Διπλός Θάνατος – Το θανάσιμο άγγιγμα του Μίδα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 6 Λεπτά Ανάγνωσης

Πώς βρέθηκαν να συνασπίζονται ο Daredevil με τον Captain America; Ο καθένας τους έχει τη δική του μακρά ιστορία στα comics της Marvel. Ο Captain America ως εθνικό υπερηρωικό σύμβολο των ΗΠΑ και φυσικός ηγέτης των Avengers συνήθως αντιμετωπίζει κινδύνους μεγάλου βεληνεκούς στα comics του, σε αντίθεση με τον Daredevil που η υπερηρωική δράση του συνήθως περιορίζεται στα σκοτεινά σοκάκια της Νέας Υόρκης, ενώ την ημέρα αντιμετωπίζει το έγκλημα στα δικαστήρια. Με το παράδοξο αυτό αναμετρήθηκε ο Tito Faraci στο Daredevil & Captain America: Διπλός Θάνατος, αξιοποιώντας μία έξυπνη σεναριακή ιδέα: ένας παλιός εχθρός του Daredevil, ο Death-Stalker (τον οποίο μέχρι τότε θεωρούσαν νεκρό) εμφανίζεται ξανά και απειλεί να σκοτώσει δεκάδες άμαχους πολίτες που κρατά ομήρους.  Όμως, πέρα από τον Daredevil, στο δρόμο του γρήγορα θα βρεθεί και ο Captain America, ο οποίος έλαβε μία πολύ ανησυχητική πληροφορία από τον Nick Fury, σύμφωνα με την οποία η επιστροφή του Death-Stalker στη ζωή πιθανόν να προκαλέσει την καταστροφή του σύμπαντος.

Έτσι ο Death-Stalker, ένας villain που σκορπά τον θάνατο με το άγγιγμά του (μία παραλλαγή του μυθικού Μίδα), αποτέλεσε την αιτία για ένα σπάνιο team-up στο υπερηρωικό σύμπαν της Marvel, το οποίο έλαβε χώρα σε ένα one-shot comic σε σενάριο του Tito Faraci.. Ο έμπειρος Ιταλός δημιουργός (τον οποίο περιμένουμε με ανυπομονησία να συναντήσουμε το επόμενο Π-Σ-Κ στο Comicdom-Con Athens 2023 ως προσκεκλημένο και τιμώμενο καλλιτέχνη του φετινού φεστιβάλ) δεν αναμειγνύεται πρώτη φορά με το υπερηρωικό σύμπαν της Marvel. Στο παρελθόν έχει γράψει και το σενάριο στο «Spider-Man: Το Μυστικό του Κρυστάλλου», μία ιστορία με έντονο ιταλικό στοιχείο (καθώς εκτυλίσσεται στην Βενετία και αντλεί τη θεματολογία του από αυτήν), σε αντίθεση με τον «Διπλό Θάνατο», του οποίου η ιστορία τοποθετείται γεωγραφικά και θεματικά στη Νέα Υόρκη. Και τα δύο αυτά comics κυκλοφορούν πλέον στα ελληνικά σε μεγάλο μέγεθος, απ’ τις εκδόσεις Μικρός Ήρως, σε αξιόπιστη μετάφραση του Γαβριήλ Τομπαλίδη.

Η ιστορία του comic παρότι κρατάει το ενδιαφέρον των αναγνωστών/-τριων, εκτυλίσσεται αρκετά γραμμικά. Οι δύο ήρωες μαθαίνουν για την επιστροφή του Death-Stalker στη ζωή και για την απειλή του να σκοτώσει τους ομήρους του και αμέσως αναλαμβάνουν δράση. Το περιορισμένο μέγεθος της έκδοσης (45 σελίδες ιστορίας) δεν αφήνει πολλά περιθώρια για πολύπλοκα plots και εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Η προσοχή στρέφεται κυρίως στον villain της ιστορίας, στην ψυχοσύνθεσή του και στο σχέδιο εκδίκησής του. Από τους ήρωες το ενδιαφέρον είναι περισσότερο στραμμένο στον Daredevil που είναι και ο βασικός αντίπαλος του Death-Stalker, ενώ η πραγματική αδυναμία του σεναρίου του Faraci είναι να εμβαθύνει στη σχέση των δύο ηρώων, του Daredevil και του Captain America. Αυτοί οι δύο εμφανίζονται να γνωρίζουν καλά ο ένας τον άλλον, όμως οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες δεν μαθαίνουν στην πραγματικότητα ποτέ κάτι ενδιαφέρον για το πώς συνδέθηκαν στο παρελθόν ή για το λόγο που βρέθηκαν να ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον Death-Stalker. Στην πραγματικότητα, στη θέση του Captain America θα μπορούσε να βρεθεί οποιοσδήποτε άλλος ή οποιαδήποτε άλλη Avenger, αρκεί να έκρινε ο Faraci ότι μπορούσε να ανταποκριθεί σε μία σύντομη μάχη απέναντι στον «παραφρονεμένο» Daredevil.

Πάντως, ο Faraci με το σενάριό του δίνει την ευκαιρία στον συμπατριώτη του Claudio Villa να επιδείξει τις αρετές του στο σχέδιο. Βασισμένος σε μία στιβαρή ρεαλιστική γραμμή, ο Villa στον «Διπλό Θάνατο» εναλλάσσει μεθοδικά την τεχνοτροπία και το ύφος των σχεδίων του, ακολουθώντας την ιστορία του Faraci. Ως εκ τούτου, το σκοτεινό ρεαλιστικό του σχέδιο, με επιμονή στις λεπτομέρειες των εκφράσεων στα πρόσωπα των χαρακτήρων του, δίνει αφενός τη θέση του σε έντονα κόκκινα καρέ με αφαιρετικά σχέδια που απεικονίζουν την «όραση» του Daredevil και αφετέρου στις εντυπωσιακές ψυχεδελικές εικόνες που κινούνται στην παλέτα του κίτρινου και του πράσινου και είναι εμφανώς επηρεασμένες από comics και ταινίες τρόμου (ίσως σε ένα βαθμό και από τον Scarecrow της DC).

Αντί επιλόγου θα επιχειρήσω να απαντήσω σε ένα ερώτημα που σίγουρα απασχολεί αρκετούς επισκέπτες και επισκέπτριες του Comicdom-Con Athens 2023: μπορεί κάποιος ή κάποια που δεν γνωρίζει καθόλου το έργο του Faraci να σχηματίσει άποψη μέσα από το Daredevil & Captain America: Διπλός Θάνατος» Η αλήθεια είναι ότι από μόνα τους ούτε ο Διπλός Θάνατος, ούτε το «Μυστικό του Κρυστάλλου» επαρκούν για να έρθει κάποιος/-α σε επαφή με το πλούσιο έργο του Faraci. Όμως είναι βέβαιο πως αποτελούν μία καλή αφετηρία, ένα έναυσμα στο πλαίσιο ενός οικείου σύμπαντος, στο οποίο ο Faraci βάζει τη δική του προσωπική πινελιά. Πολύ εντονότερα, όμως, έχει αφήσει το στίγμα του στα comics της Disney και ιδίως στη σειρά Μίκυ Μυστήριο, την οποία σίγουρα θα γνωρίζουν οι περισσότεροι/-ες απ’ τους/τις millennials, αλλά και σε αμιγώς ιταλικές σειρές, όπως ο Dylan Dog και ο Diabolik, σειρές που μπορούν εύκολα να αναζητηθούν και στα ελληνικά και οι οποίες είναι στα sos ούτως ή άλλως για το φετινό Comicdom-Con Athens, καθώς η Ιταλία και τα comics της θα έχουν την τιμητική τους.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.