Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Ελρικ: Ο Ρουμπινένιος Θρόνος – Η πραγματική εικόνα μιας αυτοκρατορίας σε αποσύνθεση
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ευρωπαϊκά > Ελρικ: Ο Ρουμπινένιος Θρόνος – Η πραγματική εικόνα μιας αυτοκρατορίας σε αποσύνθεση
ComicΕυρωπαϊκά

Ελρικ: Ο Ρουμπινένιος Θρόνος – Η πραγματική εικόνα μιας αυτοκρατορίας σε αποσύνθεση

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 17 Δεκεμβρίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 24 Ιουλίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Είναι πολύ δύσκολο να μιλήσει κανείς επαρκώς για το πόσο επηρέασε τη σύγχρονη λογοτεχνία (φανταστικού αλλά και γενικά) το πολύπλευρο έργο του Michael Moorcock. Ειδικότερα η έννοια του Αιώνου Πρόμαχου, με τις άπειρες πλευρές του και οι διακλαδώσεις τους σε ένα πολυσύμπαν (μία από τις πρώτες χρήσεις του όρου με τον τρόπο που την καταλαβαίνουμε σήμερα, την πολύ μακρινή πλέον δεκαετία του 1960) υπήρξε καθοριστική. Το μόνο σίγουρο είναι πως εάν δεν υπήρχε ο Moorcock γενικά και η πιο γνωστή δημιουργία του, ο Έλρικ του Μελνιμπονέ ειδικά, το πιθανότερο θα ήταν πως θα έπρεπε να τον εφεύρουμε.

Αλμπίνος, σωματικά αδύναμος, μα φιλόσοφος και μάγος, ο Έλρικ αποτέλεσε τον αντίποδα και την απάντηση στη σωματική ρώμη του Κόναν. Όχι όμως στην εικόνα μόνο. Ο Κόναν ξεκίνησε ως κλέφτης και έγινε βασιλιάς. Από την άλλη ο καταραμένος Μελνιμπόνιος ξεκίνησε ως αυτοκράτορας, γόνος εκφυλισμένων ιμπεριαλιστών, που έβλεπε γύρω από την άρρωστη και ηθικά απονεκρωμένη, ηδονική κοινωνία του έναν κόσμο να αλλάζει και κατέληξε παρίας.

Προσπαθώντας να καταλάβει ο ίδιος την αλλαγή ή ακόμα και να γίνει κομμάτι της, ο Έλρικ εγκατέλειψε έναν θρόνο από ρουμπίνι (και αίμα) και τελικά, έχασε τα πάντα.

Το έπος του Έλρικ ήταν η ευρωπαϊκή, βρετανική απάντηση σε έναν αμερικανικό ατομικισμό που γεννήθηκε στην κρίση του 1930, ανδρώθηκε μέσα από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και άνθησε στην ψυχροπολεμική δεκαετία του 1950, εύρωστη και εστιασμένη στην ανάπτυξη των λίγων. Και αυτή την πτυχή, την καθαρά πολιτική που υπήρχε στο έργο του Moorcock από την αρχή του η αλήθεια είναι πως στις μεταφορές του έργου σε άλλες τέχνες, κυρίως κόμικς, τη βλέπαμε πολύ σπάνια και πάντα ως συμπληρωματική της υπαρξιακής αγωνίας που διακάτεχε τον ήρωα, γνήσιο γνώρισμα ανθρώπων που γεννήθηκαν σε εποχές μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος, όπου οι νεκροί δεν είχαν συμβιβαστεί από με τη θνητότητα τους και οι ζωντανοί δεν είχαν νιώσει ακόμα το αίμα να κυλά στις φλέβες τους.

Ωστόσο, στο Έλρικ: Ο Ρουμπινένιος Θρόνος (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Αίολος), η πολιτική διάσταση γίνεται κυρίαρχη. Αυτό είναι κάτι που συνεπάγεται όχι μόνο από τον πρόλογο του ίδιου του δημιουργού, ο οποίος ομολογεί πως το ανά χείρας έργο είναι αυτό που θα σχεδίαζε και ο ίδιος αν μπορούσε να σχεδιάσει, το πιστότερο στο αρχικό του όραμα. Όχι, προέρχεται κυρίως από την ίδια την ατμόσφαιρα του έργου, στο οποίο επιτέλους το Μελνιμπονέ και η κοινωνία του δεν είναι απλά το πεδίο της εναρκτήριας περιπέτεια του Λευκού Λύκου.

Το Νησί των Δράκων αναπνέει, οι κάτοικοι του σκοτώνουν για απόλαυση, βασανίζουν για ηδονή, συνθέτουν μελωδίες από ουρλιαχτά και είδη επιθανάτιων ρόγχων. Παθιάζονται και σκοτώνουν τόσο φυσικά όσο μιλάνε. Το διασκευασμένο σενάριο από τον Julien Blondel αλλά, πολύ περισσότερο, το (υπερενισχυμένο) σχέδιο από τρεις (!) σχεδιαστές, τους Didier Poli, Robin Recht και Zan Bastit) μας δίνει ένα πολύ βαρύ, υπερπλουραλιστικό, μεταλλικό και πρωτόγονο αποτέλεσμα, στο οποίο ένας πολιτισμός που πνέει τα λοίσθια βαυκαλίζεται συνεχώς με το περασμένο του μεγαλείο και δύναμη.

Το οπτικό αποτέλεσμα, όπως μαρτυρούν και οι δημιουργοί του, είναι παρμένο κατευθείαν από κάποιον εφιάλτη (ο οποίος συγγενεύει με το έργο του Clive Barker και πιο συγκεκριμένα με το Hellraizer ). Tην ίδια στιγμή όμως καταφέρνει να αποδώσει και όλο το δέος του νησιού. Η πρωτεύουσα μιας, κάποτε, παγκόσμιας αυτοκρατορίας, που στέκει περιτριγυρισμένη από έναν δικό της λαβύρινθο και πλούτη.

Ταυτόχρονα, το σενάριο του Blondel (εξαιρετικά και άμεσα αποδοσμένο από τον πάντα αξιόπιστο Θωμά Μαστακούρη) μπορεί να μην είχε τον χώρο που θα χρειαζόταν, αλλά κατάφερε να διορθώσει ίσως κάποιες αδικίες προς κλασικούς χαρακτήρες, όπως η Σίμοριλ, που από απροστάτευτος πρώτος έρωτας του Έλρικ και damsel in distress, παίρνει τον δικό της χώρο και λάμπει ως πραγματική Μελνιμπόνια.

Ωστόσο λόγω χώρου, το κόμικ αφήνει τους περισσότερους χαρακτήρες σχεδόν μονοδιάστατους, μην προλαβαίνοντας να δαμάσει τον ρυθμό της δράσης του αλλά και των καταιγιστικών του εικόνων. Για κάποιον γνώστη του έργου του Moorcock ίσως κάτι τέτοιο δεν είναι τόσο πρόβλημα, αλλά αυτή η τυφλή πίστη στην εγγύτητα του με το αρχικό υλικό στερεί από το κόμικ την αυθυπαρξία του. Βέβαια αυτή η συντομία μας έδωσε και εντυπωσιακούς β’ χαρακτήρες, όπως τον δαιμονικό δόκτορα Τζεστ, έναν καλλιτέχνη του πόνου.

Επιλογικά, το Έλρικ: Ο Ρουμπινένιος θρόνος είναι μια εξαιρετική προσθήκη στις μεταφορές των περιπετειών του αλμπίνου αυτοκράτορα, μια καθαρά σκωπτική και πολιτική ματιά που έργου που το φέρνει, οπτικά και απτικά το έργο στον 21ο αιώνα, αφού, όπως κάθε έργο της κλάσης του, είναι ταυτόχρονα αθάνατο και επίκαιρο.

TAGGED:Julien BlondelRobin RechtZan Bastitεκδόσεις ΑίολοςΈλρικ: Ο Ρουμπινένιος θρόνοςΘωμάς Μαστακούρης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Dating Simulators with a twist
Επόμενο άρθρο Κων. Σκλαβενίτης: Προσπαθώ πάντα το σκίτσο μου να είναι διφορούμενο
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
28 Ιουλίου 2025
Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
26 Ιουλίου 2025
Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
23 Ιουλίου 2025
Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
22 Ιουλίου 2025
Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
3 Ιουλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicΒιβλία

Ποια βιβλία/comics να διαβάσετε δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο;

admin
admin
27 Δεκεμβρίου 2018
HorrorΒιβλία

Δρ Τζέκυλ & κος Χάιντ – Ο κλασσικός τρόμος που καθηλώνει μέχρι και σήμερα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
14 Μαρτίου 2020
FantasyΒιβλία

Η Γκρίζα Χώρα – Ένα fantasy πρελούδιο στην κέλτικη κοσμοθεωρία

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
19 Μαρτίου 2019
HorrorΒιβλία

Η Τελευταία Επιστολή του X.Φ. Λάκβκραφτ- Ένας κειμενικός διάλογος πέρα από τα σύνορα του χρόνου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
16 Μαρτίου 2018
ΒιβλίαΕφηβική - Παιδική

Ιστορίες από Μακρινά Προάστια – «Πρέπει να τα ζήσεις για να καταλάβεις»

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Δεκεμβρίου 2021
BookTokΒιβλία

Ξημέρωμα στο Μαλιμπού – Θρυλικά πάρτι και δυσλειτουργικές οικογένειες

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
1 Αυγούστου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?