Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Past Tense- Το Star Trek DS9 για το σκοτεινό παρόν και για ένα φωτεινό μέλλον
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Past Tense- Το Star Trek DS9 για το σκοτεινό παρόν και για ένα φωτεινό μέλλον
Σειρές

Past Tense- Το Star Trek DS9 για το σκοτεινό παρόν και για ένα φωτεινό μέλλον

Αρχοντούλα Βαρβάκη
Από Αρχοντούλα Βαρβάκη
Δημοσιεύτηκε 3 Μαρτίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 5 Μαρτίου 2021
15 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Τo επεισόδιo «Past Tense» (1 και 2) της σειράς Star Trek: Deep Space Nine, το οποίο παίχτηκε πρώτη φορά στις 8/1/1995 είναι μια σημαντική τηλεοπτική στιγμή για 3 λόγους: Πρώτον μιλάει για το 2024 παρουσιάζοντας το πρόβλημα των αστέγων στην Καλιφόρνια με όρους που θυμίζουν πολύ τη σημερινή πραγματικότητα και αγγίζοντας πολύ σημαντικές πτυχές του ζητήματος, δεύτερον δείχνει πως η πάλη των τάξεων είναι αυτό που κινεί την ιστορία και τρίτον φτιάχνει ένα υποδειγματικό ταξίδι στον χρόνο χωρίς τα προβλήματα στην πλοκή που συνοδεύουν συχνά αυτά τα ταξίδια, κάτι που βέβαια είναι σύνηθες για το Star Trek.

Contents
1 Το ταξίδι στον χρόνο2 Το ζήτημα των αστέγων3 Η πάλη των τάξεων ως μοχλός που κινεί την ιστορία

(Ακόμα και αν δεν έχετε δει καθόλου τη σειρά, δείτε αυτά τα δύο επεισόδια σαν μια ταινία και δεν θα το μετανιώσετε. Δεν κάνουν spoiler για ό,τι έχει προηγηθεί.)

1 Το ταξίδι στον χρόνο

Ξεκινάμε με το ταξίδι στον χρόνο, για να πούμε και λίγα λόγια για την πλοκή. Οι υψηλόβαθμοι του σταθμού DS9 πρέπει να πάνε στο Σαν Φρανσίσκο, στην έδρα του Αστροστόλου, όπου γίνεται το ετήσιο Συμπόσιο του Αστροστόλου για την κατάσταση στο Γ Τεταρτημόριο. Όταν το διαστημόπλοιο πλησιάσει τη Γη, πρώτοι θα διακτινιστούν στο έδαφος ο Sisko, ο Bashir και η Dax για ένα δείπνο. Οι τρεις αξιωματικοί μεταφέρονται στο σωστό σημείο αλλά… με μια χρονική μετατόπιση. Προσγειώνονται (με όλη τη σημασία της λέξεως) στο Σαν Φρανσίσκο του 2024, το οποίο τους είναι τελείως ξένο. Βρήκαν ένα τοπίο που απείχε πολύ από την παραδεισένια Γη του 24ου αιώνα που γνώριζαν. Την Dax τη βρήκε και τη βοήθησε ένας γνωστός επιχειρηματίας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, ο οποίος φαίνεται να έχει μεγάλη οικονομική αλλά και πολιτική δύναμη. Ο Sisko και ο Bashir βρέθηκαν σε ένα κέντρο αστέγων όπου είδαν τους άνεργους και άστεγους Αμερικάνους του 2024 να ζουν σε απάνθρωπες συνθήκες και έγιναν μάρτυρες και μιας εξέγερσής τους.

Ευτυχώς ο Sisko ήξερε ότι αυτή η εξέγερση ήταν πολύ σημαντική και έπρεπε να γίνει ακριβώς όπως την είχε μάθει μελετώντας Ιστορία. Μια αλλαγή σε αυτά που ήξερε ως ιστορία των αστέγων θα μπορούσε να αλλάξει όλη την ιστορία της Γης, να διαταράξει τη χρονογραμμή που οδηγούσε στην Ενωμένη Ομοσπονδία των Πλανητών, στην παραδεισένια Γη του 24ου αιώνα. Οι πρωταγωνιστές δεν ταξίδεψαν στον χρόνο για να παρέμβουν στη χρονογραμμή, όπως βλέπουμε σε άλλα έργα φαντασίας, αλλά ήθελαν ακριβώς το αντίθετο.

Φυσικά δεν μπόρεσαν να μείνουν αδρανείς και τελικά το ζητούμενο έπαψε να είναι το πώς δεν θα αλλοιώσουν τη χρονογραμμή και έγινε το πώς θα φροντίσουν η νέα χρονογραμμή να γίνει ίδια με την αρχική. Τα καταφέρνουν. Το μέλλον του 2024 δεν αλλάζει, η Ομοσπονδία δεν χάνεται και βέβαια θα ξαναφτάσει και στη χρονική στιγμή όπου ο Sisko και ο Bashir φτάνουν σε αυτό το κέντρο κράτησης αστέγων. Αυτό ακριβώς κάνει αυτό το ταξίδι στον χρόνο (όπως και άλλα του Star Trek) ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Οι  ταινίες που μας έχουν δείξει ένα πρωταγωνιστή να αλλάζει το παρελθόν του δεν μας απαντούν στο αν αναιρούνται όλα αυτά που έχουν ήδη αποτελέσει το παρελθόν αυτού που αποφασίζει να παρέμβει και άρα αν αναιρείται η ίδια η ύπαρξη του μελλοντικού εαυτού (αυτού που θα παρέμβει) (βλ Back to the Future ΙΙ) ή δεν μας απαντούν στο πώς η παρέμβασή οδηγεί σε μια χρονογραμμή που υπήρχε και πριν αυτός αποφασίσει να ταξιδέψει στον χρόνο και να κάνει αυτή την παρέμβαση (βλ. Ο Χάρι Πότερ και ο αιχμάλωτος του Αζκαμπάν). Ε, είναι λίγο μπέρδεμα όλα αυτά για εμάς που αντιλαμβανόμαστε γραμμικά τον χρόνο (εμάς του linears, που θα έλεγαν και οι εξωγήινοι της Σκουληκότρυπας). Με λίγα λόγια η μηχανική του χρόνου είναι δύσκολη για εμάς και το «Past Tense» (ή και το Star Trek συνολικά) είναι ένα ωραίο παράδειγμα διευκόλυνσής μας. (Ας είναι καλά το Τμήμα Χρονικών Ερευνών…)

Εδώ οι φίλοι μας από το The Big Bang Theory συζητάνε αυτό το πρόβλημα του Back to the Future II:

2 Το ζήτημα των αστέγων

Είναι εντυπωσιακό το ότι ένα επεισόδιο του 1995 περιγράφει το 2024 με έναν τρόπο τόσο κοντινό στη σημερινή πραγματικότητα. Κυρίως όμως είναι θλιβερό. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι βασίστηκε στην πραγματικότητα των αστέγων του Λος Άντζελες του 1995 και στην εξέγερση σε μια φυλακή της Νέας Υόρκης του 1971, γνωστή ως Attica Prison Riot. Στο σχετικό επεισόδιο του 7th Rule (που βλέπετε παρακάτω) οι σεναριογράφοι (Ira Steven Behr, Robert Hewitt Wolfe) μεταξύ άλλων εξηγούν πώς και γιατί έγραψαν αυτή την ιστορία. Ένα από τα εναύσματα των σεναριογράφων, λέει ο Behr,  ήταν η εικόνα ανθρώπων να θαυμάζουν την ομορφιά της ακτής του Ειρηνικού τη στιγμή που μπροστά τους ήταν ξαπλωμένοι οι άστεγοι σαν «ζωντανά αγάλματα» στα δικά τους μάτια. Ο Wolfe εξηγεί ότι όσα έγραψε για τους αστέγους βασίζονταν στο δικό του παρόν, σε όσα συζητούσε τότε με τη σύζυγό του, η οποία δούλευε σε ένα θεραπευτήριο για ψυχικά ασθενείς αστέγους. Οι σεναριογράφοι δεν ασχολήθηκαν με το να προβλέψουν το μέλλον του 2024, ώστε να μπορούμε να πούμε ότι έπεσαν μέσα… Ήθελαν να μιλήσουν για ένα πρόβλημα της δικής τους εποχής, το οποίο απλά παραμένει ίδιο και σήμερα. Για την ακρίβεια είναι μια ανοιχτή πληγή της Καλιφόρνια εδώ και δεκαετίες και αν θέλετε, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτό σε ένα σχετικό δημοσίευμα κλικάροντας εδώ.

Το «Past Tense» είναι μια προσεχτική, αναλυτική αναπαράσταση του προβλήματος με γνήσιο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους που υποφέρουν από την ανεργία και την έλλειψη της δυνατότητας να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Βλέπουμε την εξαθλίωση που τους επιβάλλουν οι συνθήκες διαβίωσης και την ψυχολογική τους επιβάρυνση, τις επείγουσες ανάγκες τους που δεν είναι προτεραιότητα κανενός, την ανάγκη τους για δουλειά και μια αξιοπρεπή ζωή. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν όμως και οι εργαζόμενοι στο κέντρο κράτησης. Αυτοί που δουλεύουν εκεί υποφέροντας και αυτοί που βρίσκουν εκεί μια ευκαιρία να ασκήσουν εξουσία σε κάποιον που αντιλαμβάνονται ως κατώτερό τους. Και τέλος βλέπουμε τους έξω. Αυτούς που δεν ξέρουν τι γίνεται πίσω από τους τοίχους και δεν θέλουν και να μάθουν. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει το πίσω από τους τοίχους. Και δεν είναι μόνο οι περαστικοί αυτοί που δέχονται αυτή την κριτική αλλά και οι άνθρωποι με εξουσία στα χέρια τους, όπως ο επιχειρηματίας που συνάντησε η Dax.

Πώς τα βλέπουμε όλα αυτά; Ο Siko ο Bashir και η Dax είναι άνθρωποι (ή έστω ανθρωποειδή) του 24ου αιώνα. Είναι πολίτες της Ομοσπονδίας και η ζωή στους πλανήτες τους (τον Τριλ και τη Γη του 24ου αιώνα) είναι απλά τέλεια. Έχουν αφήσει τόσο πίσω τους αυτή την εποχή που ο Bashir, ένας Γήινος, επιστήμονας και αξιωματικός του Αστροστόλου δεν ξέρει τίποτα για αυτή. Προσγειώνεται στο παλιό Σαν Φρανσίσκο σαν εξωγήινος και μένει άναυδος με αυτά που συναντά. Η έκπληξη αυτή είναι ένα τέχνασμα που χρησιμοποιείται και σε άλλα επεισόδια όταν πέφτει στο τραπέζι το βρώμικο παρελθόν των Γήινων, ένα τέχνασμα που μας κάνει να δούμε τη ζωή των αστέγων με μια καινούρια ματιά πιο εξωτερική σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει αλλά και πιο αυτοκριτική. Ο Bashir απορεί πώς γίνεται να υποφέρουν αυτοί οι άνθρωποι από αρρώστιες που είναι απόλυτα ιάσιμες ακόμα και το μακρινό 2024, επειδή απλά δεν έχουν τα φάρμακα και καταλήγει: «Το να κάνεις  ανθρώπους να υποφέρουν επειδή τους μισείς είναι τρομερό αλλά το να κάνεις ανθρώπους να υποφέρουν επειδή έχεις ξεχάσει πώς να νοιάζεσαι… αυτό είναι πραγματικά δύσκολο να το καταλάβω.» Ο Sisko απαντά «Θα πάρει λίγο χρόνο και δε θα είναι δύσκολο, αλλά τελικά οι άνθρωποι αυτού του αιώνα θα θυμηθούν πώς να νοιάζονται» κι ελπίζουμε τα λόγια του να γίνουν ιστορικά ακριβή.

3 Η πάλη των τάξεων ως μοχλός που κινεί την ιστορία

Το «δεν μεταβάλλουμε τη χρονογραμμή» είναι πολύ αυστηρός  κανόνας στον κόσμο του Star Trek. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες που μπορεί να έχει η αλληλεπίδρασή του με τους ανθρώπους του παρελθόντος και γι’ αυτό πρέπει να την αποφύγει. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση η οδηγία δεν ήταν απλά «αποφεύγουμε τους ανθρώπους του παρελθόντος». Εδώ η έγνοια των Sisko και Bashir ήταν να προστατεύσουν την εξέγερση. Έπρεπε οπωσδήποτε να γίνει και να γίνει και ακριβώς όπως την γνώριζαν από την ιστορία της Γης.

Αυτή η εξέγερση, τα αιτήματα και η νίκη της ήταν ο πρώτος κρίκος μια αλυσίδας αλλαγών που οδήγησαν στην Ομοσπονδία της ειρήνης και της προόδου, ήταν το πρώτο από μια σειρά γεγονότων που οδήγησαν στην Γη που γνώριζαν οι αξιωματικοί του Αστροστόλου. Για να το πούμε αλλιώς, αυτή η εξέγερση (και άλλες που ακολούθησαν) ήταν «η μαμή της παλιάς κοινωνίας που κυοφορούσε μέσα της μια καινούργια». Δεν είναι περίεργο να αναφερόμαστε στον Μαρξ, γιατί το κάνει και ο Rom στο επεισόδιο «Bar Association» λέγοντας «Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε. Δεν έχετε τίποτα να χάσετε, παρά μόνο τις αλυσίδες σας.» (Τους διαλόγους του «Bar Association» υπογράφουν οι ίδιοι άνθρωποι που έγραψαν  το σενάριο του «Past Tense».)

Βέβαια όλα αυτά γίνονται με τον τρόπο του Star Trek. Χωρίς διδακτισμούς, με ψυχολογικές ματιές στους χαρακτήρες και με φαντασία. (Ακολουθούν μεγάλα σπόιλερ:) Όταν σκοτώνεται ο Bell, ο άνθρωπος που ήταν γνωστό ιστορικά ότι έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέγερση και στην εξέλιξή της, όσοι είχαν μείνει στο διαστημόπλοιο, δηλαδή όσοι δεν διακτινίστηκαν στη Γη και δεν ταξίδεψαν στον χρόνο είδαν τον κόσμο του 24ου αιώνα να αλλάζει, είδαν την Ομοσπονδία και τον Αστροστόλο να εξαφανίζονται. Ο θάνατος του Bell οδήγησε σε μια χρονογραμμή χωρίς τη νίκη αυτής της εξέγερσης και όσα ακολούθησαν. Όταν στη συνέχεια ο Sisko ανέλαβε τον ρόλο του Bell και φρόντισε να γίνουν όλα όπως έπρεπε, ο 24ος αιώνας επανήλθε στη γνωστή κατάσταση, η οποία ήταν μια νέα χρονογραμμή (με την έννοια ότι η φωτογραφία στα ιστορικά βιβλία θα έδειχνε πια τον Sisko με το όνομα Bell ως πρωταγωνιστή των γεγονότων), αλλά ακολουθούσε την πορεία της παλιάς.

Η ανάδειξη της εξέγερσης αυτής ως του καθοριστικού γεγονότος που πρέπει να προστατευτεί είναι καθαρότερη αν θυμηθούμε το επεισόδιο «The City on the Edge of Forever» (6 Απριλίου του 1967 σε σενάριο Harlan Ellison) της πρώτης σειράς Star Trek (The Original Series). Το επεισόδιο αυτό μοιάζει πολύ με το «Past Tense» στην αφετηρία και στη δομή του, αλλά άλλο τόσο διαφέρουν. (Ακολουθούν σημαντικά Spoiler:) Από λάθος και μέσω μιας πύλης ο McCoy ταξιδεύει στον χρόνο και φτάνει στη Γη του 1930, όπου αποτρέπει τον θάνατο μιας γυναίκας, της Edith. Αυτή η πράξη του αλλάζει την ιστορία της Γης και όσοι βρίσκονταν δίπλα στην πύλη συνειδητοποιούν ότι στη νέα χρονογραμμή που δημιουργήθηκε η Ομοσπονδία, ο Αστροστόλος και το Enterprise δεν υπάρχουν πια. Τότε ο Kirk και ο Spock ταξιδεύουν μέσω της πύλης στον χρόνο και φτάνουν στη Γη λίγο νωρίτερα από τον McCoy, για να τον εμποδίσουν να παρέμβει στην εξέλιξη των πραγμάτων. (Ναι, εννοείται ότι η Edith ερωτεύεται τον Kirk και ο Kirk εκείνη.) Τα καταφέρνουν, επιστρέφουν μέσω της πύλης στο δικό τους παρόν και το Enterprise είναι στη θέση του.

Η Edith είχε ένα μεγάλο όραμα για την ανθρωπότητα, το οποίο θα ενέπνεε ένα κίνημα ειρήνης που θα καθυστερούσε την εμπλοκή των ΗΠΑ στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και αυτό θα οδηγούσε στην νίκη των Ναζί. (Όχι, η ΕΣΣΔ δεν υπάρχει στην εξίσωση. Ναι, τι;) Επομένως, τελικά το καθοριστικό γεγονός για το αν η ανθρωπότητα θα προοδεύσει ή όχι είναι η κατάληξη του πολέμου, αλλά αυτό που μπαίνει στο κέντρο της πλοκής του επεισοδίου είναι το αν θα ζήσει ή όχι αυτή η γυναίκα, ένα άτομο από το οποίο εξαρτάται ένα αντιπολεμικό κίνημα. Και αν σημειώσουμε και τον αρνητικό αντίκτυπο του αντιπολεμικού κινήματος, που είχε δίκιο αλλά αναπτύχθηκε σε λάθος στιγμή, έχουμε μια πολύ διαφορετική αντίληψη για την Ιστορία από αυτή του «Past Tense», στην οποία η τύχη παίζει μεγάλο ρόλο. Αντιθέτως, στο «Past Tense» ο καθοριστικός παράγοντας είναι οι αγώνες των καταπιεσμένων.

TAGGED:7th RuleBashirDaxDeep Space NineIra Steven BehrKirkMcCoyPast TenseRobert Hewitt WolfeSiskoSpockStar TrekStarfleetThe Original Seriesταξίδια στον χρόνο
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΑρχοντούλα Βαρβάκη
Η Αρχοντούλα Βαρβάκη πέρασε από το γνωστό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, γιατί το γράμμα της από τη σχολή μαγείας χάθηκε και γιατί είναι πολύ νωρίς για την Ακαδημία του Αστροστόλου. Παρ' όλα αυτά νοιώθει μέλος της γαλαξιακής μαγικής κοινότητας.
Προηγούμενο άρθρο Blood of Zeus- Το αίμα νερό δε γίνεται… ακόμα και του Δία
Επόμενο άρθρο Pennyworth – Η DC πάει Λονδίνο και είναι καλύτερο από ό,τι περιμέναμε
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Οι 10 (περίπου) σειρές fantasy που σίγουρα αξίζουν τον χρόνο σας! (part 1)

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
9 Σεπτεμβρίου 2018
Σειρές

Ποιος περιμένει μέχρι το φθινόπωρο;Οι νέες σειρές που έρχονται για να μας πωρώσουν!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
21 Αυγούστου 2017
ExclusiveΑφιερώματαΣοβιετική Επιστημονική Φαντασία

Το χρέος της επιστημονικής φαντασίας στον Κόκκινο Οκτώβρη

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
17 Οκτωβρίου 2021
Cinema

Τα 75 καλύτερα καρέ στην ιστορία του σινεμά(part 2,1962-1987)

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Μαΐου 2017
Σειρές

Πες μας τι σου αρέσει να βλέπεις, να σου πούμε ποιο επεισόδιο Deep Space Nine θα δεις πρώτο

Αρχοντούλα Βαρβάκη
Αρχοντούλα Βαρβάκη
20 Μαΐου 2021
Sci-FiΑφιερώματαΣοβιετική Επιστημονική Φαντασία

Καβαλάρηδες Από το Πουθενά- Μια διαφορετική συνάντηση με εξωγήινους

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
17 Οκτωβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?