Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Get Out – Η τρομακτικά ρεαλιστική απεικόνιση του ρατσισμού
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Get Out – Η τρομακτικά ρεαλιστική απεικόνιση του ρατσισμού
Cinema

Get Out – Η τρομακτικά ρεαλιστική απεικόνιση του ρατσισμού

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 2 Μαρτίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 6 Ιανουαρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Εννέα μήνες μετά την προβολή του στους κινηματογράφους, μια παραδοσιακή κριτική δεν θα είχε τόσο νόημα για το Get Out, την ταινία τρόμου του (κατά βάση τηλεοπτικού) σκηνοθέτη και σεναριογράφου Jordan Peele (Storks, Key and Peele). Ειδικά όταν τόσο καιρό αργότερα όχι μόνο έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στα μεγάλα (και μικρά) φεστιβάλ και να διεκδικεί επάξια το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά, και ίσως πιο σημαντικό, να δώσει ένα πολιτικό τόνο σε μια κατά βάση μη πολιτική διαδικασία, όπως παραδοσιακά ήταν, τουλάχιστον μέχρι λίγα χρόνια πριν, τα Όσκαρ. Αυτό που ίσως άξιζε θα ήταν να δούμε πως αυτό έγινε.

Οι ταινίες τρόμου, σαν γενική αίσθηση, όχι μόνο δεν φημίζονται για τις κοινωνικές του δυνατότητες, αλλά αντίθετα έχουν κατηγορηθεί για ρατσισμό, σε σημείο μάλιστα τα ίδια τα στρώματα που παρουσιάζονται ανήμπορα, όπως οι έγχρωμοι, να αστειεύονται με αυτό. Μπορεί να υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις περί του αντιθέτου (παραδείγματος χάρη οι ζομποταινίες του Romero είναι ιδιαίτερα πολιτικές)  αλλά η “ρετσινιά” έχει μείνει και μπορεί να στηριχθεί με άπειρα παραδείγματα.

Ο Peele λοιπόν επιλέγει για φόρμα της κριτικής του ένα σχήμα που όχι μόνο δεν τον ευνοεί, αλλά μπορεί να πει κανείς ότι δομικά στρέφεται εναντίον του. Ο σκηνοθέτης όμως χρησιμοποιεί ακριβώς αυτές τις αντιθέσεις, τις εσωτερικές αντιφάσεις του είδους και τις αναντιστοιχίες με την πραγματικότητα για να οξύνει τον χαρακτήρα της ταινίας. Το Get Out, όπου ένας έγχρωμος φωτογράφος πέφτει θύμα απαγωγής από μια ολόκληρη γειτονιά πλούσιων λευκών που θέλουν να κυριεύσουν το σώμα του, δεν αναφέρεται (μόνο) στον επιδερμικό ρατσισμό. Πολύ περισσότερο, εστιάζοντας στις διαφορετικές κουλτούρες που ακόμα και σήμερα αναπτύσσονται μεταξύ λευκών και έγχρωμων στις ΗΠΑ, ακόμα και όταν οι οικονομικές διαφορές δεν είναι τόσο έντονες. Ο ρατσισμός στο Get Out ενεργεί πλέον στο επίπεδο της κυρίαρχης ιδεολογίας, όπου οι διακρίσεις γίνονται αυτόματα, φυσικοποιούνται και θεωρούνται τόσο αυτονόητες που οποιαδήποτε δράση εναντίον τους να φαίνεται σαν ένα γραφικό αστείο. Το επίσημο κράτος, όποιο και αν είναι το πρόσωπο το οποίο μιλάει κάθε φορά, όχι μόνο επισημοποιεί αυτή την ιδεολογία, αλλά κάνει και τα πάντα για να την προστατέψει και να υποβαθμίσει, άμεσα και έμμεσα προσπάθειες ανατροπής της.

Αυτά τα στοιχεία στην ταινία είναι έκδηλα. Οι πλούσιοι γείτονες που κοιτάζουν τον χαρακτήρα του Daniel Kaluuya (Black Panther, Black Mirror ) σαν κρέας, σωματικοποιόντας τον (μια ευθεία αναφορά στην αμηχανία του λευκού Ευρωπαίου απέναντι στο διαφορετικό δέρμα που την ανάγει αυθαίρετα στην υπερσεξουαλικοποίηση των Αφρικανών) θεωρώντας το εντελώς φυσικό, η σιωπηλή συμφωνία με την οποία γίνεται η δημοπρασία για την ζωή του (δείγμα της απόλυτης συμφωνίας μεταξύ τους) αλλά και οι εγκεφαλικοί, επιστημονικοφανείς τρόποι ελέγχου  με τους οποίους τον περιορίζουν που προτιμούνται αντί για αλυσίδες και υποδηλώνουν μια, έμμεση, επιβαλλόμενη σε αυτόν αποδοχή της μοίρας του, η οποία λύνεται μόνο μέσω της αλληλεγγύης.

Εντυπωσιακή ήταν και η σκηνή  όπου ο έτερος πρωταγωνιστής, ο κωμικός LilRel Howery (Friends of the People) εκθέτει στους αστυνομικούς το σκεπτικό του ότι ο φίλος του απήχθη, απόλυτα άρτιο παρά την αστεία εκφορά του. Ωστόσο οι αστυνομικοί, όλοι τους έγχρωμοι, όχι μόνο δε νοικιάστηκαν αλλά αντίθετα γέλασαν, θυμίζοντας την ρήση στο Luke Cage που περιγράφει απόλυτα τα αισθήματα της μαύρης κοινότητας απέναντι στην αστυνομία: “if you are wearing that suit you are not black, you are blue”. 

Oι αντικειμενικές αδυναμίες της ταινίας, όπως το χάσιμο του ρυθμού και η αποτυχία χτισίματος σασπένς στη μέση, δείγμα ίσως της αμηχανίας του Peele ή η ανισορροπία μεταξύ κωμικού και horror στοιχείου σε πολλά σημεία δε μειώνουν την σημασία του κεντρικού της νοήματος, ούτε τη συμμετοχή της στον οσκαρικό αγώνα. Ειδικά δε όταν την ίδια χρονιά έχουν βρεθεί υποψήφιες ταινίες που τις ξεχνάς στο δευτερόλεπτο (ο λόγος που δεν γράφτηκε κείμενο για το The Post ήταν γιατί δεν θυμόμαστε αν το έχουμε δει ή όχι) ή έχουν ήδη ξεπεραστεί πριν καν κυκλοφορήσουν, όπως το Call Me By Your Name. Αντίθετα η παρουσία του και μόνο, ακόμα και για λόγους marketing όπως θα έλεγαν πολύ κακοήθεις, σε έναν θεσμό που λίγα χρόνια πριν κατηγορήθηκε για φυλετικές διακρίσεις (ποιος δεν θυμάται το #OscarsSoWhite;) είναι κάτι που χρήζει προσοχής.

 

TAGGED:Black PantherDaniel KaluuyaGet OutJordan PeeleLilRel Howery
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Lady Bird – Μια indie ιστορία ενηλικίωσης για όσα αγνοούσαμε τότε
Επόμενο άρθρο Call Μe by Υour Νame – Φτάνει μια στιγμή για να ερωτευτείς και μια ζωή για να ξεχάσεις
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

US – Η νέα ταινία του Jordan Peele δεν ήταν όπως θα θέλαμε

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
10 Απριλίου 2019
Cinema

Judas And The Black Messiah – Mπορείς να δολοφονήσεις έναν επαναστάτη, αλλά όχι την επανάσταση

Νικόλαος Καφαράκης
Νικόλαος Καφαράκης
23 Μαρτίου 2021
Cinema

Oι 10 ταινίες που θα κρατήσουμε βγαίνοντας από τα 10s

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιανουαρίου 2020
ComicMarvel

Wakanda Forever – O Black Panther ως αντανάκλαση του κοινωνικού ρατσισμού

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
4 Σεπτεμβρίου 2020
Cinema

Spider-Man: Αcross the Spider-Verse – Έτσι υφαίνεις ένα πολυσύμπαν

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
15 Ιουνίου 2023
ComicMarvel

Με ποιο κόμμα θα κατέβαιναν στις Ευρωεκλογές οι Avengers;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
23 Μαΐου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?