Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: The Bear – Mαγειρική υψηλής πίεσης και τηλεόραση υψηλού επιπέδου
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > The Bear – Mαγειρική υψηλής πίεσης και τηλεόραση υψηλού επιπέδου
Σειρές

The Bear – Mαγειρική υψηλής πίεσης και τηλεόραση υψηλού επιπέδου

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 23 Δεκεμβρίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 28 Δεκεμβρίου 2022
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το The Bear ήταν μια από τις συγκλονιστικότερες τηλεοπτικές στιγμές της χρονιάς, όχι εξαιτίας κάποιας περίπλοκης ή εξεζητημένης πλοκής αλλά χάρη στην αμεσότητα των χαρακτήρων του τους οποίους βλέπουμε καρέ-καρέ στις οθόνες μας να καταρρέουν από την πίεση των τραυμάτων του παρελθόντος και ενός εργασιακού περιβάλλοντος που σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο είναι χ χορός όπου η τοξικότητα και η εργασιακή κακοποίηση, ψυχολογική και πολλές φορές σωματική, υπάρχει αλλά τις περισσότερες φορές φετιχοποιείται ως νόρμα.

Η δραματικότητα των συνθηκών της σειράς του The Bear χρησιμοποιεί αυτές τις συνθήκες για να επιταχύνει τη συναισθηματική κατάρρευση των χαρακτήρων και τελικά αυτό που βλέπουμε στις οθόνες μας είναι διαλυμένους ανθρώπους να προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους όταν όλα γύρω τους έχουν καταρρεύσει και οι ίδιοι καλούνται όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να μαζέψουν τα κομμάτια. Έτσι λοιπόν το Bear μπορεί να είναι μια σειρά που δείχνει μάγειρες και τις συνθήκες εργασίας σε ένα εστιατόριο ωστόσο δεν χρησιμοποιεί σχεδόν ποτέ περίπλοκους μαγειρικούς όρους και τέτοιοι δεν χρειάζονται καθόλου για να το δούμε, δεν είναι δηλαδή μια niche σειρά, κοινό ακόμα και αν ένα τέτοιο κοινό έχει ήδη «εθιστεί» σε τέτοιου είδους θεάματα λόγω της πληθώρας των reality μαγειρικής που κυριαρχούν σε ξένα και ντόπια δίκτυα.

Ο Christopher Storer (Eighth Grade, Iowa) καταφέρνει να μας κάνει να νιώθουμε για τους χαρακτήρες του αμέσως, παρατηρώντας ακριβώς τη στιγμή που αυτοί λυγίζουν. Νιώθουμε σαν να τους ξέρουμε χρόνια ήδη από τις πρώτες στιγμές που τους βλέπουμε. Η εικόνα ενός απόκαρδιωμένου, εξαντλημένου μάγειρα ο οποίος καπνίζει στο πίσω μέρος της κουζίνας του, πνιγμένος από τα χρέη και, κυρίως, τα οικογενειακά φαντάσματα, είναι τόσο ισχυρή που μαγνητίζει αμέσως το ενδιαφέρον του θεατή.  Κύριο όχημα για αυτό είναι  απίστευτη ερμηνεία του Jeremy Allen White ( The Rental, Shameless). Ο χαρακτήρας του καλείται λοιπόν να ξεπεράσει, οικονομικές δυσκολίες, τον πόνο της απώλειας και ένα βαθιά καταπιεστικό φάντασμα προσδοκιών και αναγνώρισης, το οποίο όμως δεν θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιηθεί.

 Aνάλογη είναι και η παρουσία του εκπληκτικού Ebon Moss-Bachrach ( The Punisher, Andor), ο χαρακτήρας του οποίου καλείται να ανταπεξέλθει σε έναν κόσμο που αλλάζει χωρίς πια να τον υπολογίζει, ενώ όλοι γύρω του σταδιακά τον εγκαταλείπουν. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ενός βαθιά λαϊκού εργαζόμενου ο οποίος δεν μπορεί να αντιληφθεί τις κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται γύρω του και όσοι θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν, δηλαδή η συνάδελφοι του, τον μειώνουν και τον περιφρονούν. Έτσι λοιπόν τα γνήσια ξεσπάσματα θυμού του ενώ θα μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά, επιφανειακά, όσο μια εκδήλωση τοξικής αρρενωπότητας, όσο προχωράει η σειρά αποκτούν βάθος και τελικά καταλήγουμε αν όχι να συμπάσχουμε, τότε σίγουρα να καταλαβαίνουμε το χαρακτήρα που έχουμε απέναντί μας ως μια πολυεπίπεδη προσωπικότητα και όχι ως μια καρικατούρα. Έτσι, η σειρά φανερώνει ένα απρόσμενο κοινωνικό αλλά και πολιτικό βάθος, το οποίο έχει πολύ μεγαλύτερη σχέση με την καθημερινότητα παρά από έναν κενό διδακτισμό και κόμπλεξ ανωτερότητας από το οποίο πάσχουν πολλές σειρές που βαυκαλίζονται ότι έχουν ένα κοινωνικό πρόσημο.

Κάτι ακόμα τρομερά ενδιαφέρον στη σειρά είναι το εκπληκτικό μοντάζ, οπτικό και ακουστικό, ο γρήγορος ρυθμός του οποίου μεταδίδει ακέραια την ένταση που επικρατεί σε ένα τόσο πιεστικό εργασιακό χώρο. Μαζί με τη φωτιά εκκρίνονται τελικά εγωισμοί, όνειρα, φιλοδοξίες, σουρεαλιστικές ονειρικές εικόνες αλλά και κυνικός ρεαλισμός συγκρούονται με την απλή θέληση για επιβίωση. Αστραπιαίες εναλλαγές εικόνων, μαγειρικών σκευών, φωνών και πιέσεων για παραγγελίες εντείνουν τις δυσκολίες επικοινωνίας και εξωτερίκευσης της ανάγκης για αυτήν που βιώνουν οι χαρακτήρες.

Στον πυρήνα του πάντα το The Bear είναι μια σειρά για το τραύμα. το πώς το διαχειριζόμαστε το πώς το αντιμετωπίζουμε εμείς και οι γύρω μας και κυρίως πως το μοιραζόμαστε για να μπορέσουμε τελικά να το ξεπεράσουμε. Σε τέτοιες συνθήκες όπου πολλοί έχουμε χάσει πάρα πολλά το αμπέρ φαντάζει σαν μια μορφή άμεσης, πολλές φορές βίαιης, αλλά τελικά απαραίτητης κάθαρσης. Έτσι λοιπόν, αν δεν το έχετε ήδη κάντε μια χάρη στον εαυτό σας και δείτε το Τhe Bear για να θυμηθούμε όλοι μαζί τι σημαίνει καλή τηλεόραση και όχι άλλη σειρά από γραμμή παραγωγής .

TAGGED:Christopher StorerEbon Moss-BachrachJeremy Allen WhiteThe Bear
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Black Adam – Aπάτη πολλαπλών επιπέδων
Επόμενο άρθρο Comfort vs radical – Oι καλύτερες σειρές του 2022
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2022Σειρές

Comfort vs radical – Oι καλύτερες σειρές του 2022

admin
admin
29 Δεκεμβρίου 2022
Cinema

The Iron Claw – Ή καλύτερα, The Bro Fist

Σάντρα Δημητρέλου
Σάντρα Δημητρέλου
5 Μαρτίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?