Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Ποιος Σκότωσε τον Πατέρα μου – Βιογραφία μίας απουσίας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Ποιος Σκότωσε τον Πατέρα μου – Βιογραφία μίας απουσίας
Βιβλία

Ποιος Σκότωσε τον Πατέρα μου – Βιογραφία μίας απουσίας

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 28 Ιουλίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 28 Ιουλίου 2020
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η πένα του Εντουάρ Λουί είναι απρόβλεπτα αιχμηρή και γι’ αυτό έχει τραβήξει την προσοχή του αναγνωστικού κοινού απ’ την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στα ράφια των βιβλιοπωλείων της Γαλλίας με το βιβλίο του «Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ». Ο Εντύ, το λογοτεχνικό alter ego του Λουί, είναι ένα παιδί με έντονα τραυματική παιδική και εφηβική ηλικία στη γαλλική επαρχία των 90’s και 00’s λόγω του σεξουαλικού του προσανατολισμού που ποτέ δεν έγινε αποδεκτός στην κλειστή επαρχιακή κοινωνία που μεγάλωσε, ούτε καν στην οικογένειά του. Αυτή την εποχή της τραυματικής ενηλικίωσης και της ανάγκης του για φυγή στην πόλη μας αφηγείται στο πρώτο βιβλίο του ο Λουί, ενώ στο δεύτερο βιβλίο του, στην «Ιστορία της Βίας», μας εξιστορεί το ακόμα πιο σοκαριστικό τραύμα του βιασμού του και της διαχείρισής του απ’ τον ίδιο και τους γύρω του. Στο τρίτο βιβλίο του πλέον, το οποίο μετέφρασε στα ελληνικά η Στέλλα Ζουμπουλάκη για τις εκδόσεις Αντίποδες, ο Λουί βιογραφεί τη ζωή του πατέρα του, υπό το πρίσμα της δικής του ταραχώδους σχέσης με εκείνον.

Η βιογραφία του πατέρα του Εντύ γράφτηκε με τη μορφή νουβέλας, η οποία όμως μπορεί να διαβαστεί και ως θεατρικός μονόλογος. Εξάλλου ο ρεαλισμός της γραφής του Λουί, το βάθος των χαρακτήρων και η προφορικότητα της αφήγησής του (παρά την συχνή απουσία διαλόγων ως μορφή) ευνοεί τη μεταφορά των έργων του Λουί σε θεατρική παράσταση. Μέχρι στιγμής όλα τα έργα του Λουί έχουν διασκευαστεί για το θέατρο και μάλιστα μέχρι στιγμής το «Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ» έχει ανέβει κι από ελληνικούς θιάσους. Το τελευταίο βιβλίο του Λουί είναι το πιο αμιγώς θεατρικό του, κι αυτό συνάγεται αφενός απ’ το ότι μπορεί να αποτελέσει αυτούσιο το κείμενο έναν ατμοσφαιρικό θεατρικό μονόλογο, αλλά κι απ’ το γεγονός ότι ήδη στην εισαγωγή του βιβλίου ο Λουί δίνει κατευθύνσεις για τον τρόπο που έχει οραματιστεί την εναρκτήρια σκηνή «αν το κείμενο αυτό προοριζόταν για το θέατρο», όπως γράφει.

Στιγμιότυπο απ’ την παράσταση “Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ” στο Εθνικό Θέατρο το 2019

Στο τρίτο του βιβλίο ο Λουί αναλαμβάνει το ρόλο του βιογράφου του πατέρα του. Όμως την ιστορία της ζωής του πατέρα του Εντύ δεν την γνωρίζουμε μέσα απ’ τη δική του φωνή, ούτε απ’ τη ματιά ενός παντογνώστη αφηγητή. Χρέη αφηγητή αναλαμβάνει για μία ακόμη φορά ο Εντύ, ο οποίος μας γνωρίζει τον πατέρα του μέσα από τα δικά του βιώματα. Με αυτό τον τρόπο ο Λουί μας επιστρέφει σε ιστορίες που συμπληρώνουν κενά του πρώτου βιβλίου, εστιάζοντας στο παρελθόν του πατέρα του. Ο πατέρας είναι νοερά παρών στο διάλογο – μονόλογο του γιου του, στον οποίο όμως δεν απαντά ποτέ. Έτσι ο συγγραφέας δημιουργεί ένα «βίαιο» σκηνικό «και για τους δυο τους», στο οποίο «ο πατέρας στερείται τη δυνατότητα να αφηγηθεί την ίδια του τη ζωή και ο γιος θα ήθελε μία απάντηση που δεν θα λάβει ποτέ».

Η ταραχώδης σχέση πατέρα – γιου οδήγησε τον Εντύ να δηλώνει σε αγνώστους σε μπαρ του Παρισιού ότι σιχαινόταν τον πατέρα του, παρά το γεγονός ότι βαθιά μέσα του γνώριζε ότι τον αγαπούσε, ότι δεν τον σιχαινόταν, αλλά ότι είχε την ανάγκη να λέει το αντίθετο. Κατανοεί κι ο ίδιος ότι ο πατέρας του γίνεται απόμακρος λόγω των δικών του παιδικών τραυμάτων και της εγκατάλειψης της οικογένειάς του απ’ το δικό του πατέρα. Ο πατέρας του Εντύ δεν ήθελε να ξαναζήσει τη ζωή του πατέρα και του παππού του που «είχαν πιάσει αμέσως δουλειά μόλις μεγάλωσαν λίγο» κι έτσι «είχαν περάσει απευθείας από την παιδική ηλικία στην εξάντληση και στην προετοιμασία για το θάνατο». Αλλά τελικά η κοινωνική του θέση, η έλλειψη μόρφωσης και η ανυπαρξία εναλλακτικής προοπτικής τον καταδίκασαν να εγκλωβιστεί στο ίδιο χωριό και στο ίδιο εργοστάσιο στο οποίο είχε αφιερώσει τη ζωή του όλη η οικογένειά του. Ο Εντύ κατανοεί ότι ο πατέρας του προσπάθησε να ξεφύγει απ’ το φαύλο κύκλο της εκμετάλλευσης, ότι προσπάθησε να ζήσει τη νεότητά του, ότι προσπάθησε να γίνει τρυφερός με όλα τα παιδιά του (και με τον ίδιο), απλώς τελικά δεν τα κατάφερε. Και απ’ αυτή την αποτυχία του ο αφηγητής κατέληξε να ταυτίζει τη βιογραφία του πατέρα του με την εξιστόρηση της απουσίας του.

Η λογοτεχνία του Λουί είναι πάντοτε πολιτικά φορτισμένη. Όμως στο τρίτο του βιβλίο ο πολιτικός λόγος εισβάλλει με εντονότερο τρόπο στην ιστορία του, συνδέοντας ευθαρσώς την πολιτική σκηνή με τα προσωπικά του βιώματα. Ο προσωπικός τόνος της λογοτεχνικής γλώσσας του Λουί αλληλοδιαπλέκεται με ένα δοκιμιακό τρόπο γραφής πολιτικά ανατρεπτικό, σε κάθε περίπτωση ενοχλητικό για τους «από πάνω». Ο δεικτικός τίτλος «Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» οδηγεί τον αφηγητή στην οξεία κριτική όλων των κυβερνήσεων, εκείνων των κυβερνόντων που με τις πολιτικές τους αποφάσεις καταδικάζουν τους φτωχούς στη δυστυχία και το θάνατο. Με αυτό τον τρόπο η μικροϊστορία του πατέρα του Εντύ, ενός εργάτη της γαλλικής επαρχίας, τοποθετείται στο ιστορικό της πλαίσιο και ερμηνεύεται με βάση τα κοινωνικοπολιτικά της συμφραζόμενα. Σε μία εποχή που ο κυρίαρχος λόγος προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης η προοπτική μας, η μόρφωσή μας ή και η υγεία μας εσχάτως, ο Λουί αντιστρέφει τους όρους της συζήτησης αποκαλύπτοντας τη συλλογική ευθύνη των πολιτικών που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου, των κυρίαρχων του καπιταλιστικού συστήματος. Μάλιστα το σπουδαιότερο είναι ότι αυτή η πολιτική κριτική δεν τοποθετείται ως μία δοκιμιακή παρέκβαση, αλλά ως αναπόσπαστο μέρος του μονολόγου του αφηγητή, που τον βοηθά να ερμηνεύσει τη ζωή του πατέρα του με το ταξικό κριτήριο που έχει αναπτύξει κι ο ίδιος ήδη απ’ την παιδική του ηλικία. Η πολιτική ερμηνεία τον ωθεί να δικαιολογήσει τον πατέρα του ακόμα και για την απουσία του ή για τις στερεοτυπικές του αντιλήψεις, ώστε τελικά να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στην πραγματικότητα δεν «σιχαίνεται» τον πατέρα του, ακόμα κι αν ισχυρίζεται κάτι τέτοιο μιλώντας με αγνώστους στα μπαρ του Παρισιού.

TAGGED:Edouard Louisεκδόσεις ΑντίποδεςΕντουάρ ΛουίΕντύ ΜπελγκέλΣτέλλα Ζουμπουλάκη
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Ξεκινήστε να ακούτε podcasts με 5+1 προτάσεις
Επόμενο άρθρο Stand Up & Hip Hop Live αλληλεγγύης την Τετάρτη (29/7) στο Σκοπευτήριο Καισαριανής
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
3 Ιουλίου 2025
Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
18 Ιουνίου 2025
SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
13 Ιουνίου 2025
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
3 Ιουνίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

The Old Oak – Μνήμη, μία φωτιά που σιγοκαίει

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
8 Ιανουαρίου 2024
Βιβλία

Η Μονίκ Δραπετεύει – Η άγρια χαρά της απελευθέρωσης

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
6 Νοεμβρίου 2024
Βιβλία

Να Τελειώνουμε Με Τον Εντύ Μπελγκέλ – Ο σκληρός συντηρητισμός της επαρχίας των 90’s

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
20 Δεκεμβρίου 2018
Βιβλία

Η Ωρα του Αστεριού- Ευγνωμοσύνη για τη ζωή λίγο πριν το θάνατο

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Απριλίου 2018
Βιβλία

Αφηγήτρια Ταινιών – Ένας ύμνος στον κινηματογράφο από ένα φτωχό χωριό της Χιλής

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
25 Ιουλίου 2019
Βιβλία

Ιστορία της Βίας – Η σκληρή αφήγηση του τραύματος του βιασμού

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
27 Αυγούστου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?