Η Έιβα Τσεν είναι νεαρή φοιτήτρια στην Ουάσινγκτον, με ένα μόνιμο χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλη, παρά τους εφιάλτες και τις απωθημένες αναμνήσεις του παρελθόντος που τη στοιχειώνουν. Ο Άλεξ Βόλκοφ είναι ο κολλητός του αδελφού της, Τζος, πολυεκατομμυριούχος και με IQ 160, ψυχρός μέχρι το μεδούλι και αδίστακτος, ποτισμένος με μίσος και μια άσβεστη επιθυμία να εκδικηθεί τους ανθρώπους που έβλαψαν την οικογένειά του όταν ήταν ακόμα παιδί. Όταν ο Τζος θα λείψει για έναν χρόνο από την πόλη και θα αναθέσει στον Άλεξ να προσέχει τη μικρή του αδελφή, και οι δυο τους θα αντιμετωπίσουν αυτήν τη συνθήκη σαν αγγαρεία, παρά το πάθος που σιγοκαίει ανάμεσά τους. Όσο όμως περνούν χρόνο μαζί και γνωρίζονται καλύτερα, ένας απαγορευμένος, θυελλώδης έρωτας θα φουντώσει και η Έιβα θα ανακαλύψει πως κάτω από το παγερό προσωπείο του Άλεξ κρύβεται μια καρδιά έτοιμη να αγαπήσει και να παραδοθεί ολοκληρωτικά.
Η συγγραφέας ερωτικής λογοτεχνίας Ana Huang έγινε παγκοσμίως γνωστή με τη σειρά μυθιστορημάτων Twisted, που έγινε best-seller και έχει ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια views στο TikTok. Το πρώτο βιβλίο της σειράς, Twisted Love, που κυκλοφόρησε σε μετάφραση Χριστίνας Σωτηροπούλου από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, όπως πρόκειται να κυκλοφορήσει και όλη η σειρά, είναι μια ιστορία απαγορευμένης αγάπης δύο ανθρώπων εκ διαμέτρου αντίθετων, που όμως θα βρουν το ταίρι και τη σωτηρία τους ο ένας στον άλλον.
Ο Άλεξ Βόλκοφ είναι ο στερεοτυπικός alpha–male ήρωας ερωτικής λογοτεχνίας, ψυχρός και επιτιμητικός, με μόνιμη κακή διάθεση, ένα σκληρό βλέμμα χαραγμένο στο αγέλαστο πρόσωπό του και μια καρδιά, φαινομενικά, από πάγο. Κάνει μόνο σεξ δίχως συναίσθημα και βλεμματική επαφή, μόνο με γυναίκες απόλυτα διατεθειμένες να μη δεθούν μαζί του, και κρύβει ένα αιματηρό παρελθόν και μια ακόρεστη δίψα για εκδίκηση των ανθρώπων που κατέστρεψαν την οικογένειά του. Η Έιβα Τσεν είναι η μικρή αδελφή του καλύτερού του φίλου, πάντα χαμογελαστή, εύπιστη και αθώα, η επίσης στερεοτυπική εικόνα της αφελούς νεαρής κοπέλας που χρειάζεται έναν άντρα να την προστατέψει, ρόλο που έως τώρα κατείχε ο μεγαλύτερος αδελφός της, Τζος, που την αντιμετώπιζε παρεμβατικά και κτητικά. Τώρα όμως που ο Τζος φεύγει για έναν χρόνο στην Κεντρική Αμερική, τα σκήπτρα της προστασίας της Έιβα αναλαμβάνει ο Άλεξ, όσο και αν ο ίδιος αρχικά δεν επιθυμεί αυτήν την ευθύνη – μετακομίζει δίπλα της και υπόσχεται στον αδελφό της να την προσέχει νυχθημερόν.
Και ο Άλεξ και η Έιβα είχαν παιδικές ηλικίες τραυματικές, σοκαριστικά τραγικές, όμως εκεί που ο Άλεξ θυμάται στην εντέλεια και με κάθε λεπτομέρεια όσα συνέβησαν, η Έιβα λησμονεί, έχει επιλεκτική αμνησία για όλα τα γεγονότα μέχρι τα 9 της χρόνια, οι αναμνήσεις παρεισφρέουν μόνο μέσα από τους εφιάλτες και τους νυχτερινούς τρόμους που την ταρακουνούν σύγκορμη. Ο Άλεξ είναι ψυχρός, κυνικός, πεσιμιστής και υπολογιστικός, αντιμετωπίζει τη ζωή επιφυλακτικά και με τις άμυνες του μονίμως σε επαγρύπνηση, ενώ η Έιβα είναι έμφυτα αισιόδοξη, με μόνιμη θετική διάθεση και μια καρδιά γεμάτη αγάπη, δοτικότητα και εγγενή πίστη στην καλοσύνη των ανθρώπων. Είναι η μόνη που θα διακρίνει τη ζεστασιά και την τρυφερότητα μέσα του, την επιθυμία του να φροντίσει και να θεραπεύσει τις πληγές της, τη γενναιόδωρη, αφοσιωμένη του καρδιά που επιτέλους διαρρηγνύει το παγωμένο περίβλημά της.
Η Huang γράφει για τραύματα του παρελθόντος, για απωθημένες αναμνήσεις που σταδιακά αναδύονται, για οικογένειες τρομακτικές, επικίνδυνες και μοχθηρές, για ψέματα, μηχανορραφίες και προδοσίες, για την απώλεια και την απότοκή της δίψα για εκδίκηση, που όμως σιγά σιγά, όσο η αγάπη καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο, όσο το φως και η ελπίδα διώχνουν το ψύχος και το συναισθηματικό σκότος, η δίψα αυτή λιώνει, εξαϋλώνεται και σταματά πλέον να αποτελεί αυτοσκοπό. Η ιστορία αγάπης, το ρομάντζο και το smut συνταιριάζονται με τη δράση, την αγωνία και τα αλλεπάλληλα plot twists, όσο οι αποκαλύψεις για το παρελθόν του Άλεξ και της Έιβα διαδέχονται η μία την άλλη και οι ίδιοι χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους και τη ζωή τους όπως έως τότε την ήξεραν.
Το κυριότερο πρόβλημα του βιβλίου αυτού, όμως, είναι το ερωτικό αφήγημα που υιοθετεί: ρομάντζα όπως αυτό του Άλεξ και της Έιβα, κτητικά και καταπιεστικά, κάποτε άνθιζαν στο genre της αισθηματικής λογοτεχνίας και χαρακτήρες όπως ο Βόλκοφ ήταν ο default πρωταγωνιστής τους, macho, σκληροτράχηλος και αρρενωπός. Και παρότι οι σκηνές σεξ του βιβλίου είναι εκτελεσμένες στην εντέλεια και η αποτύπωση των δυναμικών και της εναλλαγής εξουσίας στις s/m σεξουαλικές σχέσεις ρεαλιστική και καλογραμμένη, η μετατόπιση και διατήρηση των ρόλων και της οριοθέτησης αυτής στη διαπροσωπική τους σχέση είναι τοξική, σεξιστική και πλήρως παρωχημένη.
Ο Άλεξ είναι κτητικός, επεμβατικός, οργίζεται με τη σεξουαλικότητα και το σεξαπίλ της Έιβα, και υπό τον μανδύα της προστασίας και της υπόσχεσης στον αδελφό της θέλει να την περιορίσει, να την απομακρύνει από κάθε άλλο αρσενικό, να ελέγξει το ντύσιμο, τη συμπεριφορά και τις επιλογές της, να την κατοχυρώσει ως ιδιοκτησία του. Αντιμετωπίζει όλους τους άλλους γυναικείους χαρακτήρες στο βιβλίο και δη τις προηγούμενες ερωτικές συντρόφους του, με υποτίμηση, σεξισμό, αντικειμενοποίηση, μέχρι και σωματική βία, και νομίζει πως με τα χρήματα, το πρεστίζ και την επιρροή του μπορεί να πουλήσει και να αγοράσει όποιον θέλει, να χειραγωγήσει, να απειλήσει και να εξουσιάσει οποιονδήποτε επιχειρήσει να τον βλάψει. Αποκορύφωμα στην τοξική συμπεριφορά του είναι ο τρόπος που αντιδρά όταν χωρίζει με την Έιβα: παραβιάζει τον ιδιωτικό της χώρο, της κάνει stalking και την απειλεί, και για κάποιον λόγο όλη αυτή η χειριστική, συναισθηματικά κακοποιητική συμπεριφορά εκλαμβάνεται από εκείνη ως grand gesture και διακήρυξη αγάπης.
Το Twisted Love είναι πράγματι ένα συναρπαστικό page-turner, με μερικές από τις πιο καυτές σκηνές σεξ που έχουμε διαβάσει στη λογοτεχνία του είδους, όμως δομείται ολοκληρωτικά πάνω σε κλισέ, σεξιστικά στερεότυπα και προβληματικές ερωτικές αναπαραστάσεις. Τα χειριστικά, εξουσιαστικά alpha-males δεν είναι πια cool, Ana.