WoW – Τι μας έμαθε για την αντιμετώπιση πανδημίων

Ηρώ Παπασπύρου Από Ηρώ Παπασπύρου 6 Λεπτά Ανάγνωσης

Βρισκόμαστε εν μέσω μιας πανδημίας, χωρίς να βλέπουμε ακόμα τέλος μπροστά μας. Για πολλά από εμάς, σε δύσκολες στιγμές όπως αυτή, τα video games αποτελούν διαφυγή. Όμως παιχνίδια όπως το WoW (World of Warcraft) μπορούν να μας μάθουν πολλά για καταστάσεις όπως η σημερινή.

Τι σχέση έχει, θα αναρωτιέστε, ένα παιχνίδι όπως το WoW με μία πανδημία? Περισσότερη από ότι μπορείτε να φανταστείτε. Ας μη ξεχνάμε ότι το WoW είναι ένα παιχνίδι που παίζεται online, με πολλά άτομα ταυτόχρονα να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Let me paint you a picture. Το έτος είναι 2005 και η Blizzard ανακοινώνει ένα καινούργιο raid, στα πλαίσια ενός update. Στο τέλος του θα ερχόσουν αντιμέτωπος, εσύ και οι υπόλοποι παίχτες που συμμετείχαν στο raid, με τον τελικό εχθρό. Ο Hakkar the Soulflayer, όπως λεγόταν, ήταν ένας δράκος με κάποια πολύ ενδιαφέροντα spells, προκειμένου να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους παίχτες. Ένα από αυτά ονομαζόταν Corrupted Bloοd.

Hakkar the Soulflayer

Όταν ο Hakkar έκανε το spell αυτό σε έναν παίχτη εκείνος θα αρρώσταινε, με αποτέλεσμα να χάνει σιγά σιγά health, μέχρι που θα πέθαινε. Μόνο παίχτες υψηλού level μπορούσαν να επιβιώσουν αυτό το spell για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Οι παίχτες χαμηλού level πέθαιναν σχεδόν αμέσως. Το ενδιαφέρον όμως που είχε το συγκεκριμένο spell ήταν ότι μπορούσε να μεταδωθεί από ένα παίχτη σε ένα άλλο, όταν βρίσκονταν κοντά. Δεδομένου ότι στο συγκεκριμένο dungeon μπορούσαν να μπουν μέχρι 20 παίχτες τη φορά, με το που κόλλαγε κάποιο θα μεταδιδόταν ξανά και ξανά μέχρι να πεθάνουν όλοι οι παίχτες – ή να σκοτώσουν τον Hakkar.

Οι δημιουργοί θέλαν απλά να δυσκολέψουν τους παίχτες με το spell αυτό. Θεώρησαν ότι αφού το spell εξαφανιζόταν όταν πεθαίναν όλοι ή νικούσαν, θα έμενε περιορισμένο στο συγκεκριμένο dungeon. Όμως μπορούμε να φανταστούμε τι έγινε. Το effect του spell ξέφυγε από το dungeon. Βλέπετε οι δημιουργοί δεν είχαν λάβει υπόψιν τη δυνατότητα που έχουν οι παίχτες στο WoW να τηλεμεταφέρονται από περιοχή σε περιοχή. Έτσι παίχτες, που είχαν κολλήσει το Corrupted Blood και τηλεμεταφέρθηκαν εκτός του dungeon μετάφεραν την αρρώστια αυτή και στον υπόλοιπο κόσμο του WoW.

Ξαφνικά λοιπόν, σε όλες τις μεγάλες πόλεις του WoW μολυσμένοι παίχτες άρχισαν να κολλάνε τους υπόλοιπους. Σε λίγες ώρες είχε επέλθει η καταστροφή. Χιλιάδες παίχτες πεθάναν, μόνο και μόνο για να αναγεννηθούν, να ξανακολλήσουν την ασθένεια και να ξαναπεθάνουν. Και εδώ είναι ενδιαφέρον να δούμε πως αντιδράσαν οι παίχτες.

Οι σκελετοί των νεκρών παιχτών

Στην αρχή η Blizzard προσπάθησε να συγκεντρώσει όσους παίχτες είχαν αρρωστήσει σε συγκεκριμένα μέρη, ώστε να περιορίσει τη διασπορά της ασθένειας. Αρκετοί όμως αρνήθηκαν να συμμετέχουν στην καραντίνα, επιλέγοντας να συνεχίσουν να κολλάνε άλλους παίχτες. Παίχτες που δεν είχαν κολλήσει ακόμα επέλεξαν να πάνε σε απομακρυσμένα μέρη του χάρτη, προκειμένου να μην έρθουν σε επαφή με την ασθένεια. Άλλοι προσπαθούσαν να απομακρύνουν παίχτες από μολυσμένες περιοχές, ή βοηθούσαν τους υπόλοιπους χρησιμοποιώντας healing spells.

Μια εκτίμηση λέει ότι περίπου 4 εκατομμύρια παίχτες επηρεάστηκαν, μέχρι η Blizzard να κάνει ένα hard reset στους servers της, σχεδόν ένα μήνα μετά. Πολλοί παίχτες αντέδρασαν στην ασθένεια σαν να βρισκόντουσαν οι ίδιοι σε κίνδυνο. Και είναι ενδιαφέρον να δούμε τι ρόλο έπαιξε αυτό. Γιατί η ανθρώπινη συμπεριφορά έχει πολύ σημασία στο πόσο θα επεκταθεί μια ασθένεια και πόσους θα μολύνει.

Και αν το σκεφτεί κανείς, η εξέλιξη της ασθένειας μοιάζει πολύ με την εξέλιξη ιών όπως ο CoVid-19. Ξεκινάει σε κάποιο μέρος του κόσμου που μπορεί να μας φαίνεται πολύ μακριά. Μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, όταν βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Οι αστικές περιοχές πλήττονται πιο έντονα. Κάποιοι την περνάνε ασυμπτωτικά, ενώ κάποιοι με αρκετά λεφτά και αντικείμενα μπορεί να μην επηρεαστούν σχεδόν καθόλου.

Είναι λάθος να πούμε ότι η αντίδραση των παιχτών στο παιχνίδι θα είναι η ίδια με την πραγματικότητα. Ο θάνατος, άλλωστε, στο WoW δεν είναι μία μόνιμη κατάσταση. Παρόλα αυτά, μας προσφέρει ένα τρόπο να μελετήσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα στην κατάσταση μιας πανδημίας. Γιατί κάποιοι παίχτες θέλουν να μολύνον όσο το δυνατόν περισσότερους? Γιατί κάποιοι αγνοούν τις οδηγίες για καραντίνα? Και γιατί κάποιοι έτρεξαν να βοηθήσουν όσο περισσότερους μπορούσαν? Καταστάσεις όπως αυτές μας δίνουν ακριβώς αυτή τη δυνατότητα, της μελέτης του ανθρώπινου παράγοντα χωρίς τις δραματικές επιπτώσεις που έχει μια πανδημία.

Σε αντίθεση όμως με το WoW, η πραγματική ζωή δεν έχει hard reset. Για αυτό λοιπόν μένουμε σπίτι, βοηθάμε τα άτομα που έχουν ανάγκη, δείχνουμε αλληλεγγύη στα άτομα που εργάζονται (super market, delivery, φαρμακεία) και φυσικά σε γιατρούς και νοσηλευτές/ριες.

Γιατί να βγεις έξω άλλωστε όταν υπάρχει το free demo του FINAL FANTASY VII REMAKE?

Μοιραστείτε το Άρθρο
Η σχέση της Ηρώς με το φανταστικό ξεκίνησε όταν στα πέντε της ανακοίνωσε ότι είναι ερωτευμένη με τον Aslan. Περιέργως μεγαλώνοντας δεν έγινε furry. Αφιέρωσε την εφηβεία της στο τρίπτυχο μέταλ, video games και high fantasy, μέχρι που στα 22 της ανακάλυψε ότι της αρέσει unironically η Taylor Swift. Από τότε προσπαθεί να ζήσει με το βάρος αυτό. Δε νιώθει άνετα με τον όρο social justice warrior, προσδιορίζεται ως social justice druid.