Την περίοδο 2000-2010 η Marvel αποφάσισε να κάνει μία δύσκολη στροφή στα κόμικ της : να πάει σε μία πιο «σκοτεινή», πιο πολιτικοποιημένη κατεύθυνση και να στραπατσάρει με κάθε τρόπο την εικόνα των ηρώων της. Αυτό ξεκίνησε με τους Avengers του Ultimate σύμπαντος (κυκλοφόρησαν ως Ultimates), συνεχίστηκε με την ιστορία του Secret War και βρήκε την τέλεια έκφραση της στην «τριλογία» Civil War – Secret Invasion – Dark Reign. Εκεί, με σαφείς επιδράσεις από την 11η Σεπτεμβρίου, τον πόλεμο ενάντια στην τρομοκρατία και τον Patriot Act, οι υπερήρωες της Marvel βρέθηκαν να πραγματεύονται ζητήματα πολιτικών δικαιωμάτων, τα όρια της πολιτικής εξουσίας στην πάλη ενάντια στον εξωτερικό εχθρό και πολλά άλλα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενα ζητήματα, ερχόμενοι σε σύγκρουση συχνά με τον ίδιο το ρόλο τους και τις αξίες τους — με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την κόντρα Iron Man – Captain America. Η μετατροπή του Norman Osborn σε κυρίαρχο του Marvel σύμπαντος για μία διετία (2008-2009/10) αποτέλεσε ένα πανίσχυρο πολιτικό σχόλιο για τις πολιτικές εξελίξεις στις αρχές του αιώνα. Με το κλείσιμο αυτής της περιόδου, επιδιώχθηκε μία επιστροφή σε πιο παραδοσιακά μοτίβα με σαφέστερο διαχωρισμό «καλού-κακού». Με το όνομα Heroic Age, τα επιτελεία του κολοσσού των κόμικ, έδωσαν το σήμα για μία προσπάθεια επαναπροσέγγισης της ρίζας των υπερηρωικών κόμικ. Το «Πρόσωπο του Φόβου» (Fear Itself στο πρωτότυπο) που κυκλοφόρησε το 2011 εντάσσεται σε αυτή την κίνηση και μας ήρθε πρόσφατα στα ελληνικά από τις εκδόσεις Anubis, σε μετάφραση του Xρήστου Τσέλιου.
Οι Matt Fraction (σενάριο) και Stuart Immonen (σχέδιο), προσπάθησαν να αντλήσουν έμπνευση από το πολιτικό κλίμα της περιόδου που έγραφαν το κόμικ, δηλαδή από την έξαρση της οικονομικής κρίσης, την πολιτική πόλωση και την ένταση της ανασφάλειας. Ταυτόχρονα, ήθελαν αυτή τη δυναμική να την συνδυάσουν με κάποια κλασικά μοτίβα των ιστοριών της Marvel και την αναγέννηση των πρωταγωνιστών της. Αντίπαλος τους είναι το Ερπετό, μία θεότητα που νικήθηκε κάποτε από τον Όντιν και τώρα βρήκε τον τρόπο να επανέλθει στη Γη. Αξιοποιεί το φόβο και τις ανησυχίες των πολιτών για να προκαλέσει σύγχυση ενώ, χάρη στα μαγικά σφυριά που έχει στη διάθεση της, μεταμορφώνει σε υπηρέτες της κάποιους από τους πιο ισχυρούς χαρακτήρες της Marvel, όπως τον Hulk και τον Juggernaut.
Η αρχή από «Το πρόσωπο του Φόβου» μας φέρνει σε ένα από τα πιο συνηθισμένα σκηνικά: ένας αντίπαλος βγαλμένος από τον κόσμο του Θορ και του Όντιν, απειλεί όλη τη Γη και τους ήρωες τους. Ωστόσο, αυτή τη φορά, ο Όντιν και οι σκανδιναβοί ήρωες έχουν περάσει χρόνια μακριά από την Άσγκαρντ, εγκλωβισμένοι στην Οκλαχόμα και δεν έχουν καμία διάθεση να βοηθήσουν. Ο ίδιος ο Όντιν, φοβούμενος ότι δεν μπορεί να σταματήσει, όντας γερασμένος και εξαντλημένος, το Ερπετό αυτή τη φορά, αποφασίζει να καταστρέψει ολόκληρη τη Γη ώστε να σταματήσει την επέλαση του. Η σύγκρουση Θορ-Όντιν που θα ακολουθήσει χτίζει το σκηνικό για τη διαρκή επιδείνωση των σχέσεων των δύο χαρακτήρων που αποτελεί κεντρικό θέμα όλων των κόμικ Θορ τα τελευταία οχτώ χρόνια. Το δίλημμα «είσαι θεός ή άνθρωπος» που τίθεται στον Θορ τον κλονίζει αλλά επιλέγει το στρατόπεδο των Avengers, αποδεχόμενος το κόστος και τον κίνδυνο.
Το «Πρόσωπο του Φόβου» είναι πάνω από όλα μία ιστορία που θέλει να κατοχυρώσει ξανά την αξία του θάρρους και της αποφασιστικότητας ως κινητήριες δυνάμεις του υπερ-ηρωικού κόμικ. Οι πρωταγωνιστές στεκόνται απέναντι στους κινδύνους όχι τόσο χάρη στις δυνάμεις τους όσο χάρη στην προσωπικότητα, την ηθική ακεραιότητα και την εμπιστοσύνη που τους ενώνει. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που κινδύνευσαν να τα χάσουν όλα τα προηγούμενα χρόνια τώρα επανέρχονται. Καθώς το σενάριο εστιάζει σε διαδοχικές μάχες με πανίσχυρους αντιπάλους, το βάρος σταδιακά στρέφεται στο εντυπωσιακό σχέδιο του Immonen που χαρακτηρίζεται από καθαρές, δυναμικές γραμμές και λεπτομερή δουλειά στα χαρακτηριστικά των ηρώων, αποδίδοντας με εξαιρετικό τρόπο διαθέσεις και συναισθήματα. Ταυτόχρονα, όλη η ικανότητα του Immonen αναδεικνύεται σε ολοσέλιδα πάνελ που εντυπωσιάζουν τον αναγνώστη όπως είναι η αποχώρηση των σκανδιναβών θεών μπροστά στο Yggdrasil, το κάλεσμα του Captain America για τη νέα εποχή των Avengers αλλά και η εντυπωσιακή λεπτομέρεια στο σχέδιο των νέων όπλων που μοιράζονται σε ήρωες και «κακούς».
To «Πρόσωπο του Φόβου» μπορεί να μη διακρίνεται για την πρωτοτυπία του ωστόσο έρχεται να μας θυμίσει όλα όσα μας έκαναν για πρώτη φορά να αγαπήσουμε τους υπερ-ήρωες στην πιο απλή εκδοχή τους