Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Η Λευκή Καραϊβική- Ο τροπικός του αστυνομικού δράματος
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Αστυνομική > Η Λευκή Καραϊβική- Ο τροπικός του αστυνομικού δράματος
ΑστυνομικήΒιβλία

Η Λευκή Καραϊβική- Ο τροπικός του αστυνομικού δράματος

Δημήτρης Τζάνογλος
Από Δημήτρης Τζάνογλος
Δημοσιεύτηκε 3 Δεκεμβρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 10 Μαρτίου 2020
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μαύρο Αλγέρι, Κόκκινη Μασσαλία και Παρίσι Μπλουζ. Τρία μυθιστορήματα με τα οποία ο Μωρίς Αττιά κατάφερε να σταθεί στα χνάρια της Τριλογία της Μασσαλίας, που περίπου μια δεκαετία νωρίτερα είχε κυκλοφορήσει ο Ζαν-Κλοντ Ιζζό, αφήνοντας παρακαταθήκη ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας στη Γαλλία. Εμφανώς επηρεασμένος από αυτό το έργο, ο Μωρίς Αττιά έγραψε την παραπάνω τριλογία, αφήνοντας το δικό του λογοτεχνικό σημάδι. Εννέα χρόνια μετά το Παρίσι Μπλουζ, επιστρέφουν στο χαρτί οι ήρωες που πρωταγωνίστησαν στα προηγούμενα έργα, με τον Αττιά να ξεκινάει μια καινούργια τριλογία με τη Λευκή Καραϊβική (εκδόσεις Πόλις, 2018) αυτή τη φορά μεταξύ του 1976 και του 1981, προσθέτοντας έτσι ένα ακόμα κομμάτι στο πολύχρωμο μυθιστορηματικό μωσαϊκό του.

Ο Πάκο Μαρτίνεθ, πρωταγωνιστής της προηγούμενης τριλογίας επιστρέφει πάλι στο χαρτί, ο οποίος έχει πλέον παρατήσει το επάγγελμα του αστυνομικού, και εργάζεται ως αρθρογράφος υπηρετώντας την μεγάλη του αγάπη, που δεν είναι άλλη από τον κινηματογράφο. Η γυναίκα του, Ιρέν, εξακολουθεί να έχει το καπελάδικό της και ζουν μια φαινομενικά ήρεμη ζωή με την κόρη τους, μετά τα γεγονότα των προηγούμενων βιβλίων. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, ο Τιγκράν «Κουπί» Κουπιγκιάν, πρώην συνεργάτης του Πάκο, και η σύντροφός του, η Εύα, επανεμφανίζονται μετά από την Κόκκινη Μασσαλία, όταν είχαν αναγκαστεί να αυτοεξοριστούν στις Γαλλικές Αντίλλες και την Γουαδελούπη.

Ο Κουπί όντας χωμένος στο αλκοόλ, πλέον εργάζεται ως νυχτοφύλακας σε ένα εργοτάξιο, όπου θα γίνει άθελά του, μάρτυρας της δολοφονίας του αφεντικού του. Οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στη ζωή του εκεί, αλλά και με το τι έχει συμβεί μεταξύ αυτού και της Εύας, θα τον οδηγήσουν να ζητήσει την βοήθεια του Πάκο από την Μητροπολιτική Γαλλία. Ο Πάκο δεν αρνείται την βοήθεια στον πρώην σύντροφό του, και πετάει για τις Γαλλικές Αντίλλες. Εκεί θα συναντήσει έναν Κουπί πολύ διαφορετικό από αυτόν που είχε αφήσει, καθώς και μία περιοχή τελείως διαφορετική σε γεωγραφία, κουλτούρα, ακόμα και στη λειτουργία του υποκόσμου της.

Η συνταγή που είχε εφαρμόσει ο Αττιά στα προηγούμενα βιβλία δεν αλλάζει, και έτσι για ακόμα μία φορά, βλέπουμε την ζωή και την ψυχολογία των χαρακτήρων να κερδίζει την παράσταση συγκριτικά με την αστυνομική πλοκή, η οποία πάντως κάνει εντονότερη την παρουσία της από το αμέσως προηγούμενο βιβλίο, Παρίσι Μπλουζ. Η αριστοτεχνική χρήση του πρώτου προσώπου στην αφήγηση από τον Αττιά είναι πάλι παρούσα, με τον αφηγητή να αλλάζει σε κάθε κεφάλαιο δίνοντας την σκυτάλη από τον Πάκο στον Κουπί και στην Ιρέν, μέχρι και σε άλλους φαινομενικά λιγότερο σημαντικούς χαρακτήρες.

Οι κοινωνικοί και ψυχολογικοί προβληματισμοί των χαρακτήρων ήταν πάντα παρόντες στα έργα του Αττιά, αρκετά έντονα μάλιστα. Αυτή τη φορά ο συγγραφέας επιχειρεί μια περισσότερο ψυχολογική προσέγγιση και παρουσιάζει τα προβλήματα που κάνουν αναπόφευκτα την εμφάνισή τους στην κοινή πλέον ζωή του Πάκο και της Ιρέν από τη μία, και από την άλλη δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον ερωτισμό όλων των χαρακτήρων και στις σεξουαλικές τους ιδιαιτερότητες. Μάλιστα, υπάρχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πορνογραφικό», περιγράφοντας μία ιδιαίτερη ερωτική παράσταση υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μότσαρτ. Αυτές αναφορές στην σεξουαλικότητα, δείχνουν να βρίσκονται εκεί ως κομμάτι της τροπικής αυτής περιοχής, καθώς οι χαρακτήρες δεν ξεχνάνε να αναφέρονται σε αυτή πολύ συχνά με χαρακτηρισμούς όπως «νησί των φαλλοκρατών» και προτάσεις σαν αυτή που η Ιρέν χρησιμοποίησε χαρακτηριστικά λέγοντας πως έχει  «… την εντύπωση ότι εδώ όλες οι γυναίκες είναι ξελογιάστρες και όλοι οι άνδρες αρσενικά σε περίοδο αναπαραγωγής».

Φυσικά δε θα μπορούσαν από ένα βιβλίο του Αττιά να λείπουν οι αναφορές στην κοινωνία και την πολιτική της περιοχής στην οποία διαδραματίζεται το εκάστοτε έργο. Είναι εμφανές, πάντως, σε σημεία πως ο συγγραφέας δε γνωρίζει τόσο καλά τη Γουαδελούπη όπως παραδείγματος χάριν τη Μασσαλία, το Παρίσι και κυρίως το Αλγέρι, παρόλ’ αυτά φροντίζει να παρουσιάσει αρκετά στοιχεία της κουλτούρας της περιοχής εκεί, ωστόσο ο σχολιασμός τον κοινωνικοπολιτκών γεγονότων αυτή τη φορά παραμένουν στο πλαίσιο των ντόπιων έγχρωμων κατοίκων, που αν και πλέον δεν υφίσταται τυπικά η δουλεία, εκείνοι ακόμα εργάζονται ως επί το πλείστον για τους λευκούς έχοντες, και για το έντονο λαθρεμπόριο ποτών και ναρκωτικών που φαίνεται ως ένα κομμάτι της καθημερινότητας της περιοχής. Αυτή η διαφορά μεταξύ της πολιτικής της προηγούμενης τριλογίας και της Λευκής Καραϊβικής εν μέρει φαντάζει φυσιολογική, καθώς τα προηγούμενα βιβλία λάμβαναν χώρα σε μία πολύ ταραγμένη περίοδο που περιελάμβανε τον Πόλεμο της Αλγερίας και τον Μάη του ’68, ενώ τώρα βρισκόμαστε περίπου μια δεκαετία μετά από αυτά τα γεγονότα.

Εν κατακλείδι ο Αττιά, παρουσιάζει για ακόμα μια φορά ένα πολύ δυνατό αστυνομικό μυθιστόρημα με στοιχεία δράματος, στο οποίο το λευκό χρώμα ταιριάζει απόλυτα στον τίτλο του, καθώς δεν καταφέρνει από τη μία να επιτύχει τον έντονο χρωματισμό της προηγούμενης τριλογίας, αλλά δείχνει πως αυτή η νέα τριλογία, μπορεί να πατήσει και με το παραπάνω στα χνάρια που φρόντισε ο ίδιος ο συγγραφέας να δημιουργήσει.

TAGGED:Maurice AttianoirΓαλλικό noirεκδόσεις ΠόλιςΛευκή ΚαραϊβικήΜωρίς Αττιά
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΔημήτρης Τζάνογλος
Γεννηθείς το 1992 και μεγαλωμένος ανάμεσα στους πατρικούς δίσκους, κατέληξε από μικρός πως ο ένας και μοναδικός θεός είναι o Lemmy. Η Agatha Christie και ο Stephen “βασιλιάς” Κing έφεραν σε μία βαρυσήμαντη θέση την λογοτεχνία δίπλα στη μουσική και ιδιαιτέρως στον σκληρό ήχο. Στον ελεύθερό του χρόνο κρίνει δουλειές αλλονών.
Προηγούμενο άρθρο Άγρια Ερημιά- Μια ματιά στην άγρια, σύγχρονη πραγματικότητα
Επόμενο άρθρο Ι choose….the horror! Η σκοτεινή καταγωγή 10+1 Pokemon!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ΑστυνομικήΒιβλία

Άκου, Πτώμα, να Μαθαίνεις- Τα κουρέλια εμπνέουν ακόμα

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
28 Αυγούστου 2018
Βιβλία

Τη Nύχτα, Όλα Τα Αίματα Είναι Μαύρα- Στο σκοτάδι του Μεγάλου Πολέμου

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
3 Δεκεμβρίου 2019
ΑστυνομικήΒιβλία

Κρύο Χώμα- Ένα “γκρίζο” νουάρ στο ματωμένο Μπέλφαστ

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
3 Ιουλίου 2018
ΑστυνομικήΒιβλία

Θρυλική ζωή, Πεζός Θάνατος- Η Ισπανία δηλώνει παρούσα

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
11 Αυγούστου 2018
ComicΒιβλία

Ποια βιβλία/comics να διαβάσετε δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο;

admin
admin
27 Δεκεμβρίου 2018
ΑστυνομικήΒιβλία

Οι Περιπέτειες των Μαν και Στελάν- Μεταπάλπ γουέστερν εν Αθήναις

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
7 Μαρτίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?