Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Οι Προφήτες – Queer έρωτας την εποχή της δουλείας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Οι Προφήτες – Queer έρωτας την εποχή της δουλείας
Βιβλία

Οι Προφήτες – Queer έρωτας την εποχή της δουλείας

Μαριάννα Τσότρα
Από Μαριάννα Τσότρα
Δημοσιεύτηκε 4 Οκτωβρίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 4 Οκτωβρίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Αιζάια ήταν του Σάμιουελ και ο Σάμιουελ του Αιζάια: σκλάβοι και οι δύο στη φυτεία των Χάλιφαξ, επονομαζόμενη και ως το Κενό, τις νύχτες είναι εραστές, μέσα στον στάβλο και υπό το φεγγαρόφωτο ξεχνούν τις οδύνες της σκλαβιάς ο ένας στο σώμα του άλλου. Όμως, στη φυτεία οι σκλάβοι αξίζουν μόνο αν μπορούν να αναπαραχθούν και να παραγάγουν νέα εργατική δύναμη – όταν ο Σάμιουελ και ο Αιζάια αρνηθούν να κοιμηθούν με γυναίκα, ο ιεροκήρυκας σκλάβος της φυτείας, Έιμος, θα κηρύξει σταυροφορία εναντίον τους, υπακούοντας στις εντολές του αφεντικού. Ο Σάμιουελ και ο Αιζάια θα γίνουν παρίες, θα εξοστρακιστούν από τους ομοίους τους και θα γίνουν αποδέκτες μιας βίας άνευ προηγουμένου.

Ο Νεοϋρκέζος συγγραφέας Robert Jones, Jr., ιδρυτής της διαδικτυακής κοινότητας για την κοινωνική δικαιοσύνη, Son of Baldwin, βρέθηκε με το πρώτο του μυθιστόρημα στη βραχεία λίστα του National Book Award των ΗΠΑ. Οι Προφήτες, που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Διόπτρα σε μετάφραση Ρηγούλας Γεωργιάδου, είναι ένα μυθιστόρημα που τοποθετείται χρονικά στην antebellum Αμερική και εντάσσεται στο ανερχόμενο υπο-είδος Αφροαμερικανικής λογοτεχνίας που καταπιάνεται θεματικά με την ιστορική περίοδο της δουλείας. Ταυτόχρονα, όμως, ανανεώνει και εμπλουτίζει τη neo–slave μυθιστοριογραφία με ένα στοιχείο πλοκής νεοεισαχθέν και ριζοσπαστικό: οι Προφήτες είναι ένα queer μυθιστόρημα, οι κεντρικοί ήρωες αλλά και διάφοροι δευτερεύοντες χαρακτήρες είναι ομοφυλόφιλοι ή αμφιφυλόφιλοι. Με γραφή ευαίσθητη, τρυφερή, και έναν λυρισμό που θυμίζει Toni Morrison, ο Jones αντιπαραβάλλει τη βίαιη καθημερινότητα της φυτείας με μια εικονοποιία ποιητική και πηγαία ρομαντική.

Οι δύο πρωταγωνιστές δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο μεταξύ τους: ο Αιζάια είναι ευαίσθητος, ντροπαλός, χαμηλών τόνων και συγκαταβατικός, προσαρμόζεται ευκολότερα στους κανόνες και τις απαγορεύσεις της φυτείας, εν αντιθέσει με τον Σάμιουελ, τον πιο σωματικά ογκώδη (και συμβατικά αρρενωπό) εκ των δύο, οργισμένο, νευρικό και αντιδραστικό – και με μεγαλύτερη ευχέρεια στη macho επιτέλεση του φύλου του. Όμως, οι δυο τους ερωτεύτηκαν, ήδη από την πρώτη μέρα που, παιδί ακόμα, ο Αιζάια κατέφθασε στη φυτεία και ο Σάμιουελ έβρεξε τα χείλη του με νερό, όμως πέρασαν χρόνια μέχρι να αποδεχτούν την επιθυμία τους και να γίνουν ένα κάτω από το φως του φεγγαριού που προβάλλει από την τρύπα στη σκεπή του στάβλου, μια ρανίδα ελπίδας και αισιοδοξίας μέσα στον ζόφο της φυτείας.

Η αγάπη τους αναδύεται ολόφωτη μέσα στις κακουχίες και τη σκληρότητα, αγνή και άδολη ανάμεσα σε σχέσεις αμιγώς σεξουαλικές ή συμφεροντολογικές. Αυτό που έχουν μεταξύ τους διαφέρει από τις σχέσεις που συνάπτουν οι υπόλοιποι σκλάβοι και γι’ αυτό, όπως οτιδήποτε διαφορετικό, θα αντιμετωπιστούν ως βδελύγματα και απόκληροι.

Τις φωνές των δύο κεντρικών ηρώων πλαισιώνουν αυτές των υπόλοιπων σκλάβων, ανδρών, γυναικών και παιδιών, ανθρώπων που έχουν υποστεί ταπεινώσεις, μαστιγώματα, βασανιστήρια και βιασμούς, σε ένα πολυφωνικό μωσαϊκό ανθρώπινης οδύνης. Σποραδικά παρεμβάλλονται και φωνές εκ του παρελθόντος, οι φωνές των προγόνων που, με λόγο θρησκευτικό, εμψυχώνουν τους ήρωες στον καθημερινό αγώνα τους, αλλά και σκηνές από τη ζωή τους πίσω στην πατρίδα, σε μια μητριαρχική αφρικανική κοινωνία. Είναι οι γυναικείες φωνές, όμως, αυτές που ακούγονται ηχηρότερα, τραγικές φιγούρες που υπομένουν αγόγγυστα και στωικά παρενοχλήσεις, κακοποιήσεις, ξυλοδαρμούς και βιασμούς, ως εξιλαστήρια θύματα για την ανδρική οργή, ως διττά αντικείμενα ιδιοκτησίας, τόσο βάσει της φυλής όσο και βάσει του φύλου τους. Ο Jones στηλιτεύει την ανδρική σκληρότητα και αναλγησία απέναντι στις γυναίκες αλλά και στους ομοφυλόφιλους, σε ό,τι εκλαμβάνουν ως αδύναμο και ανίσχυρο, μια σκληρότητα που εξισώνεται στους λευκούς ιδιοκτήτες και στους μαύρους σκλάβους.

Γράφει για τις διαφορετικές αντιμετωπίσεις και αντιδράσεις των ανθρώπων στην καταπίεση (εξέγερση ή κομφορμισμός, άρνηση υποταγής ή περαιτέρω υποδούλωση), όχι όμως με επικριτική ματιά αλλά με ενσυναίσθηση: ο χαρακτήρας του Έιμος τάσσεται στο πλευρό του αφέντη, κηρύττει τον λόγο του δικού του Θεού προκειμένου να διατηρεί την εύνοιά του και να προστατεύει από τη σεξουαλική αρπάγη τη γυναίκα του (ή, μήπως, τη δική του αίσθηση τιμής και ανδρισμού;). Ωθεί τους υπόλοιπους σκλάβους προς την πίστη, προς την υπόσχεση της μεταθανάτιας ζωής και της επουράνιας ανταμοιβής για τα επίγεια βάσανα, μιας υπόσχεσης όμως κίβδηλης, ενός Θεού ανάλγητου, αδιάφορου – λευκού. Ταυτόχρονα, μέσα από τα κηρύγματά του, τους προστάζει να στραφούν ενάντια στον Αιζάια και τον Σάμιουελ, ενάντια στο αλλότριο, το ευαίσθητο και το θηλυπρεπές – άρα και αδύναμο εντός της πατριαρχίας, σε μια αφήγηση οικουμενική και διαχρονική.

Η αρχική σύλληψη της ιδέας του Jones, η σκιαγράφηση και εξερεύνηση της ζωής των ομοφυλόφιλων σκλάβων, είναι μέγιστης λογοτεχνικής και πολιτικής σημασίας. Παρά τη βαρύτητά της, όμως, ή μάλλον ακριβώς εξ αιτίας αυτής, απογοητεύει τόσο και η εκτέλεσή της. Υπερβάλλων λυρισμός στη γλώσσα, αλλεπάλληλες παρομοιώσεις και ποιητικές εικόνες που όχι απλώς δεν προωθούν αλλά καθιστούν δυσνόητη την αφήγηση, υπερβολική πολυφωνία και συνεχείς βιβλικές αναφορές δίχως την απαιτούμενη συνεκτική σύνδεσή τους με την ιστορία συναπαρτίζουν ένα μυθιστόρημα μεγαλεπήβολο μεν, που χάνεται στην απειρία του συγγραφέα του δε.

Ο Jones έχει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες, όμως χρειάζεται ακόμα να βρει την ακριβή συγγραφική του κατεύθυνση και να απέχει από τον μιμητισμό του αλά Morrison και Baldwin λυρισμού. Μέχρι τότε, ας αρκεστούμε στην πολιτική βαρύτητα που έχει η queer μαύρη λογοτεχνία – πάντοτε ευπρόσδεκτη, ακόμα και όταν η εκτέλεση είναι αδύναμη.

TAGGED:James BaldwinNational Book AwardRobert Jones Jr.Toni MorrisonΔιόπτραΕκδόσεις Διόπτρα
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜαριάννα Τσότρα
Follow:
Γεννήθηκε το 1994, μεγάλωσε ανάμεσα σε χαρτόδετα μυθιστορήματα και DVD από το συνοικιακό βιντεοκλάμπ – περί τα 10 κάθε Σαββατοκύριακο. Σπόυδασε Νομική, εξειδικεύθηκε στο Εργατικό Δίκαιο, αλλά η μεγάλη της αγάπη θα είναι πάντα ο Κιούμπρικ, ο Μπέργκμαν και ο Λυντς. Θα τη βρεις να αποπειράται ανέλπιδα να μειώσει τη λίστα με τα αδιάβαστά της.
Προηγούμενο άρθρο Το πρόγραμμα του 2ου Comics n’ Beer Fest
Επόμενο άρθρο The Rehearsal – Επάγγελμα: Overthinker
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

BookTokΒιβλία

Νοέμβρης 9 – Μια φθινοπωρινή ιστορία αγάπης

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
21 Φεβρουαρίου 2023
Cinema

I ‘m Not Υour Negrο – Καθηλωτικός, αντιρατσιστικός κινηματογράφος

admin
admin
1 Ιουνίου 2020
Αστυνομική

Η Θεραπεία – Mindfuck μέχρι την τελευταία σελίδα

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
11 Μαρτίου 2019
ΑστυνομικήΒιβλία

Η “Γραμμή Αίματος” οδηγεί στο δολοφόνο!

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
26 Ιουνίου 2018
Βιβλία

Assassin’s Creed: Ενότητα- Φόνοι και πραξικοπήματα στην σκιά των Βερσαλλιών

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
28 Σεπτεμβρίου 2018
BookTok

Χωρίς Eρωτα – Asexual ορατότητα

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
27 Απριλίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?