Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Flash – Πρόσω ολοταχώς προς τον γκρεμό
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Flash – Πρόσω ολοταχώς προς τον γκρεμό
Cinema

Flash – Πρόσω ολοταχώς προς τον γκρεμό

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 29 Ιουνίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 6 Ιουνίου 2024
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μετά από πολλές καθυστερήσεις, παρασκηνιακές διεργασίες και ένα εγκληματικό σερί που έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το τελικό αποτέλεσμα, η τελευταία ταινία του DCEU βγήκε στις αίθουσες. Το αποτέλεσμα είναι ένα χαοτικό, κακοφτιαγμένο και τελικά ανούσιο δίωρο που θα μπορούσε να λείπει τόσο από την κινηματογραφική εμπειρία όσο και από τη συνολική πορεία του άπειρα κουρασμένου υπερηρωικού είδους, του οποίου το Flash είναι ένα τέλειο παράδειγμα για το πόσο ξεχειλωμένο είναι, τόσο σε θεματικές όσο και, ειδικά εάν γίνεται με μόνο σκοπό την καπήλευση της νοσταλγίας, η έννοια του multiverse.

Να πούμε εδώ πώς ο Flash είχε μια πολύ επιτυχημένη, εμπορικά τουλάχιστον, παρουσία στη μικρή οθόνη, μέσα από την ομώνυμη σειρά του CW. Η εν λόγω σειρά, κομμάτι του Arrowverse, παρά τα άπειρα προβλήματά της (ειδικά στις τελευταίες σεζόν) το κακό, κλισεδιάρικο και τεμπέλικο γράψιμο και την ένδεια μέσων, κατάφερε, ειδικά στην αρχή της, να δώσει μια πολύ ευχάριστη απεικόνιση της ασημένιας εποχής του Flash, την εφηβική αφέλεια που έκανε plot devises όπως το… cosmic treadmill όχι μόνο να βγάζουν νόημα, αλλά να αποτελούν και μια καλοδεχούμενη προσθήκη στην εβδομάδα μας. Χειρίστηκε μάλιστα και πιο πρόσφατες θεματικές και ιστορίες, όπως το αριστουργηματικό Flashpoint, στο βαθμό που μπορούσε, αρκετά καλά.

Το πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό Flash, από την άλλη, αποτυγχάνει να κάνει το ίδιο, ακόμα και αν τα μέσα που (φαινομενικά) διαθέτει είναι κατά πολύ μεγαλύτερα. Με μόνο όπλο τη νοσταλγία μεγάλης μερίδας του κοινού για τον Batman του Keaton, προσπαθεί να πει μια Multiverse/ εναλλακτική ιστορία χωρίς ουσιαστικά να την καταλαβαίνει. Δεν αξιοποιεί κανένα από τα χαρτιά που διαθέτει στο πρόσωπο των απολυμένων πια μελών του υπόλοιπου DCEU, πέρα από μερικά οριακά προσβλητικά cameo στην ίσως χειρότερη σκηνή CGI στην πρόσφατη μνήμη, αποτέλεσμα και αυτή κακομεταχείρισης και υπερενταντικοποίησης της εργασίας των τεχνικών. Τη συγκεκριμένη σκηνή μάλιστα ο σκηνοθέτης, Andy Muschietti (It, Locke & Key) την υπερασπίστηκε, στην πιο απελπισμένη απόπειρα καλλιτεχνικού gaslight που έχουμε δει ποτέ.

Παράλληλα, η ίδια η ιστορία, η οποία χρειάστηκε 3 (!) σεναριογράφους (    Christina Hodson, John Francis Daley, Jonathan Goldstein) είναι γεμάτη ανούσιες, εφηβικές και κακές απόπειρες για «χιούμορ», σεναριακά κενά και λογικά κενά. Το χειρότερο όμως, κατά πολύ χειρότερο και από την καταστρατήγηση κάθε έννοιας source material (δεν περιμένουμε άλλωστε σε αυτή τη φάση του υπερηρωικού κινηματογράφου τα κόμικς να αποτελούν κάτι παραπάνω πέρα από μια αρχική έμπνευση για τις ταινίες πια, δυστυχώς) είναι το γεγονός ότι η ίδια η ιστορία αναιρεί από τους ήρωές της κάθε πιθανότητα κάθαρσης. Προσπαθεί να δώσει στον Flash ένα διαφορετικό τραύμα και έναν διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισής του, που ναι μεν έχει ένα ενδιαφέρον, ταυτόχρονα όμως του στερεί κάθε δυνατότητα να πράξει ηρωικά και να μάθει από τα λάθη του, επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά τα ίδια λάθη. Ουσιαστικά η ταινία μας στερεί και έναν ήρωα και έναν κακό, μας στερεί τον ίδιο τον σκελετό κάθε τέτοιας ιστορίας.

Βέβαια, πέρα από το βασικό σκελετό υπέρβασης ενός κλασικού τραύματος (τον οποίο είπαμε ότι το ίδιο το σενάριο κατακερματίζει) η ίδια η ταινία δεν ενδιαφέρεται να σκιαγραφήσει κανέναν άλλον από τους χαρακτήρες που είτε δανείζεται (Zod, Keaton Batman) είτε δημιουργεί (Flash, Supergirl). Μάλιστα, τα δανεικά της τα κακομεταχειρίζεται ατέρμονα (ο επιστάτης και τρελόγερος Batman, o κακός για τη χάρη του κακού Zod). Η ταινία δε σέβεται ούτε καν το παρελθόν τους, το οποίο υποτίθεται ότι θέλει να δοξάσει (κλεμμένα πλάνα από σειρές, όπου δε ζητήθηκε ποτέ από τους ηθοποιούς άδεια και δε δόθηκε ενημέρωση, AI- generated πλάνα από ηθοποιούς που η επαφή τους με τη DC τους οδήγησε στην αυτοκτονία κ.α)

Το AI και τα φρικτά CGI πλάνα απλώνονται σε όλη την ταινία βέβαια και, μαζί με το τετριμμένο και κουραστικό slow motion για την απεικόνιση της ταχύτητας, κάνουν και την ίδια τη δράση, το αίμα μιας τέτοιας ταινίας, απίστευτα βαρετή και προβλέψιμη. Είναι πρόδηλο πως ο Muschietti δεν έχει το «μάτι» για ταινίες δράσης και έτσι η ανακοίνωση πως θα αναλάβει και το Batman του DCU είναι τουλάχιστον ανησυχητική. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως το σκοτάδι του Gotham θα μπορέσει να κρύψει τις αδυναμίες του, όπως έγινε στο Ιt, με τη μαγνητική παρουσία του Bill Skarsgård.

Ευτυχώς για όλους μας (δυστυχώς για τον Muschietti), το Erza Miller (We Need to Talk About Kevin, Fantastic Beasts) δεν είναι Skarsgård. Ο κατηγορούμενος ηθοποιός μπορεί να έχει μεγάλο ταλέντο σε δραματικούς ρόλους (ίσως παίξει τον εαυτό του στο δικαστικό δράμα που είναι η κανονική του ζωή) όμως ως Βarry Allen, με ένα τόσο κακό και βεβαρυμένο σενάριο, το οποίο απαιτούσε άμεση μεταβολή από έναν τραυματισμένο ψυχισμό σε έναν goofy έφηβο, δεν τα καταφέρνει. Προφανώς η πλάστιγγα γέρνει προς το δράμα, όμως το ίδιο το σενάριο δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Από την άλλη, παρά τον τρομερά κακογραμμένο της χαρακτήρα, το glorified cameo της Sasha Calle (Young Blood) έδειξε πως έχει άνετα το physic για να σταθεί σε μια τέτοια ταινία και θα θέλαμε να τη δούμε σε κάτι παραπάνω. Βέβαια όλους τους σβήνει ο βετεράνος Michael Keaton (Βirdman, Beetlejuice, Dopesick) ο οποίος μπορεί να παίξει οποιαδήποτε εκδοχή του Batman ακόμα και στον ύπνο του.

Επιλογικά, το Flash είναι ένα ντροπιαστικό τέλος σε ένα πολυτάραχο, αναχρονιστικό και ξεπερασμένο ήδη από τη σύλληψή του κεφάλαιο στον υπερηρωικό κινηματογράφο που λέγεται DCEU. Προσωπικά, δε θα μου λείψει, σε αντίθεση με τις ώρες που σπατάλησα για να δω το Flash.

TAGGED:Erza MillerFlashMichael Keaton
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Ο Φεμινιστικός Τρόμος ως «δικαίωμα στην Αντεπίθεση» 
Επόμενο άρθρο Το Έπος της Δόνας Κικατριδίνης της Ολαρτάνης – Μια γλυκιά ιστορία ενηλικίωσης σε στίχους
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

DC’s Legends Of Tomorrow: Τι λένε οι πρώτες εντυπώσεις;

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
26 Μαΐου 2017
Cinema

Justice League- Υπάρχει ελπίδα και εξέλιξη αλλά…

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
15 Νοεμβρίου 2018
Σειρές

Flash – Supergirl crossover: Όταν τα τραγουδάκια εξαφανίζουν την ιστορία

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
16 Ιουνίου 2017
ComicMarvel

Venom- Ήμασταν κάποτε (και) στρατιώτες

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
5 Οκτωβρίου 2018
Σειρές

Dopesick – Το αριστούργημα του Hulu που δεν πρέπει να περάσει under the Radar

Νικόλαος Καφαράκης
Νικόλαος Καφαράκης
29 Νοεμβρίου 2021
Cinema

Τώρα μιλάνε οι οπαδοί; Το SnyderCut και η απαίτηση του “σκοτεινού” υπερήρωα

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
14 Νοεμβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?