Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Raised By Wolves – Κυνηγημένοι στο χριστιανικό διάστημα
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Raised By Wolves – Κυνηγημένοι στο χριστιανικό διάστημα
Σειρές

Raised By Wolves – Κυνηγημένοι στο χριστιανικό διάστημα

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 13 Οκτωβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 13 Οκτωβρίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η σειρά του Riddley Scott (Αliens, Bladerunner) στο HBO Max ήταν έκπληξη ως προς τη δημιουργία της, όχι όμως προς το περιεχόμενο της. Ο δημιουργός της, όσον αφορά τo μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς του, στην επιστημονική φαντασία αλλά και αλλού, έχει δείξει χρόνια τώρα ότι παραμένει εγκλωβισμένος σε μια μαξιμαλιστική,  θρησκευτική, αλλά μόνο επιφανειακά, σημειολογία.

Τελικά όμως αυτές οι εμμονές τον καταδιώκουν και έτσι το παρόν τηλεοπτικό έργο του μοιάζει πολύ περισσότερο με το απογοητευτικό Prometheus. Και ναι, όπως το Prometheus συνδύαζε μια εντυπωσιακή παραγωγή, αισθητική και εικονογραφία, αλλά τελικά κοινότυπους και κενούς χαρακτήρες, κυνηγημένους από χίμαιρες, έτσι και το Raised By Wolves στήνει ένα μαγνητικό world building που τελικά ακολουθεί τις ίδιες χίμαιρες μέχρι τον γκρεμό.

Tαυτόχρονα, οι παραγωγοί, και ειδικά ο επικεφαλής σεναριογράφος της σειράς ο Aaron Guzikowski (Prisoners, Papillon), διατηρώντας της γενικότερη οπτική αίσθηση της σειράς, ακόμα και την ελαφρώς 80’ς αισθητική, προσπαθούν να τη μπολιάσουν με όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία παραδοσιακού sci fi γίνεται. Οι χαρακτήρες βρίσκονται να παλεύουν, την ίδια στιγμή, για την ηθική, βιολογική, πνευματική, συναισθηματική και θρησκευτική τους επιβίωση, χωρίς όμως ποτέ να έχουν τον χρόνο να συλλογιστούν πραγματικά τι σημαίνουν για αυτούς όλα αυτά.

Οφείλουμε βέβαια να ομολογήσουμε πως στον Guzikowski οφείλονται μερικές από τις καλύτερες στιγμές της σειράς,  όταν τα κομμάτια του παζλ άρχισαν να βγάζουν ή να χάνουν νόημα, συνυφασμένα με την ηθελημένη ασάφεια του στόχου/ σκοπού της σειράς. Μέχρι τελικά να είναι αρκετά αργά.

Η σειρά, οπτικά και σεναριακά, παίρνει τον εαυτό της πολύ περισσότερο στα σοβαρά από όσο πρέπει. Τα θέματα της επιδιώκει να είναι τεράστια, world ending και beginning ταυτόχρονα. Τίποτα δε μένει εκτός, όσο επιδερμικά και αν καλύπτεται: οικογένεια, θρησκεία, πόλεμος, έρωτας, για όλα έχει κάτι να πει το Raised By The Wolves, τίποτα όμως που να μην το έχουμε ξανακούσει παλαιότερα (και καλύτερα), από σειρές που δεν μπουκώθηκαν με περισσότερα από όσα μπορούσαν να μασήσουν.  Και ενώ η αρχική αμφισημία υποχωρεί μετά από ένα σημείο, αυτό στο οποίο δίνει τη θέση της σίγουρα δεν αξίζει την αναμονή. Μια επανάληψη μιας παλαιοχριστινιανικής σημειολογίας, η οποία μάλιστα χρησιμοποιείται άγαρμπα, μαξιμαλιστικά και τρομακτικά κουραστικά.

Αυτό είναι κρίμα, γιατί, απελευθερωμένη από κουραστικά σύμβολα και μυστήρια, η παραγωγή θα μπορούσε να λάμψει. Είναι αναμφισβήτητο ότι το world building που καταφέρνει μέσα σε λίγα επεισόδια είναι αξιοζήλευτο. Επιπρόσθετα, πολλοί χαρακτήρες είναι πολύ καλογραμμένοι και καταφέρνουν να συγκρατούν το ενδιαφέρον του θεατή, όσο η πλοκή μπουρδουκλώνεται σε αλληγορικά, Lost-like μυστήρια.

Μιλώντας για αυτούς τους χαρακτήρες, είναι ειρωνικό πως οι δύο από αυτούς είναι ρομπότ. Ο Father του Abubakar Salim (Jamestown, Informer ) και η Mother της Amanda Collin (A Horrible Woman, Department Q: A Conspiracy of Faith), καταφέρνουν να έχουν την καλύτερη, πιο ανθρώπινη εξέλιξη από όλους τους ήρωες. Και επειδή αυτή η εξέλιξη είναι ως επί το πλείστόν η ανθρωποποίηση τους, αμφότεροι έχουν την ευκαιρία (και την ερμηνευτική ικανότητα) να δείξουν πως μεγαλώνουν, προσδίδοντας μια αξιοθαύμαστη συναισθηματικότητα και πλαστικότητα στους μεταλλικούς τους ρόλους.

Σε πλήρης αντίθεση με αυτή την προσαρμοστικότητα είναι ο Travis Fimmel (Vikings, Warcraft), o oποίος επαφίεται στη γνωστή μανιέρα του να κοιτά με πλάνο βλέμμα το πλάνο και να μονολογεί αγγελοκρουσμένος. Σε κάθε περίπτωση έχει αποδείξει πως εκεί λάμπει, επομένως δεν προβληματίζεται για τα περαιτέρω.

Στον αντίποδα βρίσκεται η πλειοψηφία των υπόλοιπων χαρακτήρων, οι οποίοι, νικημένοι από τον διδακτισμό και τον βαυκαλισμό του σεναρίου για κάποια αλληγορική διάθεση, συνήθως διαβαίνουν τη σκήνη ως απανθρωποιημένα σύμβολα, λιγότερο ζωντανοί άνθρωποι και περισσότερο αποσπάσματα από κάποια μελλοντολογική Βίβλο. Η κατάσταση αυτή είναι περισσότερο ισχυρή στους νεαρούς ηθοποιούς, που δεν έχουν και τη δυνατότητα να την αντικρούσουν, εις βάρος τόσο εαυτών, όσο και των θεατών.

Επιλογικά, το Raised by Wolves είχε την τύχη ότι βγήκε σε μια περίοδο τόσο νεκρή τηλεοπτικά, που πραγματικά θα ευχαριστιόμασταν με τα πάντα. Όμως πέρα από τους πιστούς του Scott, ποιος πραγματικά έχει χρόνο για άλλη μία μεγαλομανής μεταφορά της Παλαιάς Διαθήκης;

TAGGED:Aaron GuzikowskiAbubakar SalimAmanda CollinHBO MaxRaised by WolvesRiddley ScottTravis Fimmel
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Guns Akimbo – Ο Χάρι Πότερ και τα ματωμένα γκάνια
Επόμενο άρθρο Gamers Σε Kρίση – Ο εφιαλτικός κόσμος του εφηβικού Youtube
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Warcraft- Μια αδέξια αλλά φιλόδοξη αρχή!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
21 Ιουλίου 2018
Cinema

Army of the Dead – Viva la Zombie!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
5 Ιουνίου 2021
Σειρές

Vikings- Σύγκρουση εποχών στην μικρή οθόνη

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
5 Φεβρουαρίου 2019
SmassPodcasts

Smass Podcast #36: Η μεγάλη λίγκα – Συζήτηση για το Snyder Cut

admin
admin
14 Νοεμβρίου 2021
Cinema

Τώρα μιλάνε οι οπαδοί; Το SnyderCut και η απαίτηση του “σκοτεινού” υπερήρωα

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
14 Νοεμβρίου 2021
Σειρές

My Adventures with Superman- Ένας Superman για όλους

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
22 Νοεμβρίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?