Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Η κρυφή πλευρά των War Games
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Games > Η κρυφή πλευρά των War Games
Games

Η κρυφή πλευρά των War Games

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 27 Απριλίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 27 Απριλίου 2019
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Γράφει ο Ανδρέας Στεργιούλας για το yourearticles.com

Παρά το γεγονός ότι πολλοί έχουμε ευχάριστες αναμνήσεις παίζοντας Call of Duty, Battlefield ή άλλα πολεμικά βιντεοπαιχνίδια, η βιομηχανία των war games είχε και έχει βλέψεις που ξεπερνούν την ψυχαγωγία μας. Η ραγδαία ανάπτυξη των military games, όπως θα δούμε και παρακάτω, συνδέεται άμεσα με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς και με τους στόχους της εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής που εφάρμοσε στο πλαίσιο των ενόπλων δυνάμεων.

Την δεκαετία του ’60, και πιο συγκεκριμένα το 1961, η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, υπό την ηγεσία του J.F. Kennedy, θέλοντας να ανταγωνιστεί την ανάπτυξη της Ρωσίας σε σχέση με την εξερεύνηση του διαστήματος, άρχισε να αναζητά τρόπους για την πιο λεπτομερή μελέτη του. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, δόθηκε η αφορμή σε ορισμένα πανεπιστήμια να δημιουργήσουν μία μορφή παιχνιδιών που θα αποτελούσαν τους προγόνους των war games. Ένα χρόνο αργότερα το πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης (M.I.T.) με τον αρχιμηχανικό Steven Russel και τους συνεργάτες του, χρησιμοποιώντας τον καινοτόμο για την εποχή προγραμματιζόμενο επεξεργαστή dec-pdp1, δημιούργησε το «SPACE WAR!».

Το παιχνίδι αυτό, έχοντας ως θέμα τη μονομαχία δύο διαστημόπλοιων (στην πιο απλουστευμένη μορφή τους), μπορεί να φαντάζει απλοϊκό. Παρόλα αυτά για την εποχή του αποτελούσε τεράστιο επίτευγμα. Πάνω σε αυτήν την καινοτομία βασίστηκε και ένα από τα πλάνα της πολιτικής ηγεσίας των Η.Π.Α. Τα βιντεοπαιχνίδια πολεμικού χαρακτήρα αποτέλεσαν έναν «ελβετικό σουγιά» στα χέρια των κυβερνήσεων της Αμερικής. Η ύπαρξη υπολογιστών έδωσε την ευκαιρία για μια νέου τύπου εκπαίδευση των ενόπλων μονάδων. Υπό κανονικές συνθήκες η στρατιωτική εκπαίδευση απαιτούσε μεγάλα χρονικά διαστήματα, μετακινήσεις καθώς και τεράστιες δαπάνες. Η εκπαίδευση, μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια σε υπολογιστές, πέρα από την ταχύτητα την οποία προσέφερε, παρουσιάστηκε και ως μία πολύ οικονομική επιλογή, λύνοντας τα χέρια όλων. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας δημιουργήθηκαν παιχνίδια όπως το «Flight simulator» για την μονάδα των πιλότων αεροσκαφών αλλά και το θρυλικό «America’s Army» για τον στρατό ξηράς. Οι Η.Π.Α. αποτέλεσαν μόνο μία από τις πολλές χώρες που χρησιμοποίησαν τέτοιου είδους εκπαίδευση για το ένοπλο προσωπικό (Ισραήλ, Μ. Βρετανία κ.α.)

Πέραν όμως της εκπαίδευσης, τα war games επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για δυο ακόμα σημαντικούς σκοπούς. Κύριο άξονα για αυτή την χρήση αποτέλεσε το αντιπολεμικό κλίμα στα τέλη του 1960 και στις αρχές του 1970 μετά τον ανεπιτυχή, για την Αμερική, πόλεμο του Βιετνάμ. Αυτές οι εξελίξεις είχαν ως αποτέλεσμα την μεγάλη αποχή από τον στρατό και τα σχετικά με αυτόν θέματα. Οι Η.Π.Α., έχοντας ανάγκη να αντιστρέψουν το κλίμα που επικρατούσε, κατέφυγαν στην βιομηχανία των πολεμικών παιχνιδιών για ακόμα μια φορά. Χρησιμοποιώντας παιχνίδια όπως το «America’s Army», που πλέον ήταν διαθέσιμο και στο ευρύ κοινό, κατάφερε να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος αντιμετώπισης του πολέμου.

Το ενδιαφέρον του κοινού στον φαντασιακό κόσμο των war games όλο και αυξάνονταν, λόγω της ψυχοκοινωνικής ικανοποίησης που προσέφερε στον χρήστη, με αποτέλεσμα η απήχηση που είχε στις νεαρές ηλικιακά ομάδες, να μετατραπεί σε αύξηση των υποψηφίων προς κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις και κυρίως σε νέους τομείς όπως ο χειρισμός μη επανδρωμένων στρατιωτικών αεροσκαφών (Drone handlers). Χαρακτηριστικό παράδειγμα της έντονης τάσης για είσοδο στην νέα αυτή μορφή των ενόπλων δυνάμεων είναι στρατολόγηση παικτών των εν λόγω παιχνιδιών για καίριες θέσεις στον στρατό. Εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας των πολεμικών παιχνιδιών η κοινή γνώμη φάνηκε να ανασχηματίζει την μέχρι πρότινος άποψή της και παράλληλα να συμμετέχει πιο ενεργά στα εν λόγω ζητήματα.

Ολοκληρώνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί η σημασία της κατασκευής του εχθρού σε αυτά τα παιχνίδια. Το κομμάτι του εικονικού αντιπάλου σίγουρα δεν αφέθηκε στην τύχη του. Αντίθετα, οι δημιουργοί, ακολουθώντας μια σταθερή στάση απέναντι στην αποτύπωση του εχθρού, τον σκιαγράφησαν χρησιμοποιώντας πολύ συγκεκριμένα φυλετικά και εθνογραφικά χαρακτηριστικά. Στο μεγαλύτερο μέρος τους, τα war games εμφανίζουν ως εχθρό άνδρες που κινούνται έξω από τα δυτικά πρότυπα (από Μ. Ανατολή, Αφρική κ.α.) προσδίδοντάς τους την ιδιότητα του τρομοκράτη. Ταυτόχρονα, αυτή η κατανομή ρόλων καθιστά ως αυτονόητη την ιδιότητα του Δυτικοευρωπαίου ή Αμερικάνου ως ήρωα στον φαντασιακό αυτόν κόσμο. Η απεικόνιση αυτή σε συνδυασμό με τα παραπάνω στοιχεία καθιστούν το gaming ως μια «χρήσιμη» πλατφόρμα με ψυχαγωγικό αλλά και «ενημερωτικό» ενδιαφέρον για όσους μπορούν να την «χειριστούν»!

Δικτυογραφία:

https://www.theguardian.com/science/2018/apr/15/its-going-to-happen-is-world-ready-for-war-in-space

https://www.independent.co.uk/voices/army-military-video-game-fortnite-battlegrounds-call-duty-esports-defence-a8648656.html

https://www.theguardian.com/technology/2012/mar/18/video-games-propaganda-tools-military

https://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/10/playing-war-how-the-military-uses-video-games/280486/

http://museum.mit.edu/150/25

Βιβλιογραφία:

Καραμπελιάς, Γ., (2015), Θέματα στρατιωτικής Κοινωνιολογίας, Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα.

Halter, E., (2006), From Sun Tzu to xbox ,war and video games, Thunder’s Mouth Press, New York.

TAGGED:America's ArmyBattlefieldCALL of dutyFlight simulatorSpace war
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Ο Thanos μπόρεσε να φανταστεί το τέλος του κόσμου, αλλά όχι του καπιταλισμού
Επόμενο άρθρο Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Board Games

Risk 2210 A.D – Από το πρόσφατο παρελθόν, στο τρομακτικό μέλλον

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
4 Μαρτίου 2018
GamesVideogames

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS: PUBG – Το videogame του 2017

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
5 Φεβρουαρίου 2018
GamesVideogames

Παίζοντας Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο- Σημειώσεις για τον πόλεμο στα ψηφιακά παιχνίδια

admin
admin
6 Αυγούστου 2018
Games

Πώς μπορούν τα video games να διδάξουν ιστορία στα παιδιά;

admin
admin
2 Φεβρουαρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?