Η Κίτι Τάλμποτ βρίσκεται σε άμεση ανάγκη συζύγου: μετά τον θάνατο και των δύο γονιών της και τα υπέρογκα χρέη που κληρονόμησε από τον πατέρα της, ο μόνος τρόπος να εξασφαλίσει τις τέσσερις μικρότερες αδελφές της και να διατηρήσει την κατοικία τους στο Μπίντιγκτον του Ντόρσετσαϊρ είναι η απόκτηση ενός συζύγου με διόλου ευκαταφρόνητο ετήσιο εισόδημα, και η πρόσφατη διάλυση του αρραβώνα της δεν βοηθά καθόλου στην επίτευξη αυτού του σκοπού. Γι’ αυτό, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και, μαζί με τη μικρότερη αδελφή της, Σέσιλι, αφήνουν το ήσυχο Μπίντινγκτον για το πολύβουο Λονδίνο και τις περίσσειες προοπτικές επιτυχημένου γάμου που αυτό προσφέρει. Εκεί, τις φιλοξενεί η θεία από την πλευρά της μητέρας τους, Ντόροθι, η οποία αναλαμβάνει να μεταμορφώσει την εμφάνισή τους και να τις συστήσει σε όλους τους πλούσιους και περιζήτητους εργένηδες της πόλης – όμως η Κίτι στοχεύει ψηλότερα, στη λονδρέζικη αριστοκρατία.
Ο μόνος άντρας με αρκετά υψηλό εισόδημα για να αποπληρώσει το χρέος τους και να εξασφαλίσει την ίδια και τις αδελφές της διά παντός είναι ο νεαρός κύριος Ντε Λέισι, μέλος της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου, και η Κίτι, μέσα από ποικίλες τεχνουργίες και μηχανορραφίες, καταφέρνει να βρεθεί στον κύκλο του και να τρυπώσει στο μυαλό του. Μόνο ανάχωμα στα σχέδιά της, ο μεγαλύτερος αδελφός του, Λόρδος Ράντκλιφ, που επιστρέφει εσπευσμένα στο Λονδίνο για να σώσει τον αδελφό του από την επίδοξη προικοθήρα. Ο μόνος τρόπος να σταματήσει την πορεία της Κίτι προς την καρδιά του αδελφού του είναι να συμφωνήσει να τη βοηθήσει στο σχέδιό της, την αλίευση του πλουσιότερου μνηστήρα της λονδρέζικης Σεζόν. Όμως, όσο περισσότερο χρόνο περνούν μαζί, θα συνειδητοποιήσουν πως δεν είναι τόσο διαφορετικοί όσο αρχικά νόμιζαν και πως το κοινωνικό χάσμα μεταξύ τους δεν είναι αγεφύρωτο.
Το πρώτο μυθιστόρημα της Βρετανίδας Sophie Irwin, που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ψυχογιός σε μετάφραση Σέβυς Σπυριδογιαννάκη, είναι ένα ζουμερό ρομαντικό μυθιστόρημα εποχής, στα χνάρια του Bridgerton και της ολοένα αυξανόμενης δημοφιλίας του, γραμμένο όμως με πολύ περισσότερο βάθος, χαρακτήρες πιο πολυεπίπεδους και ρεαλιστικούς και φεμινιστικές προεκτάσεις γυναικείας ενδυνάμωσης. Συνεχίζοντας και εξελίσσοντας το είδος του ρομάντζου εποχής, μυθιστορημάτων με κεντρική θεματική τους τα φλερτ, τα κόρτε και τους φλογερούς έρωτες των δεσποινίδων που κάνουν το ντεμπούτο τους στη λονδρέζικη Σεζόν του 19ου αιώνα, η Irwin πλάθει μια ηρωίδα πεισματάρα, ισχυρογνώμονα και δυναμική, αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί την κοινωνική οριοθέτηση και την ανδρική παντοδυναμία της εποχής προς όφελός της, ανεστραμμένο είδωλο των ηρωίδων της Jane Austen.
Σε μια ιστορική εποχή και μια κοινωνική δομή όπου η θέση της γυναίκας βρισκόταν αποκλειστικά εντός των οικιακών τειχών, κτήμα μεταβιβαζόμενο από τα χέρια του πατέρα σε αυτά του συζύγου, όπου η έκβαση της ζωής και της τύχης της καθοριζόταν εξ ολοκλήρου από την επίτευξη ή μη ενός πλούσιου και επιτυχημένου γάμου μέσω του οποίου θα ανελισσόταν κοινωνικά, η ηρωίδα της Irwin δράττεται της ευκαιρίας της και εκμεταλλεύεται το κοινωνικό σύστημα του νυφοπάζαρου που ουσιαστικά αποτελεί η Σεζόν για να εξασφαλίσει τον πλουσιότερο δυνατό γαμπρό. Σε μια κοινωνία που δεν επιτρέπει την πρόσμειξη των τάξεων, των κοινών θνητών με την αριστοκρατία, όπου το μέλλον των γυναικών προκαθορίζεται από τη θέση τους στην κοινωνική διαστρωμάτωση, εν πολλοίς καταδικασμένες να εγκλωβίζονται σε γάμους δίχως συναίσθημα αποκλειστικά για το συμφέρον της οικογένειάς τους, η Κίτι Τάλμποτ επιδεικνύει την ίδια υπολογιστικότητα, ραδιουργία και στοχοπροσήλωση με έναν άνδρα, φεμινιστικό αντιπρόταγμα στον κομφορμισμό στις κοινωνικές συμβάσεις της εποχής.
Το enemies–to–lovers trope συναντά την Ωραία μου κυρία, όσο οι συμφωνηθείσες προσπάθειες του Λόρδου Ράντκλιφ να διδάξει στη δεσποινίδα Τάλμποτ το savoir vivre και την ετικέτα της υψηλής κοινωνίας διαδέχονται τους λεκτικούς διαξιφισμούς και τις πνευματώδεις, συχνά ξεκαρδιστικές, λογομαχίες τους, και η σπίθα μεταξύ τους φουντώνει ολοένα και περισσότερο. Και οι δύο πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες είναι φυλακισμένοι σε όσα η οικογένειά τους αναμένει από εκείνους, στην τάξη και στην κοινωνική θέση τους: η Κίτι Τάλμποτ είναι εφ’ όρου ζωής στιγματισμένη από το σκανδαλώδες παρελθόν της οικογένειάς της που αψήφησε τις κοινωνικές συμβάσεις και από τα υπέρογκα χρέη του πατέρα της και είναι έτοιμη να θυσιάσει την προσωπική της ευτυχία με έναν γάμο δίχως αγάπη στον βωμό του συμφέροντος των αδελφών της, ενώ ο Τζέιμς Ράντκλιφ στοιχειώνεται από έναν πατέρα με υπερβολικά πολλές προσδοκίες για το πρόσωπό και τον τίτλο του και ένα τραυματικό παρελθόν στο πεδίο της μάχης που δυσκολεύεται να λησμονήσει. Σιγά σιγά θα συνειδητοποιήσουν πως μόνο μεταξύ τους μπορούν να είναι πραγματικά ειλικρινείς, να αφήσουν πίσω τις άμυνες και τις πανοπλίες τους και να εκμυστηρευτούν τα μυστικά και τις μύχιες σκέψεις τους. Θα μπορέσουν, όμως, να παραβλέψουν τις προκαταλήψεις, τα προνόμια, τις προδιαμορφωμένες αντιλήψεις και τις αγκυλώσεις τους, και να αποδεχθούν τα αληθινά αισθήματά τους;
Εκτός από τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες, η Irwin έχει δημιουργήσει και μια σειρά από διασκεδαστικούς, καλογραμμένους δευτερεύοντες χαρακτήρες, από την κατά φαντασίαν ασθενή Λαίδη Ράντκλιφ μέχρι τον δειλό, ευεπηρέαστο Άρτσι και από τη μελετηρή, εσωστρεφή Σέσιλι μέχρι την πληθωρική θεία Ντόροθι, ενώ η αναπαράσταση εποχής είναι πλούσια, γλαφυρή και πλήρως πειστική. Η Irwin έχει μελετήσει επισταμένως το ιστορικό μυθιστόρημα εποχής, έχει αποκτήσει βαθιά γνώση της κοινωνικής ετικέτας, διαστρωμάτωσης και συμβάσεων του 19ου αιώνα, και έχει δομήσει ένα σπαρταριστό, απολαυστικό ρομάντζο εποχής, φόρο τιμής στις καλύτερες στιγμές της Jane Austen. Διαβάζεται απνευστί.