Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στέλιος Ανατολίτης: «Θέλω να βρω το μη προφανές αστείο»
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Αυτό είναι ραπ για τον λαό – Τα καλύτερα ελληνικά rap albums του 2024
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Τα “αμαρτήματα” του Βυθού του Μπικίνι, του Στρουμφοχωριού και του Walt Disney
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Τα “αμαρτήματα” του Βυθού του Μπικίνι, του Στρουμφοχωριού και του Walt Disney
Σειρές

Τα “αμαρτήματα” του Βυθού του Μπικίνι, του Στρουμφοχωριού και του Walt Disney

iskender
Από iskender
Δημοσιεύτηκε 25 Μαρτίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 30 Μαρτίου 2019
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Αράζοντας με την παρέα μου ένα από τα προηγούμενα σαββατοκύριακα και ενώ είχαμε δει ταινία (se7en) ξεκινήσαμε μία κουβέντα που αφορούσε τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα. Καθώς κυλούσε το κουβεντάκι κάποιος ανέφερε ότι στο παιδικό “Μπομπ Σφουγγαράκης” ο καθένας από τους χαρακτήρες εκπροσωπεί ένα από τα αμαρτήματα . Και κάπως έτσι μπήκα στον πειρασμό να ψάξω για κινούμενα σχέδια τα οποία άμα τα ψάξεις λίγο παραπάνω βρίσκεις πραγματάκια.

Μπομπ Σφουγγαράκης

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω , πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν την θεωρία με τα αμαρτήματα . Πιο συγκεκριμένα λένε ότι ο Μπομπ εκπροσωπεί την λαγνεία , ο Πάτρικ την οκνηρία , ο Καλαμάρης την οργή , η Σάντι την αλαζονεία , ο Γκάρι την λαιμαργία , ο Καβούρης την απληστία και ο Πλαγκτόν την ζηλοφθονία .

Αυτό το παιδικό όμως δεν έχει συζητηθεί μόνο για αυτό ! Σε πολλές χώρες/πολιτείες τόσο της “προοδευτικής” Ευρώπης όσο και της “ανεπτυγμένης ” Αμερικής έχει απαγορευτεί καθώς θεωρείται ότι περνάει μηνύματα ομοφυλοφιλίας επειδή στο τελευταίο επεισόδιο ο Πάτρικ και ο Μπομπ παντρεύονται.

Πάντως στην πραγματικότητα όλο το παιδικό είναι στηριγμένο σε ιδέες και γεγονότα που έχουν κάποια σχέση με την πραγματικότητα όπως για παράδειγμα ότι όλα αυτά που συμβαίνουν στο “βυθό του μπικίνι” είναι αποτελέσματα της ραδιενέργειας και των πυρηνικών δοκιμών που έκαναν οι Αμερικάνοι στα νησιά Μάρσαλ.

Disney

Είναι ευρέως γνωστό ότι ο Γουόλτ Ντίσνεϊ στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε θετική στάση υπερ των Ναζί. Παρ’ όλο που δήλωνε ότι δεν στηρίζει τον αντισημιτισμό , είχε πολύ στενές σχέσεις με την αντισημιτική Ένωση Ταινιών και Κινούμενων Σχεδίων , με την βοήθεια της οποίας κυκλοφόρησε το Τραγούδι του Νότου χωρίς να έχει πάρει την έγκριση από την Εθνική Ένωση.

Ο Ντίσνεϊ επίσης δεν ήταν και καθόλου “καλός” εργοδότης. Είχε άσχημη συμπεριφορά προς τους εργαζόμενους και έδινε πολύ χαμηλούς μισθούς . Στις γυναίκες δε, έκανε τα πάντα προκειμένου να παραμείνουν στις κατώτερες θέσεις και μάλιστα έφταναν σε σημείο να δουλεύουν μέχρι και 80 ώρες την εβδομάδα. Πολλούς από τους εργαζομένους του , τους απέλυσε με την υποψία ότι είχαν κομμουνιστικές πεποιθήσεις , κάτι που κάνει ξεκάθαρο την αντικομμουνιστική του δράση.

Σε αντίθεση με όλα αυτά το 1943 κυκλοφορεί από την Ντίσνεϊ η ταινία “Making of Nazi” , που είναι βασισμένη σε ένα βιβλίο του Gregor Ziewer και δείχνει πως οι Ναζί μετέτρεψαν την γερμανική νεολαία σε ρατσιστές και διεφθαρμένους υποκινητές του Χίτλερ. Η ταινία αυτή θεωρείται ακόμα και σήμερα μία από τις καλύτερες αντι-πολεμικές ταινίες της Ντίσνεϊ. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πάντως πώς η δημιουργία αυτής της ταινίας έγινε για να καλύψει κάπως τα πιστεύω του Ντίσνεϊ.

Στρουμφάκια

Εδώ τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα . Επικρατούν δύο τελείως αντιφατικές θεωρίες για το τι συμβολίζουν τα στρουμφάκια.

Η μία πλευρά πιστεύει ότι αντιπροσωπεύει τον κομμουνισμό . Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι στο στρουμφοχωριό δεν υπάρχουν κοινωνικές τάξεις και όλα τα στρουμφάκια ανήκουν στην ίδια βαθμίδα της κοινωνικής πυραμίδας, όπως επίσης και από το ότι δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα, καθώς όλοι έχουν ίσα δικαιώματα μεταξύ τους . Όλες οι εργασίες είναι κατανεμημένες ισότιμα χωρίς να υπάρχουν ανταλλάγματα για τα όσα παρέχουν όπως επίσης σε κανένα επεισόδιο δεν εμφανίζεται το χρήμα. Δεν έχει υπάρξει ποτέ ένδειξη κάποιας ανώτερης δύναμης απ’ το οποίο συμπεραίνουμε ευλόγως ότι δεν πίστευαν σε κάποιο θεό. Το όνομα τους σύμφωνα με την θεωρία αυτή προκύπτει από το S.M.U.R.F. ( Social Men Under Red Father) .

Και κάπου εδώ ας εμβαθύνουμε . Ο Μπαμπαστρουμφ ή αλλιώς “κόκκινος πατέρας” θεωρείται ότι αντιπροσωπεύει τον Μαρξ ενώ ο μεγάλος αντίζηλός του , ο Σπιρτούλης (με βάση το ότι σε κάποιο επεισόδιο παίρνει πρωτοβουλιακά την θέση του Μπαμπαστρουμφ όσο αυτός λείπει με ορισμένα στρουμφάκια να αντιστέκονται σε αυτό) θεωρείται ότι “εκπροσωπεί”τον Τρόσκι. Ο Δρακουμέλ από την άλλη έχει το ρόλο του καπιταλισμού που ο μόνος του στόχος είναι το κέρδος ενώ η Ψιψινέλ εκφράζει τον υποταγμένο εργαζόμενο, εκείνον που τελικά επιλέγει να συνταχθεί με το αφεντικό του, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του.

Από την άλλη όμως είναι και αυτοί που πιστεύουν ότι τα στρουμφάκια προωθούν τον ρατσισμό. Οι υποστηριχτές αυτής της άποψης στηρίζονται σε επεισόδια που μπορεί να θεωρηθούν ρατσιστικά όπως για παράδειγμα σε αυτό όπου μία μολυσμένη μέλισσα τσιμπάει όλο το χωριό και τα στρουμφάκια αντί να γίνουν μπλε ή μωβ ,όπως στα περισσότερα κινούμενα σχέδια, γίνονται μαύρα ( βέβαια με την μεταφορά τους στην τηλεόραση έγιναν μωβ) και εκτός αυτού αλλάζει και η συμπεριφορά τους προς το χειρότερο .

Οι πιο σκληροί αυτής της υπόθεσης , βρίσκουν ομοιότητες του χωριού με την ΚΚΚ ( ρατσιστική οργάνωση των ΗΠΑ ) , με χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι και στις δύο περιπτώσεις οι αρχηγοί ξεχώριζαν από την υπόλοιπη μάζα ( το κόκκινο χρώμα στον σκούφο του μπαμπαστρουμφ).

Ας ελπίσουμε όλοι λοιπόν να ισχύει το πρώτο!

Αναδημοσίευση από iskender-mag

TAGGED:smurfsspongebob squarepantswalt disney
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Απόiskender
Follow:
Το iskender είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που γεννήθηκε στην Ξάνθη. Πήρε το όνομα του απ'το ισκεντέρ κεμπάπ. Στο iskender γράφουν παιδιά που μεγαλώσαν με Ατρόμητους στην ΕΡΤ και Πάπυρους στο ALTER. Ελπίζουν τα κείμενά τους να είναι τόσο νόστιμα όσο και το ομώνυμο κεμπάπ.
Προηγούμενο άρθρο Ο Πέδρο και ο Λοχαγός- Μαρτύριο και αντίσταση σε τέσσερις πράξεις
Επόμενο άρθρο Η Captain Marvel γυρίζει σπίτι της για μια Επανεκκίνηση με πολλές εκπλήξεις
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025
Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
11 Απριλίου 2025
The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
6 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Black Mirror – Το περιβόητο επεισόδιο με τη Miley Cyrus

iskender
iskender
5 Αυγούστου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?