Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: 1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > 1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης
ComicΕλληνικά

1800: 4. Χάκι – Η πιο επική σκηνή μάχης σηματοδοτεί την ώρα της δικαίωσης

Aθηνά Κακλαμάνη
Από Aθηνά Κακλαμάνη
Δημοσιεύτηκε 24 Σεπτεμβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 24 Σεπτεμβρίου 2020
6 Λεπτά Ανάγνωσης
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90
SHARE

Το τέταρτο μέρος της πολεμικής περιπέτειας του Θανάση Καραμπάλιου, που διαδραματίζεται στην προεπαναστατική Ελλάδα, κυκλοφορεί με τον τίτλο “Χάκι” από τις εκδόσεις Jemma Press. Τυχαίνει να έχω καταγωγή από Λευκάδα και έτσι από τον τίτλο και μόνο του τεύχους, γέννημα θρέμμα λευκαδίτικου ιδιώματος που σημαίνει “αυστηρή ποινή” ή απλά “ικανοποίηση”, κατάλαβα ότι μέσα από τις σελίδες του βραβευμένου κομίστα θα βυθιστώ σε ένα ταξίδι εκδίκησης και ηθικής δικαίωσης, αφού το προηγούμενο βρίσκει τον Δήμο Καραμάνο να έχει χάσει τα πάντα εξαιτίας της αρματολής ζωής του, αλλά και της εμπλοκής του στις πρώτες διεργασίες σύστασης της Επτανήσου Πολιτείας. Ως εκ τούτου, αν και δεν ξέρω κατά πόσο αυτή ήταν η σκέψη του δημιουργού, ο τίτλος και μόνο αποτελεί την πιο πετυχημένη γέφυρα, ώστε ο αναγνώστης να συνδέσει τα γεγονότα που προηγήθηκαν με αυτά που πρόκειται να γίνουν. Επιπλέον, για ακόμα μια φορά η γνώση, αλλά και η περίτεχνη χρήση της γλώσσας και των διάφορων ιδιωματισμών από το δημιουργό εντυπωσιάζει, συνθέτοντας την πολύχρωμη εθνολογική κουρελού της εποχής.

            Παράλληλα, το “Χάκι”, όπως βέβαια και τα προηγούμενα τρία τεύχη της σειράς 1800 , πέραν της πληθώρας πληροφοριών που δίνει στον αναγνώστη από το ιστορικό πλαίσιο μέχρι τις παραδοσιακές φορεσιές και των συσχετισμό δυνάμεων της εποχής, έχει έντονα στοιχεία ηθογραφήματος. Πράγματι, μέσα από τις σελίδες του μπορεί ο καθένας να έρθει σε επαφή με τα στοιχεία που καθόριζαν τότε -μα και σήμερα σε μεγάλο βαθμό -την γυναικεία και την αντρική τιμή , το ρόλο του πατέρα σε μια πατριαρχικά δομημένη κοινωνία, αλλά και αυτόν των δύο φύλων, παραχωρώντας με αυτό το τρόπο έδαφος και στην εκπροσώπηση του γυναικείου φαντασιακού. Επιπλέον, στο “Χάκι” υπάρχει χώρος και για τον έρωτα, δύναμη που τον 19ο αιώνα παίρνει εξωπραγματικές διαστάσεις και στιβαρότητα, υπερνικώντας εμπόδια, αλλά και την ίδια την παράδοση που μέχρι τότε ήθελε τους ανθρώπους να ενώνονται με τα δεσμά του γάμου για λόγους κυρίως οικονομικούς, κληρονομικούς ή λόγους τιμής. Τέλος, για ακόμα μια φορά ο Θανάσης Καραμπάλιος κλέβει τις εντυπώσεις εξαιτίας της εμβάθυνσης που κάνει στις ιστορικές εξελίξεις της εποχής με τρόπο τόσο χαλαρό και ανεπιτήδευτο, που δίνει την αίσθηση ότι ζει στον ίδιο χρόνο με τους ήρωες του και επιλέγει απλά να αναδείξει μερικές από τις στιγμές της ζωής τους, οι οποίες στο γενικό πολιτικό πλαίσιο μπορεί να μη σημαίνουν τίποτα. Με αυτό το τρόπο καταφέρνει να εισέλθει σε επίπεδο μικροκλίμακας, κάτι που κάνει το έργο του ιδιαίτερα καλοδουλεμένο και δύσκολο.

            Την ίδια στιγμή, ο τέταρτος τόμος της σειράς είναι αυτός που αποκρυσταλλώνει το είδος που αυτή εκπροσωπεί σε όλη του την επική μεγαλοπρέπεια, αφού περιλαμβάνει την πιο μεγαλειώδη σκηνή μάχης που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί. Η ώρα της δικαίωσης έχει έρθει για τον Δήμο Καραμάνο και ο τρόπος με τον οποίο εκδικείται το θάνατο της γυναίκας του και την αδικία σε βάρος της οικογένειας του δε θα μπορούσε να μην έχει τεράστια δόση rage και splatter. Ορμή, επική δύναμη, διάλογοι γεμάτοι πυγμή και την αποφασιστικότητα που μόνο μια προσωπική υπόθεση θα μπορούσε να δικαιολογεί κατακλύζουν μεγάλο μέρος του κόμικ δημιουργώντας έντονα συναισθήματα και ατελείωτες στιγμές κορύφωσης και συγκίνησης, μέσα από τις οποίες οι ήρωες φαίνονται να εξελίσσονται. Πράγματι, η μεταστροφή της Δροσιάς, η οποία παίρνει τα όπλα και ακολουθεί τον αγαπημένο της στο πεδίο της μάχης, οριοθετώντας για πρώτη φορά τη θέση του φύλου της ένα βήμα παραπέρα, μπορεί να είναι ένας φανερός αναχρονισμός που δίνει φρεσκάδα και μια νότα 20ου και 21ου αιώνα στο κόμικ, παράλληλα ωστόσο είναι και μία από τις πιο δυνατές στιγμές του κόμικ, αφού η εκδίκηση της γυναικοκτονίας σε βάρος της Ελένης, αλλά και της δικής της κακοποίησης από την ίδια θεμελιώνει επί της ουσίας τα origins μιας -κατά κάποιον τρόπο – σούπερηρωίδας. Παράλληλα, και ο ίδιος ο πρωταγωνιστής, ο Δήμος Καραμάνος φαίνεται να εξελίσσεται, ξεφεύγοντας από τα κίνητρα ενός lawful neutral ήρωα και δημιουργώντας ηθικά διλήμματα με φιλοσοφικές προεκτάσεις στους αναγνώστες, παρόμοια με εκείνα που απαντώνται στο πολεμικό μυθιστόρημα “Πόλεμος και Ειρήνη” του Τολστόι, όπου οι διαφορές μεταξύ των δύο αντιπάλων αμβλύνονται τόσο, που στο τέλος ο μόνος νικητής είναι ο πόλεμος και η φρίκη. Παρ’ όλες τις αντιφάσεις του, ωστόσο, και αυτός ο ήρωας γίνεται πιο περίπλοκος, παύοντας να είναι απλά ένας οικογενειάρχης. Πράγματι, κλείνοντας τους λογαριασμούς του παρελθόντος ένας νέος δρόμος ανοίγεται μπροστά στον Δήμο Καραμάνο, γεμάτος φωτιά και μπαρούτι.

            Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το “Χάκι” όχι μόνο δεν τελματώνει, αλλά έρχεται να προσθέσει στο μεγαλείο της πολεμικής περιπέτειας του 1800, αφού μέσα από χαρακτήρες που δρουν σαν κοινωνικά προϊόντα της εποχής τους, χωρίς αξιώσεις ηρωισμού ή ωραιοποίησης, άλλοτε δίκαιοι κι άλλοτε άδικοι, ιδιοτελείς ή ήρωες, απαντώνται σε αυτό τα πρώτα σπέρματα και τα κίνητρα της Επανάστασης. Επιπλέον, το πετυχημένο cliffhanger στο τέλος του τεύχους μας προετοιμάζει για την περιπέτεια που έχει μόλις ξεκινήσει…

TAGGED:18001821Jemma PressΘανάσης ΚαραμπάλιοςτσολιάδεςΧάκι
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόAθηνά Κακλαμάνη
Follow:
Η Αθηνά μπορεί να φαίνεται ένα κορίτσι όπως όλα τα άλλα, όμως στην πραγματικότητα έχει μια μυστική υπερδύναμη. Μπορεί να διαβάζει γρήγορα. . Σε έναν παράλληλο κόσμο, η Αθηνά θα ήταν μέλος της ακαδημίας για χαρισματικά παιδιά του Charles Xavier. Σε αυτόν εδώ, της αρέσει η μπύρα, το κακό φαγητό, οι δίσκοι των Beatles και τα καλά βιβλία. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την Πολιτική και τη Νομική Επιστήμη, γι’ αυτό θα την βρείτε θαμμένη στα αναγνωστήρια του ΕΚΠΑ.
Προηγούμενο άρθρο Το χρέος της επιστημονικής φαντασίας στον Κόκκινο Οκτώβρη
Επόμενο άρθρο SmassPodcasts #15: Ο Batman στην οθόνη
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

AdvertorialsComicExclusiveΒιβλία

Οι καλύτερες χριστουγεννιάτικες προτάσεις – Καμία μελέτη δεν αποδεικνύει το αντίθετο

admin
admin
5 Ιανουαρίου 2022
HorrorΒιβλία

Μαυρίλες-Μικρές σκοτεινές ιστορίες μια κυνικής πραγματικότητας

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
16 Αυγούστου 2018
ComicΕλληνικά

Το Έπος της Δόνας Κικατριδίνης της Ολαρτάνης – Μια γλυκιά ιστορία ενηλικίωσης σε στίχους

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
29 Ιουνίου 2023
Exclusive

Θανάσης Καραμπάλιος: Το «1800» για μένα έχει να κάνει με την αλήθεια

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
4 Μαΐου 2019
ComicΕυρωπαϊκά

Ο Άγνωστος: Τόμος ΙΙ- Μια αναζήτηση για τρεις αλληλένδετους κόσμους

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Απριλίου 2019
Comic

Τρεις – THIS is Sparta, ακούς Frank Miller;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
17 Σεπτεμβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?