Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Αντίο Tώρα, Tα Λέμε Αύριο – Ψηφιδωτό της ανθρώπινης οδύνης
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Αντίο Tώρα, Tα Λέμε Αύριο – Ψηφιδωτό της ανθρώπινης οδύνης
Βιβλία

Αντίο Tώρα, Tα Λέμε Αύριο – Ψηφιδωτό της ανθρώπινης οδύνης

Μαριάννα Τσότρα
Από Μαριάννα Τσότρα
Δημοσιεύτηκε 16 Νοεμβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 16 Νοεμβρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Σχετικά αφανής στη χώρα μας, όντας αμετάφραστος έως τώρα, ο Γουίλιαμ Μάξγουελ διατέλεσε λογοτεχνικός επιμελητής του έγκριτου New Yorker, απο το 1936 έως το 1975, υπεύθυνος για την επιμέλεια και τη δημοσίευση έργων μερικών από τους σημαντικότερους Αμερικανούς μυθιστοριογράφους και διηγηματογράφους της γενιάς του, όπως μεταξύ πολλών άλλων ο Σάλιντζερ, ο Άπνταϊκ, ο Ναμπόκοφ και ο Σίνγκερ. Είχε φροντίσει, όμως, να καταθέσει και ο ίδιος το δικό του μερίδιο στην κληρονομιά του Μεγάλου Αμερικανικού Μυθιστορήματος, με το, μικρό βέβαια σε έκταση, αριστούργημά του, «Αντίο Tώρα, Tα λέμε Aύριο», που εκδόθηκε το 1980, όταν εκείνος βρισκόταν πια στην ηλικία των 72 ετών, βραβεύθηκε με το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ το 1982, και πλέον μεταφράστηκε και στα ελληνικά από τον Παναγιώτη Κεχαγιά, για τις εκδόσεις Gutenberg και την, προσεγμένη στις επιλογές της, σειρά Aldina τους.

Ο Μάξγουελ ανήκει στην ευρεία εκείνη οικογένεια συγγραφέων που γράφουν αυτοβιογραφικά, εν είδει απομνημονευμάτων, που αντλούν από την προσωπική τους εμπειρία, από το οικείο σε αυτούς τραύμα και πόνο, για να το μετουσιώσουν σε Τέχνη του υψηλότερου επιπέδου. Είναι το είδος του συγγραφέα που μιλά για κάτι βαθιά προσωπικό και ιδιωτικό, και κατορθώνει να το καταστήσει οικουμενικό, ένα κοινό κτήμα ανθρώπινου πόνου.

Ο αφηγητής, alter ego του ίδιου του Μάξγουελ, ανατρέχει στα «άγουρα χρόνια» της παιδικής του ηλικίας στο Λίνκολν του Ιλινόι, χρόνια που του επιφυλάσσουν όμως μια απότομη ενηλικίωση: χάνει τη μητέρα του από τη γρίπη του 1918 στην τρυφερή ηλικία των 10 ετών, και η ζωή του, αυτό που βίωνε μέχρι τότε ως κανονικότητα, μεταβάλλεται άρδην. Στον απόηχο της απώλειάς του, που σηματοδοτεί και τον χαμό της αθωότητας και της παιδικής του ηλικίας, ο αφηγητής γνωρίζει τον Κλίτους Σμιθ, ένα εξίσου μοναχικό, χαμένο παιδί, μια φιγούρα που έμελλε να τον σημαδέψει για το υπόλοιπο της ζωής του. Συναντιούνται στην οικοδομή του υπό κατασκευή νέου σπιτιού του αφηγητή, περπατούν μαζί, σιωπηλά, πάνω σε οριζόντιες τάβλες, ταλαντεύονται ακροβατώντας πάνω από τα χαλάσματα της παρελθούσας ευτυχίας τους. Μέχρι που ο αφηγητής θα κάνει ένα ολέθριο λάθος, το οποίο είναι και αυτό που θα τον αναγκάσει, ηλικιωμένο πια, να επιστρέψει στη βάσανο των αναμνήσεων εκείνης της εποχής, και στην ανασύσταση της ιστορίας του Κλίτους, ως ύστατη προσπάθεια συγχώρεσης και συμφιλίωσής του με τους προσωπικούς δαίμονες που τον βασανίζουν όλα αυτά τα χρόνια, τις ίδιες του τις τύψεις και ενοχές.

Μέσα από την επάλληλη αφήγηση των ιστοριών των δύο αγοριών, ο Μάξγουελ συνθέτει ένα πιστό πορτραίτο της ανθρώπινης οδύνης, πάνω στον καμβά μιας αμερικανικής επαρχιακής πόλης των αρχών της δεκαετίας του ’20. Δύο παιδιά συναντιούνται, στις πιο κρίσιμες στιγμές της μέχρι τώρα ζωής τους, και βαδίζουν παράλληλα, σαν ακροβάτες σε τεντωμένο σκοινί, πάνω από την επαπειλούμενη άβυσσο της πρόωρης ενηλικίωσης, της απώλειας αγαπημένων προσώπων, του πένθους, και της αναπόφευκτης διάλυσης της οικογενειακής εστίας, που ως τότε αποτελούσε το απάγκιο και το σημείο αναφοράς τους. Ο Μάξγουελ αναλύει με χειρουργική ακρίβεια τους διαφορετικούς τρόπους που ο καθένας μας χρησιμοποιεί για να διαχειριστεί την απώλεια και το πένθος του, τις μικρές καθημερινές τελετουργίες που λειτουργούν ως επίφαση κανονικότητας, τα ρολόγια που κουρδίζονται καθημερινά για να υπενθυμίσει ο χτύπος τους τις ώρες που περνούν, τις μέρες, τους μήνες, τον χρόνο που γιατρεύει τα πάντα, εκτός από όταν δεν το κάνει.

Ταυτόχρονα, όμως, το «Αντίο Τώρα, Τα Λέμε Αύριο» είναι και μια σπουδή πάνω στην υφή και τη βαθύτερη ουσία της μνήμης, το πώς αυτή μεταλλάσσει το παρελθόν μας στα μικρά αφηγηματικά θραύσματα που ονομάζουμε ανάμνηση, ένα κατ’ ουσίαν ψέμα, φωτισμένο υπό τα διαφορετικά χρώματα της υποκειμενικότητας. Η αφήγηση αναδεικνύεται ως το, μοναδικό ίσως, μέσο αυτοΐασης που διαθέτει ο συγγραφέας: ο αφηγητής ανακαλεί και αναπλάθει τα γεγονότα του παρελθόντος του που τον σημάδεψαν, τα λάθη που δεν διορθώθηκαν, τα τραύματα που δεν επουλώθηκαν, και τα απλώνει όλα στο χαρτί, σε κοινή θέα, σε μια ιδιότυπη, αλλά λυτρωτική, μορφή ψυχοθεραπείας.

Όμως, μερικές φορές, μια εμπειρία, ένα συναίσθημα, μια ανάμνηση, ξεφεύγει από την αποκλειστική ιδιοκτησία του κατόχου της, καθίσταται παναθρώπινη, και προστίθεται στο απέραντο ψηφιδωτό της ανθρώπινης οδύνης. Και τότε, σε αυτές τις περιπτώσεις, εχουμε να κάνουμε με ένα αληθινά σπουδαίο βιβλίο.

TAGGED:William MaxwellΑντίο Tώρα Tα Λέμε ΑύριοΑντίο ΤώραΓουίλιαμ Μάξγουελεκδόσεις GutenbergΤα Λέμε Αύριο
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜαριάννα Τσότρα
Follow:
Γεννήθηκε το 1994, μεγάλωσε ανάμεσα σε χαρτόδετα μυθιστορήματα και DVD από το συνοικιακό βιντεοκλάμπ – περί τα 10 κάθε Σαββατοκύριακο. Σπόυδασε Νομική, εξειδικεύθηκε στο Εργατικό Δίκαιο, αλλά η μεγάλη της αγάπη θα είναι πάντα ο Κιούμπρικ, ο Μπέργκμαν και ο Λυντς. Θα τη βρεις να αποπειράται ανέλπιδα να μειώσει τη λίστα με τα αδιάβαστά της.
Προηγούμενο άρθρο Berlin: Πρώτος Θάνατος – Lovecraft και ζόμπι σε nοir σκηνικό
Επόμενο άρθρο Πόσα από αυτά τα παιχνίδια θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια?
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ΒιβλίαΘέατρο

Ο Φίλος και ο «Εχθρός του Λαού» στο έργο του Ίψεν

Κωνσταντίνος Δημητρίου
Κωνσταντίνος Δημητρίου
16 Μαρτίου 2024
Βιβλία

Πρόσωπα σε Απόγνωση – Η κατάρρευση της μεταπολεμικής αμερικανικής αστικής τάξης

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
30 Απριλίου 2022
Βιβλία

Δεύτερο σπίτι – Φιλοσοφική και ενδοσκοπική μάχη χαρακτήρων

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
18 Ιανουαρίου 2024
Βιβλία

Ο Άντρας Μου – Τοιχογραφία βαλκανικής πατριαρχίας 

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
2 Φεβρουαρίου 2023
Βιβλία

Η Ανθρώπινη Κωμωδία – Ωδή στον νόστο για την Ιθάκη

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
16 Ιουλίου 2021
Βιβλία

Ο Φίλος – Σημειώσεις πένθους

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
18 Μαρτίου 2022
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?