Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Όσκαρ 2017: Το Χόλιγουντ υπέρ μιας «άλλης Αμερικής»
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Όσκαρ 2017: Το Χόλιγουντ υπέρ μιας «άλλης Αμερικής»
Cinema

Όσκαρ 2017: Το Χόλιγουντ υπέρ μιας «άλλης Αμερικής»

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 7 Μαρτίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 16 Ιουνίου 2017
4 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκε η 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, που έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη γιορτή του  Hollywood και της έβδομης τέχνης. Η φετινή τελετή είχε ποιοτικά διαφορετικό χαρακτήρα, εφόσον διεξάχθηκε υπό το φόντο της εκλογής Tραμπ και της κατηγορίας για ρατσιστική αντιμετώπιση της Ακαδημίας στην περσινή τελετή, καθώς δεν υπήρχαν μαύροι υποψήφιοι.

pic

Φετινός παρουσιαστής ήταν ο Jimmy Kimmel, ένας Aμερικανός κωμικός, που στον καθιερωμένο μονόλογο στην αρχή του σόου, αναφέρθηκε εκτός από τα αστεία με τους διάσημους, στην ανάγκη του «να συμφιλιωθεί η Αμερική, ξεχνώντας ποιος είναι συντηρητικός ή φιλελεύθερος», «χωρίς διάκριση φυλής ή έθνους», μια λογική που φαίνεται να κυριαρχεί στους κύκλους του Hollywood. Αν και κατά γενική ομολογία δεν έκανε κάποια υπέρβαση αλλά έμεινε σε μια καλοζυγισμένη ομιλία, ο Trump τον κατηγόρησε αργότερα με tweet ότι «παρέμεινε το σόου πολύ στην πολιτική και έχασε το γκλάμουρ που είχε τόσα χρόνια». Από τη μια λοιπόν είχαμε μια γενικόλογη αλλά ειλικρινή έκκληση για ενότητα, που δεν είχε κάποιο έντονο χειραφετητικό ή ταξικό πρόσημο –δεν το περιμέναμε άλλωστε– και από την άλλη μια ελιτίστικη άποψη του Trump, που αναπαράγει παλαιότερες λογικές του Hollywood της δεκαετίας του ’90 που ήθελαν την εκδήλωση ως μια στυγνή επίδειξη πλούτου και υπερβολής, χωρίς καμία έννοια κοινωνικής γείωσης. Ωστόσο, τρεις μέρες πριν την τελετή, οι έξι σκηνοθέτες στην κατηγορία «Ξενόγλωσσης Ταινίας» δημοσίευσαν ένα ανοιχτό γράμμα που καταδικάζει το φανατισμό και την ξενοφοβία από πλευράς των ΗΠΑ, ενώ ο ιρανός νικητής της κατηγορίας, Asghar Farhadi (The Salesman), μποϊκόταρε την τελετή και δεν παραβρέθηκε.

rs_1024x705-160713070859-1024-ryan-gosling-emma-stone-fb-071316

Όσον αφορά το θέμα των βραβεύσεων, το μιούζικαλ «La la Land» κέρδισε έξι Όσκαρ, κάτι σχετικά αναμενόμενο αφού το Hollywood αρέσκεται σε μεγαλόπνοες παραγωγές με ελαφριά θεματολογία, βλέπε Τιτανικός, Άγγλος Ασθενής, Όσα παίρνει ο άνεμος κτλ. Άλλη μια φορά που μια ταινία-συρραφή κλισέ από παλαιότερες επιτυχίες του Hollywood κερδίζει τις εντυπώσεις για τη «φρέσκια» αισθητική της. Μια αισιόδοξη άποψη θα υποστήριζε ότι φέτος προτάθηκαν και ταινίες που βγαίνουν εκτός της «χολιγουντιανής» φόρμας, δηλαδή ασχολούνταν με πτυχές της καθημερινότητας των μειονοτήτων και δεν θα είχε άδικο. Αυτό ακριβώς ήταν το «Fences», χωρίς κιόλας να έχει έντονο πολιτικό χαρακτήρα, με πρωταγωνιστή έναν μαύρο εργάτη στην Αμερική του 1950 που όλες οι επιλογές που είχε στη ζωή του καθορίστηκαν από το χρώμα του. Αντίστοιχα, το «Moonlight» ασχολείται με ένα gay μαύρο από μια αρκετά χειραφετητική και προοδευτική σκοπιά, με επιρροές από το κίνημα «Black Lives Matter».

Με τρία Όσκαρ, έγινε η πρώτη ταινία όπου κέρδισε βραβείο ένας μουσουλμάνος και ταυτόχρονα η πρώτη που είχε αποκλειστικά έγχρωμους ηθοποιούς και LGBT θέμα και κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Στο προσκήνιο βρέθηκε και το ζήτημα της βίας κατά των γυναικών, εφόσον αποτελεί κεντρικό θέμα των ταινιών «The Salesman»( Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας) και «Elle», για την οποία η Isabelle Huppert ήταν υποψήφια για Α’ Γυναικείου. Μια ενδιαφέρουσα πτυχή του ζητήματος είναι ότι τα θύματα αναζήτησαν τα ίδια το θύτη, χωρίς την βοήθεια της αστυνομίας.

oscars-2017-isabelle-huppert-nommee-dans-la-categorie-meilleure-actrice

Σε αδρές γραμμές, τα φετινά βραβεία δείχνουν την διάθεση του Hollywood να βγει από τον μικρόκοσμό του και να αφουγκραστεί πραγματικά τις ανθρώπινες ανησυχίες, έστω και αν γίνεται ακόμα σε πρωτόλειο βαθμό.

Έφη Καραχάλιου, εφημερίδα ΠΡΙΝ

TAGGED:ElleIsabelle HuppertJimmy Kimmeloscarsoscars 2017ΌσκαρΠΡΙΝ
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Powerless- Μια χαμένη ευκαιρία
Επόμενο άρθρο Τα 10 καλύτερα anime sequel της season που έρχεται!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Call Μe by Υour Νame – Φτάνει μια στιγμή για να ερωτευτείς και μια ζωή για να ξεχάσεις

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
3 Μαρτίου 2018
Cinema

Whiplash- Όταν το Full Metal Jacket συνάντησε τη jazz

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
26 Φεβρουαρίου 2019
#metooCinemaΑφιερώματα

Έκρηξη Me Too – Oscars και αποκαθήλωση

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
17 Οκτωβρίου 2021
Cinema

Lady Bird – Μια indie ιστορία ενηλικίωσης για όσα αγνοούσαμε τότε

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Δεκεμβρίου 2023
Cinema

Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
23 Μαρτίου 2025
Cinema

Phantom Thread – To αξιόλογο «αντίο» του Daniel Day-Lewis στην υποκριτική

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Δεκεμβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?