Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου
Comic

Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 31 Οκτωβρίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 19 Απριλίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Αναδημοσίευση από το insidestory.gr

Κείμενο: Σπύρος Δερβενιώτης

Ο Steve Dillon ήταν παιδί, μόνο 16 ετών, όταν πρωτομπήκε επαγγελματικά στα κόμικς, παρέμεινε παιδί που έπαιζε με τα cool toys του μέχρι τον αιφνίδιο θάνατό του το Σάββατο στη Νέα Υόρκη όπου είχε παραμείνει μετά το Comic Con“Bumping Into Steve Dillon At New York Comic Con Dressed As Jesse Custer”.

Ανάμεσα στις δύο παιδικές ηλικίες απλώνεται μια παραγωγικότατη καριέρα που συνέβαλε όσο λίγες στην εξάπλωση και εδραίωση του Βρετανικού Κύματος που μεταμόρφωσε το τοπίο των αμερικάνικων κόμικς στα μέσα της δεκαετίας του ’80, οδηγώντας το μέσο –τι ειρωνεία!– στην ενηλικίωση. Ένα κύμα που εμπεριείχε ονόματα όπως ο Alan Moore (Watchmen, V for Vendetta,From Hell), ο Neil Gaiman(The και ο Garth Ennis, με τον οποίο ο Dillon συνυπέγραψε τα εμβληματικότερα έργα του, φώτισαν καινούργιες οδούς στην τέχνη των κόμικς, φτάνοντας το μέσο στα όριά του και μετά ξεπερνώντας τα με άνεση.

Και το έκαναν όχι αφομοιώνοντας την ουσία τους σε american friendly προσαρμογές, αλλά διατηρώντας ακέραια και βροντοφωνάζουσα την εθνική τους ταυτότητα. Εξάγοντας τόση “αγγλίλα” που ένιωθες την μπύρα να στάζει από τις σελίδες.

Η πρώτη του δουλειά, είπαμε, σε ηλικία 16 ετών, ήταν για το περιοδικό The Incredible Hulk Weekly της Marvel UK, για το οποίο αναπαρήγαγε τον ατσούμπαλο, δυσκίνητο Hulk της τηλεοπτικής σειράς των ’70ς. Κατόπιν τίμησε όλα τα εμβληματικά “μαγαζιά” της βρετανικής σκηνής: το περιοδικό 2000 AD(για το οποίο σχεδίασε με επιτυχία τον Judge Dredd), το Warrior καθώς και το Doctor WhoDoctor Who Magazine για τα οποία δημιούργησε τον αμοραλιστή μισθοφόρο Abslom  Daak

Το σχέδιο του Dillon ήταν καθαρό και σαφές, σίγουρες γραμμές χωρίς περιττές επιδείξεις τεχνικής. Τίμιο storytelling, μόνο ό,τι εξυπηρετεί την αφήγηση και οδηγεί το μάτι με σαφήνεια από το ένα καρέ στο επόμενο, ανατομική ακρίβεια στις εκφράσεις ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την ψυχολογία των ηρώων, ατόφια μαστοριά, προϊόν συνεχούς ενασχόλησης με τη μελανωμένη σελίδα.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 δημιουργεί μαζί με τον –επίσης πρόσφατα πρόωρα χαμένο– Brett Ewins το περιοδικό Deadline(1988-1995) που έγινε σημείο αναφοράς και φυτώριο ταλέντων της εναλλακτικής σκηνής των κόμικς και όχι μόνο: του Jamie Hewlett των Gorillaz, του Philip Bond, του Nick Abadzis.

Hellblazer #63 (1993), σενάριο Garth Ennis, εικονογράφηση Steve Dillon. Στην DC/Vertigo ο Dillon άφησε “αποτύπωμα” στο Hellblazer από το 1992 έως το 1994.

Σχέδιο για το Punisher σε σενάριο του Garth Ennis.

Ήταν μοιραίο να οδηγηθεί στις μεγάλες αμερικανικές εκδόσεις, τη DC Comics, τη Marvel. Εκεί συνεργάζεται για πρώτη φορά, για το Hellblazer και το Punisher, με τον Βρετανό σεναριογράφο Garth Ennis, που θα γίνει βασικός συνοδοιπόρος. Μαζί τελειοποιούν το δικό τους χαρμάνι “lad comics”, λαϊκή, working class αφήγηση με σαφέστατη αντρίκεια αίσθηση, μακροσκελείς διηγήσεις πάνω από άλλη μια γύρα στην παμπ, χοντρά αστεία, βλάσφημη διάθεση και μια αίσθηση καθήκοντος κληρονομημένη από πατεράδες που έζησαν αερομαχίες πάνω από το Κεντ κατά τη διάρκεια του Big OneΠαρατσούκλι για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο ίδιος πέρναγε τις περισσότερες ώρες του στην τοπική παμπ, πιο παλιά μαζί με τον Tom Frame, που έκανε το lettering για το Judge Dredd στο 2000 AD –ο Steve σχεδιάζοντας σελίδες, ο Tom γράμματα, και μετά έπαιζαν μπιλιάρδο μέχρι να κλείσει το μαγαζί. Ο Dillon ήταν τόσο γήινος και απλός, που οι φίλοι του στο Λούτον μέχρι προχθές δεν γνώριζαν ότι είναι διάσημος.

Σκηνή φόρος τιμής στον stand up comedian Bill Hicks, από το Preacher.

Στις 28 Αυγούστου 1995 κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του magnum opus του, σε σενάριο του Ennis. Το Preacher (66 τεύχη που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, σχεδίασε ο ίδιος ο Dillon) ήταν συγχρόνως ένα στοίχημα να καταρριφθεί κάθε ταμπού που υπάρχει και ταυτόχρονα το κόμικ που συμπυκνώνει όσο κανένα άλλο την ουσία της καριέρας του Dillon: bigger then life ήρωες, καθήκον, μαύρο χιούμορ και πάνω απ’ όλα ακραία weirdness που βγάζει νόημα στα πλαίσια ενός σύμπαντος που χτίζεται συνεκτικά και με ειλικρίνεια.

Είναι το κόμικ όπου συνυπάρχουν αφύσικα ο αποτυχημένος αυτόχειρας Arseface που η ραμμένη φάτσα του μοιάζει με κωλοτρυπίδα, ένας σημαδεμένος καραφλός κακός με μια οπή στο κεφάλι που τον κάνει να μοιάζει με πέος, ένας καθυστερημένος Μεσσίας προϊόν ενδογαμίας που πετάει σκατά στους περαστικούς, μια απέθαντη γριά-μάγισσα του Βαθέως Νότου, μεγαλοκρεατέμπορας που συνευρίσκεται σεξουαλικά με τεράστια γυναικόμορφη υπερκατασκευή από αγελαδομπούτια και λουκάνικα, και σίγουρα ξεχνάω γύρω στους 54 ανάλογους δευτερεύοντες χαρακτήρες ενός τεράστιου καμβά -βαθιού φιλιού στην αμερικάνικη μυθολογία που τελειώνει στο Άλαμο.

Χάρη σε αυτό το κόμικ, που φέτος έγινε σειρά από τον Σεθ Ρόγκεν για το AMCr, ο Dillon σίγουρα κέρδισε κάποιο Γκίνες βλασφημίας σχεδιάζοντας τον κεντρικό ήρωα να κατουράει τον Εσταυρωμένο, όταν δεν του απευθύνεται με την φράση «Fuck you and the cross you rode in Γκίνες που είμαι σίγουρος ότι γιόρτασε δεόντως με άλλη μία Γκίνες.

Ή πολλές.

Πηγή
TAGGED:Alan MooreGarth EnnisNeil GaimanSteve DillonTom FrameWarriorΣπύρος Δερβενιώτης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Μας ψεκάζουν! Κάποιος έκατσε και έκανε λίστα με όλους τους λόγους που τα anime είναι σατανικά
Επόμενο άρθρο Mαγικός ρεαλισμός στην τηλεόραση – Η κοινωνία απογοητεύεται όλο και περισσότερο με την πραγματικότητα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Βιβλία

Καλοί Οιωνοί – O Neil Gaiman και ο Terry Pratchett μας δίνουν την ανθρώπινη Αποκάλυψη

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
10 Ιουλίου 2019
ComicΕλληνικά

Hasta la Vista Baby – Ένα ρομποτ έγκυος επαναφέρει τη συζήτηση για την πολιτική ορθότητα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
6 Αυγούστου 2019
Comic

Και ύστερα, ήρθαν τα δέντρα- Οι κομίστες μιλούν για τους πυρόπληκτους

admin
admin
1 Οκτωβρίου 2018
ExclusiveExclusive Reviews

Η έκθεση γελοιογραφίας «Sweet Europe» φέρνει στο σταθμό Συντάγματος ερωτήματα για την Ευρώπη

smassingculture
smassingculture
16 Ιουνίου 2017
ComicΕλληνικά

Ένα Γλυκό Ξημέρωμα – Ψηφίδες ιστορίας από την Αθήνα της Κατοχής

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
30 Σεπτεμβρίου 2024
Σειρές

Warrior – To kung fu αντεπιτίθεται στις οθόνες μας

Νικόλαος Καφαράκης
Νικόλαος Καφαράκης
15 Δεκεμβρίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?