Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Η Κόμισσα του Αίματος – Η γυναίκα – βαμπίρ του 16ου αιώνα
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Horror > Η Κόμισσα του Αίματος – Η γυναίκα – βαμπίρ του 16ου αιώνα
HorrorΒιβλία

Η Κόμισσα του Αίματος – Η γυναίκα – βαμπίρ του 16ου αιώνα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 14 Δεκεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 15 Δεκεμβρίου 2021
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Διάφορα ιστορικά πρόσωπα έχουν διατηρηθεί στη συλλογική μνήμη ως αυταρχικοί και στυγνοί εξουσιαστές, που καταπίεζαν με υπέρμετρη ματαιοδοξία το λαό τους και εκδικούνταν άσπλαχνα τους εχθρούς τους. Τα θύματα του Ολοκαυτώματος που ενορχήστρωσαν ο Χίτλερ και το Ναζιστικό του Κόμμα, οι νεκροί από τις φλόγες τις οποίες άναψε ο Νέρωνας με σκοπό να καταστρέψει την αρχαία Ρώμη, τα αμέτρητα πτώματα που άφηνε στο διάβα του προς τη Δύση ο ανίκητος στρατός του Τζέγκις Χαν, υπενθυμίζουν ότι δεν υπάρχουν όρια στην ανθρώπινη μοχθηρία, ιδιαίτερα όταν αυτή συνδυάζεται με ισχυρή στρατιωτική δύναμη και απόλυτη πολιτική εξουσία.

Ποιο είναι όμως εκείνο το κρίσιμο σημείο, στο οποίο η ασύλληπτη βία μοιάζει να ξεπερνά τα όρια του ανθρώπινου, ώστε πλέον να παραλληλίζεται με το αποτέλεσμα των ενστίκτων ενός θηρίου, ενός πλάσματος που έχει αποβάλλει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του; Εκεί είναι που επιδρά η ανθρώπινη φαντασία, οι μύθοι, οι θρύλοι και οι παραδόσεις, που προσπαθούν να αποδώσουν το κακό με όρους υπερφυσικούς. Με αυτό τον τρόπο γεννήθηκαν θρυλικές  μορφές της ανθρώπινης φαντασίας που διατηρούν την παράδοση του τρόμου μέχρι και σήμερα, όπως το τέρας του Φρανκενστάιν της Mary Shelley, ο Δράκουλας του Bram Stoker ή ακόμα και ο αιμοδιψής κλόουν από το Αυτό του Stephen King. Ακόμα όμως και οι πιο απ-άνθρωπες απ’ αυτές τις μορφές, στον πυρήνα τους διατηρούν κάποια βασικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά, αφού -εν πολλοίς- είναι εμπνευσμένα απ’ τις σκοτεινότερες μορφές του ανθρώπινου είδους.

Μία από τις πιο αιμοδιψείς προσωπικότητες του παρελθόντος, της οποίας η ιστορία έχει αποτελέσει σημείο έμπνευση για θρυλικές φιγούρες της λογοτεχνίας του τρόμου, αποτελεί η Κόμισσα Ελίζαμπεθ Μπάθορυ, η αποκαλούμενη και ως πρώτη γυναίκα serial killer, αφού στο παλάτι που διαβιούσε στην Ουγγαρία του 16ου αιώνα, είχε βασανίσει και σκοτώσει περισσότερες από 600 κοπέλες, κυρίως φτωχές, ενώ πίστευε ότι θα λειτουργούσε σαν ελιξίριο νεότητας το να κάνει μπάνιο στο αίμα παρθένων κοριτσιών. Την ιστορία της Μπάθορυ είχε αναπλάσει το 1966 (λίγα χρόνια πριν αυτοκτονήσει) μία απ’ τις σημαντικότερες ποιήτριες της Αργεντινής του 20ου αιώνα, η Alejandra Pizarnik. Το πεζογράφημά της La condesa sangrienta, ένα απ’ τα τελευταία έργα της ζωής της, πρόσφατα μεταφράστηκε για πρώτη φορά στα ελληνικά απ’ τις εκδόσεις Οξύ και πλέον κυκλοφορεί σε μία πολυτελή (και οπτικά θεσπέσια) εικονογραφημένη έκδοση δια χειρός (του επίσης Αργεντίνου) Santiago Caruso.

Το βιβλίο αποτελείται από μικρές ιστορίες που έχουν τη μορφή ολιγοσέλιδων διηγημάτων. Η λιτότητα της αφήγησης και ο τρόπος χειρισμού της γλώσσας μαρτυρούν την ποιητική μήτρα απ’ την οποία προήλθαν, παρόλο που το συγκεκριμένο έργο η Pizarnik το έχει γράψει σε πεζογραφική μορφή. Στη διήγηση της Pizarnik η Κόμισσα Μπάθορυ απεικονίζεται ως μία αιμοδιψής γυναίκα που βρίσκει την ευτυχία βασανίζοντας και σκοτώνοντας ανυπεράσπιστες κοπέλες παγιδευμένες στο κάστρο της. Ο θάνατος είναι μία τελετή για την Κόμισσα Μπάθορυ, η οποία εφευρίσκει νέους τρόπους να διασκεδάζει τα σαδιστικά της ένστικτα, χρησιμοποιώντας κάθε λογής όπλα, διάφορες φονικές κατασκευές, αλλά και τη βοήθεια του υπηρετικού της προσωπικού. Πέραν των ευεργετικών ιδιοτήτων που πιστεύει ότι έχει το αίμα των νεαρών παρθένων, με το οποίο λούζεται προσδοκώντας έτσι να διατηρήσει αναλλοίωτη την νεότητά της, παράλληλα απολαμβάνει το θάνατο ως ιεροτελεστία και τη βία ως φετίχ. Ως εκ τούτου δικαίως της έχει αποδοθεί το προσωνύμιο «γυναίκα – βαμπίρ», αφού δεν σκοτώνει μονάχα για να ζήσει (για να διατηρήσει την ομορφιά της νεαρής της ηλικίας για την ακρίβεια), αλλά και για την απόλαυση του φρέσκου αίματος, της σάρκας των θυμάτων της.

Υπό το πρίσμα των διηγήσεων της Pizarnik, η επιθυμία της Κόμπισσας Μπάθορυ για την επανάληψη της ιεροτελεστίας του θανάτου ήταν ακόμα ισχυρότερη κι από την ερωτική επιθυμία. Βέβαια τα βασανιστήρια στα οποία υπέβαλε τα νεαρά της θύματα, προτού τα καταδικάσει σε τραγικό θάνατο, συνήθως περιλάμβαναν και τη σεξουαλική τους κακοποίηση. Εξάλλου τα θύματά της ήταν πάντοτε γυμνά, εντελώς ανυπεράσπιστα και εκτεθειμένα στις βίαιες διαστροφές της.

«Η γύμνια είναι ίδιον του θανάτου. Το ίδιο και η συνεχής ενατένιση αυτών των γυμνών πλασμάτων που έχουν βγάλει όλα τα ρούχα τους για εκείνη»

 Όμως η Κόμισσα δεν μπορούσε να βρει στη σεξουαλική επαφή την απόλαυση που της προσέφεραν οι θανατηφόρες τελετές της. Αντιθέτως για εκείνη η σεξουαλική συνεύρεση δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μία προσομοίωση του θανάτου, στον οποίο εύρισκε την αληθινή απόλαυση.

«Αν λοιπόν η σεξουαλική πράξη συνεπάγεται ένα είδος θανάτου, η Ερζέμπετ Μπάθορι χρειαζόταν έναν πρόδηλο θάνατο, απλό όσο και χυδαίο, για να μπορέσει κι εκείνη να «πεθάνει» από τον αλληγορικό θάνατο που προκαλεί ένας οργασμός»

Η εικονογράφηση του Santiago Caruso δίνει φρέσκια πνοή στο κείμενο της Pizarnik. Το πανέμορφο ασπρόμαυρο σχέδιό του είναι βυθισμένο στο κόκκινο του αίματος και του θανάτου. Σε μεσαιωνικό φόντο και με εμφανή στοιχεία γοτθικής αρχιτεκτονικής, οι εικόνες του Caruso είναι γεμάτες μυθολογικές και καλλιτεχνικές επιρροές.  Τα μονοσέλιδα ή δισέλιδα έργα του Caruso δίνουν μορφή στις ανατριχιαστικές αφηγήσεις του κειμένου, μεταφέροντάς μας σε τοπία που ίσως να αποτελούν διαφορετικές εκδοχές της Κόλασης.

Η Κόμισσα Μπάθορι «ξεπέρασε κάθε όριο κι έφτασε στα βάθη της ακολασίας», σύμφωνα με τα λόγια της Pizarnik. Όμως οι πραγματικές αιτίες των εγκλημάτων της θα μείνουν για πάντα ένα άλυτο μυστήριο. Ήταν άραγε ο φόβος της για τα γηρατειά και το θάνατο που την ώθησαν σε αυτές τις απάνθρωπες πράξεις; Μήπως μέσω της τελετουργικής επανάληψης του συμβάντος του θανάτου επιχειρούσε να εξοικειωθεί με αυτόν; Ή μήπως πράγματι είχε πιστέψει στα μάγια και τις δεισιδαιμονίες; Ίσως να νόμιζε ότι η εξουσία και τα πλούτη της θα ήταν ικανά να υπερνικήσουν τον χρόνο; Ή μάλλον όλη αυτή της η συμπεριφορά ήταν μία ανηλεής προσπάθεια προσωπικής της διαφυγής από τη μελαγχολία που επικρατούσε στην εποχή της, μία αιμοσταγής διασκέδαση χωρίς τύψεις; Οι ερμηνείες θα παραμείνουν για πάντοτε ανοιχτές και θα συνεχίζουν να διαδίδονται μαζί με την ασύλληπτα θανατηφόρα ιστορία της Κόμισσας Μπάθορι.

TAGGED:Alejandra PizarnikBram StokerLa condesa sangrientaSantiago CarusoΑργεντινήδράκουλαςεκδόσεις ΟξύΚόμισσα Ελίζαμπεθ ΜπάθορυΚόμισσα του ΑίματοςΟυγγαρία
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Anxiety Sketches – Ένας μοντέρνος θάνατος
Επόμενο άρθρο Τα Θέλουμε Όλα – Το εμβληματικό βιβλίο του Μπαλεστρίνι σε comic
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

HorrorΒιβλία

Δίψα για Αίμα – Children of the Corn από την αντίστροφη! Οι ενήλικες αντεπιτίθενται

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
21 Ιανουαρίου 2019
ComicMarvel

Hawkeye: Η Ζωή μου ως Όπλο – Το comic πίσω από τη σειρά

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
5 Ιανουαρίου 2022
ComicDC

Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
17 Φεβρουαρίου 2025
ComicMarvel

Daredevil- Ο Frank Miller και η επανεφεύρεση ενός χαρακτήρα

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
13 Απριλίου 2018
Βιβλία

Οι Δουβλινέζοι – Joyce-y road to Dublin

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
26 Μαρτίου 2018
HorrorΒιβλία

Το Δωμάτιο Της Ναόμι -Μια ιστορία φαντασμάτων γεμάτη λαβκραφτικό τρόμο και body horror

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
7 Σεπτεμβρίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?