Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: American Gods -Η αρχική μυσταγωγία και η στείρα κατάληξη
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > American Gods -Η αρχική μυσταγωγία και η στείρα κατάληξη
Σειρές

American Gods -Η αρχική μυσταγωγία και η στείρα κατάληξη

Λάζαρος Κολαξής
Από Λάζαρος Κολαξής
Δημοσιεύτηκε 11 Απριλίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 11 Απριλίου 2019
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το American Gods επέστρεψε με τη δεύτερη σεζόν του μετά από αρκετό καιρό λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή. Βλέπετε, ο αρχικός οραματιστής της σειράς, στον οποίον οφείλεται το ακραίο στιλιζάρισμα της και οι αργοί ρυθμοί αφήγησης, απαιτούσε την αισθητή αύξηση του προϋπολογισμού ανά επεισόδιο κάτι το οποίο δεν δέχθηκε το κανάλι, οπότε σπάσανε τη συνεργασία τους. Οι διαφωνίες συνεχίστηκαν όμως και με τον επόμενο showrunner, τον Jesse Alexander (Lost, Code Alias), ο οποίος θα αναλάμβανε τα ηνία της σειράς παρέα με τον Neil Gaiman, με αποτέλεσμα η τύχη της σεζόν να βρίσκεται στα χέρια του διευθυντής παραγωγής Chris Byrne και της line producer Lisa Kussner. Οι αναταραχές στην παραγωγή της σειράς συνεχίστηκαν με την παραίτηση σημαντικών ηθοποιών (περισσότερα σε λίγο), ενώ φήμες θέλουν τους ηθοποιούς να αυτοσχεδιάζουν στο μεγαλύτερο μέρος της σειράς.

Με μια πρώτη ματιά, η σειρά φαινομενικά διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που είτε λάτρεψαν, είτε μίσησαν οι θεατές της πρώτης σεζόν (πολλές φορές αυτά τα στοιχεία ήταν ακριβώς τα ίδια). Κάθε πλάνο παραμένει ένας ύμνος στο στιλιζάρισμα, ενώ η αφήγηση διατηρεί τον εξαιρετικά αργό ρυθμό που είχε υιοθετήσει απ’ την πρώτη στιγμή.  Στην πραγματικότητα όμως, οι τριγμοί απ’ τις παρασκηνιακές περιπέτειες αρχίζουν να αχνοφαίνονται. Η αισθητική προσέγγιση βγαίνει σχετικά αλώβητη, αφού μια αλλαγή προσέγγισης θα αποτελούσε έγκλημα, δεδομένης της ιδιαιτερότητας της σειράς σε οπτικό επίπεδο. Εκείνη όμως που φαίνεται πως αντιμετωπίζει προβλήματα είναι η αφήγηση, η οποία κινείται σε εξαντλητικά αργούς ρυθμούς. Η διαφορά όμως με την πρώτη σεζόν είναι ότι τότε, η αργή, σχεδόν τελετουργική αφήγηση είχε ως σκοπό τη δημιουργία δέους, όσο εισήγαγε τους θεατές στον κόσμο των θεών. Τώρα, φαίνεται να κρατά στάσιμη την  αφήγηση δίχως κάποιον πραγματικό στόχο.

Ερμηνευτικά, ο έμπειρος Ian McShane (Deadwood, Hellboy) παραμένει σταθερή εγγύηση, παρ’ ότι τα τελευταία χρόνια ερμηνεύει πάνω κάτω τον ίδιο χαρακτήρα, σημαντική αναβάθμιση έχει λάβει η Emily Browning, η αναστημένη πρώην σύζυγος του Shadow, όπου αναγκάζεται να περνάει αρκετό χρόνο με τον Pablo Schreiber, με τη μεταξύ τους χημεία να μας χαρίζει μερικές απολαυστικές στιγμές. Ο Crispin Glover(Βack to the Future, Drunken History) καλοπερνάει ως Mr. World, αποτελώντας την ιδανική προσωποποίηση της παγκοσμιοποίησης, αλλά εκείνος που φαίνεται να δυσκολεύεται στη νέα περίοδο της σειράς είναι ο πρωταγωνιστής της. Ο Ricky Whittle ως Shadow μοιάζει ακόμα πιο χαμένος απ’ τη πρώτη σεζόν (τότε ήταν δικαιολογημένος λόγω πλοκής), με την μόνη ελπίδα να είναι το σενάριο να του δώσει λίγο περισσότερο υλικό να εμβαθύνει στον χαρακτήρα του.

Η απόφαση της πάντα υπέροχης και επιβλητικής Gillian Anderson (X files, The Crown) να αφήσει τη σειρά ήταν ίσως η μεγαλύτερη, άμεσα εμφανής απώλεια των παρασκηνιακών παρατράγουδων, με τη σειρά να αντικαθιστά τον χαρακτήρα της (Media) με τη New Media, σε μια σχετικά έξυπνη κίνηση εκ μέρους των δημιουργών, αφού εκσυγχρονίζουν ακόμα περισσότερο την ιδέα των Media. Δυστυχώς, περισσότερα προβλήματα δημιουργεί η απουσία της Kristin Chenoweth (Pushinh Daisies), που ερμήνευσε την Easter, έναν χαρακτήρα κλειδί της πρώτης σεζόν, η οποία ουσιαστικά έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην κλιμάκωση της πρώτης σεζόν, παίρνοντας τη σημαντική απόφαση να πολεμήσει στο πλευρό των παλιών θεοτήτων. Το αποτέλεσμα είναι η αρχή της δεύτερης σεζόν να την έχει εξαφανίσει με αμήχανο -off screen- τρόπο.

Και όλα αυτά ενώ η πρώτη σεζόν του American Gods είχε περάσει ένα μεγάλο μέρος της χτίζοντας, μέσα από μια πλοκή αργή σαν ιεροτελεστία, τους χαρακτήρες της. Οι δημιουργοί της Bryan Fuller (Pushing Daisies, Heroes) και Michael Green αλλά και ο σκηνοθέτης του πρώτου επεισοδίου (που παραδοσιακά δίνει τον τόνο της σειράς) David Slade ( Bandersnatch. 30 Days of Night) είχαν ουσιαστικά καταφέρει να προσομοιώσουν το συναίσθημα της θρησκευτικής μυσταγωγίας μέσα από το βαρύ στυλιζάρισμα της παραγωγής, αλλά μη μένοντας μόνο σε αυτό. Όλη η αίσθηση είχε μια πολύ στρωτή μοντέρνα αισθητική, δίνοντας έτσι στο συνήθως ονειροπόλο και κάποιες φορές διδακτίζοντα λόγο του Gaiman μια σκληρή, ασφάλτινη σχεδόν ρεαλιστικότητα. Ναι ήταν θεοί αυτοί για τους οποίους μιλούσε, όμως η αύρα, τα πάθη και ο πόνος τους ήταν ξεκάθαρα ανθρώπινα.

Η αναστροφή μάλιστα του κατόπτρου, με τους θεούς να είναι δημιουργήματα των ανθρώπων ως η προσωποποίηση των συλλογικών ασυναίσθητων επιθυμιών, οι Μεγάλοι Άλλοι δηλαδή των θέλω μας και η ιδέα του διαχωρισμού του ανά εποχή, έδινε στο όλο εγχείρημα μια ιδεολογική μορφή και μάλιστα με όλη του την πολυπλοκότητα, δίνοντας δηλαδή σε έναν θεό όπως τον Ιησού πολλά πρόσωπα, γιατί για κανέναν δε σημαίνει το ίδιο. Το παρελθόν πολεμά το παρόν, με το πρώτο να μας θέλγει με την επική του διάσταση και το δεύτερο να μας απωθεί με την εμμονή του για έλεγχο, ανεπαίσθητο αλλά και ολοκληρωτικό ταυτόχρονα. Από την άλλη βέβαια η σειρά (και ο Gaiman) δε μας δίνει εύκολα δίπολα καλού κακού, καθώς το παρελθόν πολύ συχνά παρουσιάζεται άκαμπτο και αιματοβαμμένο, ενώ το παρόν έχει τις ευκολίες που έχουμε συνηθίσει.

Έτσι στην πρώτη σεζόν είχαμε ερωτικές θυσίες, αλλά και αντιρατσιστικές εξεγέρσεις, με το ανατριχιαστικό «Αngry is good. Angry gets shit done» του Orlando Jones ( Evolution, Time Machine). Eίχαμε γοητευτικά ιρλανδικά στοιχεία αλλά και απάνθρωπες εκτελέσεις λαθρομεταναστών. Είχαμε παλιούς θεούς και νέους σε ένα καζάνι εθνικοτήτων που βρίσκουν νέες μορφές και τρόπους να συνυπάρξουν μέσα από συγκρούσεις ή να συγκρουστούν μέσα από γειτνιάσεις. Είχαμε, με λίγα λόγια αυτό που συνιστά το μεγάλο, ιδεολογικό μοτίβο της Αμερικής το οποίο μας δόθηκε όχι από την κεντρική πλοκή της σειράς, αλλά από τις παρεκβάσεις της.

Αυτός ήταν και ο λόγος που η πρώτη σεζόν της σειράς αγαπήθηκε (η αντιπαθήθηκε, ανάλογα ποιον θα ρωτήσετε). Και αυτός ήταν ο λόγος που η δεύτερη σεζόν τελικά δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει: γιατί μέσα στις τεχνικές διαφωνίες χάθηκε ο χαρακτήρας της σειράς, όπου το στιλιζάρισμα ήταν το μέσο και όχι ο σκοπός, το αργός ρυθμός ήταν ένα ταξίδι από μόνος του και όχι απλή αμηχανία, οι ερμηνείες κομμάτια ενός όλους και όχι νησιά παρηγοριάς σε μια θάλασσα κενού.

TAGGED:American GodsBandersnatchBryan FullerCrispin GloverDavid SladeGillian Andersonicky WhittleMichael GreenNeil GaimanOrlando JonesPablo SchreiberStarz
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Ο νέος Hellboy αξίζει να καεί στην Κόλαση
Επόμενο άρθρο Η Νέα Ουτοπία – Μια (άκαιρη) προειδοποίηση περί Ισότητας
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

The truth is out there – O 90s ριζοσπαστισμός των X-Files

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
6 Φεβρουαρίου 2023
Comic

Steve Dillon- Μέχρι το τέλος του κόσμου

admin
admin
19 Απριλίου 2022
Cinema

Black Mirror: Bandersnatch- Εσύ έχεις επιλογή;

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
30 Δεκεμβρίου 2018
Σειρές

Οι 10 καλύτερες νέες σειρές του 2017

admin
admin
4 Ιανουαρίου 2018
FantasyΒιβλία

Ο Ωκεανός Στο Τέλος του Δρόμου- Ο Νeil Gaiman μας δείχνει τον δικό του ωκεανό, τον τρόμο και την χαρά του να είσαι παιδί

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
28 Ιουνίου 2018
ComicDC

Mr. Sandman bring me a dream

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
19 Ιουλίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?