Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: #Alive – Ο ζωτικός χώρος και το τραύμα της καραντίνας (και των ζόμπι)
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > #Alive – Ο ζωτικός χώρος και το τραύμα της καραντίνας (και των ζόμπι)
Cinema

#Alive – Ο ζωτικός χώρος και το τραύμα της καραντίνας (και των ζόμπι)

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 23 Σεπτεμβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 23 Σεπτεμβρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ταινίες για την καραντίνα είχαν γυριστεί ήδη μέσα στην καραντίνα, καθώς η τεχνολογία πλέον έχει διαχυθεί και μέσα μαγνητοσκόπησης με αποδεκτά οπτικά αποτελέσματα κατέχονται από εκατομμύρια κόσμου. Ωστόσο, όταν το πρώτο κύμα υποχώρησε, λίγο αλλά αρκετά ώστε να ξαναβγεί αρκετός κόσμο έξω, ξεκίνησαν και πιο συγκροτημένες προσπάθειες προκειμένου να μεταγλωττιστεί το συλλογικό τραύμα του εγκλεισμού σε μια γλώσσα που θα ήταν κατανοητή στη μετά-αφήγηση και την ψυχολογική του ερμηνεία: αυτή του θεάματος.

Η Νότια Κορεά λοιπόν έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: είπε μια ιστορία με ζόμπι.

Το #Alive λοιπόν, μια παραγωγή που δείχνει και το Netflix, τοποθετείται στην ακραία πυκνοκατοικημένη Σεούλ. Η ιστορία παραδόξως γράφτηκε το 2019, αλλά η απόδοση της είναι γνήσιο απότοκο του 2020. Σε αυτή λοιπόν ένας streamer να εγκλωβίζεται στο σπίτι του όταν ένας φονικός ιός μετατρέπει τους κατοίκους της πόλης σε ζόμπι.  Το έξω μετατρέπεται λοιπόν σε φονική παγίδα. Οι τριγύρω του άνθρωποι φορείς κινδύνου και θανάτου. Του μένει λοιπόν μόνο η πλήρης απομόνωση ως τρόπος σωτηρίας.

Όντας σε ένα τέτοιο καθεστώς, στρέφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να καλύψει τις επικοινωνιακές του ανάγκες.  Instagram, video streaming υπηρεσίες και ταινίες, τα οποία ήταν και πριν η προτιμητέα του πραγματικότητα, τώρα εξελίσσονται στη μόνη του επιλογή. Όταν όμως και αυτά καταρρέουν και η επίφαση επικοινωνίας που προσέφεραν λείπει, η μοναξιά του είναι τόσο εκκωφαντική που σχεδόν τα ζόμπι είναι καλύτερη επιλογή.

Ο σκηνοθέτης Il Cho (Jin) ο οποίος ανέλαβε και τη διασκευή του σεναρίου (το αρχικό ανήκε στον αμερικάνο Matt Naylor) καταφέρνει με έναν οπτικά εύγλωτο και επίτηδες λεκτικά εξασθενημένο τρόπο να μιλήσει για τα συναισθήματα εκατομμυρίων ανθρώπων που βρέθηκαν σε μια παρόμοια κατάσταση. Να δείξει την οργή και το άχθος που υπάρχει όταν το καταφύγιο μετατρέπεται σε φυλακή για ένα αδιευκρίνιστο χρόνο. Την ίδια στιγμή μάλιστα ούτε αυτή η απομόνωση εγγυάται την ασφάλεια. Η αμφιβολία, το άγνωστο, που μάλιστα γίνονται χειρότερα από τις αντικρουόμενες πληροφορίες που βομβαρδίζουν τον ήρωα από τα ΜΜΕ που καταναλώνει αδιάκριτα, απλά εντείνουν τον τρόμο.

Σε αυτό το σκηνικό είναι σχεδόν προβληματικό πόσο καλά ταιριάζουν οι θεματικές του ζομποείδους με αυτές της live action πανδημίας. Ή, ορθότερα, πως δανειστήκαμε αυτές τις θεματικές για το εξηγήσουμε στον εαυτό μας. Πάντως, και στις δύο περιπτώσεις, ο φόβος προκύπτει τώρα από την επαφή, από τον άλλον, το Έξω.

Ταυτόχρονα, εγείρεται και το ζήτημα το αστικού περιβάλλοντος, με τις ανώνυμες μάζες του που μετατρέπονται σε πεινασμένες αγέλες. Σε αυτόν τον χώρο, τον εκ προθέσεως αφιλόξενο, η ίδια η ύπαρξη είναι συνδεδεμένη με το κέρδος. Δεν μπορείς να υπάρξεις αν δεν ξοδεύεις. Όταν όμως δεν μπορείς να το κάνεις αυτό (ή δεν υπάρχει κανείς που να δεχθεί τα λεφτά σου), πως μπορείς να επιβιώσεις σε έναν τόσο εκ πεποιθήσεως εχθρικό χώρο; Που είναι μέσα στις πυκνοκατοικημένες πόλεις, όπου κάθε εκατοστό τους διεκδικείται, ένας χώρος όπου απλά μπορείς να υπάρχεις;  Τέτοιοι χώροι πρέπει να διεκδικηθούν από την αρχή απέναντι τόσο σε ορδές ζόμπι, όσο και στις δυνάμεις ασφαλείας (που στην ταινία είναι το ίδιο, αλλά και στη ζωή δεν απέχουν και τόσο).

Η πνιγηρή ατμόσφαιρα της ταινίας βασίζεται σε μεγάλο λόγο στις αντιθέσεις των χρωμάτων και του φωτισμού με τις σκηνές έντονης βίας και gore. Την ίδια στιγμή, στο συναισθηματικό κομμάτι της ταινίας, μεγάλο ρόλο παίζει και η πολύ ισχυρή ερμηνεία του πρωταγωνιστή Ah-In Yoo (Burning, The Throne) ενός από τους καλύτερους ηθοποιούς στη χώρα του αυτή τη στιγμή.

Βέβαια το #Alive δυστυχώς έχει μόνο τη θολή αίσθηση των καταστάσεων που το δημιούργησαν και όχι την πλήρη εικόνα τους. Έτσι η επεξεργασία των εννοιών που κάνει δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Χωρίς και το ίδιο να το θέλει, καταρρέει σταδιακά σε κλισέ του είδους στα οποία και καταλήγει, παρά τις καλές του προθέσεις. Από τη μία είναι λογικό, παρά τις θεματικές του ικανότητες, όλο το ζομποείδος πνέει τα λοίσθια και χρειάζεται κάτι παραπάνω από μια (ακόμα) αληθοφανής επιβεβαίωση της δυναμικής του ώστε να σωθεί εκφραστικά.

Από την άλλη, είναι καλό να ρολάρουν τέτοιες ταινίες και να μιλήσουμε και εμείς οι υπόλοιποι για τις καραντίνες που ζούμε και, ίσως και πιο βασικό, για τον ζωτικό χώρο που δικαιούμαστε και που μας τον αρνούνται.

#Alive λοιπόν και στην επόμενη καραντίνα.

TAGGED:#AliveAh-In YooIl ChoMatt NaylorNetflix
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Νύχτες Πρεμιέρας: Αυτό είναι το νέο πρόγραμμα
Επόμενο άρθρο Το χρέος της επιστημονικής φαντασίας στον Κόκκινο Οκτώβρη
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
«Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
5 Αυγούστου 2025
Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
3 Αυγούστου 2025
Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
28 Ιουλίου 2025
Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
26 Ιουλίου 2025
Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
23 Ιουλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Tuca & Bertie – Ο σουρεαλ φεμινισμός που είχαμε ανάγκη

Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
17 Ιουνίου 2019
Cinema

Mank – Τέμνοντας το Hollywood με το μαχαίρι του Citizen Kane

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
8 Δεκεμβρίου 2020
Σειρές

Twilight of the Gods – Ένα άνευρο skål από τον Snyder

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
1 Οκτωβρίου 2024
ΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019Σειρές

Ακυρώσεις σειρών 2019 – Ποιες αδικήθηκαν και ποιες καλά να πάθουν;

admin
admin
8 Ιανουαρίου 2021
Σειρές

Three Body Problem – Φυσική απογοήτευση μαθηματικής ακρίβειας

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
11 Φεβρουαρίου 2025
Cinema

Robert the Doll – Όχι άλλο Chucky ρε παιδιά!

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
30 Απριλίου 2022
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?