Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Diabolik: Με Το Βλέμμα των Άλλων – Το «ευχαριστώ» στον δαίμονα που μας μεγάλωσε
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ευρωπαϊκά > Diabolik: Με Το Βλέμμα των Άλλων – Το «ευχαριστώ» στον δαίμονα που μας μεγάλωσε
ComicΕυρωπαϊκά

Diabolik: Με Το Βλέμμα των Άλλων – Το «ευχαριστώ» στον δαίμονα που μας μεγάλωσε

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 10 Δεκεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 18 Δεκεμβρίου 2021
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Τα ιταλικά fumetti (neri) δηλαδή τα ασπρόμαυρα κόμικ των (συνήθως) δύο καρέ ανά σελίδα, αποτέλεσαν για τη γειτονική, αλλά και ευρύτερα για την ευρωπαϊκή σχολή (και σκέψη) comics μια Αποκάλυψη. Αρχικά κατάφεραν να ξεκολλήσουν το μέσο των comics από την παιδική του ηλικία, ήδη από τη δεκαετία του 60 και «μπόλιασαν» τις ιστορίες που διαβαζόταν τότε με μια μεγάλη δόση ωριμότητας. Αυτό δεν αφορά μόνο τα ενήλικα θέματα της (στυλιζαρισμένης) βίας, που θύμιζε τις hard boiled αστυνομικές ταινίες του 30 και, αργότερα, στην κορύφωσή τους, τη noir αισθητική του αντίστοιχου ρεύματος. Δεν αφορά ούτε μόνο τον διάχυτο ερωτισμό τους, έστω και αν τα περισσότερα τον απέδιδαν υπό την ανδρική, ηδονοβλεπτική θέαση και σκέψη.

Στο μεγαλύτερο του μέρος, η ωριμότητα αυτών των fumetti οφείλεται στο γεγονός ότι, παρά τα δύο τους μόνο χρώματα, κατάφεραν να φέρουν στο προσκήνιο τη γκρίζα αμφιθυμία του (αστικού) νόμου, να δείξουν ότι οι όσοι ονομαζόταν εγκληματίες δεν ήταν πάντα κακοί ηθικά και όσοι έλεγαν ότι υπηρετούσαν τον πολίτη, πολλές (βασικά όλες) τις φορές, επέλεγαν να τον καταδυναστεύουν.  Ούτε όμως ίσχυε και μια μανιχαιστική αντίθεση: υπήρχαν αδίστακτοι άνθρωποι, που δεν ενδιαφερόταν για την ανθρώπινη ζωή και στα δύο μέρη της πλάστιγγας.

Αυτή η σκέψη εκδηλώθηκε πρώτα, και με τον καλύτερο τρόπο, στο Diabolik των αδερφών  Angela και Luciana Giussani, δύο γυναικών που δε δίστασαν μπροστά σε απειλές για μηνύσεις και φυλάκιση να συνεχίσουν να γράφουν. Ένας άπιαστος κλέφτης που τον ένοιαζε περισσότερο η ουσία της κλοπής ως αναθεώρησης του τι σημαίνει καν η λέξη ιδιοκτησία και το παιχνίδι με τις Αρχές παρά η ίδια η λεία του. Ένας χαρακτήρας ολοζώντανος, που στα 50 χρόνια ζωής του, κατάφερε, μέσα από τον γοργό ρυθμό που προσέφεραν τα δύο καρέ, να ενηλικιωθεί, να αλλάξει και να γίνει από στυγνός φονιάς, ένας ευγενής κλέφτης που προστάτευε άλλους.

Την ίδια στιγμή η αιώνια σύντροφος του, Eva Kant, ήταν μία από τις πιο θετικές και γοητευτικές παρουσίες στα σχέδια της εποχής, μια ισότιμη σύντροφος ενός θρύλου και όχι μια περιστασιακή πηγή γυμνού θεάματος. Οι ιστορίες τους έβριθαν μυστηρίου, σασπένς, ακόμα και τρόμου!

Ο Diabolik ήταν ο σπόρος για πολλές ιδέες, όπως ο Unknow του Magnus (κατά κόσμο Roberto Raviola), ή τα Kriminal και  Satanik (των Magnus και Max Bunker), μεταξύ δεκάδων άλλων.

Έτσι, δεν είναι παράξενο, με αφορμή τα 55 χρόνια από την πρώτη επαφή του κόσμου με τον Diabolik, ο κόσμος και πιο συγκεκριμένα οι καλλιτεχνικοί απόγονοι των αδερφών Giussani, έρχονται να αποδώσουν την τιμή που αξίζει στον χαρακτήρα με μια συλλογή ιστοριών από τους μεγαλύτερους Ιταλούς δημιουργούς.

Το Diabolik: Με το Βλέμμα των Άλλων (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Jemma Press, σε μετάφραση του Γαβριήλ Τομπαλίδη) περιέχει έργα των:  Alessandrini, Baldazzini, Bevilacqua, Camuncoli, Carnevale, Castellini, Cavazzano, Enoch, Facciolo, Giardino, Lozzi, Mastantuono, Mattotti, Milazzo, Paludetti, Palumbo, Toppi, Villa, Zaniboni και Ziche, όλοι τους γνωστοί και καταξιωμένοι στον χώρο της 9ης  Τέχνης σε διάφορα μετερίζια (Disney λόγου χάρη για τους Cavazzano και Ziche), αλλά και έναν πρόλογο από τον Milo Manara.

 Όλοι τους προσπάθησαν να αποδώσουν τον πολύπλοκο αυτό χαρακτήρα με το δικό τους τρόπο, να εξερευνήσουν, τόσες δεκαετίες μετά, τι ήταν αυτό που έκανε τον Diabolik έναν πραγματικό άρχοντα του τρόμου και του σασπένς. Διαφορετικές τεχνοτροπίες, είδη σχεδίου, σκιάσεις και γραμμές συναντιούνται προσπαθώντας να λύσουν αυτό το μυστήριο. Η μόνη τεχνικά κοινή συνισταμένη παραμένει το ασπρόμαυρο, καθώς αλλιώς δε θα μπορούσε να γίνει καν λόγος για fumetti…

Oύτε η ίδια η θεματική των ιστοριών είναι κοινή. Πέρα από τα heist themed stories, όπου ο Diabolik επιδεικνύει την ευφυΐα του, έχουμε ακόμα και 30s inspired ταξίδια στη ζούγκλα. Μπορούμε να πούμε λοιπόν πως ο ήρωας δεν κατοικεί μόνο στο (φανταστικό) Clerville αλλά κυρίως, στην παιδική ηλικία των μεγάλων αυτών δημιουργών, και, ανασύροντας τον, μαζί του έρχονται και όλα αυτά τα πολιτισμικά προϊόντα που αποτελούσαν τον πυρήνα της μαζικής κουλτούρας του τότε, από τα pulp αναγνώσματα μέχρι τα monster movies (ή έστω τις υπόνοιες τους).

Η ποιότητα στις ιστορίες δεν είναι προφανώς σταθερή, καθώς κάποιοι πάνε το homage τόσο κοντά στον σκοτεινό ήλιο του Diabolik που ακόμα και οι καυστικές αδερφές Giussani θα ενέκριναν, ενώ άλλες περιορίζονται σε ένα γλαφυρό μεν, στείρα νοσταλγικό δε ταξίδι στις παιδικές τους αναμνήσεις. Σε άλλες ιστορίες ο Diabolik γίνεται οριακά φάντασμα, σκιά ανάμεσα τους τοίχους και παγωμένη ανάσα στο σβέρκο των εχθρών του και σε άλλες ένας αποτελεσματικός αλλά κοινός action hero.

Σε κάθε περίπτωση, ο Diabolik είναι ένα εμβληματικό σημείο της 9ης Τέχνης στην Ευρώπη, αλλά και γενικά. Μια γνωριμία μαζί του είναι κάτι παραπάνω από επιβαλλόμενη…

TAGGED:AlessandriniBaldazziniBevilacquaCamuncoliCarnevaleCastelliniCavazzanoDiabolikEnochEva KantFaccioloGiardinoLozziMastantuonoMattottiMax BunkerMilazzoMilo ManaraPaludettiPalumboToppiVillaZaniboniZiche
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Μια Στάλα Μίσος – Η σύγκρουση θα κυοφορεί πάντα το μέλλον!
Επόμενο άρθρο Το Ένστικτο – Η μητρότητα ως κατάρα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
30 Μαΐου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

SmassPodcastsΣυνεντεύξεις

Smass Podcasts #38 Τσοντοκόμικ 2: Αθήνα, ένα μεγάλο κρεβάτι

admin
admin
9 Μαΐου 2021
ComicΕυρωπαϊκά

Διπλός Θάνατος – Το θανάσιμο άγγιγμα του Μίδα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
9 Μαΐου 2023
ComicΕλληνικά

Οι νικητές των Ελληνικών Βραβείων Κόμικς 2022 (και μία μικρή αποτίμηση)

admin
admin
23 Οκτωβρίου 2022
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?