Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: House of Cards season 5- Το δίκοπο μαχαίρι του ρεαλισμού
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > House of Cards season 5- Το δίκοπο μαχαίρι του ρεαλισμού
Σειρές

House of Cards season 5- Το δίκοπο μαχαίρι του ρεαλισμού

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 22 Ιουλίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 2 Νοεμβρίου 2018
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το Ηοuse of Cards δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι από αυτές τις σειρές που έκτισαν την χρυσή εποχή της τηλεόρασης, ανέβασαν το επίπεδο τόσο ψηλά που πλέον μας φαίνεται φυσιολογικό μεγάλα ονόματα και δημιουργοί του κινηματογράφου να δοκιμάζουν ένα μέσο που μέχρι πριν λίγα χρόνια το σνόμπαραν. Ο Kevin Spacey ως παραγωγός, οι βασικοί πλέον σεναριογράφοι Frank Pugliese και Melissa James  και η Robin Wright  ως σκηνοθέτης (ενός μεγάλου μέρους)  κατάφεραν και έφτιαξαν μια σειρά κυνικής ομολογίας για το πρόσωπο της αστικής πολιτικής, το διάτρητο της και την διασύνδεση της με τα συμφέροντα της αστικής τάξης που δεν χρειάζεται καν να κρυφτούν πίσω από λόμπι και πιέσεις, αλλά πλέον πηγαινοέρχονται αβίαστα και άνετα στα μεγάλα κέντρα εξουσίας τα οποία, ούτως ή άλλως τους ανήκουν.

Αυτά τα θέματα παραμένουν και στην πέμπτη season, όμως πλέον η πραγματικότητα φαίνεται να τα έχει ξεπεράσει,  στο δημιουργικό κομμάτι, γιατί στο κοινωνικό θα αργήσουμε να τα ξεφορτωθούμε. Όσο ο τέταρτος κύκλος προχωρούσε, η Αμερική βρισκόταν σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκλογικές χρονιές της, όπου αμφότεροι οι υποψήφιοι των δύο μεγάλων κομμάτων ήταν το λιγότερο ακατάλληλοι για οποιαδήποτε θέση ευθύνης, πόσο μάλλον την προεδρεία. Ο αμοραλισμός, η ένδεια των πολιτικών και η κυριαρχία των slogan ήταν τα κεντρικά χαρακτηριστικά της περιόδου και αυτά ανέδειξε με εξαιρετικό τρόπο η σειρά. Είδαμε, στο πρόσωπα του μακμπεθικού ζεύγους Underwood το πρότυπο του αστού πολιτικού, όπου είναι πρόθυμος να θυσιάσει τα πάντα, από τα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων πολιτών μέχρι και τις ίδιες τους τις ζωές για να αποκτήσει τον παρανοικό αυτοσκοπό της εξουσίας.

Ωστόσο, μετά την νίκη του Trump και της ακροδεξιάς ρητορικής του, το τοπίο στην αμερικάνικη πολιτική θόλωσε περισσότερο. Από την μία ο νέος πρόεδρος συνεχίζει να προκαλεί με τα ρατσιστικά του σχόλια και πρακτικές (  με καλύτερο παράδειγμα την αντιμουσουλμανική απαγόρευση εισόδου στην χώρα), από την άλλη όμως δεν διαφαίνεται κάποια οργανωμένη μορφή πάλης εναντίον του, πέρα από μια σφοδρή κριτική από μέρη κυρίως του πολιτιστικού τομέα. Η πολιτική στις ΗΠΑ ήταν πάντα θέμα εικόνας και media, ωστόσο πλέον η εικόνα είναι τόσο ρευστή που κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς δείχνει.

Ο πέμπτος κύκλος του House of Cards από την μία το καταλαβαίνει αυτό, από την άλλη όμως δεν μπορεί να προσαρμοστεί εντελώς. Η νέα κατάσταση δεν ευνοεί τα παιχνίδια εξουσίας του Frank, γιατί, πολύ απλά, κανείς δεν ξέρει πλέον το παιχνίδι. Οι κανόνες έχουν αλλάξει, αλλά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να τους εξηγήσει. Έτσι λοιπόν, βλέπουμε την εκλογική διαδικασία να τελειώνει βεβιασμένα και να δίνει την σκυτάλη σε ένα ατέρμονο κυνηγητό ευθυνών, στοιχείων που δεν βγάζουν νόημα αλλά και πολέμου.  Πολύ γρήγορα ο ρυθμός χάνεται και ο τηλεθεατής βρίσκεται χαωμένος ανάμεσα σε υποθέσεις που αφορούν την Ρωσία, την Κίνα, την Μέση Ανατολή, τις ισλαμιστικές οργανώσεις, την κατάσταση στην Συρία αλλά και… τις δημοσιογραφικές βεντέτες και μικροπροβλήματα του Λευκού Οίκου. Μέσα σε όλα αυτά οι δημιουργοί προσπαθούν να πλέξουν, με τον ίδιο τρόπο όπως και στην δεύτερη season (ομολογουμένως την καλύτερη όλης της σειράς) τους συνηθισμένους ιστούς του ζεύγους, όμως αυτή την φορά αποτυγχάνουν.

Ο Willimon καταλαβαίνει πως ο κόσμος άλλαξε, αλλά η αλλαγή αυτή δεν ενδείκνυται για το μακιαβελικό παιχνίδι που έχει στήσει, καθώς η ίδια η πραγματικότητα έχει αποδείξει πως πλέον δεν μπορεί να νικήσει κάποιος σε αυτά τα παιχνίδια. Τα λόμπι των συμφερόντων για να συνεχίσουν να λειτουργούν στρέφονται σε όλο και πιο ακραίες λύσεις, η οργανωμένη πολιτική φαίνεται όλο και λιγότερο ικανή, ενώ το περιβάλλον γίνεται όλο και πιο τοξικό, όλο και πιο επικίνδυνο και αυτό οδηγεί την όποια προσπάθεια να αποτυπωθεί αυτό να μην λειτουργεί. Είναι θλιβερό να βλέπεις μια σειρά, η οποία έχει προδοθεί από τις ίδιες της τις τεχνικές, να χάνει έτσι το ενδιαφέρον των θεατών.

Ακόμα και οι χαρακτήρες φαίνεται να αντιδρούν σε αυτό το περιβάλλον. Ο Frank Underwood που βλέπουμε εδώ είναι ίσως ο πιο “μικρός” Frank που έχουμε δει στην σειρά. Πιεσμένος από παντού, πολιορκημένος μέσα στο μεγάλο, λευκό, δανεικό του σπίτι παρουσιάζεται ανέτοιμος να αντιμετωπίσει την νεά κατάσταση. Οι μηχανορραφίες του δεν δουλεύουν, οι υπηρέτες του αποδεικνύονται όλο και πιο αναποτελεσματικοί, οι προδότες πληθαίνουν. Ο Kevin Spacey (L.A Confidential, Seven, Usual Suspects) βέβαια προσπαθεί να περάσει λίγη από την παλιά δόξα του χαρακτήρα σε κάποιους εξαιρετικούς μονολόγους, ειδικά προς το τέλος, όμως η εντροπία έχει προχωρήσει πάρα πολύ, ο χαρακτήρας πλησιάζει πια το τέλμα των δυνατοτήτων του. Το ίδιο ισχύει και για την Clair της Robin Wrigth (Wonder Woman, Forrest Gump), η οποία παρουσιάζεται σαν τον φυσικό διάδοχο του Frank Underwood.  Λίγο πιο ανθρώπινη, λίγο πιο συναισθηματική αλλά πάντα σκληρή και αποφασισμένη, δεν διστάζει να στείλει στον θάνατο χιλιάδες ανθρώπους σε έναν πόλεμο που δεν την αφορά. Ίσως εδώ οι δημιουργοί προσπάθησαν να φανταστούν ένα μέλλον όπου η νικήτρια των εκλογών θα ήταν η Hilary.  Tαυτόχρονα, το υπόλοιπο προσωπικό των Underwood φαίνεται ξαφνικά άχρηστο, με πρωτεργάτη τον άλλοτε πανίσχυρο  Doug Stamper (Taboo,Black Mirror), ο χαρακτήρας του οποίου πλέον παραπαίει και κουράζει.

Ούτε οι νέες προσθήκες μπορούν να διορθώσουν την κατάσταση, το αντίθετο μάλιστα. Ειδικά η λομπίστικη και μυστήρια παρουσία της Patricia Clarkson (Green Mile, Εasy A) και ο μιντιακός Campbell Scott (The Amazing Spider-Man,Roger Dodger) αδιαφόρησαν εντελώς για την συνεισφορά τους στην ιστορία και το διαπροσωπικό δράμα και απλά αφέθηκαν στο υποτιθέμενο gravitas της παρουσίας τους, το οποίο όμως αμέλησαν να χτίσουν. Ακόμα και σκηνοθετικά, η σειρά δεν έχει να δώσει κάτι πέρα από την ήδη ψυχογραφική της διάσταση και την εστίαση στους χαρακτήρες. Προτιμήθηκε να διατηρηθεί το ίδιο, πετυχημένο μοτίβο, το οποίο όμως πλέον κουράζει, αφού και οι ίδιοι οι χαρακτήρες πλέον δεν αποδίδουν.

Στο House of Cards πλέον βλέπουμε έναν κόσμο που αλλάζει και όπου δεν χωρά τα παλιά συστήματα. Ταυτόχρονα κοιτάμε και μια άλλοτε σπουδαία σειρά που δεν μπορεί να καταλάβει πως τα καλύτερα χρόνια της είναι πίσω.

TAGGED:Beau WillimonCampbell ScottFrank UnderwoodHouse of CardsKevin SpaceyPatricia ClarksonRobin Wrigth
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο 10 λόγοι που τo Spider-man Homecoming είναι η καλύτερη ταινία του αραχνάκια μέχρι τώρα
Επόμενο άρθρο Τα 10+1 anime που κέρδισαν το Ιντερνετ (για τους λάθος λόγους)
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Ηοuse of Cards- Oι Underwood επέστρεψαν με άγριες διαθέσεις!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
2 Μαΐου 2018
Σειρές

Mindhunter-Στο μυαλό του “αποτρόπαιου”

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
3 Δεκεμβρίου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?