Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Αναγνώριση και τεχνική πτώση – Τα 10 καλύτερα anime του 2025
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Here comes the Fall – Τα 10 καλύτερα anime για να μπείτε στο mood φθινοπώρου
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Το Τέρας του Πάγου και η Hilda (+συζήτηση με Σπ. Γιαννακόπουλο)
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Vilehunter: Τα Άνθη του Πόνου – Τρόμος είναι η αποξένωση και η φτώχεια
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ας Περιμένουν οι Γυναίκες – Ήταν καλή διασκευή κύριε Πάνο;
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Κακό Παπί και το Φτερό της Τύχης – Θα γίνει ξεπουπούλιασμα!
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Λεγεώνα – Λίγο Β’ ΠΠ, λίγο βαμπίρ, τίποτα από τα δύο
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Τελειότητα- Η αποχαύνωση της καθημερινής ζωής
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Dungeon Crawler Carl – Ο Κάρολος και μια γάτα στα μπουντρούμια
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προδημοσίευση – The Witcher: Το Σταυροδρόμι των Κορακιών
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μυστήρια Πράγματα: Ξυλόκαστρο & πέριξ -Μια ξεχωριστή ανθολογία ιστοριών λαογραφικού τρόμου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Project Hail Mary – Tο Μαράκι, ο Aριανός και το hard science fiction
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Ανάσες, διεκδικήσεις και κίνδυνοι – Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2025
    18 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Hand that Rocks the Crandle -Το remake που κανείς δεν ζήτησε για ένα ζήτημα που κανείς δεν μιλάει
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Bugonia – Μισάνθρωπη ωμότητα σε αντι-Λανθιμικό weird
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Hamnet – Aνούσιο δράμα εποχής με σταγόνες Shakespeare-ploitation
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Life of Chuck – Πιεστικό μελόδραμα με χορευτικές εξάρσεις
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Προσεχώς τίτλοι τέλους – Οι 10 καλύτερες σειρές του 2025
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τhe Studio – Ένα αστείο από και για το Hollywood
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Προσεχώς τίτλοι τέλους – Οι 10 καλύτερες σειρές του 2025
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ανάσες, διεκδικήσεις και κίνδυνοι – Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2025
    18 Λεπτά Ανάγνωσης
    Αναγνώριση και τεχνική πτώση – Τα 10 καλύτερα anime του 2025
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    This is culturally (in)appropriate – Η επιστροφή των Clipse
    27 Λεπτά Ανάγνωσης
    Σαββόπουλος: 10 τραγούδια για μία ξεχασμένη μας κληρονομιά
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: 1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > 1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης
ComicΕλληνικά

1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης

Aθηνά Κακλαμάνη
Από Aθηνά Κακλαμάνη
Δημοσιεύτηκε 24 Σεπτεμβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 24 Σεπτεμβρίου 2020
6 Λεπτά Ανάγνωσης
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90
SHARE

Το τέταρτο μέρος της πολεμικής περιπέτειας του Θανάση Καραμπάλιου, που διαδραματίζεται στην προεπαναστατική Ελλάδα, κυκλοφορεί με τον τίτλο “Χάκι” από τις εκδόσεις Jemma Press. Τυχαίνει να έχω καταγωγή από Λευκάδα και έτσι από τον τίτλο και μόνο του τεύχους, γέννημα θρέμμα λευκαδίτικου ιδιώματος που σημαίνει “αυστηρή ποινή” ή απλά “ικανοποίηση”, κατάλαβα ότι μέσα από τις σελίδες του βραβευμένου κομίστα θα βυθιστώ σε ένα ταξίδι εκδίκησης και ηθικής δικαίωσης, αφού το προηγούμενο βρίσκει τον Δήμο Καραμάνο να έχει χάσει τα πάντα εξαιτίας της αρματολής ζωής του, αλλά και της εμπλοκής του στις πρώτες διεργασίες σύστασης της Επτανήσου Πολιτείας. Ως εκ τούτου, αν και δεν ξέρω κατά πόσο αυτή ήταν η σκέψη του δημιουργού, ο τίτλος και μόνο αποτελεί την πιο πετυχημένη γέφυρα, ώστε ο αναγνώστης να συνδέσει τα γεγονότα που προηγήθηκαν με αυτά που πρόκειται να γίνουν. Επιπλέον, για ακόμα μια φορά η γνώση, αλλά και η περίτεχνη χρήση της γλώσσας και των διάφορων ιδιωματισμών από το δημιουργό εντυπωσιάζει, συνθέτοντας την πολύχρωμη εθνολογική κουρελού της εποχής.

            Παράλληλα, το “Χάκι”, όπως βέβαια και τα προηγούμενα τρία τεύχη της σειράς 1800 , πέραν της πληθώρας πληροφοριών που δίνει στον αναγνώστη από το ιστορικό πλαίσιο μέχρι τις παραδοσιακές φορεσιές και των συσχετισμό δυνάμεων της εποχής, έχει έντονα στοιχεία ηθογραφήματος. Πράγματι, μέσα από τις σελίδες του μπορεί ο καθένας να έρθει σε επαφή με τα στοιχεία που καθόριζαν τότε -μα και σήμερα σε μεγάλο βαθμό -την γυναικεία και την αντρική τιμή , το ρόλο του πατέρα σε μια πατριαρχικά δομημένη κοινωνία, αλλά και αυτόν των δύο φύλων, παραχωρώντας με αυτό το τρόπο έδαφος και στην εκπροσώπηση του γυναικείου φαντασιακού. Επιπλέον, στο “Χάκι” υπάρχει χώρος και για τον έρωτα, δύναμη που τον 19ο αιώνα παίρνει εξωπραγματικές διαστάσεις και στιβαρότητα, υπερνικώντας εμπόδια, αλλά και την ίδια την παράδοση που μέχρι τότε ήθελε τους ανθρώπους να ενώνονται με τα δεσμά του γάμου για λόγους κυρίως οικονομικούς, κληρονομικούς ή λόγους τιμής. Τέλος, για ακόμα μια φορά ο Θανάσης Καραμπάλιος κλέβει τις εντυπώσεις εξαιτίας της εμβάθυνσης που κάνει στις ιστορικές εξελίξεις της εποχής με τρόπο τόσο χαλαρό και ανεπιτήδευτο, που δίνει την αίσθηση ότι ζει στον ίδιο χρόνο με τους ήρωες του και επιλέγει απλά να αναδείξει μερικές από τις στιγμές της ζωής τους, οι οποίες στο γενικό πολιτικό πλαίσιο μπορεί να μη σημαίνουν τίποτα. Με αυτό το τρόπο καταφέρνει να εισέλθει σε επίπεδο μικροκλίμακας, κάτι που κάνει το έργο του ιδιαίτερα καλοδουλεμένο και δύσκολο.

            Την ίδια στιγμή, ο τέταρτος τόμος της σειράς είναι αυτός που αποκρυσταλλώνει το είδος που αυτή εκπροσωπεί σε όλη του την επική μεγαλοπρέπεια, αφού περιλαμβάνει την πιο μεγαλειώδη σκηνή μάχης που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί. Η ώρα της δικαίωσης έχει έρθει για τον Δήμο Καραμάνο και ο τρόπος με τον οποίο εκδικείται το θάνατο της γυναίκας του και την αδικία σε βάρος της οικογένειας του δε θα μπορούσε να μην έχει τεράστια δόση rage και splatter. Ορμή, επική δύναμη, διάλογοι γεμάτοι πυγμή και την αποφασιστικότητα που μόνο μια προσωπική υπόθεση θα μπορούσε να δικαιολογεί κατακλύζουν μεγάλο μέρος του κόμικ δημιουργώντας έντονα συναισθήματα και ατελείωτες στιγμές κορύφωσης και συγκίνησης, μέσα από τις οποίες οι ήρωες φαίνονται να εξελίσσονται. Πράγματι, η μεταστροφή της Δροσιάς, η οποία παίρνει τα όπλα και ακολουθεί τον αγαπημένο της στο πεδίο της μάχης, οριοθετώντας για πρώτη φορά τη θέση του φύλου της ένα βήμα παραπέρα, μπορεί να είναι ένας φανερός αναχρονισμός που δίνει φρεσκάδα και μια νότα 20ου και 21ου αιώνα στο κόμικ, παράλληλα ωστόσο είναι και μία από τις πιο δυνατές στιγμές του κόμικ, αφού η εκδίκηση της γυναικοκτονίας σε βάρος της Ελένης, αλλά και της δικής της κακοποίησης από την ίδια θεμελιώνει επί της ουσίας τα origins μιας -κατά κάποιον τρόπο – σούπερηρωίδας. Παράλληλα, και ο ίδιος ο πρωταγωνιστής, ο Δήμος Καραμάνος φαίνεται να εξελίσσεται, ξεφεύγοντας από τα κίνητρα ενός lawful neutral ήρωα και δημιουργώντας ηθικά διλήμματα με φιλοσοφικές προεκτάσεις στους αναγνώστες, παρόμοια με εκείνα που απαντώνται στο πολεμικό μυθιστόρημα “Πόλεμος και Ειρήνη” του Τολστόι, όπου οι διαφορές μεταξύ των δύο αντιπάλων αμβλύνονται τόσο, που στο τέλος ο μόνος νικητής είναι ο πόλεμος και η φρίκη. Παρ’ όλες τις αντιφάσεις του, ωστόσο, και αυτός ο ήρωας γίνεται πιο περίπλοκος, παύοντας να είναι απλά ένας οικογενειάρχης. Πράγματι, κλείνοντας τους λογαριασμούς του παρελθόντος ένας νέος δρόμος ανοίγεται μπροστά στον Δήμο Καραμάνο, γεμάτος φωτιά και μπαρούτι.

            Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το “Χάκι” όχι μόνο δεν τελματώνει, αλλά έρχεται να προσθέσει στο μεγαλείο της πολεμικής περιπέτειας του 1800, αφού μέσα από χαρακτήρες που δρουν σαν κοινωνικά προϊόντα της εποχής τους, χωρίς αξιώσεις ηρωισμού ή ωραιοποίησης, άλλοτε δίκαιοι κι άλλοτε άδικοι, ιδιοτελείς ή ήρωες, απαντώνται σε αυτό τα πρώτα σπέρματα και τα κίνητρα της Επανάστασης. Επιπλέον, το πετυχημένο cliffhanger στο τέλος του τεύχους μας προετοιμάζει για την περιπέτεια που έχει μόλις ξεκινήσει…

TAGGED:18001821Jemma PressΘανάσης ΚαραμπάλιοςτσολιάδεςΧάκι
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόAθηνά Κακλαμάνη
Follow:
Η Αθηνά μπορεί να φαίνεται ένα κορίτσι όπως όλα τα άλλα, όμως στην πραγματικότητα έχει μια μυστική υπερδύναμη. Μπορεί να διαβάζει γρήγορα. . Σε έναν παράλληλο κόσμο, η Αθηνά θα ήταν μέλος της ακαδημίας για χαρισματικά παιδιά του Charles Xavier. Σε αυτόν εδώ, της αρέσει η μπύρα, το κακό φαγητό, οι δίσκοι των Beatles και τα καλά βιβλία. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την Πολιτική και τη Νομική Επιστήμη, γι’ αυτό θα την βρείτε θαμμένη στα αναγνωστήρια του ΕΚΠΑ.
Προηγούμενο άρθρο Το χρέος της επιστημονικής φαντασίας στον Κόκκινο Οκτώβρη
Επόμενο άρθρο SmassPodcasts #15: Ο Batman στην οθόνη
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Το Τέρας του Πάγου και η Hilda (+συζήτηση με Σπ. Γιαννακόπουλο)
23 Δεκεμβρίου 2025
Προσεχώς τίτλοι τέλους – Οι 10 καλύτερες σειρές του 2025
16 Δεκεμβρίου 2025
Ανάσες, διεκδικήσεις και κίνδυνοι – Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2025
13 Δεκεμβρίου 2025
Vilehunter: Τα Άνθη του Πόνου – Τρόμος είναι η αποξένωση και η φτώχεια
12 Δεκεμβρίου 2025
Αναγνώριση και τεχνική πτώση – Τα 10 καλύτερα anime του 2025
10 Δεκεμβρίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

AdvertorialsComicExclusiveΒιβλία

Οι καλύτερες χριστουγεννιάτικες προτάσεις – Καμία μελέτη δεν αποδεικνύει το αντίθετο

admin
admin
5 Ιανουαρίου 2022
ComicΕλληνικά

Οι Νύφες του Δράκουλα: Νουρ- Το φως και το σκοτάδι στις (δευτερ) αγωνίστριες

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Απριλίου 2019
ComicΕλληνικά

Übermensch – Τελικά, τι είναι οι σούπερ ήρωες;

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
5 Αυγούστου 2019
ComicΕλληνικά

Εξωγήινοι-Tετρασέλιδες ιστορίες σε ένα υπερρεαλιστικό κόσμο

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
25 Μαΐου 2018
ComicΕλληνικά

TEZA Omnibus – Οι παράλληλες ζωές των ανεπιθύμητων συγκατοίκων

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Μαρτίου 2022
ComicΕυρωπαϊκά

No Pasarán! – Επιστροφή στον ισπανικό εμφύλιο

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Μαΐου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?