τη λογοτεχνική του προέλευση. Με την comic διασκευή της noir ιστορίας του Λύκαρη, τα ελληνικά comics αποκτούν μία ακόμα διασκευή από τη λογοτεχνία σε comic, όμως μία από τις σπάνιες περιπτώσεις comic που είναι βασισμένα σε ένα πρωτότυπο αστυνομικό – noir έργο Έλληνα συγγραφέα. Γενικώς στα ελληνικά comics έχει ανοίξει καιρό πλέον μία συζήτηση για τα comics που διασκευάζουν λογοτεχνικά έργα, τα οποία πλέον συνιστούν μία αυτόνομη κατηγορία των ετήσιων πρωτότυπων εκδόσεων ελληνικών comics, όπως παρατηρήθηκε και στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση της ημερίδας LiteraComics. Είναι σαφές ότι πρέπει στο μέλλον οι εκδοτικοί οίκοι να δείξουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους δημιουργούς της ελληνικής comic σκηνής, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μεταφέρουν στη δική τους τέχνη νέα και παλιότερα έργα της ελληνικής λογοτεχνίας, αξιοποιώντας δημιουργικά τον λογοτεχνικό πλούτο που έχουν εξασφαλίσει στα ράφια τους. Εξάλλου, το αδιαμφισβήτητο ταλέντο της ελληνικής comic σκηνής αποδεικνύεται κάθε φορά που κυκλοφορεί μία προσεγμένη comic διασκευή και η ανταπόκριση του αναγνωστικού κοινού είναι δεδομένη, όπως συνέβη με τον Ερωτόκριτο, με το Καπλάνι της Βιτρίνας και τόσες άλλες όμορφες δουλειές του πρόσφατου παρελθόντος.

TAGGED:noirαστυνομική βίααστυνομική λογοτεχνίαέγκλημαεκδόσεις Καστανιώτηςελληνικά κόμικςΙερώνυμος ΛύκαρηςΠαναγιώτης ΤσαούσηςΠνοή Θανάτουρατσισμόςρατσιστικό έγκλημαρομά
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Μιλήσαμε με τον Γιάννη Ισμυρνιόγλου για την παράσταση Αλμυρή Έρημος
Επόμενο άρθρο Λίγο Πριν Χαθείς – Ένα θρίλερ γεμάτο ανατροπές
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

X-Men ’97 – Πέρα από τη νοσταλγία…

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
24 Μαΐου 2024
ExclusiveΣυνεντεύξεις

Λέανδρος: Ένας «τεχνίτης» των κόμικς

admin
admin
2 Ιουνίου 2021
Σειρές

Dear White People- Σειρά που διχάζει για τον σωστό λόγο

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
4 Μαΐου 2018
ComicΕλληνικά

The Working Deadline – Ταξικά Εικονογραφημένα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
27 Μαΐου 2024
ΑστυνομικήΒιβλία

Σιμπούμι – Μια αλληγορική διαμάχη μεταξύ Ανατολής και Δύσης

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
30 Ιουλίου 2019
Σειρές

Mindhunter – Διεισδύοντας στην αποκλίνουσα συμπεριφορά

iskender
iskender
4 Σεπτεμβρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?