Αν έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι μυστικά κρύβει μια μολυβοθήκη, πως να επικαλεστείς τους θεούς της βροχής εν έτει 2019 ή πως καταλάβεις αν η γάτα σου σχεδιάζει να σε σκοτώσει, τότε θα βρεις όλες τις απαντήσεις στο comic της Αλέξιας Οθωναίου «Ιστορίες που κρύβονταν σε προφανή μέρη».
Η Αλέξια Οθωναίου, μια κομίστρια με βαρύ καλλιτεχνικό βιογραφικό και δημοσιεύσεις σε περιοδικά και εφημερίδες, παρατηρεί τον κόσμο γύρω της, επεξεργάζεται τις πληροφορίες και εν τέλει δημοσιεύει τα αποτελέσματα της έρευνας της στο site socomic.gr με τίτλο «Σαβουάρ Σουρβιβρ». Ώσπου μια μέρα συναντά την Jemma Press, συγκεντρώνει τα best of, δημιουργεί νέα strips και τον Απρίλιο του 2019 γεννιούνται οι «Ιστορίες που κρύβονταν σε προφανή μέρη».
Είναι αδιαμφισβήτητα μοναδικός ο τρόπος της καλλιτέχνιδος να αντιμετωπίζει την μουντή πραγματικότητα. Αντλεί έμπνευση από παντού, ένα ποτήρι, τον συνάνθρωπό της, ένα συναίσθημα. Στη συνέχεια, σχολιάζει, καυτηριάζει με τρόπο αληθινό, χωρίς κανένα απολύτως φίλτρο. Αποδομεί την ανθρώπινη συμπεριφορά. Προσγειώνει τον αναγνώστη στην πραγματικότητα, όταν αυτός έχει όνειρα και προσδοκίες. Σχολιάζει, σατιρίζει και δεν φοβάται να πει την αλήθεια, ακόμα και αν αυτή πονάει. Το αποτέλεσμα; Μια ξεκαρδιστική ανθολογία φαινομενικά αυτόνομων comic, που αν, και σε πρώτη ανάγνωση, μοιάζουν ασύνδετα μεταξύ τους, στην πραγματικότητα όλα πραγματεύονται τη μιζέρια, τη ρουτίνα και τη φυγή από αυτήν και κατά κύριο λόγο, τους ανθρώπους και τις μεταξύ τους σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.
Ειδικότερα, όσον αφορά το χιούμορ του βιβλίου, η συγγραφέας θίγει τα πάντα και τους πάντες. Καταρχάς, η ίδια δεν παίρνει και πολύ στα σοβαρά τον εαυτό της. Επιπλέον, είναι ευρηματική, πρωτότυπη και αθυρόστομη, χωρίς ποτέ όμως να γίνεται προσβλητική. Στο στόχαστρο συχνά βρίσκονται περιστασιακές και επίκαιρες μόδες (χιπστερς, new age, μεταμοντέρνοι), ενώ δεν λείπει και η αυτοαναφορικότητα από το ρεπερτόριο της. Σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζει η ευστροφία της καλλιτέχνιδος και, επομένως, η ποικίλες μορφές που μπορεί να λάβει η σάτιρα της. Την μια στιγμή μας παραδίδει λογοπαίγνια, στο επόμενο σκίτσο αποτυπώνει πασχαλινά αυγά σε σχέση με καλλιτεχνικά ρεύματα, στην επόμενη κάνει μια to the point αναφορά στην ποπ κουλτούρα ή ακόμα και φιλοσοφικές αναζητήσεις. Παρόλ’ αυτά, εκεί που πραγματικά αναδεικνύεται το ταλέντο της Οθωναίου να αποτυπώνει την μονότονη καθημερινότητα γύρω της και να την σκιαγραφεί με τρόπο που όχι μόνο κάνει τον αναγνώστη να ξεκαρδίζεται στα γέλια αλλά και να σκέφτεται τις πληροφορίες με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος, είναι όταν σκιαγραφεί την ανθρώπινη συμπεριφορά και συναίσθημα, ειδικά όταν αυτό προέρχεται από (όπως το αποκαλεί και η κωμικός Contra Points) το Σκοτάδι της ψυχής του ατόμου. Υπό αυτό το πρίσμα, τα καλύτερα comic της δημιουργού είναι αυτά που πραγματεύονται τη μιζέρια και τον υπερκαταναλωτισμό των γιορτών, την ολιγοήμερη όαση των διακοπών, την μοναχικότητα της αστικής ζωής, την κατάθλιψη που προκαλεί η κρίση.
Εν κατακλείδι, οι «Ιστορίες που κρύβονταν σε προφανή μέρη» είναι μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη μελέτη στο άτομο, τη ρουτίνα και τις ενδιάμεσες στάσεις. Υπογραμμίζουν το ταλέντο της δημιουργού να δημιουργήσει μια συλλογή διαχρονικά επίκαιρη, με χιούμορ και παρατηρήσεις που ωριμάζουν αλλά δεν παλιώνουν. Αν και ολιγοσέλιδο, σίγουρα ωθεί τον αναγνώστη να το επανεπισκεφτεί είτε για να κάνει ευχάριστο ένα μουντό και άχαρο απόγευμα, είτε για να αναζητήσει το νόημα της ζωής. Σε κάθε περίπτωση, το κόμικ σίγουρα αφήνει το σημάδι του και, δίχως αμφιβολία, άξια ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις του κοινού των ελληνικών κόμικ που τείνουν να αναζητούν και άλλες ιστορίες πέρα από τις κλασικές με superheroes.