Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση
Cinema

Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 24 Μαΐου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 24 Μαΐου 2018
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Το Solo: Α Star Wars Story δεν είναι η αποτυχία που όλοι φανταζόμασταν όταν ακούγαμε για τις καταστροφές που συνέβαιναν πίσω από τις κάμερες. Ούτε η αλλαγή σκηνοθέτη μέσα στα γυρίσματα (o Ron Howard  ανέλαβε να σώσει οτιδήποτε και αν σώζεται από τα χέρια των Chris Miller και Phil Lord), ούτε τα reshoots, ούτε τα μαθήματα στον πρωταγωνιστή Alden Ehrenreich δεν κατάφεραν να αλλάξουν τον χαρακτήρα της ταινίας: ένα παλιομοδίτικό western γυρισμένο στο διάστημα που αν δεν είχε το Star Wars στον τίτλο του δε θα προσέλκυε τόση προσοχή, αλλά θα ήταν και ελεύθερο από την αυστηρή και καταιγιστική κριτική που του γίνεται.

Γιατί για έναν ολόκληρο κόσμο που έχει μεγαλώσει (γκρινιάζοντας) με το franchise του Πολέμου των Άστρων είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή διασκέδαση για ένα δίωρο. Είναι θεμέλια μιας γενικότερης κουλτούρας που τα τελευταία χρόνια είναι ηγεμονική στο χώρο της μαζικής κουλτούρας. Είναι μια σειρά συμβόλων που πλέον καθορίζει σε μεγάλο βαθμό πως βλέπουμε την επιστημονική φαντασία, τουλάχιστον αυτού του χαρακτήρα. Και όλα αυτά, και ακόμα περισσότερα, το Solo δεν μπορεί και δε θέλει να τα σηκώσει.

Η ταινία του Ron Howard ( Inferno, Apollo 13) δεν ένδιαφέρεται για τίποτα από αυτά. Επικεντρώνεται σε αυτό που ξέρει να κάνει ο πολύπειρος σκηνοθέτης: σκηνές εντυπωσιακής, καλογυαλισμένης δράσης, χαρακτήρες που τους συμπαθείς και τους ξεχνάς στο δευτερόλεπτο, πλην λίγων εξαιρέσεων (ο Han Solo δεν είναι ανάμεσα τους) και καταιγιστική κίνηση για να δικαιλογηθεί αυτό το μονοδιάστατο των χαρακτήρων.  Όλα πολύ σωστά, πολύ μετρημένα, πολύ έμπειρα, όπως αρμόζει σε έναν επαγγελματία. Και πράγματι, αυτός που θα πάει να δει το Solo στο σινεμά δε θα βγει δυσαρεστημένος, ακόμα και αν περίμενε τα χειρότερα.

Ο μόνος τρόπος να βγει απογοητευμένος από την αίθουσα θα είναι να περιμένει μια εμπειρία Star Wars, έχοντας πάρει θάρρος από την καλύτερη ιστορία των πρόσφατων ταινιών, το Rogue One.  Aν περιμένει αυτό θα δει μια άτσαλη και πιεσμένη αναφορά σε πράγματα που ξέρει ήδη ή έχει ακούσει, μια επιμονη προσπάθεια της ταινίας να διεκδικήσει την θέση της στο πάνθεον των ταινιών επιστημονικής φαντασίας μόνο κατ’επίφαση όμως. Το Solo θέλει απλά να κοιτάζει τα άστρα έχοντας και τα δυο του πόδια ριζωμένα στο έδαφος. Eνδεικτικός άλλωστε και ο κυρίαρχος τόνος του χωμάτινου στοιχείου στην ταινία, μια ακόμα αναφορά της ταινίας στις western ρίζες της. Είναι στη ψυχή του μια ταινία του Χόλιγουντ όπως αυτό ήταν πριν 20 χρόνια, ένα χαλαρό καλοκαιρινό blockbuster που γελάει με τις πολιτικές που σηκώνονται στις πλάτες του αδέξια και με αφέλεια.

Στο επίπεδο των ερμηνειών υπήρχε μια επιπλέον δυσκολία. Ο Alden Ehrenreich (Blue Jasmine, Hail, Caesar!) εξαρχής είχε έναν αδιανόητο καθήκον, να μιμηθεί μια μορφή ίνδαλμα, όπως αυτή του Han Solo του Harisson Ford. Προφανώς και δεν το κατάφερε και κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει για αυτό. Το πρόβλημα του Alden Ehrenreich ήταν διαφορετικό. Το ίδιο το σενάριο της ταινίας ήταν αδύναμο και δεν βοήθησε τον ίδιο τον χαρακτήρα να ξεχωρίσει, αφήνοντας την σκηνή σε πιο δυναμικές παρουσίες όπως του Joonas Suotamo (Chewbaka), του πολύ δυνατού και Long John Silver-ικού Woody Harrelson (Zombieland, Rampart),  ακόμα και της social activist καρικατούρα της Phoebe Waller-Bridge (Goodbye Christopher Robin), η αρνητική οπτική της οποίας ευτυχώς αναιρείται γρήγορα. Ούτε το πλαστικό παρουσιαστικό του, ούτε οι καλές του γωνίες βοήθησαν στο να μην εκμηδενίζεται ως μέρος του σκηνικού. Για να μην αναφέρουμε την σύγκριση του με τον χαρισματικό δημιουργό του Atlanta, Donald Glover (Community, Spiderman: Homecoming), ο οποίος κλέβει τις εντυπώσεις στο άψε σβήσε και πλέον ετοιμάζεται για την δική του ταινία.

Στο ίδιο αναμενόμενα απογοητευτικό επίπεδο στάθηκε το σενάριο και για την Emilia Clarke (Game of Thrones) η οποία όμως δεν είχε και τόσες ικανότητες από τη αρχή, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως είναι ακατάλληλη για οτιδήποτε άλλο εκτός από ρομαντικές κωμωδίες. Εξίσου ριγμένος ήταν και ο κατά τα άλλα εξαιρετικός  Paul Bettnany ( Avengers: Ιnfinity War, Priest) στον ρόλο ενός υπερκινητικού αλλά στερεοτυπικού κακού, ο οποίος τελικά δε λειτουργεί παρά ως προπέτασμα καπνού για μια περίπλοκη συνομωσία που η ταινία…δεν ενδιαφέρθηκε να δείξει και παρόλα αυτά αποτελεί το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της.

Τι θα μείνει τελικά από το Solo: Α Star Wars Story;  Η εντυπωσιακή δράση,  οι πιστολιές στον αέρα και η άμμος στον κινητήρα του σκάφους- αλόγου πρωταγωνιστή καθώς χάνεται στο ηλιοβασίλεμα και όχι στα αστέρια. Καλύτερα για όλους θα ήταν να μείνει εκεί.

TAGGED:Alden EhrenreichDonald GloverEmilia ClarkeHarisson FordJoonas SuotamoPaul BettnanyPhoebe Waller-BridgeSolo: Α Star Wars StoryWoody HarrelsonΤhe Last Jedi
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά είναι εδώ και μετράει! Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων(μέρος γ)
Επόμενο άρθρο Gravity Falls- Η ενήλικη αναβίωση των παιδικών μας αναμνήσεων
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Game of ThronesΑφιερώματαΣειρές

Game of Thrones: The Dragon and the Wolf- Το τέλος που δεν έλυσε τίποτα

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
17 Οκτωβρίου 2021
Game of ThronesΑφιερώματαΣειρές

Game of Thrones: A Κnight of the Seven Kingdoms – Η νύχτα πριν την τελευταία μέρα

Xρήστος Δικτόπουλος
Xρήστος Δικτόπουλος
17 Οκτωβρίου 2021
Cinema

Venom- H επιστροφή στα 00s που δεν θέλησε κανείς

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
9 Οκτωβρίου 2018
Σειρές

Fleabag – Η κοινωνική οντότητα την εποχή της δομικής κρίσης

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
1 Απριλίου 2020
Σειρές

Atlanta – Και η ζωή συνεχίζεται

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
28 Νοεμβρίου 2022
Σειρές

Mad queen με έκανε η πατριαρχία

admin
admin
19 Μαΐου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?