Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: This is (not) a coup: Αυτός δεν είναι ο κινηματογράφος που έχουμε συνηθίσει!
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > This is (not) a coup: Αυτός δεν είναι ο κινηματογράφος που έχουμε συνηθίσει!
Cinema

This is (not) a coup: Αυτός δεν είναι ο κινηματογράφος που έχουμε συνηθίσει!

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 13 Μαΐου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 26 Μαΐου 2017
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Άρης Χατζηστεφάνου και η ομάδα του δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι μερικοί από τους ελάχιστους ανθρώπους που τιμούν τον όρο μαχητική δημοσιογραφία, που μας έχουν δώσει δουλειές που μπορούν να οριστούν, εκτός από διαφωτιστικές και must see για την εποχή μας, κλασσικές για τις επόμενες γενιές. Μετά το «Debtocracy» του 2011 και το «Catastroica» το 2012, η κορύφωση ήρθε με το  «Φασισμός Α.Ε.», το τρίτο κατά σειρά ντοκιμαντέρ που παρουσίασαν το 2014. Όλα αποτελούν υποδειγματικά έργα και μάλιστα χρηματοδοτούμενα από το κοινό τους, εξαιρετικές περιπτώσεις  crowdfunding, ενός όρου που τόσο συχνά ακούμε και τόσο σπάνια βλέπουμε να παράγει κάτι αξιόλογο. Ταυτόχρονα, τα προηγούμενα ντοκιμαντέρ υπήρξαν από την πρώτη στιγμή στην διάθεση των θεατών μέσω Διαδικτύου, μια διαδικασία που τώρα αλλάζει…maxresdefault

Αλλάζει, όπως είπε ο ίδιος Αρης Χατζηστεφάνου, εμπλέκοντας όλα τα στάδια μιας κινηματογραφικής παραγωγής,όπως την έγκριση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και το Doldy Surround. Και αλλάζει κόντρα σε μια λογική που έχει υποτάξει τα τελευταία χρόνια τον κινηματογράφο στην χώρα  μας, ενάντια στις λογικές ελεύθερης αγοράς που κυριαρχούν και κατακλύζουν τις αίθουσες με 17 ταινίες την βδομάδα, που δεν τις αφήνουν να “ανασάνουν” και να  βρουν το κοινό τους. Η λογική  της μεταφοράς από το Ίντερνετ στον κινηματογράφο για ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ, καθαρά πολιτικό, συνεπάγεται και μια πολεμική ενάντια στην νοοτροπία που μετέτρεψε (και συνεχίζει να το κάνει)  τον κινηματογράφο από πραγματική  λαϊκή ψυχαγωγία και εργαλείο μόρφωσης σε πολυτέλεια.pegasus_LARGE_t_1581_106899684

Το This is (not) a coup, ακολουθώντας την λογική των προηγούμενων παραγωγών της ομάδας, εξερευνά το πως οι τράπεζες της ΕΕ, με κυρίαρχη την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα,  όχι μόνο ασκούν την πολιτική που βολεύει τους ίδιους, και τον κόσμο των μεγαλοεπιχειρηματιών, αλλά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ρίξουν εκλεγμένες κυβερνήσεις, να εκβιάσουν, να απειλήσουν, ακόμα και να καταστρέψουν εκατομμύρια ζωές αρκεί να προωθηθεί η ατζέντα τους, η οποία δεν είναι άλλη από την πλήρη απορρύθμιση των όρων εργασίας, προκειμένου να μπορούν να εκμεταλλεύονται ακόμα περισσότερο την ζωντανή εργασία των απλών εργατών. Μπορεί κάποιος που το ακούει να νομίζει πως πρόκειται για άλλο ένα προπαγανδιστικό κείμενο της Αριστεράς, και εν μέρει έχει δίκιο. Το ντοκιμαντέρ δεν κρύβει στιγμή την στράτευση του σε αυτόν τον χώρο, ωστόσο τίποτα από όσα λέει δεν είναι  έωλο.  Ειδικοί, αυτόπτες μάρτυρες και πρωταγωνιστές των γεγονότων από τα πέρατα της Ευρώπης έρχονται στην κάμερα για να στοιχειοθετήσουν το κατηγορώ που απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την νέα της θρησκεία, το ευρώ.f5

Το έργο δεν μένει σε ένα μόνο παράδειγμα: Ιταλία, Κύπρος, Ιρλανδία, Ισπανία, όλες οι “αδύναμες”χώρες που έχουν τραμπουκιστεί από το ευρωπαϊκό σύστημα και έχουν χάσει όχι μόνο τρισεκατομμύρια, αλλά και την ίδια τους την ελπίδα για το μέλλον, παρελαύνουν μπροστά τα μάτια των θεατών, συνομολογώντας μια ανομολόγητη αλήθεια:αυτό που ζούμε, όσο και να μοιάζει, δεν είναι πραξικόπημα, γιατί αυτός που κάνει κουμάντο είναι στην ουσία η ΕΚΤ. Αυτό το καλά θεμελιωμένο μήνυμα είναι και το ισχυρότερο μέσο του ντοκιμαντέρ να αφυπνίσει, ενάντια σε μια μνημονιακή προπαγάνδα που πλέον δείχνει να έχει καταπιεί τα πάντα, ακόμα και μέσα που πριν λίγο καιρό υποστήριζαν πως ανήκουν στην Αριστερά.Capture-3

Επιπρόσθετα, το έργο, όσο καλή δουλειά και να είχε κάνει στην έρευνα, δεν θα έβρισκε ποτέ τον δρόμο του στην οθόνη αν δεν υπήρχε η συμβολή του Αρη Τριανταφύλλου, που ανέλαβε το μοντάζ και συνυπέγραψε την σκηνοθεσία: Οι εξαιρετικές “αδύνατες” λήψεις του, το έντονα συγκινησιακό σκηνικό των πλάνων του είχε μια τρομερή επίδραση. Κατάφερε να δώσει έναν φρενήρη ρυθμό στην αφήγηση του Χατζηστεφάνου, καθηλώνοντας τους θεατές και κάνοντας τους να φανταστούν την δράση, την ίντριγκα και το παρασκήνιο των δραματικών στιγμών που έζησαν εν αγνοία τους, χαμένοι πίσω από την χιονοστοιβάδα της δικής τους καθημερινότητας, όσο κάποιοι άλλοι, κάπου μακριά, έπαιρναν αποφάσεις που θυσίαζαν το μέλλον τους στον βωμό του κέρδους. Επιπλέον είχε  ενδιαφέρον η προσέγγιση του στα γενικά πλάνα, με τα οποία ταύτιζε κτίρια και μακέτες, ενώ αλλού θα ορκιζόσουν πως σχεδόν μπορούσες να δεις δρόμους και γκράφιτι να… αναπνέουν. Επίσης πρέπει να πούμε πως οι επεξηγήσεις οικονομικών όρων, που συνήθως αφήνονται να αιωρούνται δυσνόητοι, γίνονται εδώ με μια εξαιρετική χάρη, η οποία θύμισε προηγούμενες δουλειές της ομάδας, αλλά και το μεγάλο Σορτάρισμα…deutsche-bank1455370930

Όμως , τελικά, πέρα από την προδοσία του ΣΥΡΙΖΑ, πέρα από την διαστρέβλωση του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος του καλοκαιριού που μας πέρασε, τι μένει; Τα πράγματα έχουν αλλάξει τόσο πολύ μέσα σε λίγους μήνες που πλέον ακόμα και η αυτή η (ηθική) παρακαταθήκη κοντεύει να ξεφτίσει. Πλέον υπάρχει μόνο απελπισία μπροστά μας: Μούδιασμα απέναντι στα νέα μέτρα, φόβος για το μέλλον.Το έργο το ίδιο  μας αφήνει στο τέλος μονάχα τον πύργο της ΕΚΤ στην Φρανκφούρτη (που κόστισε εν περιόδο κρίσης 1.5 τρις ευρώ)να δεσπόζει στις ακτές του ποταμού, ένα άλλο Barad-dûr  για μια άλλη χαροκαμένη Μέση-Γη, και τον θεατή να νιώθει σαν τον τολκινικό ήρωα:

“Then at last his gaze was held: wall upon wall, battlement upon battlement, black tower of adamant, he saw it: Barad-dûr, Fortress of Sauron. All hope left him.”

Και περισσότερο από όλα, η απογοήτευση υπάρχει γιατί το ντοκιμαντέρ μας κάνει να αναρωτηθούμε κάτι πέρα από τον ποιο να πολεμήσουμε: αφήνει φλεγόμενο το βαθύτερο ερώτημα, το πως…

Να αναφέρουμε επίσης πως για το This is (not) a coup έγραψε (πολύ καλύτερα από εμάς) και ο Χρήστος Σκυλλάκος  από το Περιοδικό…

TAGGED:«Catastroica»«Debtocracy»«Φασισμός Α.Ε.»This is (not) a coupΑρης ΤριανταφύλλουΑρης Χατζηστεφάνου
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Angry Βirds- Άλλο ένα θύμα μιας ανίκητης κατάρας…
Επόμενο άρθρο Shannara Chronicles: Μια χαμένη ευκαιρία για το fantasy…
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Η χρονιά (και η απογοήτευση) του Sherlock

admin
admin
28 Μαρτίου 2017
ExclusiveSmassPodcasts

Ξεκινήστε να ακούτε podcasts με 5+1 προτάσεις

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
27 Ιουλίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?