Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Here comes the Fall – Τα 10 καλύτερα anime για να μπείτε στο mood φθινοπώρου
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Ο Τηλέμαχος και το Δέρας – Autofiction για το τρανς βίωμα μετά τον Gérard
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Project Hail Mary – Tο Μαράκι, ο Aριανός και το hard science fiction
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η εικονογράφηση του Arsène Lupin ξαναζωντανεύει τον μύθο του κλασσικού ήρωα
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    The Life of Chuck – Πιεστικό μελόδραμα με χορευτικές εξάρσεις
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Τhe Studio – Ένα αστείο από και για το Hollywood
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου
Comic

Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 31 Οκτωβρίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 19 Απριλίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Αναδημοσίευση από το insidestory.gr

Κείμενο: Σπύρος Δερβενιώτης

Ο Steve Dillon ήταν παιδί, μόνο 16 ετών, όταν πρωτομπήκε επαγγελματικά στα κόμικς, παρέμεινε παιδί που έπαιζε με τα cool toys του μέχρι τον αιφνίδιο θάνατό του το Σάββατο στη Νέα Υόρκη όπου είχε παραμείνει μετά το Comic Con“Bumping Into Steve Dillon At New York Comic Con Dressed As Jesse Custer”.

Ανάμεσα στις δύο παιδικές ηλικίες απλώνεται μια παραγωγικότατη καριέρα που συνέβαλε όσο λίγες στην εξάπλωση και εδραίωση του Βρετανικού Κύματος που μεταμόρφωσε το τοπίο των αμερικάνικων κόμικς στα μέσα της δεκαετίας του ’80, οδηγώντας το μέσο –τι ειρωνεία!– στην ενηλικίωση. Ένα κύμα που εμπεριείχε ονόματα όπως ο Alan Moore (Watchmen, V for Vendetta,From Hell), ο Neil Gaiman(The και ο Garth Ennis, με τον οποίο ο Dillon συνυπέγραψε τα εμβληματικότερα έργα του, φώτισαν καινούργιες οδούς στην τέχνη των κόμικς, φτάνοντας το μέσο στα όριά του και μετά ξεπερνώντας τα με άνεση.

Και το έκαναν όχι αφομοιώνοντας την ουσία τους σε american friendly προσαρμογές, αλλά διατηρώντας ακέραια και βροντοφωνάζουσα την εθνική τους ταυτότητα. Εξάγοντας τόση “αγγλίλα” που ένιωθες την μπύρα να στάζει από τις σελίδες.

Η πρώτη του δουλειά, είπαμε, σε ηλικία 16 ετών, ήταν για το περιοδικό The Incredible Hulk Weekly της Marvel UK, για το οποίο αναπαρήγαγε τον ατσούμπαλο, δυσκίνητο Hulk της τηλεοπτικής σειράς των ’70ς. Κατόπιν τίμησε όλα τα εμβληματικά “μαγαζιά” της βρετανικής σκηνής: το περιοδικό 2000 AD(για το οποίο σχεδίασε με επιτυχία τον Judge Dredd), το Warrior καθώς και το Doctor WhoDoctor Who Magazine για τα οποία δημιούργησε τον αμοραλιστή μισθοφόρο Abslom  Daak

Το σχέδιο του Dillon ήταν καθαρό και σαφές, σίγουρες γραμμές χωρίς περιττές επιδείξεις τεχνικής. Τίμιο storytelling, μόνο ό,τι εξυπηρετεί την αφήγηση και οδηγεί το μάτι με σαφήνεια από το ένα καρέ στο επόμενο, ανατομική ακρίβεια στις εκφράσεις ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την ψυχολογία των ηρώων, ατόφια μαστοριά, προϊόν συνεχούς ενασχόλησης με τη μελανωμένη σελίδα.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 δημιουργεί μαζί με τον –επίσης πρόσφατα πρόωρα χαμένο– Brett Ewins το περιοδικό Deadline(1988-1995) που έγινε σημείο αναφοράς και φυτώριο ταλέντων της εναλλακτικής σκηνής των κόμικς και όχι μόνο: του Jamie Hewlett των Gorillaz, του Philip Bond, του Nick Abadzis.

Hellblazer #63 (1993), σενάριο Garth Ennis, εικονογράφηση Steve Dillon. Στην DC/Vertigo ο Dillon άφησε “αποτύπωμα” στο Hellblazer από το 1992 έως το 1994.

Σχέδιο για το Punisher σε σενάριο του Garth Ennis.

Ήταν μοιραίο να οδηγηθεί στις μεγάλες αμερικανικές εκδόσεις, τη DC Comics, τη Marvel. Εκεί συνεργάζεται για πρώτη φορά, για το Hellblazer και το Punisher, με τον Βρετανό σεναριογράφο Garth Ennis, που θα γίνει βασικός συνοδοιπόρος. Μαζί τελειοποιούν το δικό τους χαρμάνι “lad comics”, λαϊκή, working class αφήγηση με σαφέστατη αντρίκεια αίσθηση, μακροσκελείς διηγήσεις πάνω από άλλη μια γύρα στην παμπ, χοντρά αστεία, βλάσφημη διάθεση και μια αίσθηση καθήκοντος κληρονομημένη από πατεράδες που έζησαν αερομαχίες πάνω από το Κεντ κατά τη διάρκεια του Big OneΠαρατσούκλι για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο ίδιος πέρναγε τις περισσότερες ώρες του στην τοπική παμπ, πιο παλιά μαζί με τον Tom Frame, που έκανε το lettering για το Judge Dredd στο 2000 AD –ο Steve σχεδιάζοντας σελίδες, ο Tom γράμματα, και μετά έπαιζαν μπιλιάρδο μέχρι να κλείσει το μαγαζί. Ο Dillon ήταν τόσο γήινος και απλός, που οι φίλοι του στο Λούτον μέχρι προχθές δεν γνώριζαν ότι είναι διάσημος.

Σκηνή φόρος τιμής στον stand up comedian Bill Hicks, από το Preacher.

Στις 28 Αυγούστου 1995 κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του magnum opus του, σε σενάριο του Ennis. Το Preacher (66 τεύχη που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, σχεδίασε ο ίδιος ο Dillon) ήταν συγχρόνως ένα στοίχημα να καταρριφθεί κάθε ταμπού που υπάρχει και ταυτόχρονα το κόμικ που συμπυκνώνει όσο κανένα άλλο την ουσία της καριέρας του Dillon: bigger then life ήρωες, καθήκον, μαύρο χιούμορ και πάνω απ’ όλα ακραία weirdness που βγάζει νόημα στα πλαίσια ενός σύμπαντος που χτίζεται συνεκτικά και με ειλικρίνεια.

Είναι το κόμικ όπου συνυπάρχουν αφύσικα ο αποτυχημένος αυτόχειρας Arseface που η ραμμένη φάτσα του μοιάζει με κωλοτρυπίδα, ένας σημαδεμένος καραφλός κακός με μια οπή στο κεφάλι που τον κάνει να μοιάζει με πέος, ένας καθυστερημένος Μεσσίας προϊόν ενδογαμίας που πετάει σκατά στους περαστικούς, μια απέθαντη γριά-μάγισσα του Βαθέως Νότου, μεγαλοκρεατέμπορας που συνευρίσκεται σεξουαλικά με τεράστια γυναικόμορφη υπερκατασκευή από αγελαδομπούτια και λουκάνικα, και σίγουρα ξεχνάω γύρω στους 54 ανάλογους δευτερεύοντες χαρακτήρες ενός τεράστιου καμβά -βαθιού φιλιού στην αμερικάνικη μυθολογία που τελειώνει στο Άλαμο.

Χάρη σε αυτό το κόμικ, που φέτος έγινε σειρά από τον Σεθ Ρόγκεν για το AMCr, ο Dillon σίγουρα κέρδισε κάποιο Γκίνες βλασφημίας σχεδιάζοντας τον κεντρικό ήρωα να κατουράει τον Εσταυρωμένο, όταν δεν του απευθύνεται με την φράση «Fuck you and the cross you rode in Γκίνες που είμαι σίγουρος ότι γιόρτασε δεόντως με άλλη μία Γκίνες.

Ή πολλές.

Πηγή
TAGGED:Alan MooreGarth EnnisNeil GaimanSteve DillonTom FrameWarriorΣπύρος Δερβενιώτης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Μας ψεκάζουν! Κάποιος έκατσε και έκανε λίστα με όλους τους λόγους που τα anime είναι σατανικά
Επόμενο άρθρο Mαγικός ρεαλισμός στην τηλεόραση – Η κοινωνία απογοητεύεται όλο και περισσότερο με την πραγματικότητα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Project Hail Mary – Tο Μαράκι, ο Aριανός και το hard science fiction
10 Σεπτεμβρίου 2025
The Life of Chuck – Πιεστικό μελόδραμα με χορευτικές εξάρσεις
7 Σεπτεμβρίου 2025
Τhe Studio – Ένα αστείο από και για το Hollywood
7 Σεπτεμβρίου 2025
Here comes the Fall – Τα 10 καλύτερα anime για να μπείτε στο mood φθινοπώρου
7 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Τηλέμαχος και το Δέρας – Autofiction για το τρανς βίωμα μετά τον Gérard
7 Σεπτεμβρίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicExclusiveSmassFestΕλληνικά

‘Εκθεση Σκιτσογραφίας “Πόλεμος και Εθνικισμοί” στο Smass Fest!

admin
admin
27 Σεπτεμβρίου 2020
ComicDCJoker

Killing Joke- Αll it takes is just one bad day

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
4 Οκτωβρίου 2024
Σειρές

Preacher- Η (τελευταία) επιστροφή του βρωμόστομου πάτερ

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
29 Οκτωβρίου 2019
ComicDC

Who watches the watchmen? Το μεταμοντέρνο αριστούργημα του Alan Moore μας δείχνει έναν κόσμο πιο κοντά στην Αποκάλυψη (και στο δικό μας)

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
3 Ιουνίου 2020
ExclusiveExclusive Reviews

Εν Αιθρία 9- Η ανανεωμένη ματιά στην ελληνική σκηνή σκιτσογράφων

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
23 Μαΐου 2020
Exclusive

Εγκαίνια της έκθεσης Democrisis – «Η δημοκρατία των γελοιογράφων»

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
2 Απριλίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?