Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Here comes the Fall – Τα 10 καλύτερα anime για να μπείτε στο mood φθινοπώρου
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Ας Περιμένουν οι Γυναίκες – Ήταν καλή διασκευή κύριε Πάνο;
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Κακό Παπί και το Φτερό της Τύχης – Θα γίνει ξεπουπούλιασμα!
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Λεγεώνα – Λίγο Β’ ΠΠ, λίγο βαμπίρ, τίποτα από τα δύο
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    12 Κανόνες του Αγώνα – Αναζητώντας απαντήσεις στο πολιτικό μας αδιέξοδο
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τα Bαρέλια της Oργής – Ταξική πάλη στην Άγρια Δύση
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Τελειότητα- Η αποχαύνωση της καθημερινής ζωής
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Dungeon Crawler Carl – Ο Κάρολος και μια γάτα στα μπουντρούμια
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προδημοσίευση – The Witcher: Το Σταυροδρόμι των Κορακιών
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μυστήρια Πράγματα: Ξυλόκαστρο & πέριξ -Μια ξεχωριστή ανθολογία ιστοριών λαογραφικού τρόμου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Project Hail Mary – Tο Μαράκι, ο Aριανός και το hard science fiction
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    The Hand that Rocks the Crandle -Το remake που κανείς δεν ζήτησε για ένα ζήτημα που κανείς δεν μιλάει
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Bugonia – Μισάνθρωπη ωμότητα σε αντι-Λανθιμικό weird
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Hamnet – Aνούσιο δράμα εποχής με σταγόνες Shakespeare-ploitation
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Life of Chuck – Πιεστικό μελόδραμα με χορευτικές εξάρσεις
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Τhe Studio – Ένα αστείο από και για το Hollywood
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    This is culturally (in)appropriate – Η επιστροφή των Clipse
    27 Λεπτά Ανάγνωσης
    Σαββόπουλος: 10 τραγούδια για μία ξεχασμένη μας κληρονομιά
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μυθολογικά Τέρατα: Balkan edition
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    riddler-δημοκρατία
    Riddler, γιατί μισείς τη Δημοκρατία μας;
    1 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Η Κόρη του Ανοιχτηριού – Τι θα συνέβαινε αν επαναστατούσαν τα σύμβολα;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ευρωπαϊκά > Η Κόρη του Ανοιχτηριού – Τι θα συνέβαινε αν επαναστατούσαν τα σύμβολα;
ComicΕυρωπαϊκά

Η Κόρη του Ανοιχτηριού – Τι θα συνέβαινε αν επαναστατούσαν τα σύμβολα;

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 13 Μαρτίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 11 Φεβρουαρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Πολύ συχνά σε συζητήσεις για διάφορα πολιτισμικά θέματα, από την οικογένεια μέχρι την δικαιοσύνη και από τις σχέσεις μέχρι την εξουσία, συναντά κανείς ένα στείρο και ενοχλητικά κενό επιχείρημα: πως αυτά δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα, είναι εφευρέσεις του ανθρώπου, κενά σύμβολα για να ντύσει τις βιολογικές του ανάγκες. Πολλές απαντήσεις υπάρχουν για έναν τέτοιο κυνικό βιολογισμό στις ανθρωπιστικές επιστήμες, όμως την πιο διασκεδαστική μας την δίνει το καυστικό χιούμορ του Rod Davis με την αποκαλυπτικά λυρική και σουρεαλιστικά δομημένη τριλογία του. Τα πρώτα δύο μέρη, τα Η Ώρα των Μαχαιριών και το sequel/prequel του, το Η Κόρη του Ανοιχτηριού, αμφότερα σε μετάφραση της Μαρία Χρίστου κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Χαραμάδα.

Στον αυτοαναφορικό κόσμο που έπλασαν οι εφιάλτες του  Rod Davis, τα σύμβολα δεν είναι κάτι αφηρημένο, που μονάχα όσοι πιστεύουν σε αυτά μπορούν έχουν συνέπειες στις ζωές τους. Αντίθετα, είναι ζωντανά, είναι οι (πάντα κατασκευασμένοι) γονείς που δεν φτιάχνουν, αλλά φτιάχνονται από παιδιά. Είναι αυτά που επιβάλλουν τα διαγράμματα αυτοκτονίας για την μεγιστοποίηση της χαράς και της παραγωγικότητας, που διαχωρίζουν τις τάξεις όχι απλά με γυάλινα τείχη, αλλά με ιπτάμενα κάστρα που ρίχνουν βροχές από μαχαίρια.

Σε αυτόν τον ασπρόμαυρο και τακτοποιημένο κόσμο όλα κανονίζονται βάσει την προκαθορισμένη ημερομηνία θανάτου, τα νεκρόθλια  κάποιου, ένα γλωσσικό εύρημα που έκανε δυνατή μια πολύ δύσκολη μετάφραση, γεμάτη πνευματώδη ευφυολογήματα και λογοπαίγνια . Κανείς δεν ζει, ούτε πεθαίνει ελεύθερος. Μια τριάδα παιδιών, αρχίζουν να αμφισβητούν αυτό τον σιδερένιο κανόνα, που ακόμα και ο θάνατος δεν σπάει, και ξεκινούν έναν αγώνα δρόμου με τον Χρόνο προκειμένου να σπάσουν τις παραδόσεις που κρατούν αυτό το σύστημα ενωμένο.

Ακόμα και αν ήταν μόνο αυτό το premise, το έργο του Davis είναι το είδος του σκεπτόμενου, δύστροπου βρετανικού κόμικ που μας αρέσει πολύ. Μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία εφηβικής επανάστασης και, τελικά, ενηλικίωσης, γραμμένο με βιτριολικό, απαισιόδοξο χιούμορ.

Όμως ο  Rob Davis πάει παρά πέρα το αλλοπρόσαλλο δημιούργημα του (σεναριακά και σχεδιαστικά) και μας παρασύρει σε μια συζήτηση για την ίδια την ουσία των όρων επανάσταση, εξουσία, συμβολικά πραγματική και πραγματικά συμβολική. Γιατί και τα ίδια τα σύμβολα ασκούν εξουσία, και  τελικά, τα ίδια τα σύμβολα μπορούν να επαναστήσουν εναντίον της. Διότι, ακόμα και στον δικό μας κόσμο, όταν δημιουργείται ένας θεσμός, μια ενέργεια από κεκτημένη ταχύτητα ρέει μέσα του και τον ζωντανεύει. Οι έννοιες δεν είναι απλά χαρτιά, αλλά διαθέτουν ολόκληρα συστήματα πίσω και μέσα τους τα οποία δεν είναι ουδέτερες μηχανές. Συμμετέχουν στην κοινωνική πάλη γύρω τους, ως εργαλεία, τρόπαια αλλά και πρωταγωνιστές.

Είναι τα παραδείγματα του Χρόνου, που εδώ είναι μια αδίστακτη λακανική μητέρα που τρώει τα παιδιά της. Είναι ένας ευνουχισμένος πατέρας που εισβάλει/ανοίγει άλλες επιφάνειες, σε μια προσπάθεια να αποκτήσει έστω και έμμεσα λίγη εξουσία. Είναι ακόμα ο ίδιος ο γερασμένος νόμος που διασαλεύει την ισορροπία μεταξύ ζωής και θανάτου για να επιβάλλει την δική του φαινομενική κυριαρχία.

Αυτό ο ανταγωνισμός διαπνέει όλα τα πεδία της ζωής: την οικογένεια, το σχολείο, την πολιτική εξουσία. Είναι παντού και οι ήρωες (μαζί και οι αναγνώστες), στην προσπάθεια τους να καταλάβουν πως λειτουργεί αυτός ο ανεστραμμένος κόσμος, γίνονται ταυτόχρονα μάρτυρες και φορείς του. Όπως ακριβώς και η εξουσία που πολεμούν. Ο Davis μας προκαλεί, με έναν αρκετά απαισιόδοξο τόνο, να αναρωτηθούμε: πόσο τελικά επαναστατική είναι η επανάσταση; Και, τι επανάσταση θέλουμε; Και η εξουσία; Τι θα γίνει με την εξουσία;

«Αιώνια επαναστάτρια, ε; Φυσικά όλοι επαναστάτες είναι στα νιάτα τους. Το ξεπερνούν μεγαλώνοντας γιατί η αληθινή αλλαγή σημαίνει ανάληψη εξουσίας. Και η εξουσία μας κάνει όλους τέρατα. Απαιτεί να κάνουμε σημεία και τέρατα. Λένε πως ο γονιός υπάρχει για να έχει το παιδί κάτι ενάντια στο οποίο να επαναστατήσει, κάτι που θα το αποτρέψει από το να επαναστατήσει ενάντια στα πιο ουσιαστικά… Τι συμβαίνει όμως όταν επαναστατεί ένας γονιός;… Επανάσταση!», λέει η μητέρα- Πρωθυπουργός Πιθανοτήτων/ Ρολόι Δημαρχείου. Εμείς όμως τι απαντάμε;

Όσον αφορά το σχέδιο, ο Davis χρησιμοποιεί με σχεδόν χειρουργική ακρίβεια την επιρροή διάφορων υπερρεαλιστών ζωγράφων, με κυρίαρχο ανάμεσα τους τον de Chirico. Πράγματι στο ασπρόμαυρο σύμπαν, μια (α)χρωματική επιλογή που ταιριάζει περισσότερο με τον τόνο και την ατμόσφαιρα του έργου, η αυστηρή, μεταφυσική γεωμετρία του μεγάλου Ιταλού φαίνεται κυρίαρχη. Βέβαια οι ανθρώπινοι πρωταγωνιστές είναι πιστοί στην αμερικανική σχολή, όσο και αν πολλές εκφράσεις τους ξαφνιάζουν.

Αναμένουμε το τρίτο μέρος της τριλογίας προκειμένου να κλείσει η ιστορία, όχι όμως και τα ερωτήματα που θέτει. Γιατί, τελικά, αυτό δε κάνει η Τέχνη; Επανάσταση!

TAGGED:Rod Davisεκδόσεις χαραμάδαΗ Κόρη του ΑνοιχτηριούΗ Ώρα των ΜαχαιριώνΜαρία Χρίστου
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Russian Doll – To (βρώμικο) Groundhog Day της εποχής μας
Επόμενο άρθρο Η Ληστεία – Μια παράσταση εμπνευσμένη από το Non tutti i ladri vengono per nuocere του Dario Fo
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
The Hand that Rocks the Crandle -Το remake που κανείς δεν ζήτησε για ένα ζήτημα που κανείς δεν μιλάει
25 Νοεμβρίου 2025
Ας Περιμένουν οι Γυναίκες – Ήταν καλή διασκευή κύριε Πάνο;
21 Νοεμβρίου 2025
This is culturally (in)appropriate – Η επιστροφή των Clipse
21 Νοεμβρίου 2025
Το Κακό Παπί και το Φτερό της Τύχης – Θα γίνει ξεπουπούλιασμα!
19 Νοεμβρίου 2025
Η Τελειότητα- Η αποχαύνωση της καθημερινής ζωής
17 Νοεμβρίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Βιβλία

Άλλη Μία Σοβιετική Στάση Λεωφορείου – Η ελληνική πραγματικότητα στην τούνδρα της κρίσης

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
14 Αυγούστου 2019
ComicΕυρωπαϊκά

Filmish – Ένα κόμικ ταξίδι στη θεωρία του κινηματογράφου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
25 Απριλίου 2019
Comic

ΕΒΚ 2024: Οι τελικές υποψηφιότητες

admin
admin
13 Μαΐου 2024
ComicΕλληνικά

Shark Nation- Toξικά τρολ, πολιτική ορθότητα και ένα μέλλον που αιωρείται

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
7 Ιανουαρίου 2021
ComicΕλληνικά

Παλιές Πoυτ@νες – Η ελληνική αστική τάξη σε βιτριολικά καρέ

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
16 Ιανουαρίου 2022
ComicΕλληνικά

Hasta la Vista Baby – Ένα ρομποτ έγκυος επαναφέρει τη συζήτηση για την πολιτική ορθότητα

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
6 Αυγούστου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?