Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Ηλίας Κυριαζής: Ας μου δώσουν τους losers και τους ξεχασμένους χαρακτήρες
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > Συνεντεύξεις > Ηλίας Κυριαζής: Ας μου δώσουν τους losers και τους ξεχασμένους χαρακτήρες
ExclusiveΣυνεντεύξεις

Ηλίας Κυριαζής: Ας μου δώσουν τους losers και τους ξεχασμένους χαρακτήρες

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 18 Ιουνίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 20 Ιουνίου 2018
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Με αφορμή τόσο την φετινή έκδοση στα ελληνικά του Dirk Gently αλλά και την επανέκδοση του Μανιφέστου, μιλήσαμε με τον Ηλία Κυριαζή, έναν από τους αγαπημένους μας Έλληνες σχεδιαστές για το πως βλέπει σήμερα το Μανιφέστο, με ποιον υπερήρωα θα ήθελε (ή όχι) να δουλέψει και με τι project δε-μπορεί-να-πει-πως-ασχολείται…!

1 )Πως είναι οι συνθήκες εργασίας για έναν Έλληνα κομίστα στο εξωτερικό, οι εργασιακές σχέσεις στα “μεγάλα μαγαζιά”;

Το «Έλληνας» δεν έχει και τρομερή σημασία καθώς οι μισοί –αν όχι οι περισσότεροι- καλλιτέχνες που δουλεύουν στα αμερικάνικα κόμικς είναι εκτός ΗΠΑ πια. Προφανώς δεν έχει κάποια σύγκριση με τις συνθήκες δουλειάς εδώ πέρα, ειδικά στον όγκο δουλειάς που καλείται να βγάλει κανείς. Όσο για τα «μαγαζιά», από εταιρία σε εταιρία διαφέρει… όσο μεγαλύτερος εκδότης τόσο και πιο επαγγελματική η αντιμετώπιση.

2) Με μια εμπειρία διεθνή, πως κρίνετε την κατάσταση στην ελληνική σκηνή κόμικ στην Ελλάδα σε επίπεδο ποιότητας και δημιουργικότητας;

Σε καλλιτεχνικό επίπεδο πάμε πολύ καλά, ειδικά σε σχέση με το που ήμασταν δέκα χρόνια πριν. Δυστυχώς ο μόνος τρόπος να πάμε στο επόμενο level είναι με πολύ πιο εντατική παραγωγή που αυτή τη στιγμή η αγορά εδώ δεν μπορεί να σηκώσει. Η ποιότητα της δουλειάς σου δεν ανεβαίνει άμα δε σχεδιάσεις (κάποιες εκατοντάδες) σελίδες και αυτό δεν μπορείς να το κάνεις άμα δεν πληρωθείς για αυτές γιατί πρέπει και να ζήσεις κιόλας. Το καλό είναι ότι η διεθνής αγορά δίνει μια ελπίδα – ένα τρόπο να απορροφηθεί το εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό- αλλά προφανώς αυτό έχει τις δυσκολίες του λόγο σκληρού ανταγωνισμού.

3)Κρίνετε ότι η σκηνή επηρεαστεί από την κρίση, σε επίπεδο διανομής και περιεχομένου; Πως είναι σε σύγκριση πχ με αυτή της Αμερικής;

Ε προφανώς έχει ζορίσει πολύ το πράγμα. Και Αμερική έχει ζορίσει αλλά εκεί η διαφορά είναι ότι έχεις πολύ περισσότερα options. Υπάρχουν οι υψηλά αμειβόμενες δουλειές, υπάρχουν και οι λιγότερο αλλά είναι πολύ μεγαλύτερη η παραγωγή – άλλο να έχεις χαμηλό page rate και να πληρώνεσαι για ένα τεύχος το μηνά και άλλο για ένα αλμπουμάκι το χρόνο στο con.

4)Στα social media αφήνετε να εννοηθεί πως δουλεύετε σε κάποιον άτυπο διάδοχο του Μανιφέστου. Τι ακριβώς σχεδιάζετε

Δεν μπορώ να μιλήσω για τη νέα μου σειρά πριν την ανακοινώσει ο εκδοτικός οίκος αλλά αναφερόμουν σε οπτική συγγένεια, όχι απαραίτητα σεναριακή. Παρόμοιο εμφανισιακά setting και χαρακτήρες. Αλλά σίγουρα όχι κάτι τόσο «καθημερινό».

5)Πως βλέπετε το Μανιφέστο τώρα, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση;

Είναι κάτι που έκανα στα 20τόσα μου, το αγαπάω ακόμα αλλά δεν είμαι ο ίδιος άνθρωπος πια. Είναι κάτι που θέλω να μείνει in print και αρέσει πολύ που το ανακαλύπτουν νέοι αναγνώστες αλλά συγχρόνως θεωρώ ότι αυτοί που τους άρεσε αδικούν τον εαυτό τους αν μείνουν σε αυτό και δεν τσεκάρουν και τις μεταγενέστερες, πιο άρτιες δουλειές μου.

6) Έχετε αρκετές ιδέες για υπερήρωρες, όπως φαίνεται από σχέδια που κατά καιρούς αναρτάτε στα social media. Από τους μεγάλους ήρωες, με ποιον θα θέλατε να ασχοληθείτε, σε σενάριο και σχέδιο;

Με όλους και κανένα. Προφανώς θα το ήθελα για επαγγελματικούς λόγους και οκ, για να χαρεί ο έφηβος εαυτός μου αλλά με καθαρά καλλιτεχνικά κριτήρια αυτό που θα προτιμούσα είναι όσο πιο B-list χαρακτήρας γίνεται (για μεγάλη εταιρία λέμε πάντα). Καλύτερα κάτι που θα μπορούσα να αφήσω το δικό μου στίγμα και να πω τις δικές μου ιστορίες από το να κοιτάω αν το όραμα μου για το χαρακτήρα συμβαδίζει με αυτό της Disney ή της Warner Bros. Ας μου δώσουν τους losers και τους ξεχασμένους τους και ας με αφήσουν σε μια γωνίτσα να παιξω.

7)Πως είναι για έναν καλλιτέχνη που κάνει κόμικ και γράφει σενάρια να δουλεύει με ξένο σενάριο;

Αν είναι καλή η χημεία με το συνεργάτη μια χαρά. Μου λείπει κάπως να γράψω και ψιλοπαλεύω μια ιδέα στα διαλλείματα από το project-για-το-οποίο-δεν-μπορώ-ακόμα-να-μιλήσω αλλά έχει πολύ ενδιαφέρον το να κοιτάς τι μπορείς να χτίσεις έχοντας ένα δεδομένο κείμενο.

8)Στο Dirk Gently έπρεπε να μεταφέρετε ουσιαστικά μια ιστορία που πρώτη κυκλοφόρησε σαν βιβλίο και αργότερα σε τηλεοπτική σειρά. Νιώσατε περιορισμένος; Τι είχε να προσφέρει η τέχνη που κόμικ που δεν το είχαν οι δύο προηγούμενες;

To Dirk Gently ήξερα τι ήταν και τι θα καλούμουν να κάνω από την πρώτη στιγμή. Είχε το καλό της έξτρα προβολής και το κακό (από το Salmon of Doubt και μετά) ότι θα έπρεπε να σχεδιάζω χαρακτήρες που θα μοιάζουν με τους ηθοποιούς, κάτι που δεν συμπαθώ ιδιαίτερα. Ευτυχώς το βάρος αυτού έπεσε κυρίως στη Dani Strips οπότε όλα καλα.

9) Έχετε ασχοληθεί πολύ με την επιστημονική φαντασία. Πως μπορεί ένα έργο να καταπιαστεί με τους κινδύνους της τεχνολογία χωρίς να πέσει στην παγίδα της τεχνοφοβίας;

Δεν θεωρώ ότι έχω καταφέρει πάντα να την αποφύγω αυτή την παγίδα. Δυστυχώς ακόμα και αν μια τεχνολογική ιδέα σου κεντρίσει το ενδιαφέρον αυτό που δημιουργεί δράμα και ένταση είναι όταν τα πράγματα πάνε στραβά. Μετά προσπαθείς απλά να ρυθμίσεις τις ισορροπίες για να μην φανεί ότι λες το αντίθετο από αυτό που πιστεύεις. Αν πχ κάτι σαν το Elysium του «Elysium Online» εμφανιζόταν στην πραγματικότητα θα το θεωρούσαν υπέροχο.

10) Από τις συνεργασίες που έχετε κάνει, ποια σας φάνηκε πιο ξεχωριστή και για ποιο λόγο;

Θα ξεχώριζα τη συνεργασία μου με τους Jay Faerber και Brian Joines σε SECRET IDENTITIES καθώς και με τον Aubrey Sitterson στους G.I.Joe για τους ίδιους λόγους: καλή συνεννόηση, εμπειρία στη συγγραφή κόμικς και μου έδειχναν απεριόριστη εμπιστοσύνη. Επίσης λατρεύω τη δουλειά που κάνει η colorist στο επερχόμενο project μου που όπως είπα κρατάω ακόμα μυστικό.

TAGGED:Dani StripsDirk GentlyHλίας ΚυριαζήςIDWManifestoSecret Identities
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Venom- Ήμασταν κάποτε (και) στρατιώτες
Επόμενο άρθρο Στιγμές Smassing vol 2- Δε ριτέρν
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Comic

Locke & Key – Ξεκλειδώνοντας τον τρόμο μέσα μας

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
14 Φεβρουαρίου 2020
ComicΕλληνικά

Mανιφέστο… κάθε γενιάς που ψάχνεται!

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
4 Απριλίου 2018
Comic

The Kill Lock- Τελικά τα ανδροειδή ονειρεύονται ηλεκτρικά πρόβατα

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
10 Αυγούστου 2020
ComicΣυνεντεύξεις

Μια συζήτηση με τον σκιτσογράφο Γιώργο Καμπάδαη

admin
admin
12 Νοεμβρίου 2022
ComicΕλληνικά

Dirk Gently: Ο Μεγάλος Ολιστικός Τόμος- Οι λέξεις και οι εικόνες ενός διασυνδεδεμένου παραλόγου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
8 Ιουλίου 2018
Exclusive

Εν Αιθρία 10 – Η κόμικ αρχή του χρόνου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
13 Σεπτεμβρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?