Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Δέκα (και μία) καλύτερες ταινίες του 2017
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Δέκα (και μία) καλύτερες ταινίες του 2017
Cinema

Δέκα (και μία) καλύτερες ταινίες του 2017

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 3 Ιανουαρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 2 Ιανουαρίου 2018
9 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ένα flashback στις ομορφότερες κινηματογραφικές αφηγήσεις της χρονιάς.

Contents
Paterson –Jim JarmuschThe Other Side of Hope (Η Άλλη Όψη της Ελπίδας) –Aki KaurismäkiLady Macbeth- William OldroydHappy End – Michael HanekeManchester by the Sea – Kenneth LonerganHell or High Water (Πάση Θυσία) – David MackenzieThe Square (Το Τετράγωνο)-Ruben ÖstlundGet Out (Τρέξε!)- Jordan PeeleΧωρίς Αγάπη (Nelyubov) -Andrey Zvyagintsevmother! –Darren AronofskyThe Florida Project –Sean Baker

Δέκα καρέ σε flashback. Με λίγα λόγια. Πυκνά ενίοτε, με στόχο να ανακτηθεί και να αξιολογηθεί ό,τι η κινηματογραφική εικόνα μας επέβαλλε μέσα στο έτος που πέρασε. Μπαίνεις στην αίθουσα. Τίτλοι αρχής. Σκηνή πρώτη. Κανείς δεν μιλάει. Τα μάτια μένουν ορθάνοιχτα. Οι δημιουργοί του σινεμά μοιάζουν αόρατοι μα βάζουν φαρδιά την υπογραφή τους, οι φυσιογνωμίες των ηθοποιών και οι πράξεις τους γραπώνουν τα συναισθήματα μας, οι ρόλοι που συγκροτούνται αναδεύουν την σκέψη μας, η ιστορία που εξελίσσεται μας γεννάει δάκρυ και οργή, χαμόγελο και στοργή. Τίτλοι τέλους. Η συνείδηση μας έχει μεταπλασθεί. Έχουν εισχωρήσει μέσα της βιώματα και ιδέες. Να η πραγματικότητα, να μια κάποια αλήθεια, να η πιο όμορφη, πιο ευφάνταστη, πιο ποιητική και ενίοτε πιο σκληρή αισθητική υπεροχή. Αυτό είναι το σινεμά. Αγωνία ανθρώπων που αγωνιούν για τους ανθρώπους. Πολλοί τα κατάφεραν. Οι επιλαχόντες άξιοι και σπουδαίοι. Μα πρέπει να δηλώσω αποκλειστικά δέκα ταινίες. Αν και αγάπησα περισσότερες. Δέκα που με έκαναν να μείνω λίγο παραπάνω έκπληκτος μπροστά τους. Δίχως σειρά προτίμησης. Δέκα ναι, μα «κλέβω» λιγάκι και προστίθεται άλλη μια…

Paterson –Jim Jarmusch

Σινεμά της καθημερινής ζωής και των καθημερινών εκφράσεων των καθημερινών ανθρώπων μέσω της εμβαθυντικής ποιότητας της ποίησης. Καθώς εκτός κινηματογράφου ζούμε την πιο δομική απελπισία εντός του ζούμε την υπεροχή της ομορφιάς του ανθρώπου. Ταινία ασυγκράτητα ειλικρινής που επιβεβαιώνει και θεμελιώνει την αγάπη μας για το παρόν, το άμεσο, την συντροφικότητα, την ζωή. Οι εργαζόμενοι του Jarmusch είναι διαμάντια στον κοινωνικό σκουπιδότοπο. Γοητεία… οι αγκαλιές τους. «Η ποίηση δεν αγορεύει ή εξηγεί αλλά παρουσιάζει» έγραφε ο ποιητής William Carlos Williams.

The Other Side of Hope (Η Άλλη Όψη της Ελπίδας) –Aki Kaurismäki

Διαμετρικά αντίθετος στην υποκριτική ευαισθησία των προνομιούχων μικροαστών –καλλιτεχνών και άλλων παρατρεχάμενων- πάνω στο κυρίαρχο ζήτημα των καιρών, οι πρόσφυγες του Καουρισμάκι δεν αποδέχονται την ελεημοσύνη κανενός υπερόπτη «ανθρωπιστή» αλλά επανακατακτούν την θέση τους στην κοινωνία που κάθε έκφανση της –φασισμός, ρατσισμός, φονταμενταλισμός, πολυπολιτισμικότητα- είναι απόρροια του ίδιου ταξικού ζητήματος που δεν κάνει καμία διάκριση χρώματος, φυλής και θρησκείας. Το αλήτικο, cool, μοντερνιστικό του σινεμά του εξαιρετικό για τον λόγο πως διαχειρίζεται την πραγματικότητα που ζούμε σε ολοκληρωμένες νοηματικά -και υπέροχες φιλμικά- βάσεις.

Lady Macbeth- William Oldroyd

Ο -μη «μπουρζουά»!- φεμινιστικός αγώνας θα δικαιωθεί καθώς μαζί με την καταπίεση καταργηθούν ταυτόχρονα και οι εξουσιαστικές σχέσεις. Γιατί σε ένα κόσμο κοινωνικών συμφερόντων ο άνθρωπος μετατρέπεται από εξουσιαζόμενο σε εξουσιαστή και η απελευθέρωση γίνεται μια αλλοτριωμένη συστημική έννοια. Η εξουσία άλλωστε δεν διακρίνει άνδρες και γυναίκες. Η ταινία είναι μια θεατρικών αναφορών και αξιώσεων, απέριττο, σύντομο και ευθύ σινεμά που δεν χαρίζει αυταπάτες. Τόσο εποχής όσο και σύγχρονη ταυτόχρονα, επαναφέρει ριζοσπαστικά την προβληματική για την εξουσία, την φυλή, το φύλο και τις κοινωνικές τάξεις μέσα από πολυεπίπεδες μα και μονολιθικές ερμηνείες που ανεβάζουν τον κινηματογραφικό πήχη εκεί που του αρμόζει.

Happy End – Michael Haneke

Ιδού ορατότατος ο πασιφανώς αποκρουστικός μικρόκοσμος των μπουρζουάδων που σε κάνει να αναφωνείς «στα τσακίδια!». Και εκεί κυριολεκτικά τους στέλνει στην νέα του ταινία ο σπουδαίος μπρεχτικός δημιουργός -τομή του σύγχρονου σινεμά- Michael Haneke, νοηματοδοτώντας εκ νέου -και επιτέλους- πως θα έπρεπε να προσεγγίζουμε -και κινηματογραφικά- της άρχουσας τάξης το happy end. Δείτε για παράδειγμα την εισαγωγική σεκάνς: Θλιβερότητα εικονογραφημένη.

Manchester by the Sea – Kenneth Lonergan

Η ευθύνη και η ενοχή μα κυρίως η αξιοπρέπεια να τις αγκαλιάσεις θέλει τόνους ψυχικής δύναμης. Και αυτή η ταινία δημιουργεί μια σπάνιας κοπής ρεαλιστική δόμηση χαρακτήρα που ενώ χάνει ένα-ένα τα πάντα και εξαναγκασμένος κατά συνέπεια να κυλάει από την πτώση στην πλήρη κατάπτωση, αυτός μένει τόσο ολόρθος που μας μαθητεύει πολιτική και ηθική στάση ζωής σε μια κοινωνία που προάγει και ανακυκλώνει τον πλήρη ατομισμό, την άκρατη αδιαφορία. Με ένα γήινα ανθρώπινο σινεμά που αποσαθρώνει κάθε έννοια –του εύκολου, βολικού και μικροαστικού- μελοδράματος.

Hell or High Water (Πάση Θυσία) – David Mackenzie

Είναι δόκιμο να αποκαλείσαι παράνομος σε ένα κόσμο στημένο στη μόνιμη, νόμιμη και θεσμοθετημένη ανομία; Δυο αδέλφια ληστές τραπεζών που η σχέση τους δεν διαρρηγνύεται στο παραμικρό ενώ το οικονομικό σύστημα πέφτει πάνω τους να τους εκμηδενίσει –όπως κάνει στους πάντες- και καθώς ο άνεμος των στεγνών ανοιχτών τοπίων της Αμερικής είναι προφανώς με το μέρος τους μετατρέπονται σε δυο αρχέτυπους χαρακτήρες που ταυτίζει άνετα όλους μας και απαντάει άνετα επίσης στο αρχικό ερώτημα ξεκάθαρα αρνητικά. Όχι απλά δεν είσαι παράνομος, μα πράγματι είσαι ήρωας.

The Square (Το Τετράγωνο)-Ruben Östlund

Η ζωή σε πλαίσια, θα μπορούσε να είναι ο υπότιτλος. Σε πλαίσια κυρίως κοινωνικά και κατά συνέπεια ατομικά, ψυχολογικά, υπαρξιακά, ιδεολογικά, αισθητικά, συνειδησιακά. Μέσα σε πλαίσια λειτουργούμε, μέσα σε πλαίσια συζητάμε, μέσα σε πλαίσια «σφάζουμε» τον συνάνθρωπο μας. Το σύστημα ολόκληρο το πρωταρχικό και αδιάσπαστο πλαίσιο. Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και νοηματικώς πολυεπίπεδα έργα των τελευταίων χρόνων θέτει ένα ζήτημα που προσπαθούμε διαρκώς να αρνηθούμε. Πως η λέξη ελευθερία είναι και αυτή μια σύμβαση με κανόνες, δικαιώματα και υποχρεώσεις. Και καθώς ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κινηματογραφικά performances ξετυλίγεται on camera τότε νιώθουμε ως θεατές το βάρος της κοινωνικής μας ευθύνης με πραγματικά απειλητικό τρόπο.

Get Out (Τρέξε!)- Jordan Peele

Ποιος είπε πως η δουλεία σταμάτησε ποτέ; Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας –όπως κάνει η ταινία- και άνετα να ‘τος ορατός ο δομικά συγκροτημένος ρατσισμός της κοινωνίας. Και η επίγνωση αυτή παράγει τρομοκρατία, μια τρομοκρατία τόσο γκροτέσκα, τόσο απίστευτη που δεν μπορεί παρά να μας συγκλονίσει. Μια ταινία τρόμου –ή καλύτερα η κοινωνική παρατήρηση ως τρόμος- που αλλάζει τους κανόνες, επαναπροτείνει το είδος μακριά από την επαναλαμβανόμενη γελοιότητα των μεταφυσικών τεράτων θέτοντας το στο πολιτικό κάδρο της επικαιρότητας, της κριτικής σκέψης και του πολιτικού σχολιασμού. Φρέσκος κινηματογράφος μέσα από την δυσωδία της κοινωνίας. Και ακόμη κάποιοι μιλάνε με την μοδάτη -και ήδη μπαγιάτικη- γλώσσα της πολιτικής ορθότητας… Ήδη τρέχω.

Χωρίς Αγάπη (Nelyubov) -Andrey Zvyagintsev

Αν θεωρήσουμε αδόκιμο να μιλήσουμε για την χιλιοταλαιπωρημένη έννοια-λάστιχο της αγάπης -όπως συνηθίζουμε να κάνουμε-, η απόλυτη έλλειψη της ίσως μας πει πολλά περισσότερα για αυτή. Μια βαθιά τραγική κινηματογραφική μελέτη χαρακτήρων αναπτυγμένη μέσα σε ένα καταπιεστικό κάδρο που δεν διακρίνει έθνη και κουλτούρες. Κάθε ανθρώπινο συναίσθημα, νεκρό. Πλήρη απαξίωση, πλήρη απόγνωση, πλήρη αποξένωση. Ηθική βαρβαρότητα, ηθική αποκτήνωση με την αγάπη να ανεμίζει ως κουρέλι, ως δικαιολογία. Ρωσικό σινεμά ικανό να κοιτάζει στα μάτια τον κάθε θεατή ξεχωριστά και να τον φέρνει αντιμέτωπο με την ίδια του την ψυχή. Η λέξη «αγάπη», έκτοτε, μοιάζει τόσο δύσκολα να ειπωθεί.

mother! –Darren Aronofsky

Κάτι άρρωστο συμβαίνει γύρω μας. Κυοφορείται μια σήψη τεραστίων διαστάσεων, δομικότατη και ο Aronofsky ξέρει πολύ καλά τι λέει, όπως ήξερε κάποτε ο Polanski, ο Bergman, ο Haneke. Τώρα απλά υπάρχουν κάποιοι -κριτικοί ας τους ονομάσουμε-, που δεν μπορούν να ακούσουν τίποτε και να δούνε και πάλι τίποτε, ανακαλύπτοντας ως τρόπο διαφυγής από την άγνοια τους -καθώς αδυνατούν να συλλάβουν τούτο το κινηματογραφικό αριστούργημα αποχαυνωμένοι μέσα στις συμβάσεις τους- την αισθητική αποδόμηση του έργου. Από την άλλη προτείνω: Δείτε αυτό που φαίνεται και ερμηνεύστε αυτό που συμβολίζεται. Πολύ απλή η διαδικασία μέσα από… τις ανοιχτές φλέβες της ανθρωπότητας όπως τις αισθάνεται ο Aronofsky. Εμπειρία μιας αδιάλειπτα αγωνιώδης κάμερας, μιας πυκνής αφήγησης και της υποκριτικής δεινότητας των δύο πολυεπίπεδων χαρακτήρων.

Και άλλη μια:

The Florida Project –Sean Baker

«Πολύχρωμες σκηνές που χτίζουν την πίσω όψη του παραμυθιού. Στα μοτέλ όπου δεν φτάνει το αμερικανικό όνειρο. Σκηνές της σύγχρονης μητρόπολης. «Πάμε να σπάσουμε στο ξύλο αυτόν που φυλάει το χρυσάφι στην άκρη του ουράνιου τόξου». Ένα κωλοδάχτυλο στα στερεότυπα. Ένα μοιρασμένο παγωτό. Μία απελευθερωτική τρεχάλα. Κινηματογράφος τελικά ανθρώπινος.»

Γράφει ο Χρήστος Σκυλλάκος για το Περιοδικό

TAGGED:Get OutHappy EndHell or High WaterLady MacbethManchester by the Seamother!PatersonThe Florida ProjectThe Other side of HopeThe Squareδέκα καλύτερες ταινίεςκαλύτερες ταινίες του 2017Κριτική κινηματογράφουταινίες της χρονιάςχωρίς αγάπη
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Γιατί τόσος διχασμός για το mother! του Darren Aronofsky;
Επόμενο άρθρο Η σκοτεινή πλευρά των comics της Disney
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Oι 10 ταινίες που θα κρατήσουμε βγαίνοντας από τα 10s

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιανουαρίου 2020
Cinema

Και αυτοί τίποτα; Ταινίες που θα έπρεπε να είναι στα Όσκαρ 2018

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Μαρτίου 2018
Cinema

Candyman (2021) – Το τέρας του ρατσισμού δεν πέθανε ποτέ

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
16 Οκτωβρίου 2021
Cinema

Το Smassing Culture δίνει τα δικά του βραβεία Όσκαρ!

admin
admin
4 Μαρτίου 2018
Cinema

Get Out – Η τρομακτικά ρεαλιστική απεικόνιση του ρατσισμού

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιανουαρίου 2020
Cinema

Η Θανάτωση του Ιερού Ελαφιού- Αίμα και θυσίες σε ανατολή και δύση

admin
admin
16 Ιουλίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?