Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Spider-Man: Αcross the Spider-Verse – Έτσι υφαίνεις ένα πολυσύμπαν
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Spider-Man: Αcross the Spider-Verse – Έτσι υφαίνεις ένα πολυσύμπαν
Cinema

Spider-Man: Αcross the Spider-Verse – Έτσι υφαίνεις ένα πολυσύμπαν

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 9 Ιουνίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 15 Ιουνίου 2023
8 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Υπάρχουν, πια, πολλές ταινίες με πολυσύμπαντα. Υπάρχει η μειοψηφία, όπως το Everything Everywhere, All at Once, που χρησιμοποιούν την ιδέα του πολυσύμπαντος για να πουν, στην τελική, μια ιστορία οικογενειακής αποδοχής (ένα ζήτημα που προσελκύει όλο και περισσότερους millennial κυρίως δημιουργούς) και υπάρχει και η πλειοψηφία, η παραγωγή των μεγάλων studio (λέγε με Μarvel και, τώρα με το Flash, η DC) που χρησιμοποιούν το πολυσύμπαν ως μια απλή cash grab δικαιολογία να αφαιμάξουν την αγελάδα της  νοσταλγίας του κοινού τους, εκμεταλευόμενοι διάφορες πτυχές της nerd κουλτούρας των 90s και των early 00s. Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα για αυτό από τη βόλτα στο λούνα παρκ που είναι ουσιαστικά το Spider-Man: Νο Way Home.

Προφανώς η Sony δεν είναι κάποιο μικρό, indie στούντιο και, πολύ ειρωνικά, βασίζεται στα ίδια υλικά με τη Marvel. Άλλωστε δικές της είναι ουσιαστικά οι ταινίες που κανιβάλισε το NWH για να μας φέρει αυτή τη συναισθηματικά εκβιαστική σούπα. Και όμως, ξεκινώντας ουσιαστικά από την αρχή, με έναν νέο Spider-Man, με υλικά κυρίως από τη (σχετικά πρόσφατη, με ματιές στην κλασική) comics πορεία του ήρωα, κατάφερε το 2018 να μας δώσει την καλύτερη ταινία Spider-Man που είχαμε δει ποτέ. Τώρα, 5 χρόνια αργότερα, θα ήταν πολύ εύκολα να προσπαθήσουν να επανακεφαλοποιήσουν την προηγούμενη, οσκαρική τους επιτυχία, δίνοντάς μας άλλη μια διασυμπαντική σούπα όπως οι Live action συνάδελφοί τους. Αντί για αυτό, οι σκηνοθέτες του (Joaquim Dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson) και οι σχεδόν 1.000 animators που εργάστηκαν σε αυτή την ταινία για πάνω από 5 χρόνια, μας έδωσαν, ξεκάθαρα, το Empire Strikes Back των ταινιών Spider-Man και μια από τις καλύτερες υπερηρωικές ταινίες όλων των εποχών. Με γνήσια αγάπη τόσο για την τέχνη τους όσο και για τους χαρακτήρες τους, κατάφεραν να κάνουν το οσκαρικό πρώτο να φαίνεται ως μια απλή εισαγωγή σε ένα ευρύτερο (πόλυ) σύμπαν και, ταυτόχρονα, να δοκιμάσουν τα όρια τόσο του τραύματος και του τι σημαίνει να είσαι ήρωας, όσο και του ίδιου του animation ως Τέχνη.

Στο πρώτο κομμάτι, ο Miles Morales καλείται, με έναν τρόπο, βίαιο μέσα στην αμεσότητά του, όχι απλά να απογαλάκτιστεί από τα είδωλα που τον έτρεφαν τόσο καιρό, όσο και από τις συνθήκες που τον περιόριζαν. Μόνος, κυνηγημένος, θα κοιτάξει όχι μπροστά, αλλά πίσω του, στις βάσεις τόσο του ίδιου όσο και του ηρωικού του καθήκοντος και θα έρθει αντιμέτωπος με επιλογές που θα διαμορφώσουν συγχρόνως το ποιος είναι αλλά και το ποιος θα μπορούσε να ήταν, αν τα πράγματα ήταν αλλιώς, αν ερχόνταν αντιμέτωπος με τη ζωή χωρίς τη βάση και τη στήριξη της οικογένειας του. Ο Morales, τουλάχιστον στο κινηματογραφικό χώρο, είναι μια μοναδική περίπτωση Spider-Man καθώς δεν προέρχεται από κάποια διαλυμένη ή μονογονεική οικογένεια, αλλά από μια κοινότητα με στενές σχέσεις μεταξύ των μελών της, που λειτουργεί ως ιστός ασφαλείας. Είναι τελικά αυτή η κοινότητα που έρχεται αντιμέτωπη με την υπερηρωική του ταυτότητα, τουλάχιστον σε επίπεδο στόχων και χρόνου. Και είναι αυτό το δίλημμα που πρέπει να κληθεί να λύσει για να δει τι είδους ήρωας θέλει να είναι.

Παράλληλα η ταινία κάνει μια meta-επισκόπηση στο canon του Spider-Man, τα γεγονότα που τον διαμόρφωσαν στα 60+ χρόνια της πορείας του και που τελικά, παρά τα δεκάδες reboot, παρέμειναν μαζί του. Ο Spider-Man πάντα θα χάνει τον θείο Μπεν με κάποιο μορφή, πάντα θα βλέπει την Gwen Stacy να πεθαίνει, πάντα θα αδυνατεί να προστατέψει τους πάντες, όσο και αν το θέλει. Όμως η ίδια η ταινία ρωτάει: είναι τελικά μόνο τα τραύματα που διαμορφώνουν έναν (σούπερ)ήρωα;

Θέτοντας αυτό σαν έναν από τους βασικούς αφηγηματικούς άξονες, η ταινία στρέφει τον animated φακό της στο ίδιο το (κουρασμένο, χιλιοταλαιπωρημένο και, πια, αφηγηματικά κουρελιασμένο) υπερηρωικό είδος, το οποίο χρησιμοποιούσε πάντα το δίπολο τραύμα- μάσκα για να πει τις ιστορίες του. Θέτοντας μια γνήσια πολυσυμπαντική ερμηνεία όπως το: «χρειάζεται όντως να γίνει έτσι;» και ταυτόχρονα, απαντώντας ένα θαρραλέο «όχι»,  το Spider-Man: Αcross the Spider-Verse καθίσταται μια από τις κομβικότερες ταινίες του είδους, ακόμα και αν η ιστορία του δε συνεχιστεί.

Στο οπτικό κομμάτι, η ταινία είναι μια πανδαισία χρωμάτων, σχεδίων, αλλοπρόσαλλων γραμμών που έχουν απίστευτη ψυχή και δύναμη. Είναι μία πραγματικά άχαστo, κινηματογραφικό παλίμψηστο, στο οποίο κάθε χρώμα είναι γεμάτο συναίσθημα, κάθε (πρωτοποριακό τεχνικά και πάντα ενδιαφέρον καλλιτεχνικά) καρέ είναι προσεκτικά τοποθετημένο, κάθε αστείο εξαιρετικά χρονολογημένο για να ελαφραίνει μια κατάσταση δύσκολη. Σε αντίθεση με τις teen σάχλες των live action Spider-Man της Marvel, τα αστεία εδώ δε βαραίνουν την ταινία και δεν είναι απλά pop culture αναφορές (το χιούμορ του σύγχρονου τεμπέλη). Αντίθετα, διασχίζουν και τα 60 χρόνια ζωής του χαρακτήρα στα κόμικς, τα video games, τη μικρή και τη μεγάλη οθόνη και, τελικά, δημιουργούν ένα διακειμενικό πλαίσιο στο οποίο η ταινία στοχάζεται τόσο το παρελθόν αλλά και, περισσότερο, το μέλλον του ήρωα.

Όλα αυτά είναι συγκλονιστικά, γιατί δε θα έπρεπε να δουλεύουν. Δε θα έπρεπε τόσο ετερόκλητα στοιχεία, τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι να πεις, να σχεδιάσεις και να εικονογραφήσεις μια ιστορία, τρόποι που όχι μόνο δεν ταιριάζουν μεταξύ τους, αλλά οι διαφορές τους τονίζονται ακόμα περισσότερο από τη γειτνίαση, να δένουν τόσο καλά μεταξύ τους. Αυτή η μαξιμαλιστική πολυφωνία μέσων είναι μια συγκεκριμένη και δύσκολη καλλιτεχνική επιλογή, που για να δημιουργηθεί χρειάστηκαν γενναία βήματα στην ίδια την Τέχνη του animation. Kαι απέδωσε άψογα.

Ερμηνευτικά, τόσο οι ηθοποιοί που είδαμε στην πρώτη ταινία όσο και οι (πολλοί) νέοι φέρνουν αβίαστα στη ζωή τους χαρακτήρες τους. Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάποιους όμως, αυτοί θα ήταν η Hailee Steinfeld (Hawkeye, Bumblebee), η οποία απέδειξε ότι δεν είναι απλά ένα Gen Z bait και ότι έχει το ερμηνευτικό βάθος για πολλά περισσότερα από ότι οι σαχλές Disney channel like σειρές (σε αυτό βάζουμε το Hawkeye) αλλά και ο σαρωτικός Daniel Kaluuya (Get Out, Judas and the Black Messiah) ο οποίος ως Spider-Punk σπάσει τόσο το frame-rate όσο και τα στεγανά για το τι είναι ήρωας. Α, και τη σταθερότητα γενικά. Aλλά σε κάθε επίπεδο οι ερμηνείες στάθηκαν στο ύψος της ιστορίας

Προφανώς το έχετε δει ήδη, αλλά αν όχι, τι ακριβώς περιμένετε;

TAGGED:.Spider-ManAcros the Spider-VerseDaniel KaluuyaHailee SteinfeldJoaquim Dos SantosJustin K. ThompsonKemp PowersMiles MoralesSpider-Punk
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Σε Πρώτο Ενικό – Ομφαλοσκοπική καταβύθιση στις αναμνήσεις
Επόμενο άρθρο Τα Τρία Φώτα – Οι οικογένειες που επιλέγουμε
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Get Out – Η τρομακτικά ρεαλιστική απεικόνιση του ρατσισμού

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιανουαρίου 2020
Comic

Στη σκιά του παππού των comics-H κληρονομιά του Σταν Λι και η απόδραση από αυτή

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
27 Νοεμβρίου 2018
Σειρές

Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
31 Μαρτίου 2025
ComicMarvel

Ποιός είναι τελικά ο Venom; Ένα απαραίτητο who is who

Ηλίας Καλτσάς
Ηλίας Καλτσάς
11 Οκτωβρίου 2018
Σειρές

Arcane – Nέα όρια στο animation

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
19 Ιανουαρίου 2022
CinemaExclusiveΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2023

Σινεμά με πλακάτ, αίθουσες κλειστές– Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2023

admin
admin
7 Φεβρουαρίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?