Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Το Μικρό Ψάρι –και γιατί το θυμηθήκαμε
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Το Μικρό Ψάρι –και γιατί το θυμηθήκαμε
Cinema

Το Μικρό Ψάρι –και γιατί το θυμηθήκαμε

admin
Από admin
Δημοσιεύτηκε 22 Ιουλίου 2015
Τελευταία Ενημέρωση 22 Ιουλίου 2015
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό .Αυτός ο απαράβατος κανόνας της φύσης υιοθετείται τόσο από μεγάλα όσο και από μικρά ψάρια μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι είτε για να υποτάξουν, είτε για να υποταχθούν άνευ όρων, αρνούμενοι το χρέος της ανατροπής. Αυτή η φράση δεν συμπυκνώνει λοιπόν  μόνο το κανιβαλιστικό πνεύμα μιας εκμεταλλευτικής ,άνισης και άδικης κοινωνίας ,αλλά και την τάση μοιρολατρίας και υποταγής που συνεχίζει να συντηρεί μια τροφική αλυσίδα τόσο εύθραυστη. Οι ισορροπίες αυτής της τροφικής αλυσίδας μπορούν να ταραχθούν πάρα πολύ εύκολα απλά και μόνο όταν τα μικρά ψάρια αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να είναι ο εύκολος μεζές και πολεμήσουν τα μεγάλα ψάρια.

Χωρίς τίτλοvvvvvvv

Ο Οικονομίδης  λοιπόν θέλησε να κινηματογραφήσει ένα μικρό ψάρι μέσα και έξω από τα νερά του. Ένα λούμπεν στοιχείο μετά την αποφυλάκιση του προσπαθεί να επιβιώσει με τους ανέντιμους τρόπους που πάντα ήξερε. Το προφίλ συμμόρφωσης που προβάλλει στους γνωστούς του είναι μόνο μια μάσκα για να συνεχίζει να δρα σαν πληρωμένος δολοφόνος . Ο σκοπός όμως που μαζεύει τα λεφτά είναι ένα χρέος. Το χρέος αυτό όμως δεν είναι οικονομικό. Το χρέος αυτό εντάσσεται σε ένα πλέγμα ηθικής πολύ διαφορετικό από τα χρέη που έχουμε συνηθίσει, και στον πυρήνα αυτού βρίσκεται η αλληλεγγύη.

Μπορεί όντως να είναι λούμπεν, περιθωριοποιημένος αλλά στον κόσμο της μαφίας και αυτός έχει την θέση του. Θα λέγαμε ξεκάθαρα ότι αποτελεί την εργατική τάξη που οι μεγαλομαφιόζοι τον εκμεταλλεύονται για τις «βρώμικες δουλειές» .Στήριγμα και κοντινοί άνθρωποι του Στράτου του πρωταγωνιστή μας ,οι γείτονες του ,λούμπεν στοιχεία και αυτοί αλλά με μία διαφορετική χροιά .Πνιγμένοι  στα δικά τους οικονομικά  χρέη από τοκογλύφους διαμορφώνουν ένα περίεργο προφίλ που θα λέγαμε ότι αντανακλά μια προσπάθεια μίμησης του μικροαστικού τρόπου ζωής και των παθογενειών του. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ο καρικατουρίστικος  τρόπος που κινηματογραφείται ο άντρας της οικογένειας αλλά και η κωμικοτραγική διάσταση με την οποία τα μέλη της και η ιστορία τους τοποθετούνται στο χώρο .Το γκροτέσκο λοιπόν μπόρεσε να βρει και αυτό τον ζωτικό του χώρο επιτυχημένα στη ελληνική τέχνη και να εγκατασταθεί με πολύ ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο σε μια ταινία.

Χωρίς τίτλοvvv

Τα κύρια πρόσωπα(μικρομαφιόζοι, μεγαλομαφιόζοι, οι γείτονες,κ.α.) της ταινίας μπλέκονται σε δύο ξεχωριστές ιστορίες που όμως έχουν ως κοινό παρονομαστή τον Στράτο ,το μικρό ψάρι ο οποίος φαίνεται να κουβαλά πάνω του παρά το μικρό του μέγεθος δυσβάσταχτα φορτία ,από αυτά που σε γεμίζουν με αηδία, που σε κάνουν να χάνεις την πίστη σου για τον άνθρωπο .  Όλο του το περιβάλλον λοιπόν φαίνεται να συνηγορεί σε εγκλήματα πολύ μεγαλύτερα από τον φόνο . Φαίνεται λες και όλοι είναι συνένοχοι στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο με οποιαδήποτε μορφή μπορεί αυτή να πάρει ακόμα και την πιο διεστραμμένη . Η ωμή πραγματικότητα φτύνει στα μούτρα αυτό τον ήρωα-αντιήρωα που όμως κάποια στιγμή δεν γίνεται να κάνει κάτι άλλο παρά να επαναστατήσει .

Η οθόνη ξερνάει στον θεατή με μια αλληγορία την πραγματικότητα των μνημονικών χρόνων. Δεν είναι άλλη μια ταινία .Είναι ο κινηματογραφημένος τρόπος που βιώνουμε την εκμετάλλευση εμείς οι ίδιοι εδώ και 5 χρόνια και πόσο συνένοχοι είμαστε με την σιωπή μας στον βιασμό μας ,στον βιασμό όλου του λαού από τους δικούς  μας το τοκογλύφους  (ΕΕ-ΔΝΤ) .Η δική μας απάντηση ποια πρέπει να είναι στην εκμετάλλευση και την κοροϊδία ;Θα μοιάζει με την απάντηση του πρωταγωνιστή;

Βάθια επηρεασμένος από το κοινωνικό ,και οικονομικό-πολιτικό γίγνεσθαι ο Οικονομίδης γυρίζει την πιο ολοκληρωμένη του ταινία που ξεπερνά τόσο σεναριακά όσο και αισθητικά κατά πολύ όλες τις άλλες του ταινίες. Ξεφεύγοντας πλέον από τις παθογένειες της καταπιεσμένης μικροαστικής  οικογένειας (σπιρτόκουτο, μαχαιροβγάλτης )θέμα κλισέ πλέον για τον ελληνικό κινηματογράφο προχωράει σε ένα άκρως πρωτότυπο και πολυεπίπεδο  σενάριο. Αυτή τη φορά η βία που τόσο αρέσει στον σκηνοθέτη να κινηματογραφεί μέσα από την χρήση της γλώσσας έχει συμπυκνωθεί ξεκάθαρα στο σενάριο και στο σκελετό της ιστορίας .Το περιβάλλον της Αττικής χρησιμοποιείται άψογα αντλώντας την ομορφιά του από την ίδια του την παρακμή, την σήψη και την εγκατάλειψη. Η πλοκή είναι σαν να εκτυλίσσεται σε μια πόλη φάντασμα ή σε μια δυστοπία που φαντάζει πιο  κοντινή από αυτές που έχουμε συνηθίσει στις steam punk ταινίες .

Χωρίς τίτλο

Η εργατική τάξη , οι μικροαστοί ,οι εκμεταλλευτές όλοι βρίσκουν τον σωστό τους ρόλο στη κοινωνία που κινηματογραφεί ο Οικονομίδης που παρόλο που αναφέρεται στον υπόκοσμο και στο περιθώριο συνειδητοποιούμε ότι μπορεί και να είναι πιο κοντά σε εμάς από ότι φανταζόμασταν. Ο Στράτος μάλλον θα έπρεπε να αποτελέσει μια πηγή έμπνευσης αφού μην αντέχοντας άλλο τον παραλογισμό που βιώνει επαναστατεί. Αρκεί μια στιγμή για να καταλάβει ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι η μαριονέτα που οι άλλοι τις κινούν τα νήματα και αποφασίζει να τραβήξει στην κόλαση μαζί του ένοχους και συνένοχους διαφυλάσσοντας  με κάθε θυσία το μέλλον .Το μικρό ψάρι εν τέλει μπορεί να φάει και αυτό τα μεγάλα και με αυτό τον τρόπο να σώσει και τα άλλα μικρά ψάρια...

Χωρίς τίτλοccccc

TAGGED:εκμετάλλευσηΟικονομίδηςΤο Μικρό Ψάρι
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο 5 (και κάτι ψιλά) επικές σειρές που μπορούμε να δούμε μέχρι να ξεκινήσει το Game of Thrones
Επόμενο άρθρο Ξωτικά, γαλέρες και αντιρατσισμός στον κόσμο του Χάρι Πότερ
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Sorry We Missed You – A working class hero της uber-οποιημένης σύγχρονης εκμετάλλευσης

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
11 Δεκεμβρίου 2020
SmassPodcasts

SmassPodcasts #25: Πώς τους πετσόκοψε έτσι; (Μιλώντας για το σινεμά του Οικονομίδη)

admin
admin
11 Δεκεμβρίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?